Liikenneturva haaskaa taas rahaa

HelmutKohl

http://www.iltalehti.fi/autot/2015050619636646_au.shtml

Mihin tällaista testiä tarvitaan? Eihän tuolla ole kuvien perusteella muuta kuin valokuvaajia. Tuo testi oli tehty ties kuinka monta kertaa aikaisemminkin, joten miksi taas?

Jos mopoauton nopeus on 40 km/h joka tuossa saavutetaan, miten todennäköinen tuo täysnokkakolari täysin kiinteään esteeseen on? Todennäköisemmin kannattaisi hakea osanokkakolareita esim. puuhun tai liikennemerkkiin.

Liikenneturva saa rahoituksensa suoraan liikennevakuutuksistamme. Tällä tavalla he niitä rahoja sitten haaskaavat.

Onhan tuo toki helppo testi... Pyydetään pelastuslaitos paikalle (ilmaista) ja nosturifirma nostamaan (neuvoteltavissa ilmaiseksi). Ostetaan yksi mopoauto (todennäköisesti toimimaton) ja pudotetaan se nosturista. Kysellään sen jälkeen että "kuka haluaisi kyytiin". No aika vaikea siihen on vastata myöntyvästi. Sama kuin löisi lekalla alasimeen ja kysyisi kuka haluaa laittaa sormet väliin.

Taas on LT:n tee-se-itse-tiedemiehet katsoneet liikaa myytinmurtajia.

16

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmutpööl

      Risteyskolarit taajamassa on todennäköisimpia mitä tapahtuu, silloin se on kylkikolari yleensä, harvemmin nokkakolari. Että voisi suorittaa testin missä kyljellään olevan mopoauton päälle pudotetaan keula edellä henkilöauto, parempi testi olisi tietysti ajaa vain päin normaalisti koska pudotustesti ei ole reallistinen kuitenkaan. Pudotustestissä kuten jo sanoitkin niin auto ei pääse liikkumaan mihinkään eli vaan pysähtyy kuin seinään.

      • HelmutKohl

        Vilkaisin tuota vielä uudestaan. Mopoautoa roikotetaan tuossa asennossa jossa keulan alaosa törmää maahan ensimmäisenä. Mitä ihmeen realistista tilannetta tuo tilanne oikein vastaisi?

        Palkkalistoilla roikkuvat "tutkijat" ovat nyt sitten hätistetty kentälle. Käytetään tutkimusrahoja ja hajotetaan yksi mopoauto ilman sen järkevämpiä lopputuloksia...


      • ei.vaurioita
        HelmutKohl kirjoitti:

        Vilkaisin tuota vielä uudestaan. Mopoautoa roikotetaan tuossa asennossa jossa keulan alaosa törmää maahan ensimmäisenä. Mitä ihmeen realistista tilannetta tuo tilanne oikein vastaisi?

        Palkkalistoilla roikkuvat "tutkijat" ovat nyt sitten hätistetty kentälle. Käytetään tutkimusrahoja ja hajotetaan yksi mopoauto ilman sen järkevämpiä lopputuloksia...

        Todettiinhan siinä ettei konepeltiin (muoviin) tullut varioita. Upeeta, mahtavaa.


      • Koska he testaavat sen kuinka käy kun kaksi polkupyöräilijää törmää vastatusten?????


      • on.se.pelle
        autoilija kirjoitti:

        Koska he testaavat sen kuinka käy kun kaksi polkupyöräilijää törmää vastatusten?????

        Pitäisi testata mitä tapahtuu kun palstapelle "autoilija" arto ja netti trolli "pakettiautomaati" löisivät tyhmat päänsä yhteen.


    • MoreControl

      Totta on ettei tuossa mitään järkeä ole. Paremmin tuo tosin onnistui kuin se Ylitornion vielä turhempi pudotus. Henkilöauton osuma sivulta päin olisi paljon fiksumpi ja opettavaisempi. Sellaisen demon voisi joku duudson varmaan tehdäkin.

      https://www.youtube.com/watch?v=iHchE1JD8Ws

      • öalksdjlöfkajslödkjg

        Ainoa hyvä asia näissä kahdessa testissä on että niiden jälkeen liikenteessä on kaksi mopoautoa vähemmän...


      • MoreControl
        öalksdjlöfkajslödkjg kirjoitti:

        Ainoa hyvä asia näissä kahdessa testissä on että niiden jälkeen liikenteessä on kaksi mopoautoa vähemmän...

        Taisivat olla paskana jo ennen lopullista tuhoa. Kyllä sääliksi käy iskää kun tollasen kapineen näkee hinauksessa tai trailerilla. Meidän mukula ei tuollaista helvetin herran keksintöä saa ikinä.


    • asdfadsffff

      Tosiautomiehen tunnistaa siitä, että se ruikuttaa kaikesta, mitä Liikenneturva tekee. Henkinen marssijärjestys on täten tiedossa.

      • TheJyrsijänFani

        Keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itseään kuvittelevat kuvittelevat myös tietävänsä muutkin asiat liikentestä aina muita paremmin.


    • imeejapahasti

      Liikenneturva on suojatyöpaikka. Tuo on nähty jo vuosikaudet.

      Tuo on ensimmäisiä asioita, jotka tästä maasta pitäisi leikata pois.

      • VäitteellePerustelu

        Kerrotko vielä perustelusi mielipiteellesi?


      • imeejapahasti
        VäitteellePerustelu kirjoitti:

        Kerrotko vielä perustelusi mielipiteellesi?

        Lienetkö joku Liikenneturvan työntekijöistä? No, oletetaan vaikka että et ole.

        Heidän ajattelunsa on liian yksioikoista. "Tehdään kaikki hitaammaksi ja lobataan lisää rajoituksia niin tilastot saadaan näyttämään paremmilta". Tosiasiassa tilastot saadaan näyttämään sellaisilta miltä halutaan. Esim. ylinopeuksien määrä on suoraan verrannollinen mittausten lukumäärästä. Tulokset esitetään miten halutaan, perusteluita ei juurikaan ole.

        Tutkimuksissa tulisi ottaa asiat huomioon laajemmalti. Esim. nopeusrajoitusten alentaminen ei välttämättä pienennä kuolonkolarien määrää, koska yksittäinen nuori ajaa kahtasataa oli nopeusrajoitus 80 km/h tai 60 km/h.

        Liikenneturva kerää rahansa automaattisesti liikennevakuutuksista. Se ei tunnu olevan tulosvelvollinen mistään. Tutkijoiden ja asiantuntijoiden kompetensseja tai taustoja ei ole ilmaistu missään.

        Liikenneturvan johto on poliittisesti nimitetty. Ilmeisesti kyse on jostain kekkosajan jäänteestä.


      • SinäTiedätKaikenVai
        imeejapahasti kirjoitti:

        Lienetkö joku Liikenneturvan työntekijöistä? No, oletetaan vaikka että et ole.

        Heidän ajattelunsa on liian yksioikoista. "Tehdään kaikki hitaammaksi ja lobataan lisää rajoituksia niin tilastot saadaan näyttämään paremmilta". Tosiasiassa tilastot saadaan näyttämään sellaisilta miltä halutaan. Esim. ylinopeuksien määrä on suoraan verrannollinen mittausten lukumäärästä. Tulokset esitetään miten halutaan, perusteluita ei juurikaan ole.

        Tutkimuksissa tulisi ottaa asiat huomioon laajemmalti. Esim. nopeusrajoitusten alentaminen ei välttämättä pienennä kuolonkolarien määrää, koska yksittäinen nuori ajaa kahtasataa oli nopeusrajoitus 80 km/h tai 60 km/h.

        Liikenneturva kerää rahansa automaattisesti liikennevakuutuksista. Se ei tunnu olevan tulosvelvollinen mistään. Tutkijoiden ja asiantuntijoiden kompetensseja tai taustoja ei ole ilmaistu missään.

        Liikenneturvan johto on poliittisesti nimitetty. Ilmeisesti kyse on jostain kekkosajan jäänteestä.

        Kerropa vielä mistä tiedät miten esimerkiksi KAIKKI nopeusmittaukset AINA tehdään? Paljonko niiä tehdään ja millä perusteella?


      • VirkapummiHaisee

        Liikenneturva on täynnä pelkkiä toisten rahoja varastavia virkapummeja.


      • imeejapahasti
        SinäTiedätKaikenVai kirjoitti:

        Kerropa vielä mistä tiedät miten esimerkiksi KAIKKI nopeusmittaukset AINA tehdään? Paljonko niiä tehdään ja millä perusteella?

        Nyt en ymmärtänyt kysymystä. Oliko tuo minulle tarkoitettu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      337
      7041
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      290
      6542
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      49
      5776
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      166
      5172
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4013
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      283
      3987
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      143
      3579
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3308
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      3
      3280
    10. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      50
      3211
    Aihe