Kepulainen liikenneministeri tulossa.

Kuinkakäy

Veikkauksia, miten käy taksialan? Alatalon Mikko säilyttäisi nykyjärjestelmän, onko se Kepun kanta? Miten veikkaatte?

Keskustelua...

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huonostikäy

      Vapautetaan. Löytyy hallitusohjelmasta

      • Pankkitomaatti

        Oho.Luin ohjelman,eikä löytynyt.Mutta kyllä tällä palstalla löytyy tietäjiä......


      • Xxzzssddxx

        Ei ole hallitusohjelmassa. Liikenneministeriön virkamiestyöryhmä on valmistellut asiaa jo pari vuotta ja lakiesitystä ei annettu edesmenneelle eduskunnalle. Jos lakiesitys esitellään, eduskunta pui vielä lakia ja sitten katsotaan, mitä eduskunta päättää. Eduskunta vahvistaa lait, ei hallitus. Kannattaa kuitenkin varautua mihin vaan. Luulen kuitenkin, että valtiovalta haluaa verorahat talteen nykytakseilta, vapailta takseilta turkin saa mitään, kuten uberilta....


      • TaxihomeMaksanVerot

      • Kohtaex

        No nyt saatiin kookomuslainen,kepun valeasuun pukeutunut,ministeri.Tästä ei seuraa mitään hyvää.....Muihin hommiin siirryttävä vaan.


      • Onnexolkoon
        Kohtaex kirjoitti:

        No nyt saatiin kookomuslainen,kepun valeasuun pukeutunut,ministeri.Tästä ei seuraa mitään hyvää.....Muihin hommiin siirryttävä vaan.

        Vaikea sanoa. Kokoomus kosiskeli häntä ehdokkaakseen, Kepulle meni. Kuules Kohtaex, hän on ekan polven kansanedustaja, eikä ole ollut poliitikko ennen. Pidä mielessä, että hän on myös yrittäjä. Katsotaanpa nyt, mikä hän on naisiaan. Kuitenkin Kepu haluaisi säilyttää vanhan järjestelmän. Toisekseen, jossakin vaiheessa taksiluvat on avattava kaikille ennemmin tai myöhemmin, halusimme tai emme. Taksa olisi ainakin vapautettava, tuolla nykytaksalla homma alkaa olemaan aika förbii, ei enää jää kulujen jälkeen juuri mitään. Vai haluatko itse aina vaan olla ns. yrittäjä, joka ei saa itse hinnoitella hintaa työlleen? Itse olen taatusti kohta entinen taksari, vuoden lopussa loppuu homma ja jatkan eläkeläisenä. Onnea vaan heille, jotka alalla aikovat edelleen olla.


      • Kohtaex

        En minäkään pidä vapauttamista minään mörkönä,päinvastoin.Pelkään vain tilannetta jossa taksien kanssa pääsisi kilpailemaan kevyemmillä velvotteilla ja vastuilla.Esimerkiksi uber,tai Trafin älynväläys verottomista kyydeistä 2000€ asti.Mitenkähän meinasivat valvoa?Melko vaikeaa siinä on sitten kilpailla jos vastustaja ajelee ilman pakollisia maksuja,vakutuksia,päivystyksiä yms.Jos kaikki lähtevät samalta viivalta ja enimmäistaksaa ei määrätä,niin vapautus kääntyy kyllä meidän eduksi.Asiakas todennäköisesti maksaa sitten hieman enemmän.Tämän voi helposti todeta tilastosta jossa Helsingin taksit ovat keskimääräisesti pohjoismaiden halvimmat.Tämä johtuu vain ja ainoastaan hintakatosta joka on liian matalalla.Se että rouva Berner on sääntelyn poistamisen kannalla on fakta jonka voi todeta esim.Hesarin vaaligallipista.Eli järkevästi toteutetulle vapauttamiselle peukku,hosuen tyritylle ei kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe