motivaatiota lopettamiseen?

anonyymiminä

Olenoksennellut vajaa vuoden. Yleensä oksentelen noin 2-5 kertaa viikossa, eli ei ole varmaan niin paljon verrattuna muihin. Painoin noin puolitoista vuotta sitten 56-57kg. Pudotin kesällä 6 kiloa. Eli siis 50 kiloon. Siihen meni noin puolitoista kuukautta. Oksentelu alkoi syksyllä. Ajattelin, että voisin syödä mitä vaan lihoamatta jos oksentaisin heti sen jälkeen. En ollut mikään mestari siinä vielä. Sitä sitten jatkoin ja opin oksentamaan mahan lähes tyhjäksi. Joskus on ollut sellaisia kertoja, kun en oksenna ahmimisen jälkeen. Niitä on yleensä ollut kuukautisten aikana tai ennen sitä. Painoni vaihtelee nyt 55-57kg välillä eli kilot ovat nousseet takaisin. Harrastan urheilulajia, missä kilpaillaan painoluokissa. Mielestäni se ei vaikuta paljon bulimiaani (jos edes lasketaa bulimiaksi) koska lajissa voi aina vaihtaa ylempään painoluokkaan. Ainakin kansallisessa tasossa. On vaikea puhua kenenkään kanssa asiasta. Äitini on aasialainen, joten hänellä on erilainen ajatusmaailma. Isäni on matkalla tällä hetkellä. Olen kerran jäänyt kiinni oksentelusta. Äitini vain huusi, että tuo on ruuan tuhlaamista jne. En uskalla kertoa ystävilleni, enkä edes tiedä miten avaisin keskustelun. Pelkään myös etteivät he ymmärtäisi asiaa. Oksenteluani on huomattu myös leirikoulussa, mutta mieleen heille ei tainnut nousta bulimia ja oikeastaan hyvä niin. Olen yleensä normaali oma itseni ja luonteeni ei ole muuttunut, joten sitä on ehkä vaikea huomata. Yritän urheilla runsaasti. Normaalisti syön terveellisesti. Aamupalaksi puuroa ja täysjyväleipää tms. Ja luonaalla kouluruokaa runsaalla salaatilla. Välipalaksi hedelmiä ja maitotuotteita kuten maustamatonta jogurttia. Olen oikeastaan koko tän ajan yrittäny pudottaa painoa. Yritän hankkia koko ajan motivaatiota googlaamalla haittavaikutuksia. Ei auta. Joten voitteko antaa vinkkejä lopettamiseen? Kertoisitteko tarinanne siitä miten lopetitte? Haluan kovasti eroon tästä. Olen siis 13 vuotias tyttö. En tiedä onko tarinani tässä tarpeellinen, mutta pistin kuitenkin tänne.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun_tukenasi

      Hyvä että olet ajatellut lopettaa!
      Itse aloitin 20-vuotiaana oikeastaan vahingossa. Muutama vuosi eteenpäin, niin löysin itseni sairaalasta tiputuksesta, koska oksentelun takia suolatasapaino heitteli ja sydän olisi voinut pysähtyä milloin tahansa. Toivottavasti sinulle ei käy samoin. Se nimittäin ei ollut helppoa.

      Bulimia on hengenvaarallinen. Vaikkeipas sitä päältä päin huomaakaan, mutta jokaisen oksentelukerran jälkeen sisäelimesi rappeutuvat ja hampaasi kärsivät. Itse olen huomannut, että energiantarve on syönyt myös lihaksiani. En ole yhtä vahva kuin ennen ja palelen helposti.

      Sinun olisi paras hakea apua koulun terveydenhoitajalta, koska kuten itse olet sen todennut, niin vanhemmat eivät ole aina välttämättä se paras apu tällaisessä tilanteessa. Pelkkä motivaatio ei riitä, vaikka se onkin tärkein pointti parantumisessa. Motivaation lisäksi tarvitaan myös henkistä tukea, jonka voit saada esimerkiksi terapeutilta tai läheisiltä ystäviltä. Kolmas mitä tarvitset on se, että USKOT ITSEESI ja tulevaisuuteesi. Älä todellakaan anna bulimian pilata elämääsi noin nuorena! (Ja minä todellakin tiedän, että se pilaa elämän!)

      TSEMPPIÄ PARANEMISEEN! HAE APUA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      917
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe