Tarvitseeko kotiinkuljetetun tuotteen kuljetuskustannusket (50e) maksaa jos on perunut verkkokaupan tilauksen ennen 14vrk soittamalla asiakaspalveluun, tuote oli kuitenkin peruttaessa jo lähtenyt matkaan.
Eikö peruminen koske myös toimitusmaksuja, oli se sitten kuljetusliike tai joku muu ?
Kotiinkuljetusmaksu, pitääkö maksaa ?
6
87
Vastaukset
- jljllkj
Tarvitsee, sillä jos tilauksesi on lähtenyt matkaan, kuljetus yritys perii täydelliset kustannukset. Joudut myös maksamaan palautuskulut, jos tuotetta ei voida palauttaa tavallisena postipakettina (yleensä suurikokoiset tuotteet).
- dfhsdh
Olisko noin ? Vaikeita nää lakipykälät..
"Jos kotimyynnissä tavarat on toimitettu kuluttajan kotiin sopimuksenteon yhteydessä, elinkeinonharjoittajan on kuitenkin noudettava tavarat omalla kustannuksellaan, jos tavarat eivät ole luonteensa vuoksi palautettavissa tavanomaisella tavalla postitse."
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L6
Suoritusten palauttaminen
Jos kuluttaja peruuttaa koti- tai etämyyntisopimuksen, hänen on palautettava vastaanottamansa tavara viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä, jollei elinkeinonharjoittaja ole sitoutunut noutamaan tavaraa itse. Kuluttajan on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista, jollei elinkeinonharjoittaja ole sitoutunut vastaamaan niistä. Kuluttajan oikeudesta olla maksamatta edellä tarkoitettuja kuluja, jos elinkeinonharjoittaja on laiminlyönyt ilmoittaa niistä, säädetään 24 §:n 1 momentissa.
Jos kotimyynnissä tavarat on toimitettu kuluttajan kotiin sopimuksenteon yhteydessä, elinkeinonharjoittajan on kuitenkin noudettava tavarat omalla kustannuksellaan, jos tavarat eivät ole luonteensa vuoksi palautettavissa tavanomaisella tavalla postitse.
Elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut suoritukset lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttajan valitsemasta muusta kuin elinkeinonharjoittajan tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimitustavasta. Elinkeinonharjoittajalla on kuitenkin oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes hän on saanut tavaran takaisin tai kunnes kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, ellei elinkeinonharjoittaja ole velvollinen noutamaan tavaraa itse.
Elinkeinonharjoittajan on palautettava saamansa suoritukset sillä maksutavalla, jota kuluttaja käytti alkuperäisessä liiketoimessa, ellei kuluttaja ole nimenomaisesti suostunut muuhun järjestelyyn. Suoritusten palauttamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle kustannuksia. - jokukallepäätalo
Tuossa onkin kyseessä "kotimyynti", eriasia kuin etämyynti.
- lue-ja-ymmärrä
jokukallepäätalo kirjoitti:
Tuossa onkin kyseessä "kotimyynti", eriasia kuin etämyynti.
Paitsi tietenkin, että kyseessä ei ollut kotimyynti. Ap kertoi tilanneensa tavaran verkkokaupasta, siten kyseessä on etämyynti.
- lue.tuolta.lisää
Jos olet ostanut tavaran etämyynnistä (esim. verkkokauppa), sinulla on 14 pv aikaa "katua" ostostasi ja perua kauppa. Jos tavara on tullut sinulle, sinä vastaat palautuskustannuksista. Tosin moni verkkokauppa kertoo omissa myyntiehdoissaan, että palautus on ilmainen. Lue siis käyttämäsi verkkokaupan ehdot tarkkaan. Mutta muista, oletus on, että sinä maksat palautuksen, jos verkkokauppa maksaa sen, kyseessä on verkkokaupan antama lisäetu.
Kun olet palauttanut tavaran, myyjän on palautettava sinulle KAIKKI maksamasi maksut. Jos tavarasi on maksanut 200 euroa 50 euroa kuljetuskuluja, niin myyjä palauttaa sinulle 250 euroa. Sinullehan jää tästä loppujen lopuksi käteen vain 200 euroa, koska joudut maksamaan palautuskulut (esim. saman verran, 50 euroa) omasta pussistasi. Myyjä siis maksaa kuljutuksen sinulle ja sinä maksat kuljetuksen takaisin myyjälle. Riski ja tappio jaetaan kahtia.
Mutta, jos olet vaatinut jotain erityiskuljetusta (myyjän vakiokuljetus: posti, sinä halusit lisäpalveluna postin paketti-ovelle-palvelun), niin silloin sinä maksat myös alkuperäisten lähetyskulujen kohdalta tuon tilaamasi lisäpalvelun hinnan.
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/ - dhfhsdfh
Homma selvisi, ei tarvinnut maksaa yhtään mitään. Verkkokauppa tunnusti oman virheeensä (?), eivät olleet älynneet ilmoittaa tavarantoimittajalla että kauppa on peruttu.
Kumma kyllä ensimmäisellä soitolla väittivät että homma ei voi perua kun tavara on jo lähetnyt...mitä lie sekoilivat tai sitten oli joku kesäjamppa töissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951822
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2431800- 911393
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!691067Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si11955Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46941Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38938- 47938
- 46892
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika39875