YLE:n säästölaskuri

Tässäpä omat neljän miljardin säästökohteeni: http://yle.fi/uutiset/sipila_rohkeita_uudistuksia_juustohoylan_sijaan/7996260#2,430161;3,725015;5,131374;10,63043;11,41999;16,22244;17,16572;19,11220;22,8208;23,7270;27,5685;28,3071;29,10000;61,330382;62,588784;63,70819;67,402128;70,89836;72,58344;73,55584;82,9631;143,18550;157,22788;205,65643;207,404433;209,85112;211,35359;214,29905;216,20057;237,34909;243,24832;275,52008;277,93690;296,50931;319,1888;344,16688;383,10316;388,11365

Kohteet näkyy, kun kelaa sivua vähän alaspäin.

Miten itse menettelisit?

8

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo koko linkki numeroineen ja puolipisteineen pitää maalata, kopioida ja liittää selaimeen, kun paska suomi24 ei näemmä osaa tehdä tuosta linkkiä.

      • Onko leikkauslistojen vertaileminen mielekästä ajatusleikkiä tilanteessa, jossa niiden kysenalaistaminen sitä olisi?


      • tuntemattomatsotilaat kirjoitti:

        Onko leikkauslistojen vertaileminen mielekästä ajatusleikkiä tilanteessa, jossa niiden kysenalaistaminen sitä olisi?

        Sinänsä ihan asiallista kritiikkiä. Itse kuitenkin uskon, että leikkaukset ovat välttämättömiä, koska Suomi syö enemmän, kuin tienaa. Osa voi johtua Nokian suuresta markkinaosuuden menetyksestä, mutta siihen lienee myös muita syitä. Devalvoidakkaan ei nykypäivinä enää voida.

        Itsestäni olisi mielenkiintoista vertailla persujen ja antipersujen leikkauslistoja.


      • Riccimen
        tuntemattomatsotilaat kirjoitti:

        Onko leikkauslistojen vertaileminen mielekästä ajatusleikkiä tilanteessa, jossa niiden kysenalaistaminen sitä olisi?

        Eivät kaikki leikkaukset ole pahasta. Meille on siunaantunut sellainen omituinen koneisto, joka kerta kaikkiaan vaan polttaa rahaa, ja aikaansaannokset minimaalisia. Sellaisten etsiminen ja rahareikien tukkiminen tuottaisi suhteellisen helposti muutamissa vuosissa säästöjä, joita kukaan ei edes huomaisi.


      • pepep kirjoitti:

        Sinänsä ihan asiallista kritiikkiä. Itse kuitenkin uskon, että leikkaukset ovat välttämättömiä, koska Suomi syö enemmän, kuin tienaa. Osa voi johtua Nokian suuresta markkinaosuuden menetyksestä, mutta siihen lienee myös muita syitä. Devalvoidakkaan ei nykypäivinä enää voida.

        Itsestäni olisi mielenkiintoista vertailla persujen ja antipersujen leikkauslistoja.

        Ehdotus: Uutta ei rakenneta ilman investointeja ja harmaassa taloudessa on rahaa verotettavaksi. Investoinnit sen tutkimiseen. Kreikkakin lähti ensimmäiseksi selvittämään oman maansa sisäistä veronkiertoa.

        Luulen että on jokseenkin sattumanvaraista millaisia talouspoliittisia linjauksia "persu"-ryhmittymän sisällä esitetään ja "antipersu" on mielestäni omatekemä käsite, joka ei oikeastaan kuvaa mitään olemassaolevaa ihmisryhmää.

        On tietenkin hyvä tuntea valtion budjetoinnin perusteet. Kasvatuksellista merkitystä yksilötasolla on sillä, että siihen ensi kerran elämässään tutustuu.


      • Töpöhäntä
        tuntemattomatsotilaat kirjoitti:

        Ehdotus: Uutta ei rakenneta ilman investointeja ja harmaassa taloudessa on rahaa verotettavaksi. Investoinnit sen tutkimiseen. Kreikkakin lähti ensimmäiseksi selvittämään oman maansa sisäistä veronkiertoa.

        Luulen että on jokseenkin sattumanvaraista millaisia talouspoliittisia linjauksia "persu"-ryhmittymän sisällä esitetään ja "antipersu" on mielestäni omatekemä käsite, joka ei oikeastaan kuvaa mitään olemassaolevaa ihmisryhmää.

        On tietenkin hyvä tuntea valtion budjetoinnin perusteet. Kasvatuksellista merkitystä yksilötasolla on sillä, että siihen ensi kerran elämässään tutustuu.

        Persuyrittäjien harjoittama harmaa ja musta talous pitäisi saada syyniin. Markku Hirvosella on varmaan aika paljon persuille ikäviä esimerkkejä.


      • Töpöhäntä kirjoitti:

        Persuyrittäjien harjoittama harmaa ja musta talous pitäisi saada syyniin. Markku Hirvosella on varmaan aika paljon persuille ikäviä esimerkkejä.

        EU:n tasolla on vaikea käsittää, miten unioni hyväksyy yhden jäsenvaltionsa, eli Luxemburgin, vaurauden perustumisen toisten jäsenvaltioiden asukkaille markkinoitaviin veronkiertopalveluihin. Sääntelyn purkamisen varjolla.

        "Omat rivit kuntoon": http://www.uusisuomi.fi/raha/59050-veroasiantuntija-tylyna-eulle-omat-rivit-kuntoon


    • jokunvaa

      Tässä olisi mun leikkauslista: http://yle.fi/uutiset/sipila_rohkeita_uudistuksia_juustohoylan_sijaan/7996260#2,428828;4,158630;5,373363;6,25695;8,51028;15,8350;26,3198;29,10000;61,591784;63,181324;73,57950;80,10617;84,40865;132,154676;154,30159;172,5998;208,113939;231,112828;232,156855;233,168550;234,42123;237,17862;239,52039;286,208012;287,248831;341,713010;363,30787;364,8161;437,7271

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe