Doug Batchelorilta youtube video

saatekirjeen kanssa:

POPE’S NEW PROPHETIC UNITY MESSAGE
Hello, friends! I’m posting an important analysis I just did of a remarkable new video message Pope Francis sent to a recent gathering of America Christians called the “John 17 Movement,” an ecumenical movement calling for unity among Christians from all denominations.
During this passionate, but halting, call for unity from the Vatican, the pope said that Christian division is a wound in the church body and is the work of the “Father of Discord.” Interestingly, he used the very wording that echoes biblical imagery. I believe this Papal call for unity between Protestants and Catholics harmonizes with Revelation’s prophecy, especially chapter 13, regarding the “mortally wounded” beast power whose “deadly wound was healed.” Please prayerfully watch and share this video!
Many Protestants believe that a compromised Christian Confederacy will arise in the last days that in cooperation with the world’s governments will compel people to follow un-biblical teachings. The whole world will marvel and follow this beast power at the expense of Bible truth. Christians need to know their Bibles and draw as near to Jesus so they can to avoid this coming deception.

https://www.youtube.com/watch?v=-s0dF12UiWg

Ollaan taas askel lähempänä sitä aikaa, kun pedon kuolinhaava alkaa parantumaan ja "koko maa seurasi ihmetellen petoa".

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahtava.islam

      Peto on siis Isis ja islamilainen maailma, koska koko maailmaa seuraa ihmetellen sen toimia. Paavin toimia kukaan ei ihmettele, vaan pitää häntä kristittynä ja katollista kirkkoa vain yhtenä osana kristittyä maailmaa.
      Koko maa ja maailma siis seuraa ihmetellen Isistä ja sen toimintaa, joka tulee vain laajenemaan tulevaisuudessa ja mikään protestanttinen mahti ei sille mahda mitään aivan kuten ei mikään pysäytä islamilaisten nousua maailman mahdiksia ja sortavaksi sellaiseksi. Peto on siis islamilainen maailma. Sen kuolinhaava on siis parantunut ja paranee silmiemme edessä huimaa vauhtia täällä Suomessakin.

      • antikristukset

        Monta antikristusta on ilmaantunut !


      • 1234567---

        On se paavi aika poika kristittynä kun ei sen vertaa ymmärrä, että hänenkin tulisi pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.

        Paavi vain antaa ohjeita sunnuntaista: Pyhitä sunnuntai ! Kotimaa24 3.8.14. Paavin kymmenen ohjetta onneen. 5:des ohje kuuluu: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.

        Paljon on tullut marttyyrejä pimeänä keskiaikana jota kesti 1260 vuotta. Kirjoitusten mukaan noin 50 miljoonaa.

        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat Virsi 241.4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti itsens' teetteli siaan: HÄN PAIMENET HUKUTTAA KÄSKI KUIN LAMPAIT' LAITUMELL' TOIT JA VALLAN SAADA AIKOI KAIKEN LAUMAN KESKELL'
        5.O tätä suurta surkiut'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan PEDON pelvost' HÄN UHKAS', KAIKKI KÄKES', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', KUIN VASTASIT HÄNT' EHDOST.
        Peto vielä parantelee kuolinhaavaansa, jonka sai Ranskan vallankumouksessa.


      • jokainenpaaviseuraamerki
        1234567--- kirjoitti:

        On se paavi aika poika kristittynä kun ei sen vertaa ymmärrä, että hänenkin tulisi pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.

        Paavi vain antaa ohjeita sunnuntaista: Pyhitä sunnuntai ! Kotimaa24 3.8.14. Paavin kymmenen ohjetta onneen. 5:des ohje kuuluu: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.

        Paljon on tullut marttyyrejä pimeänä keskiaikana jota kesti 1260 vuotta. Kirjoitusten mukaan noin 50 miljoonaa.

        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat Virsi 241.4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti itsens' teetteli siaan: HÄN PAIMENET HUKUTTAA KÄSKI KUIN LAMPAIT' LAITUMELL' TOIT JA VALLAN SAADA AIKOI KAIKEN LAUMAN KESKELL'
        5.O tätä suurta surkiut'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan PEDON pelvost' HÄN UHKAS', KAIKKI KÄKES', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', KUIN VASTASIT HÄNT' EHDOST.
        Peto vielä parantelee kuolinhaavaansa, jonka sai Ranskan vallankumouksessa.

        Sunnuntaihan on heidän valtansa merkki, eihän paavit merkistään luovu.


      • pyhpyh

        Puhut potaskaa.


    • Ajateltavaa

      Toisaalta herää myös väistämättä sellainen kuva, että maltillinen islamilaisuus on sitä oikeaa Jumalan palvelemista ja alkuperäistä Raamatun ajan kristillisyyttä. Ei tarvitse kuin lukea Raamattua, niin tulee siihen johtopäätelmään, että islamin usko on aivan yhtenevä Raamatun VT:n uskonnonharjoittamisen kanssa.
      Eipä siis tarvitse ihmetellä, että islamin uskoisia vainotaan joka puolella maailmaa.

      • pyhpyh

        Ei muuten ole.


    • Löysin Matti Markkasen vanhan kirjoituksen:

      Haavoitetun pedon merkki:

      Ymmärtääksemme, mikä pedon merkki on, meidän on ensin tiedettävä, mikä peto on. Luemme Ilmestyskirjasta: ”Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea, seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä”. Ilm.13:1. Pedolle oli ominaista se, että se pilkkaa. Jumala käyttää petoa esittämään jotakin valtaa. Raamatussa on useita tällaisia kuvia. Jeesusta esim. Sanotaan Jumalan Karitsaksi. Karitsa edustaa häntä. Tässä peto eli eläin edustaa jotakin valtaa. Tämä ei ole millään tavalla outoa. Puhumme Venäjän karhusta, Yhdysvaltain kotkasta ja vaikkapa Suomen leijonasta.

      Luemme lisää: ”Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun ja sen kita ikäänkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan”. Ilm.13:2. Nyt saamme toisen johtolangan. Panemme nämä yhteen. Me olemme jo todenneet, että tämä peto on jonkin pilkkaava valta. Ja nyt saimme tietää, että se vastaanottaa voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan lohikäärmeeltä. Kuka oli tämä lohikäärme? Raamattu paljastaa sen selvästi. Katsomme edellistä lukua. Luemme sieltä Ilm.12:4: ”Ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne maan päälle. Ja lohikäärme seisoi synnyttämäisillään olevan vaimon edessä nielläkseen hänen lapsensa, kun hän sen synnyttäisi”. Kuka oli tämä vaimo, kuka oli tämä lapsi? Jatkamme lukemista: ”Ja hän synnytti poikalapsen, joka on kaitseva kaikkia pakanakansoja rautaisella valtikalla; ja hänen lapsensa temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö”. Ilm.12:5.

      Nyt alkaa kirkastua. On vain yksi, joka voi täyttää tämän ennustuksen. Poikalapsi syntyisi vaimosta, temmattaisiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa tykö. Ja sanotaan, että hän tulisi kaitsemaan pakanakansoja rautaisella valtikalla. Lohikäärme koetti tappaa lapsen. Kuka oli tämä lapsi? Jeesus Kristus. Ei kukaan muu. Ei ole toista tähän maailmaan syntynyttä lasta, joka olisi temmattu Jumalan ja hänen valtaistuimensa tykö ja joka tulisi jonakin päivänä hallitsemaan Kuningasten Kuninkaana ja Herrain Herrana. Käyttikö pahoilainen jotakin valtaa yrittäessään tuhota Jeesus-lapsen jo hänen syntymänsä aikana? Kyllä. Tässä on avain, jonka avulla tämä profetia selvenee. Minkä vallan kautta paholainen yritti tuhota Jeesuksen? Se valta on kolmannentoista luvun lohikäärme. Lohikäärme antoi pedolle voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan. Tämän pedon merkkiä vastaan Raamatussa puhutaan.

      Mikä valta hallitsi Jeesuksen syntymän aikana? Raamattu antaa vastauksen Luuk. 2:1: ” Ja tapahtui niinä päivinä, että keisari Augustukselta kävi käsky, että kaikki maailma oli verolle pantava”. Kuka oli keisari Augustus? Hän oli Rooman hallitsija. Roomalainen hallitusmies koetti tuhota Jeesuksen, kun hän syntyi. Roomalainen virkamies antoi Jeesuksen ristiinnaulittavaksi. Roomalaiset naulitsivat hänet ristille. Roomalaiset naulitsivat hänet ristille. Roomalainen sotamies lävisti hänen kylkensä.

      Pakanallisen Rooman kautta paholainen koetti tuhota Jeesus-lapsen. Raamattu sanoo, että lohikäärme, pakanallinen Rooma antoi pedolle, jonka merkistä nyt puhumme, voimansa, valtaistuimensa ja suuren vallan. Tämän pedon sanotaan myös pilkkaavan, käyvän sotia pyhiä vastaan, tekevän sitä 42 kuukautta.

      Lainaamme Rooman yliopiston historian professorin La Bancan sanat: ”Keisarien sarjaa seurasi paavien sarja Roomassa. Kun Konstantinus jätti Rooman, hän antoi valtaistuimensa paaville”. Tämä historian professori käyttää Raamatun ilmaisua: antoi valtaistuimensa. Rooman hallitsija antoi Rooman kaupungin, pääkaupungin, valtaistuinpaikan Rooman kirkon piispalle. Muistamme historiasta, että Konstantinus päätti siirtyä Konstantinopoliin. Arthur P Stanley sanoo: ”Paavit täyttivät Rooman hallitsijoiden paikan perien heidän valtansa, voimansa ja tittelinsä pakanuudesta... Konstantinus jätti kaiken Rooman piispalle... paavilaisuus on vain edesmenneen Rooman imperiumin haamu, joka istuu kruunattuna sen haudalla”. Stanleys´s History, s.40.

      Tämä valta on vaikuttava 42 kuukauden ajan. Rooman hallitsija Justinianus antoi v. 533 käskyn, jonka mukaan Rooman piispa nimitettiin kaikkien seurakuntien pääksi, oppien puolustajaksi ja kerettiläisten ojentajaksi. V.538 Rooma oli vahvistanut asemansa Euroopassa. Sen viholliset oli tuhottu. Nyt profetia sanoo, että se jatkaisi hallitustaan 42 kuukauden aikana. Hesekielin mukaan profeetalliset päivät lasketaan vuodeksi. ”Päivän kutakin vuotta kohden olen sinulle pannut”. Hes.4:6. Tämän mukaan 1260 profeetallista päivää ovat sama kuin 1260 kirjaimellista vuotta. Niiden laskeminen aloitetaan vuodesta 538, jolloin paavilaisuuden voima oli vahvistettu. 1260 vuotta vievät meidät vuoteen 1798. Danielin kirjan 7. luvun pieni sarvi ja Ilmestyskirjan 14. luvun peto ovat sama valta. Näin opetti myös Martti Luther ja näin ovat opettaneet myös monet muut Raamatun tutkijat.

    • Daniel sanoo tästä vallasta: ”Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi”. Dan.7:25. Kun 1260 vuotta on kulunut, tapahtui niin juuri täsmälleen v.1798, että Napoleonin kenraali Berthier valtasi Rooman kaupungin. Hän vei Paavin sotavankina pois Roomasta. Paavi kuoli maanpaossa ollessaan. ”Kahdeksantoista kuukauden aikana ei ollut paavia. Puoli Eurooppaa ajatteli, että paavin kuoleman mukana, myös paavikunta kuoli. (Modern Papacy, Rev Joseph Rickaby, S.J., s.1). Raamatun profetian mukaan ei kuitenkaan niin tapahtuisi. Peto saisi vain kuolinhaavan. Näin sanotaan Ilm.13:3. ”Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui”. Kuolinhaavan parantuminen on todella tapahtunut. Mussolini ja paavin edustajat solmivat v.1929 sopimuksen, jonka mukaan Vatikaani-valtio alkoi. Paavi oli jälleen kuningas.

      On tapahtunut niinkuin Ilmestyskirjan 13:3 ja 7 sanotaan: ”Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot”. Rooman kirkko ulottaa vaikutuksensa kaikkialle maailmaan. Mikä muu valta niin täsmällisesti täyttäisi Raamatun ennustuksen.

      Ilmestyskirjassa lisättiin edelleen tästä vallasta puhuttaessa: ”Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita... ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä”. Mikä pilkka on Raamatun mukaan? Katsokaamme! Joh.10:33: ”Juutalaiset vastasivat hänelle: ”Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan Jumalan pilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi”. Onko Rooman kirkko syyllistynyt tällaiseen pilkkaan? Haluan huomauttaa, että puhuessamme Rooman kirkosta, emme tarkoita yksityisiä ihmisiä. Roomalaiskatolliset ihmiset ovat Jumalan rakastamia, kuten muutkin ihmiset. Me puhumme nyt asiasta, josta sekä Raamattu että historia kertoo. Lainaan otteen roomalaiskatolisten kirkollisesta sanakirjasta: ”Paavi on niin suuri arvossa ja niin korkealle korotettu, että hän ei ole pelkästään ihminen vaan ikäänkuin Jumala, Jumalan sijainen... hän on samalla jumalallinen monarkki, ylimmäinen hallitsija ja kuningasten kuningas, niin että jos enkeleitten olisi mahdollista erehtyä uskossa tai saatettaisiin ajatella että he olisivat uskoa vastaan, paavi voisi tuomita ja erottaa heidät”. Roman Catholic Eccelesiastical Dictionary, artikkeli Paavista. Profetia varoittaa, että maanpäälle nousisi valta, joka ottaisi sen oikeuden, mikä kuuluu Jumalalle ja vain Jumalalle. On myös toinen pilkkaamistapa. Luuk.5:21: ”Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin”. Mitä on Rooman kirkolla sanottavana syntien anteeksiantamisesta. Roomalaiskatollinen Jeremiah Prendergast sanoo: ”Paavi on Jumalan sijainen. Paavin oikeudet ovat samat kuin Kristuksen oikeudet... Kristus voi antaa kaikki synnit anteeksi, niin voi myös paavi”. Syracuse Post-Standard, 4. maaliskuuta 1912. Luemme 2. Tess.2:3,4: ”Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä Jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala”. Puhutaan laittomuuden ihmisestä. Mikä on laittomuus? Jumalan käskyjen rikkominen. Sitä sanotaan synniksi. Tässä puhutaan vallasta, joka nousee Jumalan lakia vastaan joko rikkomalla sen tai muuttamalla sen.

      Olemme Raamatun avulla saaneet selville, mikä on peto. Roomalaiskatolinen sanakirja sanoo edelleen: ”Paavi on ikäänkuin Jumala maan päällä... Mitä hyvänsä Herran Jumalan itsensä ja Lunastajan sanotaan tekevän, sitä hänen sijaisensa (se on Paavi) myös tekee”.

      Extracts from Ferrari´s Eccelesiastical Dictionary, artikkeli Paavi.

      Raamatussa kerrotaan, että tämä valta syyllistyisi myös sotaan pyhiä vastaan. Historia todistaa tämän järkyttävällä tavalla. John Dowwling sanoo: ”Paavin olemassaolon aikana tapahtui vuosittain keskimäärin yli 40 000 uskonnollista murhaa”. The History of Romanism. Miten tämä voi olla mahdollista? Ymmärrämme tämän paremmin, kun käsitämme, miten Rooman kirkko tämän asian tulkitsee. Rooman kirkko uskoo lujasti olevansa Jumalan todellinen seurakunta. Se uskoo, että sillä on oikeus rangaista harhaoppisia. Harhaoppisuus on rikos. Rikos ansaitsee rangaistuksen. Kirkko, joka uskoo olevansa ainoa totinen kirkko, uskoo, että sillä on myös oikeus rangaista niitä, jotka eivät yhdy tämän totisen kirkon uskoon. ”Kirkko on vainonnut”, sanoo roomalaiskatolinen Western Watchman, joulukuu 24.1909, ”ainoastaan kirkkohistoriasta tietämätön kieltää sen”. Rooman kirkko ei siis kiellä sitä, että vainoja on tapahtunut, mutta se puolustaa niitä vainoja sillä perusteella, että kirkko on pyrkinyt estämään harhaopin ja säilyttämään Jumalan totuuden.

      • Näinhän Paavalikin aikoinaan ajatteli tekevänsä ennenkuin Kristus kohtasi hänet Damaskon tiellä ja käänsi hänen kohtalonsa. Lutherilainen teologi Bengel sanoi: ”Tässä kuvattu peto on paavikunta (tarkoittaa Dan. 7:25)... aina valdolaisten ajoista lähtien tämä on vahvistettu totuuden todistajan verellä”. Erklarte Offend. Joh., Stuttgard, ss. 423, 438. Tämä lausunto on ajalta yli 300 vuotta sitten. Jo silloin jumaluusoppineet ymmärsivät totuuden pedosta ja antikristuksesta tällä tavalla. Myös Suomessa tämä on ollut esi-isiemme ja -äitiemme tiedossa. He ovat kirkoissa laulaneet vanhoista virsikirjoista virsiä tästä asiasta.

        Tulemme nyt pedon lukuun. Se esitetään Ilm.13:18: ”Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku ja sen luku on 666. Roomalaiskatolisen viikkojulkaisun Our Sunday Visitor´n mukaan on kerrottu: ”Paavin tiaraan kaiverretut kirjaimet ovat nämä: ”VICARIUS FILII DEI”, joka on latinaa ja tarkoittaa Jumalan Pojan viran sijainen”. Huhtikuu 18.1915. Tämä titteli on hyvin mielenkiintoinen. Me löydämme siitä luvun 666. Tämä on kuin piste kaikille muille tähän kirkkoon sopiville profetian esittämille merkeille.

        Nyt olemme saaneet selville sen, mikä on peto, jonka merkkiä vastaan Raamatussa esitetään voimakkaita varoituksia. Onko jotakin, minkä Rooman kirkko on antanut kaikelle maailmalle, joka tunnustetaan ja hyväksytään. Onko se jotakin sellaista, minkä Rooman kirkko pitää myös valtansa merkkinä ja osoituksena? Dan.7:25 sanoi, että se aikoo muuttaa ajat ja lain.

        ”Yli tuhat vuotta ennenkuin protestantteja oli olemassa katollinen kirkko muutti päivän lauantailta sunnuntaille...” The Catholic Mirror, 23.9.1893. Samassa lähteessä sanotaan, että katolinen kirkko on asettanut sunnuntain kristilliseksi sapatiksi, eikä protestanttinen maailma ole protestoinut sanallakaan sitä vastaan.

        Lepopäivän muuttaminen lauantailta sunnuntaille astuu nyt kuvaan. ”Katolinen kirkko... muutettuaan lepopäivän juutalaiselta sapatinpäivältä eli viikon seitsemänneltä päivältä viikon ensimmäiselle päivälle alkoi soveltaa kolmatta käskyä sunnuntaita tarkoittavaksi ja määräsi, että sitä päivää tulee pitää pyhänä kuten Herran päivää”. The Catholic Encyclopedia, vol. 4. s. 153. Isä Peter Geierman sanoo: ”Kysymys: Miksi pyhitämme sunnuntain lauantain asemasta? Vastaus: Me pidämme sen lauantain asemasta, koska katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa (v.336) siirsi juhlallisuudet lauantailta sunnuntaille. ”The Convert´s Catechism of Christian Doctrine, s. 50. Tämä painos sai Paavilta apostolisen siunauksen 25.1.1910.

        Kardinaali Gibbons, hyvin tunnettu roomalaisen kirkon puuhamies sanoo: ”Tietenkin katolinen kirkko väittää, että muutos (lauantailta sunnuntaille) oli sen teko... ja tuo teko on merkki sen kirkollisesta vallasta ja oikeudesta uskonnollisissa asioissa”. Kirje 28.10.1895. Kardinaalin mukaan kirkon tekemä lepopäivän muutos lauantailta sunnuntaille on merkki roomalaiskatolisen kirkon vallasta ja oikeudesta uskonnollisissa asioissa. Minkä roomalaiskatolinen kirkko on antanut maailmalle? Sunnuntain.

        ”Kirkko on Raamatun yläpuolella; ja tämä sapatin pitämisen siirtäminen sunnuntaille, on todistus siitä”. The Catholic Record 1.9.1923. Uskommeko me, että kirkko on Raamatun yläpuolella? Antavatko miehet ja naiset, jotka pitävät sunnuntaita Raamatun sapatin sijasta, samalla todistuksen siitä, että Rooman kirkko on Raamatun yläpuolella? Jes.45:18 Jumala sanoo: ”Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan – hän on Jumala – joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti; Minä olen Herra, eikä toista ole”. Jumala loi taivaan ja maan. Jumala antoi meille luomisvoimastaan muiston. Hes.20:12: ”Myöskin sapattini minä annoin heille olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät. Jumalan luomisvoiman merkki on sapatinpäivä.2 Moos.20:11: ”Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen”. Jumala sanoi, että sapatti on hänen merkkinsä. Rooman kirkko sanoo, että sunnuntai on sen merkki. Tässä on nyt Jumalan merkki ja Rooman kirkon merkki. Kumman me valitsemme?

        The Catholic Record sanoo: ”Kiellä katolisen kirkon valta, niin sinulla ei ole riittävästi eikä mitään järjellistä syytä tai oikeutta sunnuntain pitämiseen lauantain sijasta”. Syyskuun 1.1923. Redemptorist Collegen rehtori, roomalaiskatolisen kirkon isä Enright sanoi, että hän on toistuvasti luvannut 1000 dollaria sille, joka pelkästään Raamatun avulla todistaisi, että sunnuntai on päivä, joka meidän on pidettävä. Kukaan ei ole tullut hakemaan rahaa. Eikä siihen ole todellista mahdollisuuttakaan, koska sellaista tekstiä ei löydy Raamatusta.


      • Isä Enright sanoo: ”Raamattu sanoo: ”Muista pyhittää sapatinpäivä, mutta katolinen kirkko sanoo: Ei. Jumalallisella vallalla minä poistan sapatinpäivän ja käsken sinun pitää viikon ensimmäisen päivän pyhänä. Ja katso, koko sivistynyt maailma kumartuu kunnioittavasti pyhän katolisen kirkon käskylle”. Lainaukset luennosta, joka pidettiin kesäkuussa 1893.

        Tässä on kysymyksessä Jumalan käskyn rikkominen ja ihmisen käskyn pitäminen. Kuinka voimme olla rehellisiä itsellemme ja tunnustaa uskovamme Raamattuun, mutta silti seuraamme Jumalan käskyn rikkomisen ja ihmisen käskyn pitämisen linjaa? Vielä lainaus eräästä roomalaiskatolisesta katekismuksesta: ”Kysymys: Voitteko jollakin toisella tavalla osoittaa, että kirkolla on valta asettaa juhlapäiviä? Vastaus: Jos sillä ei olisi tätä valtaa... ei se olisi voinut asettaa viikon ensimmäisen päivän, sunnuntain, viettämistä seitsemännen päivän, lauantain, sijaan, jolle muutokselle Raamatussa ei ole vähintäkään tukea”. Doctrinal Catechism, Keenan, s. 174.

        Tässä jälleen Rooman kirkko sanoo: ”Tämä on meidän valtamme merkki”. Ja se sanoo, että muut yhtyvät siihen. Tämä ei kuitenkaan pidä aivan paikkansa. On ainakin yksi kirkkokunta tai uskonnollinen liike, joka protestoi tätä vastaan. Perimätietoa ei saa asettaa Raamatun yläpuolelle. Isä Enright sanoo: ”Me pidämme sunnuntain kuuliaisena katolisen kirkon laille. Kirkko teki tämän lain senjälkeen, kun Raamattu oli kirjoitettu. Tästä syystä tätä lakia ei ole Raamatussa”. Tässä on samalla syy, miksi protestantit eivät voi löytää sunnuntain pitämiseen käskyä ja oikeutta Raamatusta.

        Raamattu sanoo Apt. 5:29: ”Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä”. Jeesus sanoo Matt. 15:3: ”Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntöjenne tähden?” Ihmiset ovat ottaneet sunnuntain, joka lepää perimätiedon pohjalla ja asettaneet sen puolustukseksi Jumalan käskyn rikkomiselle. Tässä on vaara. Vaara ei ole sunnuntain pitämisessä, vaan vaara on Jumalan käskyn rikkomisessa. Sapatin rikkominen on Jumalan käskyn rikkomista. Jumala antoi lain. Jumala antoi sapatin. Sapatti on Jumalan pyhä päivä. Jeesus vahvisti sen. Hän sanoi: Turhaan he palvelevat minua, opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä”. Matt.15:9.

        Tämä on vakava sanoma. Se on Raamatusta. Ennustus pedonmerkistä täyttyy täydellisesti ja siinä muodossa, kuin se on esitetty Ilm.14 luvussa, ennen Jeesuksen takaisin tuloa. Meidän on valmistuttava sitä aikaa varten, jolloin tästä asiasta tulee maailmanlaajuinen kiistakysymys. Nyt meidän on astuttava totuuden puolelle. On valittava Jumala tai ihminen, Jumalan käsky tai ihmisen käsky, ihmisen käskyn rikkominen tai Jumalan käskyn rikkominen. Ei ole kysymyksessä pelkkä päivä. On kysymyksessä samalla, ketä me palvelemme, ketä me tottelemme, ketä me kumarramme, kenet me hyväksymme. On kysymyksessä, annammeko Jumalan sanan vai ihmisen käskyn määrätä elämämme suunnan. Jeesus ei anna oikeutta Jumalan sanan muuttamiseen. Hän on kuollut synnin tähden. Jumalan käskyn rikkominen on synti. Voimmeko vielä tahallamme tehdä syntiä, kun tiedämme, mikä on totuus ja kun Jeesus on antanut elämänsä meidän tähtemme, ja pyytää meitä seuraamaan häntä? Seuratkaamme Jeesusta ja turvatkaamme Hänen armoonsa!


    • Olette.typeriä.advarit

      Jälleen sitä Paavipetosoopaa. Ihan valhetta suoltaa adventtikirkon pastorit, jotka ovat lahkonsa keskushallinnon orjia. Täyttä valhetta koko Paavi ja hänen nimittämisensä pedoksi. Olette sairaita panettelijoita advarit kaikki!

      • 1234567---

        1700-Luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta Paavista. Virsi 240.12. säkeistö Me rukoilem' sua. Jesu Christ', pääst', meit' pahan Paawin orjuust' KUIN ON SE ANTIKRISTUS WISSIST', meit' kerit' sen kovast' koiruust: O Herra Christ'! sinä olet wissist', Kuon yksinäs woitä meit auttaa! Synnist' estä hädäst päästä, piinas ja kuolemas kautta.

        Säkeistö 6. kertoo. Jumalan käskyi wastaan räyskyi.


    • Raamattu

      Kuuluisa herätyssaarnaaja D.L. Moody sanoi puhuessaan laista: Jos asetan itseni riippumaan ketjusta,jossa on kymmenen rengasta,niin minä,jos rikon niistä yhden,putoan alas yhtä varmasti kuin jos rikkoisin kaikki kymmenen.-kuuliaisuuden kultainen ketju on rikkinäinen,jos siitä uupuu yksikin rengas.

      • Raamattu

        Ihmisellä on kautta aikoijen ollut halu tehdä näkyvä kuva jumalastaan. Antaessaan kymmenen käskyn lain Herra kielsi sellaisen palvonnan 2.Moos. 20:4-6. Tätä käskyä ei alkuperäisessä muodossaan ole Uudessa testamentissa.Sitä ei ole myöskään katollisessa eikä luterilaisessa katekismuksessa.Jotta kymmenluku on saatu säilymään,on lain viimeinen käsky,joka kieltää toisen omistaman tavoittelemisen jaettu niissä kahtia jae 17. Oisittain sen vuoksi jossakin kirkkokunissa katsotaan oikeiksi kumartaa jumalankuvia. On hyvä todeta,että Uudessa testamentissa viitataan jokaiseen kymmenestä käskystä.Jotkut lyhyet käskyt luetellaan esimerkinomaisesti sellaisenaan esim. Room. 13:9.Lisäyksenä olevat sanat "ja mikä muu käsky tahansa" VKR osoittavat kaikkien kymmenen olevan tärkeitä. Sapattikäskystä on lyhyempien viittausten esim.Matt.24:20 lisäksi kokonainen luku Hepr.4. joka on vanhassa kirkkoraamatussa selvemmin kuin uudemassa käänöksessä.


    • Höpönhöpö paavi/Rooman kirkko mikään Ilmestyskirjan peto ole.

      Adventisteilla on sekin omaperäinen, tosin joidenkin muidenkin käyttämä, tapa tulkita Ilmestyskirjaa, että siihen olisi ennustettuna noin 2000 vuoden historia "Ranskan vallankumouksineen" ja kaikkinensa. Adventisteillahan on se 1260 vuoden aikamääre sen 2300 "vuoden" aikamääreen lisäksi teorioissansa.

      Yleensä ajatellaan teologiassa, että Ilmestyskirjassa puhutaan sen kirjoittamisajan ja sitä pian seuraavan tulevaisuuden tapahtumista, tai Ilmestyskirjan kirjoitusajasta katsoen kaukaisen tulevaisuuden tapahtumista viimeisinä päivinä ja noin 3,5 vuoden pituisesta ahdingon ajasta (42 kuukautta).

      Kohta tähän tulee varmaan joku adventisti selittelemään, että kumpikin mainitsemistani Ilmestyskirjan tulkintalinjoista on "katolisen kirkon keksimää eksytystä".

      • seuratkaammeaikaamme

        Sinä näet noin ja joku toinen näkee toisella tavalla. Kyllä aika paljastaa kenen näkemys Ilmestyskirjan pedosta 666 on ollut oikea.


    • Pedon "merkki" on sana charagma. Merkitys

      1) a stamp, an imprinted mark

      1a) of the mark stamped on the forehead or the right hand as the badge of the followers of the Antichrist

      1b) the mark branded upon horses

      2) thing carved, sculpture, graven work

      2a) of idolatrous images

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3235
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2293
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1859
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1775
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1411
    6. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1276
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      29
      1261
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1177
    Aihe