"Ei Suomi tee talouspolitiikkaakaan sen perusteella, mitä joku päätti 1800-luvulla"
Niin, mutta kielipolitiikkaa kyllä tehdään...
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/82057-suomen-erityispiirre-nousi-esiin-venaja-ei-ole-hyvaksynyt
1800-luvun malli
3
<50
Vastaukset
- OsuvaVertaus
Jos tieliikennelakia ei oltaisi uudistettu ja muutettu, niin se perustuisi yhä hevoskärry-liikenteeseen!
Mutta kielipolitiikkaa perustellaan vieläkin sata vuotta vanhoilla oloilla ja lakikohdilla!!??
Tervetuloa kielipoliittiseen Absurdistaniin...Koska entisillä valloittajilla on yhä sitä aatelis hintsua maan perkeleesti millä voidella narujenvetokoneistoa ja ihan kiusalla perustella vaikkapa pakkoruotsia tyyliin "sinu täyty ymmärtä ruotti sinu oma ingång i gården för palvelu väkki"
- MaailmaMuuttuu
Suomi ja maailma olivat TÄYSIN toisenlaisia, kun perustuslakiamme muotoiltiin.
Varsinkin vähemmistöjen määrä ja koko ovat muuttuneet ratkaisevasti.
Kuitenkin surujen tekemä kielilaki toimii, kuin maassa olisi vain yksi vähemmistö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634