C350 Mersu kyykyttää härskisti Seat Leon Cupra ST

mersumies__100

Huomaa kuinka amatöörimäistä on iskeä 265 hevosvoimaa etuvetoiseen räiskäleeseen. Seat Leon Cupra farkku jää vain vinguttelemaan eturenkaitaan paikalleen ja ratti vispaa, kun Mersu on jo kaukana edessä. Takaveto on aivan ylivoimainen maksimaalisessa kiihdytyksessä ja ajettavuudessa muutenkin.

http://www.zeperfs.com/duel3931-5752.htm

2011 Mersun C350 sedan jättää 2015 Seat Leon Cupra farmarin todella nöyryyttävästi. Lisäksi tuo Seat Leon Cupra on tuunattu törkeän rumaksi irvikuvaksi. Samaa alaluokkaista lippis-iskän ralliroope luokkaa kuin Skoda "skeida" Octavia RS.

52

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skeidauson_sairaus

      VW tuotteiden, etenkin Skodien kyykytys on julistettu viralliseksi kansanhuviksi.

      • ei_VW-tuotos

        Toki vain kusipäiden keskuudessa.


      • mersumies__100

        Minä olen håmå


    • mersumies__100

      Paljon ajaneet ja autoista tietävät automiehet tietävät etuvedon naurettavuuden jo perustehoisessa autossa. 265 hv ja etuveto yhdistelmänä on jo tosinuijan valinta. Vetelee, vetelee, pito ei riitä, ratti vispaa, aliohjaa, aliohjaa ojan pohjalle....

      • polleja_piisaa

        Joo, ei kuorma-autoihinkaan etuvetoa rakenneta.


      • takatyöntöinen

        HSL.lläkään ei ole ainuttakaan etuvetoista bussia. Moottoritehot yli 300kW jokaisessa.


      • STFOCUS

        Näin tekee JOS EI OSAA AJAA!


    • ja_näille_tämä_maailma

      Aivan upea peruskoulun keskeyttäneen tekemä avaus, jossa on keskitytty ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta tärkeisiin asioihin.

    • kuka_kehtaisi

      ajella tuolla vanhalla Mersulla, se pitää päivittää vuosittain uuteen.

    • mieti_tärkeämpiä_asioita

      Mitä väliä?

    • härskiys_hittoon

      Jos kyykyttämiset ovat niin maan tärkeitä, niin ne voitaisiin tehdä reilusti virallisesti valvotuilla kyykkyalueilla.

    • normipäivätaas

      Takaveto käyttöautossa? Kuka kaipaa?

      • BNW31690hv

        Takaveto on erinomainen syvässä hangessa ja jääliukkailla. Etenee todistetusti parhaiten kaikista vetotavoista.


    • 12425

      On ihan perusjuttu, että ns. tehokas Seat / Skoda jätetään kuin tikku pskaan

      • kyykkypaskalle_skodistit

        Toi on tosiaan ihan perussettiä. Ocut ja superbiit etenkin kyykkyyyyyyyyn....


      • mieti_tärkeämpiä_asioita

        So what???


      • nojojo

        halpisfolkkarin hevoset laitumella pas ko massa


      • tehopainooverdose

        Eivät suuret sanat suuta halkaise-on oiva sanontaMOT. Tänään jotakin BMWX5 4,0-kuskia itketti, kun jäi joka lähdössä meidän pikku Seatille. Kyllä voi olla elämä vaikeaa...


    • saksapower

      HEI SEATKUSKI,

      JA JÄÄT

      • mesu_vs_cupra

        jos tulkitset tuota linkissä olevaa vertailua niin huomioikaa, että se on LASKENNALLINEN ARVIOITU kiihtyvyysarvo jotka eivät vastaa todellisuutta. mm. kun vertailin omaa 260hp nelivetoista autoani tässä samassa web osoitteessa annettiin tälle laskennalliseksi kiihtyvyydeksi 6.5 s ja tehdas arvo on 7,7s Tuohon 6.5s ei oma autoni 0-100km kiihdy.


    • mersumies__100

      Lisäksi Mercedes on tuunaamattomnana aikuismainen valinta, eikä mikään naurettava VAG tuninkipulkka keskenkasvuisille rallifaijoille, jotka eivät ole päässeet oikeasti tehokkaan auton rattiin ikinä. Siksi se 220 hv Skeida Octavia RS farmarin ratissa tuntuu varmasti raketilta

    • Kyykkyjen_äiti
      • syykin_tiedossa

        Golfista näyttää lähtevän savua ja käryä, joka kävi muiden nenään ja silmiin. Oliskohan kestänyt peli kasassa 5 kilometriä enempää?


      • mersumies__100

        Kuinkas monta luulet noita olevan maailmassa? Suomessa taas on viritettyjä vanhoja diesel-Mersujakin jotka ovat erinomaista sleeper-ainesta. Suorituskykyä TDT-Mersut tarjoavat viritettynä usein väliltä 350-600 hv, perustana OM603 tai OM606 moottorit 1980-1990 luvuilta. Lisäksi kone on kestävyydeltään erinomainen ja legendaarisessa maineessa virityspotentiaalinsa takia. Maailmalla noita on rakennettu paljon. Nelivetoisiksi muutettuja mk1 Golfeja "kilpailukykyisillä" tehoilla on vain kourallinen maailmassa

        Tässä nyt yksi random esimerkki 124 coupe-koriin asennettuna Suomessa

        https://www.youtube.com/watch?v=8YSfV9FY-fE

        Lisää esimerkkejä Suomesta 500-600 hv:

        https://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k

        https://www.youtube.com/watch?v=AsY2cuVwY6o

        PS: Noita on muuten paljon ja vielä ympärivuotisena liikenteessä, siinä jää ihan mikä vaan Skoda tai muukin VAGIN romu kuin tikku skeidaan itseensä. Saattaa sitten vähän Skoda "ralliroopea" ihmetyttää

        MYÖS AUTOURHEILUSSA KÄYTÖSSÄ:

        https://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw

        TÄSSÄ SAKSASSA turbodiesel-Mersu kerää mukavasti vauhtia n. 230km/h asti

        https://www.youtube.com/watch?v=ICqeREP8Je4


      • vakuutusarvo500euroa
        mersumies__100 kirjoitti:

        Kuinkas monta luulet noita olevan maailmassa? Suomessa taas on viritettyjä vanhoja diesel-Mersujakin jotka ovat erinomaista sleeper-ainesta. Suorituskykyä TDT-Mersut tarjoavat viritettynä usein väliltä 350-600 hv, perustana OM603 tai OM606 moottorit 1980-1990 luvuilta. Lisäksi kone on kestävyydeltään erinomainen ja legendaarisessa maineessa virityspotentiaalinsa takia. Maailmalla noita on rakennettu paljon. Nelivetoisiksi muutettuja mk1 Golfeja "kilpailukykyisillä" tehoilla on vain kourallinen maailmassa

        Tässä nyt yksi random esimerkki 124 coupe-koriin asennettuna Suomessa

        https://www.youtube.com/watch?v=8YSfV9FY-fE

        Lisää esimerkkejä Suomesta 500-600 hv:

        https://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k

        https://www.youtube.com/watch?v=AsY2cuVwY6o

        PS: Noita on muuten paljon ja vielä ympärivuotisena liikenteessä, siinä jää ihan mikä vaan Skoda tai muukin VAGIN romu kuin tikku skeidaan itseensä. Saattaa sitten vähän Skoda "ralliroopea" ihmetyttää

        MYÖS AUTOURHEILUSSA KÄYTÖSSÄ:

        https://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw

        TÄSSÄ SAKSASSA turbodiesel-Mersu kerää mukavasti vauhtia n. 230km/h asti

        https://www.youtube.com/watch?v=ICqeREP8Je4

        190D -Mersussa (ennen renkaan vingutusta ja sen aikana!) moottori savuttaa enemmän kuin dieselveturi -30'C kylmäkäynnistyksessä. Aivan järkyttävät käryt, tuostahan tulee ilmoitus metsäpalosta kun porukkaa ihmettelee saastesavutusta....


      • mersumies__100

        ota nyt sitten toisarvoisia elementtejä mukaan keskusteluun ja yritä esittää olevasi ympäristötietoinen räkänokkahippi

        JA JÄÄT SKODALLASI VANHALLE DIISELIMERSULLE


      • MB500S99
        mersumies__100 kirjoitti:

        ota nyt sitten toisarvoisia elementtejä mukaan keskusteluun ja yritä esittää olevasi ympäristötietoinen räkänokkahippi

        JA JÄÄT SKODALLASI VANHALLE DIISELIMERSULLE

        Olen jäänyt Skodalle, Fordille, Volvolle, Nissanille, Toyotalle, Seatille, Mitsubishille, Peugeotille, Citroenille, Renaultille, Hondalle, Volkswagenille ja sit mä oon jäänyt Dodgelle, Ferrarille, Porschelle, Ladalle, Volgalle,... Kaikille merkeille olen jäänyt, kas, kun ei ole minnekään kiire. Ne sekunnit, jotka voitat kiihtyvyydessä, voin paikata lähtemällä ko. sekunnit aiemmin kotoa...


    • mersumies__100

      Nettiautossakin myynnissä tälläkin hetkellä useampia 400-500 hv Diesel-moottorilla varustettuja Superturbo Mersuja

      http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/7307368

      Ja kyykytyksiä tapahtuu! Hienoja harrasteautoja, mutta monet myös päivittäisessä käytössä arkiautoina

    • Siitintä_naisille

      C300 A Mersu 245 hp 55.000 €
      Seat Leon DSG 265 hp 37.000 €

      Ehkä itse mieluummin ottaisin Seatin ja säästäisin 18.000 €. Toisekseen on ihan kiva että autossa on lampunpesimet. Aika karua talvella kurakelissä pysähtyä 5 km välein putsaamaan lampunkupuja jotta näkisi jotain. Mersumiehen täytyy tehdä niin, eihän siinä ole lampunpesimiä. On varmaan pitänyt säästää 100 € rakennuskustannuksissa. Kolmannekseen on kokemusta että nuo takaveto-Mersut eivät talvikelissä irtoa kovin äkkiä liikenteeseen esim. ylämäkirinteessä olevista liikennevaloista. Voivat juuttuakin.

      • mersumies__100

        500 hv Mersun diesel 6000 euroa halvin kunnollinen nettiautossa


      • Paskojakaikki
        mersumies__100 kirjoitti:

        500 hv Mersun diesel 6000 euroa halvin kunnollinen nettiautossa

        Ja näiden autojen toimintatakuu on niin kauan kuin perävalot näkyvät myyntitapahtumapaikassa..., nähty ja koettu on. Arvannet, miksi noita koinsyömiä ei kukaan täysjärkinen osta.


    • No mesen hinnalla pitääkin pystyä kyykyttämään mut tuokaa saman hintainen mese niin kyykyttämättä jää

    • Jusu_Petteri_7v

      Joo mutta eipä mese pärjää Bätmänni autolle, hähähäää. Mese on paska

    • vöpsykkäine

      Skeidat nyt pystyy kyykyttämään vaikka mautolla.

    • mersuonpasskaaa

      "Takaveto on aivan ylivoimainen maksimaalisessa kiihdytyksessä ja ajettavuudessa muutenkin.".... Heh heh. mersumiehen aivopieruja taas..
      Takaveto on silloin ylivoimainen , kun kone on takana. Mersun passkoissa se on edessä, ja veto kardaanin kautta takapyörille. Mersu C350 jää seisomaan, ku laitetaan samanhintainen käytetty porsche 911 viivalle.

    • Bastrado

      Heh,näitä kommentteja. Onkohan kukaan oikeasti käynyt tuota Cupraa koeajamassa? No lapsoset saavat jauhaa mitä haluavat. Itse olen ollut tyytyväinen parin viikon kokemuksella kulkineeseen(Cupra ST 280). Mainio matka-auto, sopivasti tilaa ja tehoa yms. Tosin kriteenini pääasia autoani valitessa EI ollut tuo kyykyttäminen liikennevaloissa,huippunopeus,etu-/taka-/neliveto(mitä väliä),luokitellaanko homo- vaiko heterokulkineeksi.Hajoaako DSG,vai pettääkö jakohihna,jos pettää niin sitten korjataan kuntoon.(Yksinkertaista,eikö totta?) Valitsen itselleni auton joka täyttää kriteerini yks hailee mitä muut on mieltä. UGH! Olen puhunut!

      • ei-mikään-ihanne

        Eikös se luokitella kuitenkin laaduttomaksi, kovaääniseksi ja halpisautoksi?
        Näin muistan lukeneeni asiasta. En ole tietoinen paremmin ko mallista.
        Toisaalta aika järjetön yhdistelmä normi-autoksi.
        Tehot voisivat hyvin olla alle 100kw. Mikään ei muuttuisi oikeastaan.


      • romutuspalkkiot
        ei-mikään-ihanne kirjoitti:

        Eikös se luokitella kuitenkin laaduttomaksi, kovaääniseksi ja halpisautoksi?
        Näin muistan lukeneeni asiasta. En ole tietoinen paremmin ko mallista.
        Toisaalta aika järjetön yhdistelmä normi-autoksi.
        Tehot voisivat hyvin olla alle 100kw. Mikään ei muuttuisi oikeastaan.

        Vanhat autot ei pärjää uusille autoille.


      • Bastrado
        ei-mikään-ihanne kirjoitti:

        Eikös se luokitella kuitenkin laaduttomaksi, kovaääniseksi ja halpisautoksi?
        Näin muistan lukeneeni asiasta. En ole tietoinen paremmin ko mallista.
        Toisaalta aika järjetön yhdistelmä normi-autoksi.
        Tehot voisivat hyvin olla alle 100kw. Mikään ei muuttuisi oikeastaan.

        Kaikki on suhteellista ja kukin määrittelee laadun, äänet ja hinnat miten haluaa.Minulle auto on kulkine, millä siirrytään paikasta A pisteeseen B. Tehot nyt on mitä on.Ei tuota nyt miksikään raketiksi voi kutsua, mutta riittää mainiosti esim.ohitustilanteisiin (joka on mielestäni yksi tärkeimmistä pointeista).Enkä tarkoita että lusikka pohjassa pitää kaahata, vaan rajoitusten mukaan. Välillä vaan tulee vastaan varsinkin kesällä jos minkälaista härveliä tien päällä josta on mukavaa ja turvallista mennä jouhevasti ohitse. Eikä kaikkea aina tarvitse perustella mikä on järkevää. Kerran täällä vaan maanpinnalla ajellaan,niin pidetään hauskaa (mutta järjellä).


    • Bastrado

      Kyykyttäminenhän se lienee auton tärkein omilaisuus liikenteessä! Mistä näitä vatipäitä sikijää?

    • Omenat_ja_appelsiinit

      Täytyy olla tosinuija kirjoittaakseen typeriä Seatista ja Mersusta Škoda-palstalla. Yhtä älyvapaata on verrata keskenään C350-mersua ja Seat Leon Cupraa. Kumpikin on kelpo tuote omassa hintaluokassaan. Seatista ei löydä mersumaisuuksia hakemallakaan mutta Leon Cupran suorituskykyyn päästäkseen on Mersusta maksettava ihan eri raha.

      • dödldöö

        Uusi Skoda Octavia RS = 30-50 v keskenkasvuisen pärinämiehen pikku itäblokin ralliämpäri, joka ei sitten todellisuudessa kulje mihinkään, vaikka luulot ovat kovat siellä ratin takana. Hyvin lähellä tekniikaltaan saman konsernin toisen halpismerkin eli Seatin Cupra hidalgohyttiä vaikkakin noissa eri moottorit. Samaa skeidaa molemmat.


      • Olet_niin_säälittävä
        dödldöö kirjoitti:

        Uusi Skoda Octavia RS = 30-50 v keskenkasvuisen pärinämiehen pikku itäblokin ralliämpäri, joka ei sitten todellisuudessa kulje mihinkään, vaikka luulot ovat kovat siellä ratin takana. Hyvin lähellä tekniikaltaan saman konsernin toisen halpismerkin eli Seatin Cupra hidalgohyttiä vaikkakin noissa eri moottorit. Samaa skeidaa molemmat.

        Ja näitä kirjoittelee tyyppi, joka ymmärtää autoista yhtä paljon kuin sika hopealusikasta. Eikä auta, vaikka sikaa hierois.


      • Pojulla_varmaan_hauskaa

        Tämä kestoprovoilija on käynyt muutaman kerran Seat-palstallakin heittelemässä provojaan.
        Siellä ne vaan eivät sytytä ketään, joten siksi hakeutuu tänne Skoda-palstalle. Ja aina löytyy mukaanlähtijöitä...


    • Mitsubishi

      MERSU C-farmari 1,6 129hv 40650e vs SEAT Cupra ST 280 hv 40200e.
      Kumman luulette olevan raaseri toiseensa verrattuna samassa koko luokassaan?
      Kuinka tyhmä voi aloittaja olla.

      • mersumies.100

        vanhalla 1980-luvun 190E 2.6 Mersulla jo jättää nuo uudet VAGINAromut jotka sätkivät eturenkaillaan ja raapivat tyhjää, ratti vaan pyörii pärinäpeten käsissä


      • epähygieninen
        mersumies.100 kirjoitti:

        vanhalla 1980-luvun 190E 2.6 Mersulla jo jättää nuo uudet VAGINAromut jotka sätkivät eturenkaillaan ja raapivat tyhjää, ratti vaan pyörii pärinäpeten käsissä

        Räiskyykö sinulla räkä, kun ajelet sillä fiktiivimesellä?


    • Kukkopillikeulalla

      Skoda on Parasta aikaa elämässä. Äläkä himoitse lähimmäisesi ominaisuutta!

    • Ainoa mitä esimerkikiksi tuossa w205 C350 Plug-in-hybridissä kaipaan on kunnon moottoriäänet, jotka V6 / R6 / V8 kone voi tarjota. Nelisylinterinen turbokone on äänimaailmaltaan melko vaatimaton.
      Toisaalta olen hyvin yllättynyt kuinka koukuttavaa pelkällä "sähkömoodilla" ajo on. Tulee hymy naamalle, kun on äänetöntä ja päästötöntä lipumista. Kanssaihmisiltä tulee silloin kaupunkialueella peukkuja ja hymyileviä, kummastelevia katseita kun auto lipuu täysin äänettömästi ohi.

      Skodistilla ei toki ole ikinä mahdollisuuksia päästä kunnon autojen rattiin. Kaikista naurettavinta porukkaa on ne RS Skeidailijat. Etuvetoisella pulkalla revitään ja onhan se ihan naurettavaa nykimistä. Takavetoinen ekoluokan Mersu pieksee viivoilla aivan puhtaasti jonkun RS farkun tai Cuprankin. Takavetoisella saa ne voimat vielä tiehenkin ja ajo-ominaisuudet aina paremmat.

      • kokkikuutonen

        blaa blaa blaa
        Onhan tuo hieno auto tuo hybridi Mersu, mutta paljonkos maksaa autoverollisessa Suomessa?


      • JuuJOOO

        joopajoo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3065
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1580
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1332
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1294
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1196
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1158
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      989
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe