Miten menee!?

mitäkummaa

Sain illalla kivan puhelun naapurilta. Meidän tramppa oli ottanu tuulta alle ja lentänyt suoraan naapurin autoon!
Olen viellä matkoilla enkä pääse paikan päälle, katsomaan tuhoja.
Sain kyllä kuvat autosta s.postiin.
Ajattelin, että ei hätää. Laajakotivakuutus on ja vastuuvakuutus löytyy. MUTTA vakuutus neiti sanoin puhelimessa että ei ole oma vika. Tuulenpuuska/myrsky tuuli ei kuulu minnekkään vakuutuksen piiriin eikä ole omalla vastuulla?!. Että naapurin piikkiin menee..
Sanoin kyllä naapurille, että korvaan (paniikissa olin). Tulee vaan aika suolainen hinta jos käydään maalaamaan ja pellit suoristetaan, myös sivupeili irtosi. Naapuri sotahan tästä kohta syntyy :/ onko muilla kokemuksia? Osakasko on naapurin autossa. Todella kiva palata kotiin :D

11

1746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksi.parempi

      Tosi hyvä trolli, eihän ole mahdollisuutta moiseen lentoon, ei mitenkään. Koskaan ei ole noita lennellyt.

    • vbjhytr

      Myrskytuuli voi hyvinkin lennättää trampoliinin kymmeniä metrejä. Vakuutustäti oli neuvonut ihan oikein. Naapurin auton oma autovakuutus korvaisi, jos se olisi ollut kattavampi. Naapuri maksaa kolhun itse. Tai siis sinä kun olet mennyt sellaista lupaamaan.

      • mitäkummaa

        Luulin todella että on oma vika,kun omaha omaisuus sen tuhosi. Pitää lähteä selvittämään! jospa saisin neuvoteltua vaikka että kulut puoliksi tms.. Ei pitäis mitään luvata tunteen vallassa..


    • Hopsista

      Selvitätte yhdessä kumman vakuutus sen korvaa. Esineisiin varsinkin autoihin kohdistuneet vahingot ovat niin laajoja että pitäisi korvata...joskus vain myrskyt ym force majeur jutut ovat vakuutusten ulkopuolella. Mutta eihän toi ollut kenenkään vika. Paitsi tuulen.

    • rma06

      Ota uudelleen yhteyttä vastuuvakuutusyhtiöösi. Vetoa siihen, että trampoliini olisi pitänyt kiinnittää tukevammin. Suomessa trampoliineja lennättämään kykenevät myrskypuuskat eivät ole niin poikkeuksellisia, etteikö niihin olisi syytä varautua. Pyydä yhtiöltäsi joka tapauksessa kirjallinen päätös, niin voit tarvittaessa valittaa siitä.

    • mitäkummaa

      Nyt paikan päällä. Trampoliini ottanut hyvän ilmalennon ja pyörinyt myös naapuri katon päällä.. Oma vakuutus ei korvaa. Talon katto menee naapurin vakuutuksesta ja auto sitten jostain.. Todella outoa että ei mene minun vastuuvakuutuksen piikkiin... Toivon että puhevälit pysyvät...

    • Sukkapoika

      Vakuutukset eivät todellakaan korvaa kaikkea mitä menee rikki tai mitä sattuu tapahtumaan. Ja varsinkaan, jos oikeaa vakuutusta (siis mikä korvaisi) ei edes ole otettu.
      Tässä lyhyt yhteenveto mitä mikin vakuutus korvaa:
      - oma kotivakuutus korvaa omaa omaisuuttasi siinä laajuudessa kuin olet vakuuttanut. Naapurin kotivakuutus naapurin omaisuutta.
      - oman auton kaskovakuutus korvaa oman auton vaurioita siinä laajuudessa kuin olet vakuuttanut.
      - vastuuvakuutus korvaa muille aiheutuneita vahinkoja silloin kuin olet vahingonkorvauslain mukaan vahingosta vastuussa.
      Tuossa tapauksessa naapurin autolle tulleet vahingot korvataan sen auton kaskosta. Jos naapurin autossa ei ole vahinkoa korvaavaa turvaa kaskossa, niin sitten naapuri maksaa viulut ihan itse.

      • mitäkummaa

        Uusi paritalo, kaikki otettiin. Itseltä löytyy kasko, laajakotivakuutus, ja vastuuvakuutus. Mutta ei auta ei..


    • mitäkummaa

      Olen valmis "omasta" pussista maksamaan. Jonkun summan, mutta mikä on järkevä hinta? En todellakkaan yli 10 vuotta vanhan auton maalausta maksa. Peilin voin ostaa ja maksaa.
      Aika vihaisia he ovat. En tämän takia naapurin kanssa halua välejä menettää. Voi olla aika kiusallista paritalossa asua tämän jälkeen, jos jotain hampaankoloon jää.
      Olisin edes itse ajanut heidän autoonsa, olis kaikki helpompaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7235
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4232
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2039
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1686
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1608
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe