Tämä foorumi on pyhitetty Rakkauden ilmapiirissä käytävälle Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle keskustelulle Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.
Foorumille voi tulla nyt mukaan myös ilman rekisteröitymistä.
http://kalamos.keskustelu.info/viewforum.php?f=134
kalamos.keskustelu.info
7
<50
Vastaukset
- kysyn.vaan
Voiko sinne tulle homo- ja transseksuaaleja, vai tarkoittaako "lähimmäinen" ainoastaan heitä jotka ajattelevat samalla tavalla kuin sinä?
Jumala rakastaa jokaista ihmistä niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa kuolemaan näiden edestä, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Jokainen ihminen on tervetullut tuolle foorumille keskustelemaan
Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.- jaikalii
kalamos kirjoitti:
Jumala rakastaa jokaista ihmistä niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa kuolemaan näiden edestä, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Jokainen ihminen on tervetullut tuolle foorumille keskustelemaan
Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.Ihmiset eivät monestikaan huomaa eivätkä ajattele että Jumala rakasti ihmisiä jotka elivät ja vaelsivat Jumalan vihollisina pahoissa teoissaan. ihmiset, monta kertaa myös uskovat, ajattelevat että Jumala voi rakastaa minua jos onnistun ja olen hyvä ihminen, hyvä uskova. Silloin voin saada osakseni Jumalan rakkauden. Tällaisia todistuksia on paljon tälläkin palstalla. Pelastus ja Jumalan rakkaus pannaan oman onnistuneen kilvoittelun ansioksi. Ja Jumalan rakkauden kokemattomuus pannaan oman syntisyyden tilille.
Mutta Jumalan teko Kristuksessa Jeesuksessa on suurempi kuin kuin kaikki meidän syntimme yhdessä. Tästä Roomalaiskirjeen viides luku kertoo.
Jeesus kuoli jumalattomien puolesta johdattaakseen heidät Jumalan luokse omistamaan ja kokemaan Hänen rakkautensa. Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä mutta Jumalan rakkaus kohtaa ihmistä kokemusperäisesti Jeesuksesssa Kristuksessa. Tämä koska Jumalan rakkaus on ilmestynyt ja ilmoitettu Jeesuksessa Kristuksessa.
1 Piet 3:18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,"
Room 5:6 "Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
5:7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; " - jaikalii
jaikalii kirjoitti:
Ihmiset eivät monestikaan huomaa eivätkä ajattele että Jumala rakasti ihmisiä jotka elivät ja vaelsivat Jumalan vihollisina pahoissa teoissaan. ihmiset, monta kertaa myös uskovat, ajattelevat että Jumala voi rakastaa minua jos onnistun ja olen hyvä ihminen, hyvä uskova. Silloin voin saada osakseni Jumalan rakkauden. Tällaisia todistuksia on paljon tälläkin palstalla. Pelastus ja Jumalan rakkaus pannaan oman onnistuneen kilvoittelun ansioksi. Ja Jumalan rakkauden kokemattomuus pannaan oman syntisyyden tilille.
Mutta Jumalan teko Kristuksessa Jeesuksessa on suurempi kuin kuin kaikki meidän syntimme yhdessä. Tästä Roomalaiskirjeen viides luku kertoo.
Jeesus kuoli jumalattomien puolesta johdattaakseen heidät Jumalan luokse omistamaan ja kokemaan Hänen rakkautensa. Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä mutta Jumalan rakkaus kohtaa ihmistä kokemusperäisesti Jeesuksesssa Kristuksessa. Tämä koska Jumalan rakkaus on ilmestynyt ja ilmoitettu Jeesuksessa Kristuksessa.
1 Piet 3:18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,"
Room 5:6 "Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
5:7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; "Minä olen kokenut Jumalan rakkautta ja armoa silloin kun olen vähiten sitä ansainnut. Tuhlaajapoikakertomuksessa kolme Sanaa nousee kertomuksesta. Tuhlaajapoika totesi synnissä rypemisen jälkeen: "En enää ansaitse" (Luuk 15:19). Hän ei enää voinut katsoa ansaitsevansa Isältä muuta kuin korkeintaan palkkalaisen paikan työmiehenä. Oliko hän aikaisemmin ansainnut jotakin? Joka tapauksessa hänellä ei enää ollut mitään omia ansioita. Kaikki oli mennyt. Hengellinen konkurssi oli kohdannut miestä. Mutta kaiken menettäneellä pojalla oli kuitenkin Isän armo ja rakkaus. Ne kun eivät perustuneet pojan suoritustasoon, vaan Isään itseensä (Jumala on rakkaus). Ja hän sai kokea armon ja ja rakkauden. Hän ei vain todennut että minä nousen ja minä menen Isän luokse. Hän myös teki niin. Hän nousi ja hän meni Isän luokse. Herran luona on armo ja anteeksiantamus.
Kun siis poika lähestyi Isän kotia, Isä armahti häntä ja juoksi Häntä vastaan ja suuteli poikaa hellästi. Poika ei ollut ehtinyt edes tunnustaa syntiään Isälle kun Isä armahti jo. Näin on meidän Herra Jeesus Kristus. Ei Hän työnnä ketään pois luotaan. Hän näkee kun me sydämessämme lähestymme Häntä ja Hän armahtaa heti.
"Mutta kun minä olen niin suuri........... MINÄ, MINÄ, MINÄ!!!!
- eräskirjoittelija
Olen aikoinani paljon vastaillut kirjoituksiisi, yhteisymmärrykseen ei ole päästy. Ei kiinnosta jatkaa kirjoittelua palstallasi.
- Jumalan-Pete
Sama vika täällä. Kalamos ei ole saanut oppinsa Pyhästä Hengestä. Hän uskoo että Jeesus oli palavassa pensaassa JHWH:n enkelinä ja Jumalana.
Siis Jumalan ilmoitus Hänen Sanassaan on, että Jeesus on JUMALA.
Tämä on perusfundamentti helluntailaisuudessa ja yleensäkin kristinuskossa, mikä erottaa kristityt esimerkiksi jehovantodistajista.
Mutta tuolla foorumilla me emme keskustele uskonnoista.
Keskustelemme vain Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.
Ja teemme sen Rakkauden ilmapiirissä Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittaen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575529- 954461
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752644Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s731177Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3341062- 61873
- 28853
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46836Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja106817Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52799