Katolinen Kirkko ja Luciferilaisuus

Rakkaudella-Herätkää

Katolisen Kirkon Pääsiäismessussa lauletaan vuodesta toiseen samaa hymniä jossa ylistetään Luciferia. Jos et usko, katso itse:

https://www.youtube.com/watch?v=JDYUOAzuyyw

https://www.youtube.com/watch?v=dcpVrtv2t-M

Mikäli Luciferin ylistäminen yritetään selittää sillä, että sillä tarkoitetaan Kristusta joka myöskin kuvataan valon tuojana, on se melkoisessa ristiriidassa sen kanssa, että heti laulun seuraavassa lauseessa lauletaan Kristuksesta Luciferin poikana. Miten Kristus voi olla Kristuksen poika?

Toinen melkoisen hälyttävä esimerkki Katolisen Kirkon harjoittamasta Jumalanpilkasta on lausunto, jossa Paavi Francis ilmoittaa henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen olevan vaarallista ja haitallista:

https://www.youtube.com/watch?v=lOaZteBQyO4

"Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)

Paavi perustelee lausuntonsa sillä, että Katolinen Kirkko on välttämätön välikäsi ihmisen ja Kristuksen välillä. Kristus oli eri mieltä, ja mikäli Paavi väittää olevansa Kristus, julistaa hän itse asiassa olevansa Antikristus:

"Antikristus (muinaiskreikaksi ἀντίχριστος, antíkhristos, "vastakristus" tai "sijaiskristus") on kristinuskon mukaan Saatanan lähettämä Kristuksen vastustaja, joka Kristuksen jälleentulemisen edellä on nostava taisteluun kaikki jumalanvastaiset voimat, mutta jonka Kristus on voittava." (Wikipedia)

"Sijaiskristus". Paavin virallinen arvonimi on Vicarius Christi, joka tarkoittaa Kristuksen sijaista maan päällä.

Mitä tulee Kirkon arvovaltaan, Raamatusta löytyy täysin selkeä kanta siihenkin:

"Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, EPÄJUMALANPALVELUS, NOITUUS, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa" (Gal.5:18-21).

Katolinen Kirkko julistaa olevansa ainoa oikea kirkko. Yksikään Kirkko ei ole ainoa ja oikea. Ne ovat kaikki eriseuroja ja lahkoja, niin myös Katolinen Kirkko.

”Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne. Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: ’Minä olen Paavalin puolta’, toinen: ’Minä Apolloksen’, joku taas: ’Minä Keefaan’, joku vielä: ’Minä Kristuksen.’ Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?" (1.Kor.1:10-13)

Onko Kristus jaettu? Ei. Oletteko te kastetut Paavin nimeen? Katolisella Kirkolla ei ole yksinoikeutta Kristukseen. Se väittää, että sillä on, mutta ainoat tätä näkökantaa puoltavat seikat ovat ihmisten lausuntoja. Raamatusta ei tukea näille väitteille löydy. Raamattu ei tunne kirkkoja. Se tuntee yhden hengellisen seurakunnan, joka on Kristuksen seurakunta ja koostuu niistä, jotka ottavat Kristuksen vastaan Vapahtajanaan ja Pelastajanaan, eikä kukaan käy Isän luo kenenkään muun kuin Jeesuksen kautta. Katolinen Kirkko ottaa itselleen auktoriteetin toimia välikätenä ihmisten ja Kristuksen välillä. Tämä on täysin Jeesuksen omien opetusten vastaista.

Joka ikinen Kirkko väittää tietysti olevansa ainoa ja oikea. Totuus on, että yksikään niistä ei ole. Kuitenkin kun ottaa huomioon yllä olevat linkit Luciferin palvonnasta ja siitä miten Paavi räikeästi vääristelee Raamatun sanomaa, olisi korkea aika arvioida uudestaan Katolisen Kirkon rooli ja se, mitä henkeä se palvelee. Paavihan ilmoitti jo senkin, ettei pelastukseen tarvita edes uskoa, vaan että ateistitkin pääsevät Jumalan Valtakuntaan. Ihanko oikeasti?

Lukekaa Raamattua. Sieltä löytyy TOTUUS.

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen poikansa,
ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
(Joh. 3:16)

11

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TutkinHutkin

      Mielenkiintoista täytyypä tutkia.

    • tiefkuhlpizza

      Hauskaa. Kauniisti laulettu Exultet pimeässä kirkossa yöllä saa ihon aina kananlihalle. Se on, ehä kauneinta mitä katolisessa messussa on. Noihin versioihin oli vaan laitettu päälle kaikkea soopaa.

      Tässä oikein hyvä versio sinulle:

      https://www.youtube.com/watch?v=nP_5YxIAV2E

    • Uskontokin

      Voi, katolinen usko olisi aivan oikeasti täydellinen oppi minulle, hyväksyn siitä itseasiassa kaiken muun, tai miten sen sanoisin, koska Jeesus ei ole voinut nousta kuolleista, romuttaa tuon kulmakiven puuttuminen koko muuten niin täydellisen uskonnon, sen mukana kaatuu kaikki. Kyllä, uskon esimerkiksi täydellisesti, että ihminen tekemällä syntiä päästää pahan elämäänsä, Paha on todellinen ja tuhoaa elämää monin tavoin, sekä omaa että muiden. Siinä tarvittaisiin kipeästi pelastusta Jumalalta, mutta voi, en voi uskoa ylösnousemukseen. Voi!

    • Kuolleidenkuvia

      Kävin tarkistamassa mitä Exultetissa lauletaan. Kyllä näköjään ihan virallisestikin viimeisen säkeistön sanat menevät:

      "Flammas eius lúcifer matutínus invéniat:
      ille, inquam, lúcifer, qui nescit occásum.
      Christus Fílius tuus,
      qui, regréssus ab ínferis, humáno géneri serénus illúxit,
      et vivit et regnat in sæcula sæculórum."

      Mielenkiintoista. Näiden päälle kun lisätään vielä kuvainpalvonta, niin aika hämäräksi touhuksi menee. Joskus aikoinaan näin dokkarin jossa tutkijaryhmä haastatteli alkuasukkaita näiden uskonnosta ja kysyivät mm. eivätkö nämä ymmärrä palvovansa elottomia esineitä. Alkuasukkaat pitivät tutkijoita hölmöinä ja selittivät etteivät he niitä esineitä palvo, vaan niiden KAUTTA saadaan yhteys jumaliin. Tismalleen sama mekanismi kuin katolilaisuudessa siis.
      Entäs kuolleidenpalvonta? Katolisilla on oma kuollut palvottavaksi vuoden jokaiselle päivälle. Näille löytyy sitten omat jumalankuvat joita kumartaa.
      Ihmiskuntaa on kautta historian kiehtonut mystiikka, riitit ja rituaalit. Se, ovatko nuo mystiset riitit ja rituaalit raamatunmukaisia, onkin sitten ihan eri juttu. Ihan pintapuolisella raapaisulla löytyy ainakin kuvienpalvontaa, kuolleidenpalvontaa ja sijaiskristus. Melko karmivaa.

      • luelatinaa

        "Flammas eius lúcifer matutínus invéniat:

        ille, inquam, lúcifer, qui nescit occásum.

        Christus Fílius tuus,

        qui, regréssus ab ínferis, humáno géneri serénus illúxit,

        et vivit et regnat in sæcula sæculórum."

        On taas perin tyhmä aloitus. Ei osata yhtään latinaa väitetään valheita kauniista pääsiäismessusta. Siinä puhutaan Kristuksesta, Jumalan Pojasta, joka tuo meille kirkkauden valon.


    • hdghd

      Aika hauskaa...luin otsikon aluksi. "Katolilaisuus ja luterilaisuus"
      Nuo kaksi sanaa on kyllä hämmästyttävän lähellä toisiaan :)

      Ja aloittajaa suosittelen perehtymään asiaan, niin moni väärinkäsitys aukeaa.
      Lucifer = valontuoja
      Luterilaiset sanoo samaa "tuo valon pimeyteen" messussaan...
      Ei sisältö mihinkään muutu jos Latinan sijasta käyttää suomenkieltä!

      • PerehdyttyOn

        Jes. 14:12-14

        "Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja. Etkö juuri sinä sydämessäsi sanonut: "Minä tahdon nousta taivaisiin! Minä pystytän valtaistuimeni Jumalan tähtiä korkeammalle, minä tahdon istua jumalten vuorella kaukana pohjoisessa, minä nousen pilviä ylemmäksi, olen korottava itseni Korkeimman vertaiseksi."

        Sama kohta Englanniksi:

        "How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations! For thou hast said in thine heart, I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God: I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north: I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High."

        Kyllähän Lucifer kuvataan valontuojana. Raamatun valossa on kuitenkin melko kyseenalaista, minkä sortin valoa Lucifer ihmiskunnalle tarjoaa.


      • JaVielä

        Luterilaisuus on lähtöisin Katolilaisuudesta, niinkuin kaikki muutkin protestanttiset liikkeet. Näin ollen on täysin luonnollista, että ne käyttävät äitikirkkonsa oppeja ja doktriineja.


      • jokutolkku1
        PerehdyttyOn kirjoitti:

        Jes. 14:12-14

        "Voi, sinä putosit taivaalta, sinä Kointähti, sarastuksen poika! Alas maahan sinut survaistiin, sinä kansojen kukistaja. Etkö juuri sinä sydämessäsi sanonut: "Minä tahdon nousta taivaisiin! Minä pystytän valtaistuimeni Jumalan tähtiä korkeammalle, minä tahdon istua jumalten vuorella kaukana pohjoisessa, minä nousen pilviä ylemmäksi, olen korottava itseni Korkeimman vertaiseksi."

        Sama kohta Englanniksi:

        "How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations! For thou hast said in thine heart, I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God: I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north: I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High."

        Kyllähän Lucifer kuvataan valontuojana. Raamatun valossa on kuitenkin melko kyseenalaista, minkä sortin valoa Lucifer ihmiskunnalle tarjoaa.

        Ethän sinä ole laisinkaan perehtynyt. Sinullahan on kokonaan väärä tekstikin.

        Aihe liitty pääsiäisyöhön, jolloin Kristus on noussut kuolleista. Sen tähden lauletaan:

        Tässä on oikea:

        May this flame be found still burning
        by the Morning Star:
        the one Morning Star who never sets,
        Christ your Son,
        who, coming back from death's domain,
        has shed his peaceful light on humanity,
        and lives and reigns for ever and ever.

        Morning Star, koskaan laskematon aamutähti, on Kristus Poikasi, joka noustuaan kuolleista, on levittänyt rauhan valonsa yli luomakunnan
        ja elää ja hallitsee iankaikkisesti.


      • MysteryBabylon

        Selittääkö tuo "valontuojan" palvominen auringonpalvonnankin? Tai no, tyhmä kysymys, tietysti selittää. Aurinkohan on valo. Jännää miten Katolisessa Kirkossa Mithraismi kukoistaa, on kalajumala Dagonin pappien mitret, Babylonialaiset auringonpyörät (joista suurin Pyhän Pietarin aukiolla), obeliskit (joista yksi nököttää Pyhän Pietarin aukion auringonpyörän keskellä), heksagrammit (se sama joka on Israelin lipussakin, ja jolla ei muuten ole mitään tekemistä kuningas Daavidin kanssa), käpysymboliikkaa (mysteeriuskonnoista jotain tietävät ymmärtävät yhteyden Horuksen silmään, "kolmanteen silmään" ja sielun asuinsijaan), ja astrologisia kuvioita siellä täällä. Mutta eihän mysteeriuskonto olisi mitään ilman mysteerisymbolismiaan. Tavallinen kristinusko kun on niin kovin tylsää ja tavallista.


    • PasiToivonen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2062
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1773
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1577
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      79
      1240
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe