Oonks mä ihan pska, jos tapan itteni

mtpjhnaåjrcrtkj

Ehkä oon epäonnistunu yksilö tai jotain, mut elämästä ei tuu mitään. Kaikki stressaa mielettömästi ja vastapainoksi mistään ei saa mitään mielihyvää. Perhetilanne on hankala, eikä kotoa pois muutto ratkaise sitä, vaan tuo uusia haasteita. Traumoja löytyy, mutta eipä ole aikaa niitä käsitellä, kun Kelan kustantama terapia loppuu pian. Tiiän, että mulla on erinäisistä sattumuksista johtuen tosi huono stressinsietokyky ja usein ahdistaa sekä masentaa millon minkäkin syyn takia tai ilman syytä. Tulevaisuus vaikuttaa joka kantilta mietittynä vähintäänkin erittäin todennäköisesti kärsimykseltä. Onks se itsemurha sitten aina vaan tosi raukkamainen ja itsekäs teko? Ja ei, tä ei oo mikään hetken päähänpisto vaan vuosia mietitty juttu.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee-töitä

      niin on parempaa mietittävää, kuin tyhjää paskaa...

    • mtpjhnaåjrcrtkj

      Voi kuule, kun mä opiskelen täysipäiväisesti (paitsi nyt olen kesälomalla ja luen kirjotuksiin) :) Mikä ihme olettamus tä on, et jos haluu tehä itsemurhan, täytyy myös olla joku töitä välttelevä ihminen. Oon useestikin tohon törmänny tällä palstalla.

      • noo-lopeta-sitten

        niiden myrkkyjen syönti joita 'lääkkeiksi' kutsutaan...


    • eukkopaha

      Useimmilla tulee vaiheita, jolloin kaikki tuntuu niin merkityksettömältä.
      Hitusen uteliaisuutta elämään! Ethän voi tietää, mitä tulet vielä kohtaamaan ennen lopullista game-overia.
      Kun olo tuntuu kurjalta, kuuntele vaikka tätä: https://www.youtube.com/watch?v=DiOG0Oj10-A

    • jari-pekka-65

      Kai sä kuitenkin tahtoisit elää. Sellasta tasapainoista elämää. Eikös kaikilla ole siellä pohjalla kuitenkin halu elää ja toivo paremmasta? Itsensä tappaminen on luovuttamista. En mä sanoisi, että sä olet epäonnistunut, mutta yksi on, joka itsemurhassa varmasti onnistuu ja se on sielunvihollinen. Katsos kun masennus ei ole sairaus, vaan se on henkivalta. Ei se ole mikään kemiallinen aivojen häiriö.

      Kuka tahansa, siis kuka tahansa ihminen voi masentua syvästikkin, mutta kaikilla on myös mahdollisuus lohdutukseen. Jumala lohduttaa niin, että sä tulet lohdutetuksi ja sun elämästä tulee tasapainoista. Luulen, että et ole vielä kaikkia kortteja kääntänyt. Käännäppä se Jeesus-korttikin vielä. Et menetä mitään. Jeesus ei vie sulta mitään, mutta saat paljon. Joku kertoi joskus, kuinka hän näkee kaiken uusin silmin ja kuinka hän on luonnostakin nauttinut ihan eri tavalla kuin ennen.

      Jos sä olet syvässä pimeässä kuopassa ja joku laskee sulle sinne köyden, niin etkö sä tartukkin siihen, jotta sut vedetään ylös?

    • Hei,

      Hyvä että päätit kysyä apua haastavaan tilanteeseesi. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja arkipyhinä 15-07.
      Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
      Käynnit eivät maksa mitään ja käydyt keskustelut ovat kriisipuhelimen tavoin luottamuksellisia.

      Jos haluat mieluummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

      Itsemurhayrityksen jälkeen keskustelutukea kannattaa hakea heti. SOS-kriisikeskus Helsingissä tarjoaa tukea itsemurhaa yrittäneille selviytymisen tueksi ja uuden itsemurhayrityksen ehkäisemiseksi. Keskustelut ovat maksuttomia. Ajan varaaminen LINITY-asiakasvastaanotolle puhelimitse: 0800 98 030 (ma–pe klo 9–17)

      Lisätietoja: www.mielenterveysseura.fi/linity

    • olen.silti.luuzeri

      Olin eilen syvässä kuopassa. Tein kuitenkin viimeisillä voimillani hyvän pihatyön edunsaajan hyväksi. Illalla putosin lisää.
      Kuntoiluhulluna tein treenini hoitopöydällä maaten. Palautumista tapahtuikin. Illalla vielä pienen fillarilenkin tein
      Nukuin nyt paremmin kun en kipuihin ottanut vahvaa parasetamolikapselia. Paino oli tippunut. Nyt suihkun jälkeen ok-olo.

    • aroijeaoip

      Et oo. Itsemurhassa ei ole mitään väärää. Varsinkin jos on hakenut apua. Silloin se on lähinnä hyvä indikaatio siitä että asiat ei toimi. Siihen saakka nauretaan ja kiusataan kunnes tappaa itsensä. Sitten ihmiset ei ainakaan naura tai vähättele. Tai ehdottele jotain paskoja vinkkejä.

      • funtsikaamm

        Kuten tiedetään, elämä Universumissa on ihan uskomatonta skeidaa. Kirjoittelin 30 vuotta sitten kuivamustekynällä eri mahdollisuuksia päättää päiväs.
        Olin yksinäinen, mutta täystyöllistetty. Lohdukseni kippailin hyviä alkon tuotteita. Kun rahaa oli, tarjoilin janoisille saadakseni edes kavereita.

        Otin apua mistä sain. Rajatiedon markikinoilta löysin sekä seuraa, että harrastamista. Sanoivat, että sinä nouset suosta jos tahdot.

        Niin minä nousin millin vuodessa siperialaisen ikiroudan alta. Hyväkö asia. Niin sitä luulisi.
        Muutamat pseudoskonnolliset raamattupiiriläiset alkoivat kokouksissaan käymään kiusaantuneiksi; miks tuo belsepubin oma saa elää.
        Agentit kertoivat heidän polvet ruvella rukoilleen palavin mielin jumalia, että he armossaan korjaisivat pois tuon iljetyksen ja saastan.

        He toivovat juopporentun, räkäisten baarien asiakasta etsivät vaikka lahjoitusköydellä löytävän vahvan oksan terapiasta apua.

        Mut ei. Eihän se käy. Eihän se noin käy. Silloin pitää elää piruuttaan.

        Ovelta ovelle kerjäämiseen asennoidutaan nihkeästi. Liikekujilla voi pyytää pientä avustusta puuttuvan viiniruukun hinnasta.
        Toki elämä on syvältä, mutta sitähän sen ollut jo kymmeniä vuosia.

        Ap, funtsi asioita.


    • VoimiaSulle

      Et ole paska. Mutta vuoden tai viiden päästä voisi olla ihan eri tilanne. Mä oon ollu tuossa tilanteessa pari kertaa. Viimeisen kerran jälkeen jo parin kuukauden päästä olin maailman onnellisin ihminen. Rakkaus... No, tällä hetkellä taas en todellakaan ole kauhean onnellinen mutta kun nyt tiedän elämän vaihtelut, jaksan katsoa tämänkin tilanteen.

    • werwr

      Onko se nyt kitenkaan ihan varmaa että ihmisen olemassaolo loppuu kuolemaan. Siihen luottaen moni on varmaan juuri uskaltanut murhata itsensä, mutta voinutkin pettyä ku on huomannu ettei päässytkään eroon itsestään. Jos sitä sittenkin vaan on ja pysyy olemassa iankaikkisesti? Että voi murhata kehonsa muttei sieluaan.
      On mullaki joillain tavoilla käynyt itsemurha mielessä ajottain, mutta se on tainnu olla vaan semmosta itsensä lohduttamista, vähän ku tavallista rajumpaa itsesääliä, miten sen nyt sanoiskaan..... Oon aatellu että ei sitä itsestään eroon pääse vaikka tappaisikin ruumiinsa, ja helvetissä vihais itseään vielä enempi ku täälä. Jos taas on toivo ja pelastusvarmuus sen tähen että uskoo Jeesukseen (ei vain hänen olemassaoloonsa) ja myös JeesusTA, NIIN SILLON KAI EI PITÄS OLLA MITÄÄN TARVETTA MURHATA ITSEÄÄN.
      Saatana eli sielunvihollinen se kitenkin aina on, joka on sitä itsemurhaa ehdottamassa ratkaisuksi.

      • SoriNytVaan

        Onko todella syytä masentaa ja pelotella onnetonta entisestään? Ei kukaan järkevä ihminen voi uskoa tuollaiseen. Aivan keskiaikaista ajattelua.


      • SoriNytVaan

    • Zeetoo

      Voi olla parasta mitä voit tehdä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2336
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      105
      1384
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      330
      1119
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      110
      1085
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1067
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      965
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      700
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      680
    10. 50
      674
    Aihe