Sinisilmä-Suomi voimissaan - IL: Aseistakieltätyjille 35 % enemmän tukirahaa kuin varusmiehille
Talouselämä
Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi 11,5 miljoonaa euroa avustuksina nuorisojärjestöille vuoden 2015 toimintaan. Aseistakieltäytyjäliitto sai avustusta 52 000 euroa, kun Varusmiesliitolle riitti vain 38 600 euroa, kertoo Iltalehti.
Varusmiespalveluksen on suorittanut viime vuosina yli 75 prosenttia ikäluokasta.
"Järjestöjä vertaillaan arviointijärjestelmällä, jossa arvioimme avustuksen suunnitellun ja toteutuneen toiminnan perusteella. Toteutuneesta toiminnasta arvioidaan tapahtumien määrät, osallistujien määrät ja jäsenmäärät. Nämä johdetaan laista, jossa kerrotaan tulosperusteet, joilla järjestöjen toimintaa kuuluu arvioida. Ne ovat laatu, laajuus, taloudellisuus ja niin poispäin. Vertailemme järjestöjä myös toisiinsa ja suhteessa niiden omaan kehitykseen", opetus- ja kulttuuriministeriön avustus- ja arviointitoimikunnan pääsihteeri Saila Ruuth sanoo Iltalehdelle.
SIVAREILLE ENEMMÄN TUKIRAHAA
TAKKUTUKKA66
2
106
Vastaukset
- kieltäytykäämme
Aseistakieltäytyminen on teko rauhallisemman tulevaisuuden puolesta!
- RaakaaFaktaa
Sitä tukirahaa tarvitaan enemmän koska aseistakieltäytyjien määrä on kasvussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1741192
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?46631Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä304558Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t228543- 51529
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502