Miksi syrjäytyneet ei mene hommiin?

nytliikkeelle

Mikä siinä on että makaatte vaan siellä muruluukussa ja vingutte elämää, dokaatte ja tuhnustelette. Työpaikkoja on auki vaikka kuinka paljon eli eikun hommiin hakemaan.

Ja niitä hommia ei kannata hakea naama punasena parin vuoden dokaamisen jälkeen ja muutenkin pitää olla kunnossa. Ei saa olla mikään luuserin oloinen jolta ei onnistu mikään.

22

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NimemerkkiErkki

      Hehhehhee. Eipä vaan kiinnosta mikään. Jo armeija-aikoina sain c-paperit ja sitten ravasin nuppitohtorilla muutaman vuoden ja päädyin työkyvyttömyyseläkkeelle. Tee sinä vaan niitä töitä, niin minä makoilen rauhassa kotona.

    • Älävittuilelahoaivo

      Jos työpaikkoja olisikin, niin syrjäytyneet ovat yleensä työkyvyttömiä nykyisen kaltaisille työmarkkinoille. Työkyvyttömyys ei ole oma valinta. Ei vain ole mitään edellytyksiä päästä työelämään ja myös pysyä siellä.

      Useimmat tuntemani syrjäytyneet ovat tavallista järkevämpiä, ajattelavaisempia ja vastuullisempia. Useimmat heistä ovat täysin raittiita.

      Useimmat tuntemani syrjäytyneet eivät kestä ja hyväksy tätä järjestelmää jossa kaikki hyväksikäytetään loppuun. Syrjäytyneet tietävät että koko yhteikunta- ja talousjärjestelmä on tuhoisa huijaus.

      Taitaa itselläsi mennä suhteellisen huonosti? Onko sopeutumisvaikeuksia vai oletko vain kusipää? Vai miten sinulla on aikaa ja energiaa ulostaa ihmisvihaasi näihin keskusteluihin? Yhdessä avauksessa esiinnyt suurenakin työmiehenä ja toisessa esiinnyt (poikkeavana) syrjäytyneenä.

      • eijuma

        Miten helvetissä syrjäytyneet ovat vastuullisempia kun eivät itse pysty edes huolehtimaan omilla tuloillaan lastensa ja vaimonsa hyvinvoinnista vaan joutuvat syömään kunnan jauhoista tehtyä puuroa??? Kysyn vaan pelle otatko työlläsi vastuun perheesi elättämisestä? Ellet niin voit pitää turpasi kiinni ja häipyä täältä sössöttämästä paskaasi.


      • Älävittuilelahoaivo
        eijuma kirjoitti:

        Miten helvetissä syrjäytyneet ovat vastuullisempia kun eivät itse pysty edes huolehtimaan omilla tuloillaan lastensa ja vaimonsa hyvinvoinnista vaan joutuvat syömään kunnan jauhoista tehtyä puuroa??? Kysyn vaan pelle otatko työlläsi vastuun perheesi elättämisestä? Ellet niin voit pitää turpasi kiinni ja häipyä täältä sössöttämästä paskaasi.

        En tunne ainoatakaan syrjäytynyttä jolla olisi lapsia, joillakin on avopuoliso.

        Itsensä elatuskyky ei kerro vastuuntunnosta mitään. Jos kertoo niin kertoo niin päin että mitä suuremmat tulot sitä vastuuntunnottomampi henkilö on. Suuria tuloja kun ei yleensä omilla ansioilla ja oikeudenmukaisesti saada.


    • Tape9

      Meillähän on aikoinaan ay- liikkeen avustuksella tehty poliittinen päätös, että 300000 ihmistä elätetään keskikaljabaareihin. Myöhästä katua.

    • 0hm0

      Miten tämä aloitus liittyi syrjäytymiseen?

    • JareJ84

      "Ja niitä hommia ei kannata hakea naama punasena parin vuoden dokaamisen jälkeen ja muutenkin pitää olla kunnossa"
      Oho, eipä ihme kun ei natsannut. Aina on joku skarpinpi, iloisempi ja karismaattisempi siellä sadan muun hakijan joukossa.
      Katsellaa jos tässä viikolla vielä jaksaisi heittää johonkin nettihakemuksen. Mitä muuten kannattaa pistää niihin "kerro itsestäsi"-kohtiin kun ei harrasta mitään ja on muutenkin yksinäinen?

    • Älävittuilelahoaivo

      10 000 asukasta, parhaimmillaan 15 työpaikkaa avoinna, joista suurin osa opettajia, lääkäreitä, kokkeja jne. Nyt on avoinna myös taksirengin ja kuorma-auton kuljettajan paikat.

      Kun ei ole ammattipätevyyttä, kokemusta ja kaiken päälle on vielä työkyvytön, niin harvassa on kuule työpaikat.

      • mikämeininki

        miksi olet työkyvytön? dokannut ittes siihen kuntoon? vai haistelet liimaa?


      • Älävittuilelahoaivo
        mikämeininki kirjoitti:

        miksi olet työkyvytön? dokannut ittes siihen kuntoon? vai haistelet liimaa?

        Kaltaisesi ihmiset ovat kiusanneet minulta työkyvyn.

        Luuletko ettei sinulle tule muiden elämän vahingoittamisesta mitään seurauksia?

        Olen raitis, mutta en absolutisti. Pari kertaa muutaman vuoden välein tulee juotua itseni humalaan, mutta olen silloinkin raittiimpi kuin sinä selvinpäin.


    • Anonyymi

      Miten joku toinen voi viedä työkyvyn ? Miten olisi uudelleen koulutus ?
      Eikö kannattaisi hankkia ammatti sellaiselta alalta, missä on jo valmiiksi
      melkoinen työvoimapula. Riittäisi hommia maailman tappiin asti.

      • Anonyymi

        Eikö supersyrjäytynyt vaan halua olla töissä tai edes lähellä mitään työpaikkaa.


    • Anonyymi

      Onko syrjäytynyt myös vätys, kun ei hankkiudu työpaikkaan, mistä
      saisi nasevaa palkkaa ja pärjäisi mukavasti elämässä.

    • Anonyymi

      Haluaako syrjäytynyt vain loitota järjestäytyneestä yhteiskunnasta ?
      Aikooko hän vain ryhtyä rupulikommariksi.

    • Anonyymi

      Rivakalla työnteolla löytyy helposti uusia ystäviä, joiden kanssa viettää aikaa.

    • Anonyymi

      Ei syrjäytynyt ole alkoholisti ja surkimus. Syrjäytynyt on tahallaan syrjäytetty ja hänelle ei anneta töitä vaikka hän hakee ja haluaa niitä. Järjestelmän kannalta on hyvä, että on 10% työttömiä. Työttömät työllistävät muita

    • Anonyymi

      Mitä töitä ja töistä puhutaan vaan aina mutta miten niitä töitä tehdään. TÖITÄ MINÄ TEEN TÖITÄ. PIDÄN ITSESTÄNI HUOLEN JOT EI MUIDEN TARVI KAS SIINÄ TYÖTÄ RIITTÄMIIN.

      • Anonyymi

        Ei ole. Ei se riitä. Kyse on myös kunniasta ja oikeudenmukaisuudesta. Se, että pitää itsestään huolen on vasta minimivaatimus.


    • Anonyymi

      100 kesätyöpaikkaa avoinna alaltani jossa paras hakija minä; pistän kuvakaappauksen valinnan tuloksen ilmoituksen jälkeen niin sun ei enää tarvii ihmetellä.

    • Anonyymi

      Mennään heti kun joku ottaa. Ei ole viinan tai kaljan jälkiä kun rahat loppu.

    • Anonyymi

      Ei kestä ihmisapinoita katsella saati kuunnella.

    • Anonyymi

      Jos on 10+ vuoden työkokemus niin voi ehkä päästä töihin mutta nuoret eivät helposti pääse mihinkään töihin. Varsinkaan ilman koulutusta. "tekoäly" ja robotiikka vie ihmisiltä työt pois ja ensin häviävät matalaa koulutustasoa vaativat tehtävät. Kaikki eivät halua tai kykene opiskelemaan korkeakoulussa. Sopiva työ myös kuntouttaa ja pitää toimintakykyä yllä. Hyvä työ antaa merkitystä elämään ja tarjoaa mahdollisuuden työskennellä jotakin tavoitetta varten. Olen ollut monet vuodet syrjäytynyt ja tajuan nyt tämän. Työ myös tarjoaa sosiaalisia kontakteja. Työssä saa myös monesti mahdollisuuden kehittää itseään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe