Kristus on Jumala ja Jumalan Poika?

KristusJumala

Jehovantodistajat ja mormonit saattavat, heitä tuomitsematta, väittää ettei Kristus ole Jumala, mutta löysin Raamatusta monia kohtia jotka sanovat että Kristus on Jumala.

Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Joh. 1:1,10,14
Matteus 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: JUMALA meidän kanssamme.''
Jesaja 9:5 ''Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä JUMALA, Iankaikkinen ISÄ, Rauhanruhtinas.''
1 Pietarin kirje 1:1 '' niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän JUMALAMME ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.''
Joh 10:30 ''MINÄ JA ISÄ OLEMME YHTÄ.''
Joh. 8:24 ''Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä OLEN ( Jumala, englanniksi puhutaan He) , niin te kuolette synteihinne."
Joh 14:9 ''Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt ISÄN; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?''
Joh. 20:28 ''Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun JUMALANI!"''
kirje Titukselle 2:13 ''odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren JUMALAN ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,''

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YHTÄ.LIHAA

      Minä ja vaimoni olemme YHTÄ LIHAA
      raamatun mukaan.
      Olen siis NAINEN kuten vaimonikin,
      vaikka olenkin mies

      • 125521

        se ei tarkoita että sielu on samaa vaan ruumis


      • 125521
        125521 kirjoitti:

        se ei tarkoita että sielu on samaa vaan ruumis

        tai niin nyt sitten niin


      • 125521
        125521 kirjoitti:

        tai niin nyt sitten niin

        tai sitten ovat, mutta nuo otteet ovat tosia.


      • Kuinka on jos jehovan todistaja rakentaa robotin itselleen. Kutsuuko sitä omaksi pojaksi? Ei varmasti. Ei Isä Jumalakaan kutsu mitään luotua enkeliä omaksi ainosyntyiseksi Pojakseen. Jumala kutsuu vain omaksi ainosyntyiseksi Pojkaseen sitä mikä on ollut Isän kanssa aikojen alusta asti olemassa ei luotua olentoa.


      • selväasia
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kuinka on jos jehovan todistaja rakentaa robotin itselleen. Kutsuuko sitä omaksi pojaksi? Ei varmasti. Ei Isä Jumalakaan kutsu mitään luotua enkeliä omaksi ainosyntyiseksi Pojakseen. Jumala kutsuu vain omaksi ainosyntyiseksi Pojkaseen sitä mikä on ollut Isän kanssa aikojen alusta asti olemassa ei luotua olentoa.

        Syntynyt tarkoittaa, että on ollut alku. Ei ole aina ollut olemassa.


      • NyymiAno

        Jouluevankeliumissa Jeesuksen siitti Pyhä Henki, joka onkin Jumalan yksi nimi, synonyymi.


      • arto-robotti
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kuinka on jos jehovan todistaja rakentaa robotin itselleen. Kutsuuko sitä omaksi pojaksi? Ei varmasti. Ei Isä Jumalakaan kutsu mitään luotua enkeliä omaksi ainosyntyiseksi Pojakseen. Jumala kutsuu vain omaksi ainosyntyiseksi Pojkaseen sitä mikä on ollut Isän kanssa aikojen alusta asti olemassa ei luotua olentoa.

        kun ministeri saa pojan, se on ministeri..

        -kun kuningas saa pojan, se kuningas

        kun presidentti saa pojan, se on presidentti

        kun operaattori saa pojan,
        se on operaattori..
        --Jos Arto saa Pojan,
        hän sanoo sitä siis ..ARTOKSI.


    • selitys

      Jeesus edusti Jumalaa, mutta ei ollut Jumala. Raamattu on muutenkin hieman suurpiirteinen näissä asioissa, enkelit saatetaan myös samaistaa Jumalaan. Joissain kohdissa saatetaan siis sanoa, että Herra teki sitä tai tätä, ja muualla tuoda esille, että kyseessä olikin enkeli.

      • KristusJumala

        Raamattu on TÄYSIN totta. JOKAINEN Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat. San. 30:5, Sinun sanasi on KOKONANSA totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät IANKAIKKISESTI. Ps. 119:160, Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus. Joh. 17:17, Ja nyt, Herra, Herra, sinä olet Jumala, ja sinun sanasi ovat todet; 2 Sam. 7:28, Niin, laki on kuitenkin PYHÄ ja käskysana PYHÄ, VANHURSKAS ja HYVÄ. kirj. room. 7:12


      • huomatusjakysymys
        KristusJumala kirjoitti:

        Raamattu on TÄYSIN totta. JOKAINEN Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat. San. 30:5, Sinun sanasi on KOKONANSA totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät IANKAIKKISESTI. Ps. 119:160, Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus. Joh. 17:17, Ja nyt, Herra, Herra, sinä olet Jumala, ja sinun sanasi ovat todet; 2 Sam. 7:28, Niin, laki on kuitenkin PYHÄ ja käskysana PYHÄ, VANHURSKAS ja HYVÄ. kirj. room. 7:12

        Varhaiskristittyjen Raamattu oli yleensä Septuaginta, joka ei ole kovinkaan tarkka ja siellä oli myös ns. apokryfikirjoja mukana.

        Miksi nykyajan kristittyjen pitäisi lukea Raamattua sanatarkasti, jos se ei varhaiskristityille ollut tärkeää?


      • KristusJumala
        huomatusjakysymys kirjoitti:

        Varhaiskristittyjen Raamattu oli yleensä Septuaginta, joka ei ole kovinkaan tarkka ja siellä oli myös ns. apokryfikirjoja mukana.

        Miksi nykyajan kristittyjen pitäisi lukea Raamattua sanatarkasti, jos se ei varhaiskristityille ollut tärkeää?

        Kyllä heillekin oli tärkeää, heillä oli tietyt Vanhan Testamentin kirjat; ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset (ne tietyt ei muut), jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, 2 kirj. Tim. 3:15-16 Ja Jumala on päättänyt jo alusta saakka mitkä ovat ne pyhät kirjoitukset ja ohjannut ihmisiä valitsemaan ne juuri


    • Hei!

      Jehovantodistajat kyllä erottavat Isän ja Pojan ihmisjärjellä.
      Mutta en usko että mormonikirkon oppia kannattaa ja tulisi asiaan sekoittaa.

      Ef 2:7-9, Joh 14, Kol 2:9, Apt 17:29.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • cvcx

      Kun itse keksii satunsa, voi muuntaa sitä tarpeen mukaan.

      Kirjaan sokeasti uskovat auktoriteettiuskovat eivät voisi olla sokeampia kuin ketkään muut. Mitä normaalisti ihminen tekee jos erällä kartta ja maisema on ristiriidassa? Kumpaa luotatte?

    • Paipai

      "Matteus 1 ; 23 , Meille ollaan taas tekemässä uutta raamatunkäännöstä , ,se on kyllä Markus , muttakun tutkimus sanoo, että matteus nojaa pitkälti Markuksen tekstiin ,
      - ja kun Ut; n kääntäjien mukaan tähänastinen kieli Ut ; ssa on sanantarkkaa Kreikkaa Suomalaisin sanoin , ja siksikin lukijalle outoa, syystäkin , ettei alkuperäkielestä Arameasta kankeasti käännetty Kreikan kieli käänny mitenkään oikein lukijalle , vaikka väitetään Kreikkaa alkuperäkieleksi.
      Tuo Matt ; 1 ; 23 on Jesajaa , alkukielenä Heprea , ja tuo -Neitsyt sana on Katolisen Kirkon aikoinaan muinaisten neitsytjumalattarien pyhittämistä ,-
      Kun kaiken aikaa on tiedetty , että kyseessä Jesajan tuossa kohdassa on Heprean sana -Alma, "Nuori tyttö , -siitä ja siitä suvusta ; "-
      Vielä Aleksis Kivi käytti sanasta " Neitsy , " " - nuori tyttö siitä ja siitä suvusta , käsitettä , siis silloin tiedettiin , ettei Betulah -Neitsyt , ollut oikea sana , Kirja " Jukolan veljekset " - Juko oli muuten muinais-Suomen tärkein muinaisjumaluus , )
      Jos nyt yhden sana tulkinta on niin vaikeaa, ei ole ihme , että ei tule uskotuksi näiden piirien muihinkaan puheisiin ,

      • 24112

        Raamattu on täysin totta. Herran asetukset ovat OIKEAT, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat SELKEÄT, ne valaisevat silmät. Ps. 19:10


      • HenriPötvys

        Jehovalahko syntyi emolahkon raamatuntutkijain perustajan Russellin kuoleman jälkeen, jolloin oikeustaistelussa jäämistön voittanut Russell ei saanut kaikkia raamatuntutkijoita hyväksymään muutoksiaan. Raamatuntutkijat toimivat edelleenkin.
        Mutta tiesitkö, että Vartiotorni kirjoitti heti Russellin kuoleman jälkeen, että Russell johtaa lahkon toimintaa edelleen tuonpuoleisesta käsin ?
        Lähdeviitteen löydät Turusesta


    • Kolonkka

      Lahkossa on matkittu adventistien tapaa sanoa jeesusta Mikaeliksi, enkeliksi, ja eivät ole vielä huomanneet että adventistit ovat jo tuosta tavasta luopuneet. Arvelen kuitenkin että he huomaavat sen joskus, vuoden 1914 tapahtuneet nähneet miehet eivät vain ole kovin nopeita. Sitten ei enää Jumala tapa viatonta enkeliä kolmannen osapuolen takia, ihmisen, lahkossakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2893
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      1990
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1453
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1310
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1141
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe