mitä tapahtuu, kun kuolee?
mielestäni kuolemaa ei tulisi pelätä, sillä se on yhtä luonnollista, kuin syntyminenkin, osana elämää.
luulen, että kuoleminen on kuin nukkuessa kun ei näe unta tai kuin ennen syntymääni= ei mitään käryä:D
lapsellista ajatella, että joutuisi helvettiin tahi taivaaseen.
jos olen väärässä ja jumala onkin olemassa ja hän on sinnepäinkään raamatun kaltainen, en haluaisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä...varsinkaan ikuisuutta. helvetti ei varmasti ole huonompi vaihtoehto.
miksi saatana edes tekisi pahaa ihmisille jotka helvettiin joutuvat?
saatanahan tuomittiin helvettiin, koska halusi osakseen vastaavaa palvontaa kuin jumala saa ihmisiltä.
ymmärrän, että uskonnosta puuttuu logiikka mutta silti loogisesti ajateltuna helvetti on taivasta mukavempi paikka koska:
A. taivaaseen pääsee kaiken maailman pedarit, kuhan uskovat jeeveliin kaikki himouskovaiset hourupäät
B. ikuisuus palvoen jumalaa valkeassa(joissain kuvauksissa jopa kullatussa) valtakunnassa tuntuu pahemmalta kadotukselta kuin mikään muu..siis kuinka tylsää.
C. helvetissä on kaikki logiikan omaavat kaverit, jotka ajattelevat rationaalisesti ja lisäksi on huoria, uhkapelureita, päihteitä yms.
D. saatana saisi kaikilta hyväksyntää ja olisi tyytyväinen.
ehkäpä lusse onkin se hyvä hahmo tarinassa?
toisaalta tiedän, ettei kumpaakaan ole olemassa (ainakaan raamatun mukaisina) joten nou hätä. mut hauska ajatusleikki vai mitä tuumaatte?
Mistä kukaan tietää
9
<50
Vastaukset
- ateisti
Kuoleman jälkeen sinua ei yksinkertaisesti ole.
"Sielu" on sähkökemiaa pääkopassa ja se lakkaa olemasta elintoimintojen päättyessä. - TaivasOnParatiisi
Et ymmärrä juuri mitään asioista. Lue ja katso nde experiences hakusanalla videoita. Kuoleman jälkeen aika lakkaa olemasta. Et ole kuoleman jälkeen enää sama mitä olet nyt. Se mihin uskot on ratkaisevaa. Miksi uskoisit pahaan ellet sitten halua sitä kuoleman jälkeenkin kohdata. Taivas on täysi vastakohta tälle maailmalle se on täydellinen paratiisi. Miksi kukaan edes haluaisi mihinkään muualle. Et sinäkään kaatopaikalle menisi jos saisit oleskella ilmaiseksi 7 tähden hotellissa paratiisissa.
- evoluutiossaonjärkeä
tiede pystyy selittämään myös NDE kokemukset. mitä jos tutkisit itse, sen sijaan, että uskot koska haluat uskoa ja lohdutat sillä itseäsi.
Aika ei lakkaa olemasta kuolemani jälkeen, maailma pyörii sen jäälkeenkin, eikä kuolemani muuta isossa mittakaavassa yhtään mitään.
ja ei, en olekaan sama mitä olen nyt, sillä minua ei enään ole.
eli en enää koe aikaa, joten siinä olet oikeassa.
jos taivas on ikuinen täydellinen paratiisi, ei se ole täydellinen.
ei siinä ole järkeä.
ajatellaan, että sinulla on ateisti lapsi ja kuolette molemmat esim. kolarissa
sinä pääset taivaaseen, sillä uskot jeeveliin ja hän huolii sinut mutta ateisti lapsesi ei, sillä häntä ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä raamattu sanoo.
no nyt sitten olet ikuisesti paistattelemassa paratiisissasi kun kersasi kituu ja palaa ikuisuuden.
millainen paratiisi se on? kuinka voit elää IKUISUUDEN tietoisena tästä? Evoluutioon uskova voi omata itserakkautta - ehkä lähimmäiseenkin. Jos uskoo ihmisen tekijänsä jumalan kuvaksi (raamatun mukaan) tulee samalla, kuin vahingossa kunnioittaneeksi jumalaa. Jos taas kaikki toimivat ystävällisesti itseään kohtaan - ja ystäviään. Ei elämä ainakaan huonommaksi muutu. Rakastakaa edes itseänne!
- rehellisyydelleee
lisäisin aloittajan juttuun että vaikka en pahuutta arvostakaan on saaatana myös jumalaa rehellisempi eikä ole tekopyhä. hän on paha avoimesti eikä väitä olevansa pyhä. jumala raamatussa tappi ja teurasti mutta esiintyy pyhänä ja oikeudenmukaisena. eli ei ole rehellinen
- ttkkl
Jeesus oett;"Lasarus joutui Aabrahanmin helmoihin ja rikas mies vaivan paikkaan!" Voi aloittaaa tutkistelut Jeesuksen opetuksista!
- temppuradanvalvoja
Kuoleman kokeminen on kulttuurisidonnainen asia. Jossain kulttuurissa kuolema on juhlallinen ja iloinen asia, toisessa pelottava, jota ei koskaan halua kokea.
Kuoleman pelko on yksi taikauskon aiheuttamista asioista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315147- 343506
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833214- 112347
- 281967
- 121868
- 1611813
- 1051330
- 151195
- 1381134