Voidaan myydä RUOTSILLE halvalla niin kuin tapa ollut ! Lisätään vielä ruotsalaiset mukaan kauppaan
Siitähän tulee säästöjä suomelle n. 50 miljarnia
Ongelma " WIIKINGLINE "
57
209
Vastaukset
Oukei.
Entä perustelusi?- tässä-perustelu
Luulisi että 50 miljardia riittää perusteluksi ensi alkuun. Lisää miljardeja löytyy, kunhan lisää tutkitaan.
Ei itse varustamoa tarvitse myydä kenellekään. Muutetaan vain varustamon pääkonttori kirjoineen Ruotsiin ja ryhdytään nauttimaan paremmista liiketoiminnan edellytyksista. Siinä ohessa maksetaan tietysti verotkin Ruotsiin.
Rahalla ja pääomalla ei ole kotimaata! Vain fenno on niin isänmaallinen että maksaa mieluummin 13 miljoonaa euroa ylimääräistä (ja menee nurin) kuin muuttaisi firmansa ulkomaille jossa firmalla olisi toimintaedellytykset.
Oiskohan tässä syy sille ettei Suomessa ole töitä?- Bättrefolk
Hyvin ihmeellinen tapa ajatella ihmiseltä, joka elää Suomessa.
Hirhvittävä viha suomalaisia kohtaan, koska luulee kuuluvansa parempaan väkeen. Parempi vaihtoehto, että ostaisit yhden suuntaisen lipun parempien liiketoimien maahan.
Viking Linen pitäisi toimia liiketaloudellisesti, eli maksavien asiakkaiden ehdoilla. Neuvostoliitossa toimintaa pyöritettiin tuilla.
Liiketoiminta, joka vielä kiristää valtiovaltaa on tuomittavaa.
Suomenkielellä toimivien yritysten eettinen puoli on terveempi.
Suuri syy Suomen taloudelliseen huonovointiin on valtakunnan kassasta valuvat rahat Ahvenanmaalle. - Veroshoppailijat----
Bättrefolk kirjoitti:
Hyvin ihmeellinen tapa ajatella ihmiseltä, joka elää Suomessa.
Hirhvittävä viha suomalaisia kohtaan, koska luulee kuuluvansa parempaan väkeen. Parempi vaihtoehto, että ostaisit yhden suuntaisen lipun parempien liiketoimien maahan.
Viking Linen pitäisi toimia liiketaloudellisesti, eli maksavien asiakkaiden ehdoilla. Neuvostoliitossa toimintaa pyöritettiin tuilla.
Liiketoiminta, joka vielä kiristää valtiovaltaa on tuomittavaa.
Suomenkielellä toimivien yritysten eettinen puoli on terveempi.
Suuri syy Suomen taloudelliseen huonovointiin on valtakunnan kassasta valuvat rahat Ahvenanmaalle..
Veroshoppailijat olivatkin ärkkopeen erityisessä suojeluksessa
. - Bättrefolk
Folktinget, jonka virallinen äänenkannattaja Ankdam tällä sivustolla on muuttui juuri kultturijärjestöstä poliittiseksi painostusjärjestöksi.
Sin Fein oli samanlainen Irlannissa. Bättrefolk kirjoitti:
Hyvin ihmeellinen tapa ajatella ihmiseltä, joka elää Suomessa.
Hirhvittävä viha suomalaisia kohtaan, koska luulee kuuluvansa parempaan väkeen. Parempi vaihtoehto, että ostaisit yhden suuntaisen lipun parempien liiketoimien maahan.
Viking Linen pitäisi toimia liiketaloudellisesti, eli maksavien asiakkaiden ehdoilla. Neuvostoliitossa toimintaa pyöritettiin tuilla.
Liiketoiminta, joka vielä kiristää valtiovaltaa on tuomittavaa.
Suomenkielellä toimivien yritysten eettinen puoli on terveempi.
Suuri syy Suomen taloudelliseen huonovointiin on valtakunnan kassasta valuvat rahat Ahvenanmaalle.Ihmeellinen tapani ajatella on sellainen että pysyäkseen kilpailukukyisenä tulisi Suomen tarjota vähintään samat edut yrityksille toimia kotimaassa kuin naapurivaltiot ja muu Eurooppa tarjoaa. Siitähän tässäkin on kyse.
Varustamotuki
Tämän opinnäytetyön aiheena on valtiovallan tuki merenkululle ja varustamoelinkeinolle, jota on toteutettu lähinnä verotusta koskevan lainsäädännön keinoin.
Kansainväliseen kilpailuun ja suhdannevaihteluihin vastaaminen, huoltovarmuus sekä oman talvimerenkulkuun soveliaan kauppalaivaston luominen ja ylläpito on ollut tavoitteena koko sotien jälkeisen ajan. Erilaiset veronhuojennuslait ovat ohjanneet merenkulkuelinkeinomme ja sen Suomen lipun alla purjehtivan aluskannan kehitystä. Tavoitteet eivät aina ole olleet yhteneväiset, koska maailma ja sen globaali merenkulku ovat muuttuneet ja muuttuvat edelleen meistä riippumatta.
Merenkulun hallinnon ja liike-elämän päättäjien on tunnettava tämän elinkeinon & liikennemuodon lainalaisuudet ja vaikeasti ennustettavat kansainväliset muutostekijät. Ainoastaan tuntemalla menneisyyttä voi edes auttavasti yrittää ennustaa tulevaa. Siksi tässä opinnäytetyössä käsitellään kaikki merenkulun tukilait aina uusimpaan tonnistoverolakiin, joka hyväksyttiin vuoden 2012 alussa, ja jonka maamme kauppalaivastolle antama piristysruiske vaikuttaa ilmeiseltä.
Tutkimustyö on tehty soveltamalla kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmetodiikkaa. Lähdeaineistona on käytetty paljolti lakiesitysten perusteluja sekä erilaisia lehtikirjoituksia, jotka heijastelevat aikalaismielipiteitä kulloisenkin tukilain tarpeellisuudesta. Pelkät lakitekstit ja ei-lainoppineen maallikon analysoinnit niistä eivät palvelisi edellä mainittua käytännön tarvetta.
http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/69829/Korhonen_Tatu.pdf?sequence=1Veroshoppailijat---- kirjoitti:
.
Veroshoppailijat olivatkin ärkkopeen erityisessä suojeluksessa
.Veroshoppailu ja -suunnittelu on täysin laillista toimintaa nykypäivän rahamaailmassa. Kukaan järkevä firman omistaja tai firman taloudesta vastaava ei jätä hyödyntänättä niitä laillisia kenoja jotka parantavat firman menestymimahdollisuuksia ja tulosta.
Bättrefolk kirjoitti:
Folktinget, jonka virallinen äänenkannattaja Ankdam tällä sivustolla on muuttui juuri kultturijärjestöstä poliittiseksi painostusjärjestöksi.
Sin Fein oli samanlainen Irlannissa.Folktinget on demokraattisesti, valeilla valittu vähemmistöparlamentti. Folktingetillä on jäseniä, ei se mitään kannattajia tarvitse. Se on poliittinen asiantuntijajärjestö.,
Folktinget nimen omaan on järjestö joka toimii vähemmistön äänitorvena ja valvoo sen etua, tavallaan eräänlainen poliittinen painostusjärjestö.
Kulttuurijärjestö se ei millään muotoa ole, vaan puhtaasti poliittinen toimija jolla on myös lakisäteinen asema ja sen takia toimintaa rahoitetaan julkisista varoista.- Bättrefolk
Ankdam kirjoitti:
Varustamotuki
Tämän opinnäytetyön aiheena on valtiovallan tuki merenkululle ja varustamoelinkeinolle, jota on toteutettu lähinnä verotusta koskevan lainsäädännön keinoin.
Kansainväliseen kilpailuun ja suhdannevaihteluihin vastaaminen, huoltovarmuus sekä oman talvimerenkulkuun soveliaan kauppalaivaston luominen ja ylläpito on ollut tavoitteena koko sotien jälkeisen ajan. Erilaiset veronhuojennuslait ovat ohjanneet merenkulkuelinkeinomme ja sen Suomen lipun alla purjehtivan aluskannan kehitystä. Tavoitteet eivät aina ole olleet yhteneväiset, koska maailma ja sen globaali merenkulku ovat muuttuneet ja muuttuvat edelleen meistä riippumatta.
Merenkulun hallinnon ja liike-elämän päättäjien on tunnettava tämän elinkeinon & liikennemuodon lainalaisuudet ja vaikeasti ennustettavat kansainväliset muutostekijät. Ainoastaan tuntemalla menneisyyttä voi edes auttavasti yrittää ennustaa tulevaa. Siksi tässä opinnäytetyössä käsitellään kaikki merenkulun tukilait aina uusimpaan tonnistoverolakiin, joka hyväksyttiin vuoden 2012 alussa, ja jonka maamme kauppalaivastolle antama piristysruiske vaikuttaa ilmeiseltä.
Tutkimustyö on tehty soveltamalla kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmetodiikkaa. Lähdeaineistona on käytetty paljolti lakiesitysten perusteluja sekä erilaisia lehtikirjoituksia, jotka heijastelevat aikalaismielipiteitä kulloisenkin tukilain tarpeellisuudesta. Pelkät lakitekstit ja ei-lainoppineen maallikon analysoinnit niistä eivät palvelisi edellä mainittua käytännön tarvetta.
http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/69829/Korhonen_Tatu.pdf?sequence=1Koko tutkimus voidaan vetää nyckelpiga WC pöntöstä alas.
Suomen mantereelta toimivaa ja omisteista varustamoa ei ole.
Kriisi tilanteessa on aivan se ja sama, onko päätösvalta Tukholmassa tai Maarianhaminassa. Päätös on yhteneväinen.
Se, että laitetaan riihikuivaa rahaa rekka-autoon ja lastataan se Viking Linella Maarianhaminaan osinkoina jaettavaksi ei paranna kriisi ajan valmiutta. Liikenne Suomen ja Ruotsin välillä toimii jokatapauksessa.
Rauhanaikana kuluttaja saa päättää minkä yhtiön laivoilla seilaa.
Silja Line, ei edes Eckerö Line ole hallitusta uhkaillut.
Uutta on Suomen ja Ruotsin välinen tiivistyvä sotilaallinen yhteistyö.
Puolustusministeri voi pistää liikenteen sujumisen kriisissä yhteistyön ehdoksi. Antaa Vikingin muuttaa Ruotsiin.
Käytetään Siljaa ja kun Viking ajautuu konkurssiin perustetaan mantereelle varustamo, joka ostaa laivat halvalla.
Silja meni Viroon, niin samalla taktiikalla Viking saadaan Suomeen. - Bättrefolk
Ankdam kirjoitti:
Folktinget on demokraattisesti, valeilla valittu vähemmistöparlamentti. Folktingetillä on jäseniä, ei se mitään kannattajia tarvitse. Se on poliittinen asiantuntijajärjestö.,
Folktinget nimen omaan on järjestö joka toimii vähemmistön äänitorvena ja valvoo sen etua, tavallaan eräänlainen poliittinen painostusjärjestö.
Kulttuurijärjestö se ei millään muotoa ole, vaan puhtaasti poliittinen toimija jolla on myös lakisäteinen asema ja sen takia toimintaa rahoitetaan julkisista varoista.Ulkoparlamentaarinen toimija, jonka julkiset tuet voidaan heti lopettaa. Pitääkin lopettaa, kansakunnan etua vahingoittavana.
Viro on noussut Neuvostoliiton ahdingosta isänmaallisella toiminnalla.
Maassa on suuri venäläinen vähemmistö.
Joku kirjoitti, ettei suomenruotsalaiset ole etninen vähemmistö.
Heillä on vain etuoikeuksia, joita on lailla määrätty.
Lait pitää muuttaa, että ne palvelevat Isänmaan ei joidenkin wannabe ruotsalaisten tai ahvenanmaalaisten etuja.
Ilmeisesti Folktinget pitäisi lailla kieltää ja varat jakaa lapsilisinä. - Yhteiskuntavastuu---
Bättrefolk kirjoitti:
Ulkoparlamentaarinen toimija, jonka julkiset tuet voidaan heti lopettaa. Pitääkin lopettaa, kansakunnan etua vahingoittavana.
Viro on noussut Neuvostoliiton ahdingosta isänmaallisella toiminnalla.
Maassa on suuri venäläinen vähemmistö.
Joku kirjoitti, ettei suomenruotsalaiset ole etninen vähemmistö.
Heillä on vain etuoikeuksia, joita on lailla määrätty.
Lait pitää muuttaa, että ne palvelevat Isänmaan ei joidenkin wannabe ruotsalaisten tai ahvenanmaalaisten etuja.
Ilmeisesti Folktinget pitäisi lailla kieltää ja varat jakaa lapsilisinä..
"Yhteiskuntavastuu ei ole koskaan koskenut etuoikeutettuja privilegio-kiintiöläisiä"
"Periaate on=Suomalainen Maksaa!!!!!!"
. - RKPpahintaMitäOn
"Oiskohan tässä syy sille ettei Suomessa ole töitä?"
RKP on ollut hallituksissa mutta mitään se ei ole saanut aikaan koskaan vaan on toiminut välittäjän ruotsalaisille ja näin sen toiminta on ollut maanpetturuutta. Bättrefolk kirjoitti:
Koko tutkimus voidaan vetää nyckelpiga WC pöntöstä alas.
Suomen mantereelta toimivaa ja omisteista varustamoa ei ole.
Kriisi tilanteessa on aivan se ja sama, onko päätösvalta Tukholmassa tai Maarianhaminassa. Päätös on yhteneväinen.
Se, että laitetaan riihikuivaa rahaa rekka-autoon ja lastataan se Viking Linella Maarianhaminaan osinkoina jaettavaksi ei paranna kriisi ajan valmiutta. Liikenne Suomen ja Ruotsin välillä toimii jokatapauksessa.
Rauhanaikana kuluttaja saa päättää minkä yhtiön laivoilla seilaa.
Silja Line, ei edes Eckerö Line ole hallitusta uhkaillut.
Uutta on Suomen ja Ruotsin välinen tiivistyvä sotilaallinen yhteistyö.
Puolustusministeri voi pistää liikenteen sujumisen kriisissä yhteistyön ehdoksi. Antaa Vikingin muuttaa Ruotsiin.
Käytetään Siljaa ja kun Viking ajautuu konkurssiin perustetaan mantereelle varustamo, joka ostaa laivat halvalla.
Silja meni Viroon, niin samalla taktiikalla Viking saadaan Suomeen.Bättre folk ja sämre vetande: "Suomen mantereelta toimivaa ja omisteista varustamoa ei ole."
Suomen Suomen Varustamot ry:n jäseninä on 24 kotimaista varustamoa
Archipelago Lines Oy
Klockarbergintie 9
21660 NAUVO linkki
Arctia Shipping Oy Laivastokatu 9
00160 HELSINKI linkki
Bore Ltd Bulevardi 46
00120 HELSINKI linkki
Containerships Ltd Oy Mannerheimintie 15 a
00260 HELSINKI linkki
Dennis Maritime Oy Ltd Vålaxvägen 902
07450 VÅLAX
Rederi Ab Eckerö Torggatan 2
22100 MARIEHAMN linkki
ESL Shipping Ltd Lintulahdenkuja 10
00500 HELSINKI linkki
Finnlines Oyj Komentosilta 1
00980 HELSINKI linkki
Godby Shipping Ab Södragatan 13
22100 MARIEHAMN linkki
Oy Gran Ship Ab Tolkkistentie 773
06750 TOLKKINEN linkki
Oy Alfons Håkans Ab Linnankatu 36 C
20100 TURKU linkki
Oy Langh Ship Ab Alaskartano
21500 PIIKKIÖ linkki
Rederi Ab Lillgaard Köpmansgatan 9
22100 MARIEHAMN linkki
Rederi Helmer Lundström Ab Västanfjärdintie 630
25840 NIVELAX
Navidom Oy Vänrikinkuja 3
02600 ESPOO linkki
Prima Shipping Group Tolkkistentie 773
06750 TOLKKINEN linkki
Rauma Cata Oy Kalliokatu 2 T 40
26100 RAUMA linkki
Ab Ronja Marin Ltd Tuvängen 2
21600 PARAINEN linkki
Oy Sal Ship Ab Tolkkistentie 773
06750 TOLKKINEN
Tallink Silja Oy Tyynenmerenkatu 9
00220 HELSINKI linkki
VG-Shipping Oy Linnankatu 88
20100 TURKU linkki
Vidar Shipping Co Ltd Köydenpunojankatu 2 A 4
20100 TURKU
Viking Line Abp Norragatan 4
22100 MARIEHAMN linkki
Wasaline Satamaterminaali
65170 VAASA
http://www.shipowners.fi/fi/suomen varustamot ry/jasenvarustamot/- Bättrefolk
Ankdam kirjoitti:
Bättre folk ja sämre vetande: "Suomen mantereelta toimivaa ja omisteista varustamoa ei ole."
Suomen Suomen Varustamot ry:n jäseninä on 24 kotimaista varustamoa
Archipelago Lines Oy
Klockarbergintie 9
21660 NAUVO linkki
Arctia Shipping Oy Laivastokatu 9
00160 HELSINKI linkki
Bore Ltd Bulevardi 46
00120 HELSINKI linkki
Containerships Ltd Oy Mannerheimintie 15 a
00260 HELSINKI linkki
Dennis Maritime Oy Ltd Vålaxvägen 902
07450 VÅLAX
Rederi Ab Eckerö Torggatan 2
22100 MARIEHAMN linkki
ESL Shipping Ltd Lintulahdenkuja 10
00500 HELSINKI linkki
Finnlines Oyj Komentosilta 1
00980 HELSINKI linkki
Godby Shipping Ab Södragatan 13
22100 MARIEHAMN linkki
Oy Gran Ship Ab Tolkkistentie 773
06750 TOLKKINEN linkki
Oy Alfons Håkans Ab Linnankatu 36 C
20100 TURKU linkki
Oy Langh Ship Ab Alaskartano
21500 PIIKKIÖ linkki
Rederi Ab Lillgaard Köpmansgatan 9
22100 MARIEHAMN linkki
Rederi Helmer Lundström Ab Västanfjärdintie 630
25840 NIVELAX
Navidom Oy Vänrikinkuja 3
02600 ESPOO linkki
Prima Shipping Group Tolkkistentie 773
06750 TOLKKINEN linkki
Rauma Cata Oy Kalliokatu 2 T 40
26100 RAUMA linkki
Ab Ronja Marin Ltd Tuvängen 2
21600 PARAINEN linkki
Oy Sal Ship Ab Tolkkistentie 773
06750 TOLKKINEN
Tallink Silja Oy Tyynenmerenkatu 9
00220 HELSINKI linkki
VG-Shipping Oy Linnankatu 88
20100 TURKU linkki
Vidar Shipping Co Ltd Köydenpunojankatu 2 A 4
20100 TURKU
Viking Line Abp Norragatan 4
22100 MARIEHAMN linkki
Wasaline Satamaterminaali
65170 VAASA
http://www.shipowners.fi/fi/suomen varustamot ry/jasenvarustamot/Savossakin tehdään soutuveneitä. Ahvenanmaa on vain nimellisesti osa Suomea, mutta käytännössä ulkomaa.
- Måste_matikka
Kyllä se Viikinki linjat haluaa ruotsista ihan samat tukiaiset kuin suomestakin.
Et ei tämä nyt niin kuulutettu asia ole. Vai mitä ankdamin pakkomatematiikka sanoo ? Måste_matikka kirjoitti:
Kyllä se Viikinki linjat haluaa ruotsista ihan samat tukiaiset kuin suomestakin.
Et ei tämä nyt niin kuulutettu asia ole. Vai mitä ankdamin pakkomatematiikka sanoo ?Aivan varmasti toimintaedellytykset ovat Ruotsissa paremmat, miksi Viking Line muuten sinne uhkaisi muuttaa? Tuen muoto saattaa poiketa mutta on loppupeleissä edullisempi. Rahalla ei ole kotimaata!
https://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Forordning-1982784om-stat_sfs-1982-784/
- 14-3
Kerropas miten paljon Suomen valtio omistaa Viking Linea? Enemmistön?
Jos ei niin kuka sen yhtiön Ruotsin valtiolle myy? Miksi ja miten yhtiö myydään juuri Ruotsin valtiolle?
Ihan yhtä aivotonta olisi jos sanoisin että myydään Viking Line sinulle.- yngve
mutta minä en osta.
- Thor2
Verovapaa viinanmynti pitäisi lopettaa.
- AnkkalammikossaPaskaa
Heh, heh suomenruotsalaisuus on läpeensä mätää.
- SuRulaisuus_estää---
.
"SuRulaisuus haluaa että kaikilla julkisilla viroilla on keinotekoinen pakkoruotsivaatimus siitä ei luovuta"
.
- lopperat
Ja Suomesta lähtee noin 4000 työpaikaa verotuloineen Ruotsiin koska työntekijät maskavat veroja siinä maassa missä varustamo on kirjoilla. tyhmä se valtio joka ei mielellään kertaheitolla ottaisi 4000 työtekijän veroja vastaan. Suomessa näköjään katsotaan että hyvähän se ettei verotuloja ole.
- Peruskansalainen
Mikäli pitää maksaa 20 milj€, jotta saa 2 mil€ veroja on se vanhan matikkapään mukaisesti huono lopputulos.
Kansalaiset voivat reagoida Viking uhkaukseen, ottamalla puhelin käteen ja perumalla kesän matkat tai siirtämällä toiseen varustamoon.
Ketchup line on aina ollut kakkonen. - Bättrefolk
Suomalaiset, jotka ovat laivoilla töissä ovat ahvenanmaalaisia.
Verotulojen tuloutuminen Suomen valtion kassaan? Bättrefolk kirjoitti:
Suomalaiset, jotka ovat laivoilla töissä ovat ahvenanmaalaisia.
Verotulojen tuloutuminen Suomen valtion kassaan?Ahvenanmaalaiset maksavat veronsa Suomeen ( mantereelle), joten minne luulet verojen tulevat?. Verotusoikeutta Ahvenanmaalla ei ole, vaikka täällä moni niin luulee.
- Bättrefolk
ahvennainen kirjoitti:
Ahvenanmaalaiset maksavat veronsa Suomeen ( mantereelle), joten minne luulet verojen tulevat?. Verotusoikeutta Ahvenanmaalla ei ole, vaikka täällä moni niin luulee.
Tosi, mutta systeemi on kiero. Saarille palautetaan 250-300 milj€ enemmän, kuin sieltä kerätään.
Varustamo-, maatalous-, tuulivoima- ja muut tuet.
Suomi maksaa raja valvonnan, meripelastuksen, öljyntorjunnan, matkailun edistämisen ja ties mitä.
Saaret ovat menoerä, minne upotetuilla rahoilla voitaisiin maksaa lapsilisät ja vanhustenhoito mantereella.
Ylijääneillä rahoilla voitaisiin taata sivistyskielien opetus. - RuotsalaisetPaskojat
ahvennainen kirjoitti:
Ahvenanmaalaiset maksavat veronsa Suomeen ( mantereelle), joten minne luulet verojen tulevat?. Verotusoikeutta Ahvenanmaalla ei ole, vaikka täällä moni niin luulee.
Ruotsalainen ylimielisyys ja röyhkeys näkyy näillä ruotsalaisten jälkeisillä hyvin mutta suomalaiset ovat jo sen huomioineet eivätkä välitä paskoista enää mitään.
- Bättrefolk
Viking Line voisi ottaa nöyremmän asenteen Suomea kohtaan.
Valtio voisi todellakin ryhtyä toimiin verovapaan myynnin lopettamiseksi Suomen ja Ruotsin välisestä liikenteestä.
Poliisi voisi myös tutkia, kuinka paljon verovapaata viinaa laivoista valuu Ahvenanmaalle. Vai onko se laillista?
Voiko Maarianhaminasta tullessa ostaa verovapaata viinaa?- Bättrefolk
PAF, joka pyörittää uhkapelitoimintaa Suomen lakien vastaisesti voitaisiin vihdoinkin viedä oikeuteen. Entinen oikeusministeri, jonka siipien suojissa lakia rikottiin valtakunnanoikeuteen.
Jotain rotia Suomen touhuihin. - HuivipommipäätAloittaa
Saamme vaan odottaa milloin ruotsin rikolliset huomaavat mikä avoin terrorismin kohde laivaliikenne on ja sen jälkeen koko matkustaminenlaivoissa tyrehtyy siihen.
Ahvenanmaa joutuu paitsioon ja turismi loppuu eikä ruotsalaisetkaan uskalla matkustaa sinne mitä se tarkoittaa silloin?
- Bättrefolk
Pakkoruotsin lisäksi yritetään suomalaisille työntää kurkusta alas pakkolaivat. Valitettavasti se on vaikeampaa. Jokainen voi vielä vapaasti valita Siljansa.
Kannattaa myös muistaa, että Ruotsiin tai Ahvenanmaalle ei suomalaisen kannata matkustaa. Reitti Eurooppaan kulttuurin pariin kulkee ystävällisen Viron läpi.
Ruotsinlaivat kuuluvat synkkään menneisyyteen, kuten pakkoruotsi.
Tunneli Helsingistä Tallinnaan rupeaa tuntumaan entistä houkuttelevammalta.
Pitää myös muistaa, että rajan yli Venäjälle pääsee ilman laivaa.
Poliittinen päätös luopua yhteistyöstä Ruotsin kanssa.- Peruskansalainen
Ruotsi ja ruotsinkieli, jotka menneisyydessä olivat Suomessa mahdollisuus on nyt muodostuneet pahimmaksi uhaksi.
Ruotsinkieliset uhkaavat suomenkieltä, - kulttuuria ja - identiteettiä.
Ruotsi valtiona kaappaa kaiken taloudellisen toiminnan.
Suomi Ruotsi maaottelu ei ole enää fair play.
Ahvenanmaa vielä ylimääräinen talouden taakka. Suomi ei saa saarilta mitään, mitä ei voisi tuoda muualta. Käsittämättömästä syystä rekkakuormittain riihikuivaa rahaa Viking Linen laivoilla saarille kulkee. Ruotsi ei ole ilo vaan meno. Perussuomalainen, joita äänestää 0,5 miljoonaa ei saarille mene. Eikä käytä Viking Lineä.
On syytä kääntää katseet lännen sijaan etelään. Suorin reitti Eurooppaan kulkee Viron läpi.
Käyttäkää hyvät ihmiset Siljaa se on Virolainen ei ahvenanmaalainen.
Suomalaista varustamoa ei ole. - jopas-nyt-jotakin
"Suomi Ruotsi maaottelu ei ole enää fair play."
niin kai kunnei Suomi enää pärjää Ruotsille.
"Käyttäkää hyvät ihmiset Siljaa se on Virolainen ei ahvenanmaalainen."
Viking Line on suomalaisessa omistuksessa, olkoot sitten te ahvenmaalaisia halventavat suomalaiset ihan mitä mieltä hyvänsä! - Bättrefolk
jopas-nyt-jotakin kirjoitti:
"Suomi Ruotsi maaottelu ei ole enää fair play."
niin kai kunnei Suomi enää pärjää Ruotsille.
"Käyttäkää hyvät ihmiset Siljaa se on Virolainen ei ahvenanmaalainen."
Viking Line on suomalaisessa omistuksessa, olkoot sitten te ahvenmaalaisia halventavat suomalaiset ihan mitä mieltä hyvänsä!Suomalaisia vihataan ja halveksitaan Ahvenanmaalla!
Turha sinne on rahaa kantaa. Emme mantereella ole mitenkään riippuvaisia saarista.
Emme ole saarelaisille mistään kiitollisuudenvelassa.
Saarilta ei tule mitään, mitä ei saisi muualta.
Viking Line on ahvenanmaalaisten ei suomalaisten asialla! - ÅlandRasistipesä
jopas-nyt-jotakin kirjoitti:
"Suomi Ruotsi maaottelu ei ole enää fair play."
niin kai kunnei Suomi enää pärjää Ruotsille.
"Käyttäkää hyvät ihmiset Siljaa se on Virolainen ei ahvenanmaalainen."
Viking Line on suomalaisessa omistuksessa, olkoot sitten te ahvenmaalaisia halventavat suomalaiset ihan mitä mieltä hyvänsä!Åland on oikea rasistipesä ja jossa suomenkielisillä ei ole mitään ihmisoikeuksia ja siellä harrastetaan törkeää ihmisten erottelemista.
Bättrefolk kirjoitti:
Suomalaisia vihataan ja halveksitaan Ahvenanmaalla!
Turha sinne on rahaa kantaa. Emme mantereella ole mitenkään riippuvaisia saarista.
Emme ole saarelaisille mistään kiitollisuudenvelassa.
Saarilta ei tule mitään, mitä ei saisi muualta.
Viking Line on ahvenanmaalaisten ei suomalaisten asialla!"Suomalaisia vihataan ja halveksitaan Ahvenanmaalla!"
Kerropa niistä omakohtaisista kokemuksistasi? Miten se "viha" ilmenee? Oletko koskaan edes käynyt Ahvenanmaalla?- tarkkanäköinen
jopas-nyt-jotakin kirjoitti:
"Suomi Ruotsi maaottelu ei ole enää fair play."
niin kai kunnei Suomi enää pärjää Ruotsille.
"Käyttäkää hyvät ihmiset Siljaa se on Virolainen ei ahvenanmaalainen."
Viking Line on suomalaisessa omistuksessa, olkoot sitten te ahvenmaalaisia halventavat suomalaiset ihan mitä mieltä hyvänsä!Suomi vastaan ruotsi = muu afriikka!t
- Bättrefolk
Ankdam kirjoitti:
"Suomalaisia vihataan ja halveksitaan Ahvenanmaalla!"
Kerropa niistä omakohtaisista kokemuksistasi? Miten se "viha" ilmenee? Oletko koskaan edes käynyt Ahvenanmaalla?Ahvenanmaalla ei saa puhua rakasta äidinkieltäni.
Tosin toivon käytännön käänteisenä mantereelle.
Harmi, että suomenkieliset ovat paljon laajakatseisempia, sydämellisimpiä ja sivistyneimpiä. Suostuvat vielä opiskelemaan hyvin vaikeaa, turhaa ja rumaa kieltä. - tääähhhh
Ankdam kirjoitti:
"Suomalaisia vihataan ja halveksitaan Ahvenanmaalla!"
Kerropa niistä omakohtaisista kokemuksistasi? Miten se "viha" ilmenee? Oletko koskaan edes käynyt Ahvenanmaalla?Onko ankka RKP:n toimistolla töissä?
- woodheads
Suomi on jo myynyt kaiken tuottavan, Vikingline tuskin on Suomen valtion eli ei se voi sitä myidä, ja kuka hullu ei siirtäis papereita toiseen osoitteeseen jos siitä hyötyis miljoonia!!! Suomessa ei vaan mikään enää kannata,ja nämä puupäät ( Poliitikot) on syypäitä,ja sama tulee aina jatkumaan.
- jopas-nyt-jotakin
Onko tällainen muiluttaminen sinusta oikein:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/11/17/musta-murha-valkoinen-totuus
Myymällä ei saada mitään aikaiseksi täälä Suomessa, menetetään vain työpaikat. Itsekin varmasti haluaisit matkustaa Viking Linella ennemmin kuin Silja Line/tallinkin paateilla. Buffet-pöydätkin ovat hyvin erilaisia? - pisspiss
Myymällä Tuottavaa toimintaa on sama kuin kusis talvella housuihin, Lämmittää mutta vain hetken.
- 5353455
Saatujen lukujen mukaan Wiikkari ei ole valtiolle tuottanut muuta kuin menoja.
Menkööt Ruotsiin jos hurrit huolivat. Ei yhtiön pyörittäminen siellä ole sen kannattavampaa, jolloin ensimmäinen teko on alkaa ruinata kruunulta tukipakettia. 5353455 kirjoitti:
Saatujen lukujen mukaan Wiikkari ei ole valtiolle tuottanut muuta kuin menoja.
Menkööt Ruotsiin jos hurrit huolivat. Ei yhtiön pyörittäminen siellä ole sen kannattavampaa, jolloin ensimmäinen teko on alkaa ruinata kruunulta tukipakettia.Valtion kannalta kyse ei ole pelkästään parista varustamosta ja niiden pärjäämisestä vaan laivaliikenne Suomeen, erityisesti matkustajaliikenne on tärkeä koko Suomelle monesta eri näkökulmasta. Epäsuorasti sieltä tulee paljon enemmän rahaa Suomeen kuin mitä varustamojen tuet tulevat maksamaan.
Ilman tukia matkustajaliikenne ei olisi kannattavaa.
Samoilla lautoilla kulkee myös valtava määrä rahtia!
Sopii miettiä minkälaiseen maantieteelliseen mottiin Suomi joutuisi jos matkustaja- ja autolauttaliikenne naapurimaihin lakkaisi!- tarkkanäköinen
Ankdam kirjoitti:
Valtion kannalta kyse ei ole pelkästään parista varustamosta ja niiden pärjäämisestä vaan laivaliikenne Suomeen, erityisesti matkustajaliikenne on tärkeä koko Suomelle monesta eri näkökulmasta. Epäsuorasti sieltä tulee paljon enemmän rahaa Suomeen kuin mitä varustamojen tuet tulevat maksamaan.
Ilman tukia matkustajaliikenne ei olisi kannattavaa.
Samoilla lautoilla kulkee myös valtava määrä rahtia!
Sopii miettiä minkälaiseen maantieteelliseen mottiin Suomi joutuisi jos matkustaja- ja autolauttaliikenne naapurimaihin lakkaisi!Hurripelle tekee itsensä ,jos mahdollista vieläkin tyhmemmäksi mitä jo on. Kyseessä oli hurripellelä ei MUUT naapurimaat.
- RuotsinTerroristiÄhlämit
Ankdam kirjoitti:
Valtion kannalta kyse ei ole pelkästään parista varustamosta ja niiden pärjäämisestä vaan laivaliikenne Suomeen, erityisesti matkustajaliikenne on tärkeä koko Suomelle monesta eri näkökulmasta. Epäsuorasti sieltä tulee paljon enemmän rahaa Suomeen kuin mitä varustamojen tuet tulevat maksamaan.
Ilman tukia matkustajaliikenne ei olisi kannattavaa.
Samoilla lautoilla kulkee myös valtava määrä rahtia!
Sopii miettiä minkälaiseen maantieteelliseen mottiin Suomi joutuisi jos matkustaja- ja autolauttaliikenne naapurimaihin lakkaisi!Ruotsi on uhka laivaliikenteelle sillä siellä pesii valtavasti terroristeja ja mitä tapahtuu kun ne aloittavat pommiuhkailunsa? Ruotsin terroristit odottovat vain milloin he aloittavat ja silloin svedarit on kusessa.
- tarkkanäköinen
Suomi on maksanut viginkille matkustjatukea kymmeniä miljoonia jotka yhtiö jakaa optioina hurrilaan, tämän on loputtava. Paras ja nopein tapa on ajaa koko paska hurrilaan ,ja heti , ei enään senttiäkään matkustajatukea, maksakoon hurrit. Yhtiöstä ei ole kuin menoja Suomalaisille ,tämä siirtohuhu on pelkkää bluffia ,johon sak:n demarit jo menivät mukaan ,ruikuttamaan laivatilauksista .
- Bättrefolk
Viking voi hyvin muuttaa Ruotsiin, mutta menee sitten konkurssiin. Itämeren porauslautoilla käy pääasiassa suomalaisia.
Suomalaiset, jos pistää yhtiön boikottiin, niin näin käy.
Mikäli juopottelu vesillä ei kannata ilman tukia, niin loppukoon.
On hyvä, ettei Munsalan soutajat pääse Viking Linellä Ruotsiin.
- windwinddd
Laskimet esiin kannattaako valtion tosiaan rahoittaa vai ei, ja sama tukipakettien tarkistus kaikessa muussakin Isoilla kirjaimilla julkisiksi ja esille, esim maatalous tuet ja Ahvenan maan Suomi rahoitukset kaikkine tuulivoima tariffeineen, jos tosiaan 20 miljoonalla ostetaan 2 miljoonaa ei silloin päätä palele.
- Peruskansalainen
Ahvenanmaa saa rahoitusta valtion budjetista, kos ruotsinkieliset haluavat käydä siellä lomailemassa. RKP on hoitanut.
Suomenkieliset siis rahoittavat ruotsinkielisille lomapaikan, jossa fennoja ei käy. Rahat lapsilisiin ja vanhusten tukeen lastataan riihikuivana rekka-autoihin, jotta " bättre folk" voi seglaa ja nauttia verovapaita viinaksia.
Onneksi Timo Soini pistää stopin.
Toivottavasti vihdoinkin PAF lopetetaan ja laittoman toiminnan mahdollistanut ex oikeusministeri vedetään valtakunnan oikeuteen.- VapaaMuuttoliike
Oikeasti ruotsalaiset saavat halvemmalla matkustaa Ahvenanmaalle heille Viking Line tarjoaa erikoisia alennuksia ja näin ruotsalaiset käyttävät veronmaksajiamme hyväkseen. Ruotsalaiset osakkeen omistajat tienaavat hyvin Viking Linen osakkeilla kun suomalaiset maksavat heille korkeina optioina.
Mitä tapahtuu varustamoille kun ruotsalaiset terroristit huomaavat tuon touhun? Jos laivamatkustajat joutuvat samanlaisiin tarkastuksiin mitä lentoliikenteessä on niin voimme sanoa hyvästit laivamatkoille. - RuotsalaisetPuupäät
VapaaMuuttoliike kirjoitti:
Oikeasti ruotsalaiset saavat halvemmalla matkustaa Ahvenanmaalle heille Viking Line tarjoaa erikoisia alennuksia ja näin ruotsalaiset käyttävät veronmaksajiamme hyväkseen. Ruotsalaiset osakkeen omistajat tienaavat hyvin Viking Linen osakkeilla kun suomalaiset maksavat heille korkeina optioina.
Mitä tapahtuu varustamoille kun ruotsalaiset terroristit huomaavat tuon touhun? Jos laivamatkustajat joutuvat samanlaisiin tarkastuksiin mitä lentoliikenteessä on niin voimme sanoa hyvästit laivamatkoille.Ruotsin isisjärjestö toimii jo mutta saamme odottaa vielä milloin se aloittaa ruotsalaisten lahtaamisen. Ruotsalaiset saavat sitä mitä ovat tilanneetkin ja se on rumaa jälkeä svedareille.
- Bättrefolk
Viking Line yrittää painostaa hallitusta viivyttämällä laivatilauksia.
Yhtiön johdon kannattaisi seurata uutisia. Laivatilaukset menevät muualle.
Viking Line menee konkurssiin.
Ryyppäämistä ja poraamista Itämeren laivoilla ei pidä tukea verovaroilla.
Rahat valuvat osinkoina rikkaille.
- 2112
Verovapaa viinanmyynti saisi jo loppua.
- Bättrefolk
Suomalaiset välttäkää Ahvenanmaalle ja Ruotsiin matkustamista.
Suorin tie Eurooppaan menee Viron läpi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17710224Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523445Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493203- 642845
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032199- 1162173
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252003Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671618Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221396Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121366