Taitaa johtua siitä, että suurin osa ei kykene ajattelemaan laatikon ulkopuolelle. Tämä ei ole yllätys, sillä suurin osa taitaa olla muutenkin rajoittunut siihen, että kaikkien tulisi olla samasta puusta veistettyjä.
Harmi.
Vaikeisiin kysymyksiin ei tällä palstalla
13
<50
Vastaukset
- vähänriippuu
Vaikea kysymys on vähän määritelmästä kiinni. Millaisia kysymyksiä esimerkiksi tarkoitat?
- en-nyt-ymmärrä
Oletko kysynyt jotain, ja jos olet niin mitä?
- ratkaisujatakana
Koskapa ap ei vastaa,minä esitän kysymyksen: Mistä voin olla VARMA että pääsen taivaaseen ja että olen oikeassa uskossa? Kertokaapas joku...
- uskoavaa
et mistään. kukaan ei voi olla varma että pääsee taivaaseen. se johtuu siitä että koko tarina taivaasta on ihmisen unelmaa ja uskontoa. ei suinkaan totta. uskovat on usein kovin varmoja uskon asioista.
- omakohtaisesti.pyytää
Koskapa ap ei vastaa,minä esitän kysymyksen: Mistä voin olla VARMA että pääsen taivaaseen ja että olen oikeassa uskossa? Kertokaapas joku...
Pyydä rukouksessa että Jeesus todistaisi sinulle, että voit olla varma, minulle on todistunut. - kristinusko
Pelastettuna eläminen kuten tietoisuus pelastuksestakin ovat asioista, joita Jumala ei ole jättänyt arvailun varaan, vaikka me saatammekin kokea niin. Joidenkin mukaan uskon varmuus, varmuus omasta pelastuksesta on hengellistä ylpeyttä. Jos on niin, niin silloin Raamattu itse opettaa sitä.
1. Joh. 5: 13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
Joh. 17: 3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Jumala on uskovan taivaallinen isä, joka haluaa, aivan kuten kuka tahansa isä, että lapset tietävä olevansa oman isänsä lapsia. Varmuus lapseudesta on terveen minuuden perusehtoja. Samalla tavalla Jumala haluaa, että hänen omillansa olisi selkeä tietoisuus siitä, että ovat Jumalan lapsia, koska ilman varmuutta lapseudesta ei isäsuhteesta muodostu sellaista kuin sen tulisi olla, molempia osapuolia syvästi tyydyttävää ja elämään turvallisen perustan antavaa.
Pelastuminen ja pelastuksesta vakuuttuminen on Pyhän Hengen työ. On olemassa joitakin selkeitä merkkejä, jotka todistavat uskovan pelastuksesta. Pyhän Hengen pelastava työ ilmenee ensinnäkin synnintuntona. Voimme olla varmoja, ettei sielunvihollinen pyri koskaan herättämään synnin tuntoa, puhumattakaan tarpeesta kokea sovitus Jumalan kanssa.
Jumalan Henki tekee siis työtä vakuuttaakseen meitä synnistä. Mutta ei kuitenkaan tuhotakseen meidät, vaan saadakseen osoittaa uskovalle Jeesuksen Kristuksen vanhrskautta eli sovintoveren voimaa ja Jumalan suurta rakkautta. Lisäksi Henki osoittaa meille todeksi tuomion.
1. Joh. 1:8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Pyhä Henki rakastuttaa uskovan Jeesukseen Kristukseen. Herran Henki tekee uskovalle Jumalan sanasta ja -yhteydestä elämän ja ilon lähteitä. Sana avautuu ja nälkä sanaa kohtaan kasvaa syödessä. Jumalan armo työstää uskovaa tehden synnistä vastenmielistä ja pyhyydestä palkitsevaa. Kuinka ihanaa onkaan saada olla Herran temppelissä hänen pyhiensä yhteydessä. Tarve kokea Pyhien yhteyttä enemmän kuin syntisten solidaarisuutta on yksi merkki siitä, että elämä ihmisen syvimmässä minuudessa on muuttunut. Tuo ilo, joka tulee vanhurskaudesta ja pyhyydestä vaikuttaa sinussa myös syvää halua elää Jumalalle kuuliaista elämää riippumatta siitä, mitä muu maailma ympärilläsi ajattelee.
Gal. 5: 6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
Room. 8:16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Ef. 1: 13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi – hänen kirkkautensa kiitokseksi. - helluntailainen
Jos olet tietoisesti pohtinut asiaa, missä vietän iankaikkisuuden ja olet sitten rukoillen vienyt asian Jumalalle niin saat olla varma.
Kun rukoilet Jeesukselta taivaspaikkaa, pyydät puhdistamaan kaikesta mikä estää taivaaseen pääsyn, pyydät voimaa elää Jumalan yhteydessä ja tahdot luopua kaikesta synnistä, niin saat olla varma.
Tietoinen synti pitää laittaa pois. Siis tahallaan ei saa tehdä syntiä ja elää vastoin Jumalaa.
Tuossa yllä on jo sinulle hyviä Sanan lupauksia.
Hullutkaan eivät taivastiellä eksy.
Minulle jäi nyt hieman epäselväksi mistä kysymyksestä on kyse. Mietin, että jos haluaa jotain spesifimpää tietää, niin yliopistolla alaansa opettavilla on ehkä parhaimmat edellytykset vastailla. Netin keskustelupastat eivät ole luotettavimmasta päästä tiedonhankinnassa. Toki oman ajattelun kehittymisen kannalta on varmaan hyvä lukea myös itse mahdollisimman laajasti, eikä tyytyä ainoastaan siihen mitä eri asiantuntijat vastailevat, vaikka heitä on syytä arvostaa. Aika vaan on rajallinen, kuolema kohtaa ennen kuin ehtii perehtyä kovin moneen asiaan kunnolla.
Seksuaalisuus on aika yksityinen asia. Kirjoittelen omalla nimelläni, niin en halua täällä siitä kovin paljoa puhua. Vuorovaikutus on suomi24 muutenkin turhan usein aika repivää. Sen verran voin sanoa kuitenkin, että naimaton heteromies olen ja on naiset mielessä olleet murrosikäisestä asti, vaikken olekaan petipuuhissa vielä ollut.
Minulla ei ole homoja vastaan mitään, saavat mielestäni tehdä makuuhuoneissaan juttuja ihan vapaasti ja jos Suomessa demokraattisesti niin päätetään, kuten näyttäisi käyvän, solmia myös avioliiton. Itse en voisi omantunnonsyistä vihkiä homoparia, mikäli joskus toimisin pastorina, mutta voisin kyllä olla häissä vieraana, jos joku homokaveri niin toivoisi. Olen sitä mieltä, että liikaa on keskitytty tähän asiaan kristillisessä kirkossa. Heterot ei olla sen parempia ihmisiä.- Ok_asia_kunnossa
jmmikkonen kirjoitti:
Seksuaalisuus on aika yksityinen asia. Kirjoittelen omalla nimelläni, niin en halua täällä siitä kovin paljoa puhua. Vuorovaikutus on suomi24 muutenkin turhan usein aika repivää. Sen verran voin sanoa kuitenkin, että naimaton heteromies olen ja on naiset mielessä olleet murrosikäisestä asti, vaikken olekaan petipuuhissa vielä ollut.
Minulla ei ole homoja vastaan mitään, saavat mielestäni tehdä makuuhuoneissaan juttuja ihan vapaasti ja jos Suomessa demokraattisesti niin päätetään, kuten näyttäisi käyvän, solmia myös avioliiton. Itse en voisi omantunnonsyistä vihkiä homoparia, mikäli joskus toimisin pastorina, mutta voisin kyllä olla häissä vieraana, jos joku homokaveri niin toivoisi. Olen sitä mieltä, että liikaa on keskitytty tähän asiaan kristillisessä kirkossa. Heterot ei olla sen parempia ihmisiä.Kiitos kommenteista. Kiva että jaoit ajatuksiasi. Siunausta sinulle.
- taivastie
Täällä paljon tietoa taivasasioista ja uskosta
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjAA&url=http://www.netmission.fi/&ei=-bZwVc-oIsqdsAG3krbIBA&usg=AFQjCNHRxhL40GpJX2R0P8olBCVdWCj-jg - Raamattu
Pelastuksesta ja oikeasta uskosta voi olla varma. Pyydä Jeesusta vahvistamaan uskoasi, lue Raamattua ja keskustele uskovien kanssa. Jumala antaa uskovalle sisäisen varmuuden, jota on monesti vaikea selittää. Tietysti myös lukemattomat Jeesuksen nimessä tehdyt selittämättömät ihmeet auttavat uskomaan. Haasteena monille suomalaisille olisi tutustua Raamatun rakkaudensanomaan ja jättää ennakkoluulot ja viha pois. Väite Raamatusta hyödyttömänä on täysin absurdi. Kirjasta löytyy valtavasti hyödyllisiä elämänohjeita ja voimaannuttavaa sisältöä. Kirjaa turhana pitävät luultavasti tietävät tämän itsekin, mutta eivät halua sitä myöntää halveksuntansa ja vihansa vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.314767- 343376
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833164- 112247
- 271810
- 121778
- 1611773
- 1011267
- 1371107
- 141059