Kirkon Ulkomaanapu on huippua

nostammehattua

10

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuon-pitäisi-jo-tuntua

      Hallitus leikkaa kirkon osalta kehitysyhteistyöapua 270 miljoonaa euroa. Kiitos Sipilä, Soini ja Stubb.

      • jhgygyfvygf

        Kirkon jäsenet vauvasta vaariin voivat helposti paikata vajeen lahjoittamalla kirkon ulkomaanavulle vajaa 70 euroa vuodessa. Ehkä tuollainen hyväntekeväisyys jo varmistaa "taivaisiin" pääsyn.


      • vakilahjoittaja

        Lahjoitan itse KUA:lle 17 euroa kuussa, mutta taivaaseen pääsemistä se ei takaa. Lähimmäiselle kuuluu rakkaus, Jumalalle usko, sitä on kristillisyys.


      • Anonyymi

        Kirkon valtion apua pitää leikata. Kolehti tuottaa 8milliä vuodessa. Kirkossakin on huijareita esim kari kanala tämä pelle pappi kana kanala ei kuulu tv ohjelmiin ei ole mikään asiantuntija siks erosin kun kanala alkoi hömöilemään


    • UrbanLegends

      Kirkon ulkomaanapu tuntuu tosiaan toimivan hyvin. Valtion tuki tuo reilun kolmanneksen tuloista ja yksityiset lahjoittajat vastaavat vajaasta kolmanneksesta, joten sen pitäminen kirkon toimintana on tietysti vähän yksisilmäistä - rahoitus tulee tosiaan valtaosin ihan muualta. Mutta kyllä minusta ko. säätiö osoittaa, että uskovainenkin pystyy tekemään hyvää.

      • Nassen

        Tekevät PR:ää muiden rahoilla oman väkivaltauskontonsa aseman pönkittämiseksi. Kuinka hyvää se on, kunnon uskismoraali?


    • Taas_tätä_samaa

      Koko kirkon toiminta on BULLSHITTIÄ.

    • Epäjumalienkieltäjä

      Kirkko laitta verovaroistaan noin prosentin (1%) kirkon ulkomaanapuun. Järjestö toimii etupäässä muiden lahjoittamin varoin.

      Valtionveroista menee suunnilleen sama määrä Sipilän hallituksen leikkausten jälkeen kehitysyhteistyöhön. Eli ihan sama kuin sanoisi, että veroja kannattaa maksaa kehitysyhteistyön takia, vaikka verovaroista menee 99% kaikkeen muuhun.

    • Anonyymi

      Mikä uutinen se on, että KUA kehuu toimintansa tuloksellisuutta. Se se vasta uutinen olisi, jos se sanoisi, että sen toiminta on tehotonta, tuloksetonta.

      Jos kirkko on tosissaan auttamisensa kanssa, niin nyt se pitää näyttää oman kirstun kantta raottamalla. On siellä mistä ottaa, kyse priorisoinnista.

      Sinänsä hallituksen kohtuuttoman kovat tukileikkaukset kansalaisjärjestöiltä ja kulttuurista ovat syvältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe