Jos mietitään oman alan kesätöitä niin minne 1. vuoden opiskelija voisi hakea? Ilmeisesti potilaskuletus, laitoshuolto, välinehuolto. jne. tasoiset työt tulevat kysymykseen. Onko muilla lääkisopiskelijoilla kokemuksia? Haluaisin nimenomaan lääketieteeseen liittyvää työtä...joten turha sanoa että ehtii sitä myöhemmin ihan tarpeeksi.
1. vuoden lääkisopiskelija kesätöihin?
13
9728
Vastaukset
- neiti
itsekin olen tätä ihmetellyt... tietääkö joku mistä kannattaa edes kysellä töitä ekan opintovuoden jälkeen?
- iceman
Hei HALOO!!!!!!!
Eikö insinööri yleensä hae teollisuudesta kesätöitä => Varmaan että lääkisläiset koittavat ainakin päästä sairaaloihin ym. terveydenhoidon työpaikkoihin....... - miten olisi?
iceman kirjoitti:
Hei HALOO!!!!!!!
Eikö insinööri yleensä hae teollisuudesta kesätöitä => Varmaan että lääkisläiset koittavat ainakin päästä sairaaloihin ym. terveydenhoidon työpaikkoihin.......Miten olisi sairaala-apulaiseksi hakeminen Ruotsiin? Siitä olisi myöhemmin rutkasti hyötyä. Ja sellaiseksi on helppo päästä, kun vaan uskaltaa hakea.
- Jussi
miten olisi? kirjoitti:
Miten olisi sairaala-apulaiseksi hakeminen Ruotsiin? Siitä olisi myöhemmin rutkasti hyötyä. Ja sellaiseksi on helppo päästä, kun vaan uskaltaa hakea.
Jos on mies, niin tulee helposti raiskatuksi Ruotsissa. Ei naisten toimesta - valitettavasti!
- anonym
Yks mun lääkäriopiskelija kaveri (toisen vuoden) on joka joulu ja kesä kotipaikkakuntansa terveyskeskuksessa töissä. Varmaankin jonkinlaisena yleisapulaisena, aika paljon samoja töitä kuin terveydenhoitajat tekevät mutta kun opintoja karttuu, työtkin vaikenevat ja tulevat haasteellisemmiksi. Eli jos olet pieneltä paikkakunnalta kotoisin niin käy ihmeessä kyselemässä mahdollisuuksia päästä omaan tk:hon töihin. Siellä todella tarvitaan työntekijöitä ja hyvät mahdollisuudet saada harjoitteleu- ja työpaikka sitten aikoinaan.
- farmasian opiskelija
Apteekkiinkin voisi lääkisopiskelija päästä tekniseksi apulaiseksi kesätöihin. Tulisivat edes jonkin verran jo lääkeaineet ja -valmisteet tutuiksi ja hyvä olisi tulevien lääkäreiden nähdä lääkkeiden käyttöä siltäkin puolelta terveydenhoitoalaa. Se on muuten käsittämätöntä minkälaisia merkintöjä lääkärit resepteihin tekee ja sitten saa perään soitella apteekkiväki kun pitää tarkistaa onko resepti väärennetty vai ei...
- Kandi
Ota selvää onko sopivia tutkimusprojekteja käynnissä? Voit päästä oman alan työhön ja saada esimerkiksi opintosuorituksiakin sitä kautta. Lääketehtailla esimerkiksi voi tällaisia olla...
- JBA
Kandi kirjoitti:
Ota selvää onko sopivia tutkimusprojekteja käynnissä? Voit päästä oman alan työhön ja saada esimerkiksi opintosuorituksiakin sitä kautta. Lääketehtailla esimerkiksi voi tällaisia olla...
Lääketehtaat nyt eivät lääketieteen ylioppilaita huoli, ellei nyt sattumalta ole jollekin isolle pomolle sukua. Helpointa on mennä nykäisemään jotakin omaa proffaa hihasta. Kannattaa vähän kuulostella "hevosmiesten tietotoimiston" kuulumisia SA-, TEKES- ja EVO-rahojen jaosta, jotta osaa tunkea nokkansa hyvin rahoitettuun ryhmään.
Nimim. "Itsekin ekana kesänä aloittanut ja samassa ryhmässä kirjaa pakertava"
Oliko muuten tämä nyt oikea kandi vai edelleen tämä viime keväältä tuttu trolli? - BellaBambino
tätä olen kuullut tosi monelta suunnalta, enkä todellakaan haluaisi itse kovin pahasti mokailla niiden lääkkeiden nimissä sitten tulevaisuudessa. olen vasta ekaa vuotta lääkiksessä, mutta jo nyt on tullut selväksi ettei lääkkeiden kaupallisia nimiä tulla hirveesti edes käymään opiskeluissa läpi. lähinnä niihin kai tutustuu sitten vasta töissä kunnolla.
mun hyvä kaveri on töissä apteekissa ja ehdotti mulle just tuota kesätyövaihtoehtoa ja taidanpa kokeilla jos vaikka pääsisin johonkin apteekkiin harjoittelijaksi tai joksikin:)
paha vain, että ne kuulemma mieluummin palkkaa sinne farmaseuteiksi tai proviisoreiksi tms. opiskelevia ihmisiä. mut ehkä jos mä kierrän tarpeeksi monta apteekkia läpi ni jossain onnistaa:) - farmasian opiskelija
BellaBambino kirjoitti:
tätä olen kuullut tosi monelta suunnalta, enkä todellakaan haluaisi itse kovin pahasti mokailla niiden lääkkeiden nimissä sitten tulevaisuudessa. olen vasta ekaa vuotta lääkiksessä, mutta jo nyt on tullut selväksi ettei lääkkeiden kaupallisia nimiä tulla hirveesti edes käymään opiskeluissa läpi. lähinnä niihin kai tutustuu sitten vasta töissä kunnolla.
mun hyvä kaveri on töissä apteekissa ja ehdotti mulle just tuota kesätyövaihtoehtoa ja taidanpa kokeilla jos vaikka pääsisin johonkin apteekkiin harjoittelijaksi tai joksikin:)
paha vain, että ne kuulemma mieluummin palkkaa sinne farmaseuteiksi tai proviisoreiksi tms. opiskelevia ihmisiä. mut ehkä jos mä kierrän tarpeeksi monta apteekkia läpi ni jossain onnistaa:)Kyllä sinne apteekkiin pääsee muitakin kuin farmasian opiskelijoita, tiedän kokemuksesta kun olin vuoden opiskellut farmasiaa ja etsin kesätöitä, oli nimittäin pari muun alan opiskelijaa vienyt paikkoja nenän alta. :) Sain kyllä lopulta apteekista kesätöitä silloinkin. Ekan vuoden farmasian opiskelijalla ei vielä ole minkäännäkösiä oikeuksia toimittaa lääkkeitä eli pystyy vaan tekemään teknisen apulaisen hommia, samaa pääsisi varmasti lääkisopiskelijakin tekemään. Suosittelen lämpimästi! :) Mukavaa hommaa siellä apteekissa, varsinkin jos sattuu yhtä mukavia työkavereita kun mulle on parina kesänä sattunut. Mutta ajoissa kannattaa hakea töitä varsinkin isompien kaupunkien apteekeista, tammikuussa on usein jo myöhäistä!!!
- Medisinar
BellaBambino kirjoitti:
paha vain, että ne kuulemma mieluummin palkkaa sinne farmaseuteiksi tai proviisoreiksi tms. opiskelevia ihmisiä. mut ehkä jos mä kierrän tarpeeksi monta apteekkia läpi ni jossain onnistaa:)Mä en näe siinä mitään järkeä, että pitäis muutenkin tiukkaan kurssivalintaan lisätä sitä, että opiskeltas ulkoa lääkkeitten nimiä. Ei ne nimet kumminkaan ikuisia ole, nimet vaihtuu ja valmisteita tulee paljon uusia ja vanhoja poistuu. Resursseja vois käyttää paljon paremminkin. Opiskeltavaa tietoa on muutenkin valtavasti ja varmaan löytyy huomattavasti tärkeempiäkin aiheita kuin lääkkeitten nimet. Itse ainakin luotan siihen, että kun osaan vaikuttavan aineen, niin Pharmaca Fennica auttaa lopussa, jos en juuri satu muistamaan mitään lääkettä, jossa tätä haluttua ainetta olisi.
Todellinen ongelma sitten on tuo reseptilappujen täyttö. Luulis, että kun nykyään harvemmin enää täytetään käsin lappuja, että tietotekniikka olis poistanut tätä sekaantumisvaaraa. - farmasian opiskelija
Medisinar kirjoitti:
Mä en näe siinä mitään järkeä, että pitäis muutenkin tiukkaan kurssivalintaan lisätä sitä, että opiskeltas ulkoa lääkkeitten nimiä. Ei ne nimet kumminkaan ikuisia ole, nimet vaihtuu ja valmisteita tulee paljon uusia ja vanhoja poistuu. Resursseja vois käyttää paljon paremminkin. Opiskeltavaa tietoa on muutenkin valtavasti ja varmaan löytyy huomattavasti tärkeempiäkin aiheita kuin lääkkeitten nimet. Itse ainakin luotan siihen, että kun osaan vaikuttavan aineen, niin Pharmaca Fennica auttaa lopussa, jos en juuri satu muistamaan mitään lääkettä, jossa tätä haluttua ainetta olisi.
Todellinen ongelma sitten on tuo reseptilappujen täyttö. Luulis, että kun nykyään harvemmin enää täytetään käsin lappuja, että tietotekniikka olis poistanut tätä sekaantumisvaaraa.Totta, ei järkeä opetella lääkevalmisteiden kauppanimiä, ne kun vaihtuu ja nykyään on niin paljon valmisteita samalla vaikuttavalla aineella, jotka löytyy tarvittaessa Pharmacasta. Ja ainahan voi määrätä geneerisellä nimellä eli lääkeaineen nimellä.
Itse asiassa tietotekniikka toi ainakin viime kesänä sillä paikkakunnalla missä itse olin apteekissa töissä enemmän ongelmia kuin käsinkirjoitetut reseptit. Terveyskeskus oli saanut uuden reseptinkirjoitusjärjestelmän ja henkilökunta ei osannut käyttää sitä. Apteekissa tuli vastaan ties minkänäköistä versiota ja ihan perusasiat (lääkärin allekirjoitus, annosohje yms.) olivat unohtuneet välillä. Asiakkaat eivät olleet kovin iloisia kun ensin olivat jonottaneet kesähelteellä terveyskeskuksessa ja sitten apteekissa kun yritettiin saada lääkäreitä kiinni reseptien merkintöjen takia. Mutta onneksi yhteistyöllä tämäkin saatiin sujumaan. :)
Täytyy myöntää että farmasian opiskelu on saanut kiinnostumaan lääkärin ammatistakin entistä enemmän. :) - Medisinar
farmasian opiskelija kirjoitti:
Totta, ei järkeä opetella lääkevalmisteiden kauppanimiä, ne kun vaihtuu ja nykyään on niin paljon valmisteita samalla vaikuttavalla aineella, jotka löytyy tarvittaessa Pharmacasta. Ja ainahan voi määrätä geneerisellä nimellä eli lääkeaineen nimellä.
Itse asiassa tietotekniikka toi ainakin viime kesänä sillä paikkakunnalla missä itse olin apteekissa töissä enemmän ongelmia kuin käsinkirjoitetut reseptit. Terveyskeskus oli saanut uuden reseptinkirjoitusjärjestelmän ja henkilökunta ei osannut käyttää sitä. Apteekissa tuli vastaan ties minkänäköistä versiota ja ihan perusasiat (lääkärin allekirjoitus, annosohje yms.) olivat unohtuneet välillä. Asiakkaat eivät olleet kovin iloisia kun ensin olivat jonottaneet kesähelteellä terveyskeskuksessa ja sitten apteekissa kun yritettiin saada lääkäreitä kiinni reseptien merkintöjen takia. Mutta onneksi yhteistyöllä tämäkin saatiin sujumaan. :)
Täytyy myöntää että farmasian opiskelu on saanut kiinnostumaan lääkärin ammatistakin entistä enemmän. :)Onhan tuo tietotekniikka tosiaankin ongelma, vähän joka paikas! Itse en vielä oo niin päässyt tutustumaan ekan vuoden opiskelijana tohon reseptien ihmeelliseen maailmaan :)
Se ois kyllä musta ihan hyvä, että lääkäriopiskelijat vois tutustua muihinkin sairaalan toimintaan liittyviin paikkoihin kuin vaan siihen vastaanottoon. Itse opiskelin bioanalyytikoks ennen tätä, ja olin töissä labrassa ja myös siellä lääkärien tietämättömyys ja törttöily johtuen siitä tietämättömyydestä aiheutti ongelmia. Nyt itse ainakin osaan välttää osan niistä. Ois varmaan tosi hyvä, jos ennen kliinistä vaihetta pystys tutustumaan apteekin toimintaan ja esimerkiks vuodeosastollehan pääsee hoitoapulaiseks kattoo mitä se sairaanhoitajien työ pääasias on. Enemmän yhteistyötä kyllä varmaan tarvittais, sujuishan ne hommat paljon paremmin!
Mutta mieti ihmeessä lisää lääkärin työtä! Tosi mielenkiintosta on ainaki tää opiskelu ollu ja tykkään kamalasti. Sullahan olis sitten valmiiks ne lääkejutut hanskassa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789