Voiko tyrnipuskan kasvattaa siemenestä ja mistä siemeniä saa.? Miten muut esim mustaherukka, marja-aronia.
Voiko marjapensaita kasvattaa siemenestä?
8
3824
Vastaukset
- Nokkoset_kukkivat
Voihan noita kaikkia marjakasveja lisätä siemenistä. Mustaherukan siemenlisäystä en kyllä suosittele. Siemenistä kasvaneet pensaat eivät ole välttämättä emokasvin kaltaisia, siis kyseessä on uusi lajike. Tyrnin siemen vaatii 3kk kylmäkäsittelyn. Aronian siemenet itävät kunhan syksyllä sylkäiset kukkapenkkiin.
- marjakasvattaja
Kiitos. Pitääpä tilata.
- tyrnestäjä
Nopeammin saat tyrnin kasvatettua juurivesoista - ainkin minun Raisat ja Rudolfit työntävät niitä kiusaksi asti. Riittää tutuille jaettavaa...
- marjakasvattaja
Agrimarketista ei saa kuin raisa tyrniä ja eikö siihen tarvi toisenkin lajikkeen myös? Mistä myymälöistä niitä löytyy?
- tyrnestäjä
Jep, tarvitsee poikapuolisen myös. En valitettavasti osaa sanoa myymälöistä muuta kuin täkäläisessä Prismassa näkyi tyrni olevan kolmen taimen kassissa (yksi poika ja kaksi tyttöä). Itse olen saanut taimeni paitsi yhden pojan ostin torilta ja kuten aiemmin jo kirjoitin, ei ole sen koommin ollut taimista pulaa. Edes juuristossa tonkivat vesimyyrät ei saa taimia kuolemaan. Katsele lähiseudun puutarhoja ja kysy, jos satut bongaamaan jonkun tyrninkasvattajan.
- pipeli
tyrnestäjä kirjoitti:
Jep, tarvitsee poikapuolisen myös. En valitettavasti osaa sanoa myymälöistä muuta kuin täkäläisessä Prismassa näkyi tyrni olevan kolmen taimen kassissa (yksi poika ja kaksi tyttöä). Itse olen saanut taimeni paitsi yhden pojan ostin torilta ja kuten aiemmin jo kirjoitin, ei ole sen koommin ollut taimista pulaa. Edes juuristossa tonkivat vesimyyrät ei saa taimia kuolemaan. Katsele lähiseudun puutarhoja ja kysy, jos satut bongaamaan jonkun tyrninkasvattajan.
kyllä vain tyrni poikia ja piikoja tekee pitää vaan joku kesä kasvattaa että on varma onko Raisa vai rudolf meillä täälllä Riihimäellä on piha tulvillaan tyrniä isoja ja pieniä vanha ensimmälnen rudolf on yli 5m korkea kaatuikin melkein vvime myrskyissä mutta hommansa hoitaa ,vaikka latvassa vaan on lehti tupsukka välillä satoa tulee liiankin kanssa välillä vähemmän!
- tyrnestäjä
Ja saahan sen sukupuolen selville pienestäkin vesasta, kun katsoo, mistä puskasta juuri lähtee. Itse olen niitä pieniä vesoja ruukuttanut ja pari kesää ruukuissa kasvattanut ennen paikalleen istutusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389