Jag kan inte låta bli.

ingenattlekamed

Här frodas alltid humor om Haglunds allergi ,han har också astma.Det är en livsfarlig sjukdom.....man kan dö om det vill sig riktigt illa.Det hände en släkting till mig,

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiVoiOllaTotta2

      Mitä IHMETTÄ????? En ole IKINÄ nähnyt kenenkään puhuvan täällä mistään Haglundin astmasta! Sen sijaan jatkuvasti mm. PS:n puheenjohtajasta täällä sanottaan aivan järkyttävän loukkaavia asioita. SUHTEESSA täällä on loukkaavaa tekstiä huomattavasti enemmän juuri ruotsinkielisilttä. Katsotteko ikinä peiliin?????

      • lyckligadig

        Då besöker du sällan den här debatten.


      • Och då läser du det som fennona skriver men utger sig för att vara finlandssvenskar


      • svenskspråkig
        lyckligadig kirjoitti:

        Då besöker du sällan den här debatten.

        Borde vi svenskspråkiga bara svälja allt skit som ni öser över oss ?Alla flyttningsönskningar,kuollut hurri paras hurri,fosterlandsförrädare inavlade idioter m.m fast hur mycket som helst.Man kan spotta på en sten..till slut blir den våt.


      • ihanaSuomeni
        lyckligadig kirjoitti:

        Då besöker du sällan den här debatten.

        Okei. No voisitko sitten näyttää minulle USEAMMAN kuin yhden sellaisen aloituksen, jossa jostain astmasta puhutaan? Kiitos etukäteen linkeistä. Nyt kuitenkin on sellainen asia, että teitä ns. "suomenruotsalaisia" on suhteessa 1/50 verrattuna suomalaisiin. Muistaisitko ystävällisesti suhteuttaa tuon mukaan lukiessasi tätäkin palstaa?

        Ruotsin maahanmuuttopolitiikkaa voi tavallaan verrata Suomen kielipolitiikkaa. Et voi mitenkään estää loukkaavia kommentteja maahanmuuttajista ruotsalaisilla keskustelupalstalla - se on lieveilmiö, jonka epäoikeudnemukainen politiikka on synnyttänyt, eikä sellaista voi estää.


      • LennäLennäLeppäkerttu
        twervig kirjoitti:

        Och då läser du det som fennona skriver men utger sig för att vara finlandssvenskar

        Just just!!! Tiedän tasan tarkkaan "suomenruotsalaisten" asenteen ihanaan ja kauniiseen suomalaisuuteen!!!! Täällä on paljn enemmän prvoja, joissa "suomenruotsalainen tekeytyy ns. "fennoksi". Sen huomaa varsinkin siitä, että hän käyttää itsestään sanaa "fenno, joka ei suomalaisille ole tuttu. Toisekseen sen yleensä huomaa siitä, että tuollainen henkillä sattuu aina sattumoisin olemaan "Savosta". Lisäksi hän yleensä käyttää ruotsalaisten rakastamaa baltialaista "perkele"- sanaa, jota ei Suomessa käytännössä käytetä.


      • barafeikki
        twervig kirjoitti:

        Och då läser du det som fennona skriver men utger sig för att vara finlandssvenskar

        Vi svenskspråkiga skriver ALDRIG sådana nlägg som de här "låtsassvenskspråkiga " har postat den senaste veckan.


      • PikkuTyttöAivanMatalai
        svenskspråkig kirjoitti:

        Borde vi svenskspråkiga bara svälja allt skit som ni öser över oss ?Alla flyttningsönskningar,kuollut hurri paras hurri,fosterlandsförrädare inavlade idioter m.m fast hur mycket som helst.Man kan spotta på en sten..till slut blir den våt.

        Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tiedätte hyvin sen, että suomalaisten tunne on reaktiivista. Maistatte siis vain ja ainoastaan omaa lääkettä. Miltä se maistuukaan? Oma kultainen äidinkieli, sitä ei korvaa mikään<3333

        Mielenkiintoista. Minä taas huomaan jatkuvasti täällä niitä "tekofennoja", jotka esittävät "fennoa" (mikä se edes on?). Kiitos RKP:lle minunkin puolestani, että olen ymmärtänyt rakkaan äidinkieleni ARVON.


      • Jokainen saa ja tulee rakastaa omaa äidinkieltänsä. Ja siksi jokainen joka todella ymmärtää oman kielen merkityksen myös ymmärtää toisen kielen merkityksen ja tukeekin toisia siinä.


      • västnylänning
        twervig kirjoitti:

        Jokainen saa ja tulee rakastaa omaa äidinkieltänsä. Ja siksi jokainen joka todella ymmärtää oman kielen merkityksen myös ymmärtää toisen kielen merkityksen ja tukeekin toisia siinä.

        Det är bara så underligt att svenskspråkiga får inte älska sitt modersmål och försvara det.Den förmånen har bara finskspråkiga,(enligt kommentarerna här )vi svenskspråkiga är mindre värda.


      • PikkuTyttöAivanMatalai
        twervig kirjoitti:

        Jokainen saa ja tulee rakastaa omaa äidinkieltänsä. Ja siksi jokainen joka todella ymmärtää oman kielen merkityksen myös ymmärtää toisen kielen merkityksen ja tukeekin toisia siinä.

        Niin ja tarkoitat tuolla, että suomalaisten olisi kumarrettava syvään ja sanottava: "minä hyväksyn positiivisen syrjinnän omaa äidinkieltäni kohtaan. Minä hyväksyn rasismin itseäni kohtaan. Minä hyväksyn ja kiltisti luen 7 vuotta ruotsia, jotta voisin palvella 50 000 ruotsinkielistä ihmistä ja vain yhdenfasistisen puolueen (RKP) ja maailman lellityimmän vähemmistön etuoikeuksien säilyttämistä. Lupaan kiltisti hyväksyä tuon poliittisen aineen".

        Ruotsin opittuani vasta olen ylipäätään ymmärtänyt sen oman äidinkieleni merkityksen. Kun huomaa, millaisia uskomattomia ennakkoluuloja teillä minun kulttuuristani on, ymmärtää, kuinka tärkeä se oma kulttuuri ja äidinkieli itselle onkaan! Elä ja anna elää. Saata aivan rauhassa käyttää omaa kieltäsi, mutta sinulla ei ole sen varjolla mitään oikeutta alistaa muita "alaisuuteesi", sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia yhtään mitään MUILTA okman kielesi suhteen! En vaadi minäkään! Vain suomalainen voi ymmärtää, mitä suomen kieli äidinkielenä merkitsee ja MITÄ suomalainen kulttuuri ylipäätään on.


      • detviktigastespråket
        PikkuTyttöAivanMatalai kirjoitti:

        Niin ja tarkoitat tuolla, että suomalaisten olisi kumarrettava syvään ja sanottava: "minä hyväksyn positiivisen syrjinnän omaa äidinkieltäni kohtaan. Minä hyväksyn rasismin itseäni kohtaan. Minä hyväksyn ja kiltisti luen 7 vuotta ruotsia, jotta voisin palvella 50 000 ruotsinkielistä ihmistä ja vain yhdenfasistisen puolueen (RKP) ja maailman lellityimmän vähemmistön etuoikeuksien säilyttämistä. Lupaan kiltisti hyväksyä tuon poliittisen aineen".

        Ruotsin opittuani vasta olen ylipäätään ymmärtänyt sen oman äidinkieleni merkityksen. Kun huomaa, millaisia uskomattomia ennakkoluuloja teillä minun kulttuuristani on, ymmärtää, kuinka tärkeä se oma kulttuuri ja äidinkieli itselle onkaan! Elä ja anna elää. Saata aivan rauhassa käyttää omaa kieltäsi, mutta sinulla ei ole sen varjolla mitään oikeutta alistaa muita "alaisuuteesi", sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia yhtään mitään MUILTA okman kielesi suhteen! En vaadi minäkään! Vain suomalainen voi ymmärtää, mitä suomen kieli äidinkielenä merkitsee ja MITÄ suomalainen kulttuuri ylipäätään on.

        Har du rättighet att tvinga ett svenskspråkigt barn att läsa finska ?Har inte barnet rätt att leva sitt liv på sitt modersmål ?


      • älskademammasspråk
        detviktigastespråket kirjoitti:

        Har du rättighet att tvinga ett svenskspråkigt barn att läsa finska ?Har inte barnet rätt att leva sitt liv på sitt modersmål ?

        Bara en svenskspråkig finländare kan förstå vad modersmålet och den finlandssvenska kulturen betyder.Jag högaktar och vill bevara mina förfäders språk och kultur.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1795
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1405
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1232
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1227
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      85
      1048
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      1007
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      933
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      849
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      818
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      191
      783
    Aihe