Kroonistunut ahdistus ruokkii itse itseään

a.h.d.i

Kun ahdistus kroonistuu, ei sen puhkeaminen tarvitse sen kummempaa kuin että jos herää aamulla ja on vapaapäivä, niin mieleen tulee että ahdistunko tänään ja siitä seuraa, että varmasti ahdistun.

Kierre on päällä, ahdistus ruokkii itse itseään. Toisinpäin tuo ei toimi eli en saa itseäni psyykkaamaan itseäni niin, että tänään en varmasti ahdistu.

8

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eniten_ahdistaa_kaikki

Tuo on niin totta. Sitä alkaa ahdistua jo ahdistuksen pelosta. Ja siitä pelosta että jos ahdistus iskee, vapaapäivä on pilalla ja "nukkumaan pääsyyn" on pitkä aika.

Lisäksi kuvioon saattaa tulla sekoamisen pelko, kun ahdistuksen oireet on niin monenkirjavat. Eli peruspelkojen päälle vielä sekin paniikki, että todellisuudentaju menee kokonaan. Sitä on lopulta aika messevässä kierteessä josta ei niin vaan noustakaan.

• Aloittaja on oikeassa. Ajatusenergia, joka on sähkökemiaa, voi kääntyä itseä tuhoavaksi voimaksi. Kierteestä voi olla vaikeaa päästä irti omin voimin.

Mielestäni tilanteesta irtipääsemisessä voisi auttaa alueen terveyshoitaja, jolle on varattava aika. Vastaanotosta ei peritä maksua.
      Terveyshoitaja voi paremmin kartoittaa ahdistuneen ihmisen tilannetta, millaisia jatkotoimenpiteitä pitäisi laatia.
      Jos jatkossa pelkästään vain lääkehoitoa tarjotaan, olisi etsittävä tilalle aktivoivia menetelmiä. Passiivinen psykoterapiakaan ei aina kuulemma auta.

Mielestäni erikoislääkärin antama hypnoterapia olisi radikaali ja varmasti lääkkeetön vaihtoehto ahdistuskierteen katkaisemiseksi.
      Erikoislääkäreiden kuluista Kela korvaa osan.

• a.h.d.i

Minulla on takanani erittäin pitkä hoitohistoria. Oireet eivät ole poistuneet hoidoista ja lääkityksestä huolimatta.

Tein aloituksen siitä syystä, että täällä toistuvasti syyllistetään, että henkilö ei ole riittävästi pohtinut ahdistuksen syitä. Mitään syitä ei välttämättä enää ole, vaan kun ahdistus on kroonistunut vuosikymmenten varrella, niin se ruokkii itse itseään ja kehää on vaikeaa sada poikki.

• artsi791

Aloittaa päivän hengitysharjoituksilla ja joogalla. Suunnittelee päivän niin, et on sopivasti toimintaa. Nämä helpottavat. Koettaa löytää tasapainoa eri asioiden välille. Liika jouten olo ei ole hyväksi ahdistuksessa.

• Hengitystekniikalla, joka tulee mukaan kehittyneemmässä meditaatioharrastuksessa saadaan merkittävää helpotusta myös perusahdistukseen.
        Se on usein tiedostumattaman piilotajunnan alueelta lähtenyttä.

Fyysisesti ja henkisesti reikimeditaation aikana pulssi ja aivokäyrätaso alenee lepotasoon. Kuitenkin tajunta toimii selkeästi.
        Siinä tilassa voi antaa itselleen elämänmyönteisiä suggestioita, jotka päivätajunnan aikana eivät voisi onnistua.
        Sanon tapahtumaa leikillisesti aivojen "dialyysihoidoksi". Harrastukseen jää koukkuun, mutta tämä koukku on sekä itselle, että kapealle lähiyhteisölleni eduksi. Näin uskon.

• Artsi55

Pitää varmasti paikkansa. Lisäisin vielä et ahdistusta kannattaa hoitaa monelta eri suunnalta, niin saa hoitoon tehoa.

• nooooohhhiii

Omasta mielestäni tuollaiseen paras apu on hyväksyä tilanne.
      Hyväksymis ja omistautumisterapian neuvoin...

Kun heräät aamulla, yritä tuntea se ahdistus, ole valmis täysin tuntemaan se. Sitten elät ahdistuneena.
      Kirja nimeltään: Vapaudu mielesi vallasta ja ala elää, , esim siellä asia on selitetty tarkemmin mitä tarkoitan.

Jos pelkäät että tuleeko tänään ahdistus niin varmasti ahdistut....

• a.h.d.i

Olen mielestäni hyväksynyt sen, siis pyrkinyt juuri tuohon, mitä tarkoitit, sillä mitä ei voi muuttaa, sen kanssa on vain elettävä.

Mitään kirjoja asiasta en lue, dekkarit toimii paljon paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      89
      3784
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2136
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2062
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      87
      1594
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      349
      1508
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      90
      1181
    7. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      15
      1149
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      93
      1120
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      995
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      926
    Aihe