Ongelma " WIIKINGLINE "

holvihanti

Voidaan myydä RUOTSILLE halvalla niin kuin tapa ollut ! Lisätään vielä ruotsalaiset mukaan kauppaan

Siitähän tulee säästöjä suomelle n. 50 miljarnia

57

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oukei.

      Entä perustelusi?

      • tässä-perustelu

        Luulisi että 50 miljardia riittää perusteluksi ensi alkuun. Lisää miljardeja löytyy, kunhan lisää tutkitaan.


    • Ei itse varustamoa tarvitse myydä kenellekään. Muutetaan vain varustamon pääkonttori kirjoineen Ruotsiin ja ryhdytään nauttimaan paremmista liiketoiminnan edellytyksista. Siinä ohessa maksetaan tietysti verotkin Ruotsiin.

      Rahalla ja pääomalla ei ole kotimaata! Vain fenno on niin isänmaallinen että maksaa mieluummin 13 miljoonaa euroa ylimääräistä (ja menee nurin) kuin muuttaisi firmansa ulkomaille jossa firmalla olisi toimintaedellytykset.

      Oiskohan tässä syy sille ettei Suomessa ole töitä?

      • Bättrefolk

        Hyvin ihmeellinen tapa ajatella ihmiseltä, joka elää Suomessa.
        Hirhvittävä viha suomalaisia kohtaan, koska luulee kuuluvansa parempaan väkeen. Parempi vaihtoehto, että ostaisit yhden suuntaisen lipun parempien liiketoimien maahan.
        Viking Linen pitäisi toimia liiketaloudellisesti, eli maksavien asiakkaiden ehdoilla. Neuvostoliitossa toimintaa pyöritettiin tuilla.

        Liiketoiminta, joka vielä kiristää valtiovaltaa on tuomittavaa.
        Suomenkielellä toimivien yritysten eettinen puoli on terveempi.

        Suuri syy Suomen taloudelliseen huonovointiin on valtakunnan kassasta valuvat rahat Ahvenanmaalle.


      • Veroshoppailijat----
        Bättrefolk kirjoitti:

        Hyvin ihmeellinen tapa ajatella ihmiseltä, joka elää Suomessa.
        Hirhvittävä viha suomalaisia kohtaan, koska luulee kuuluvansa parempaan väkeen. Parempi vaihtoehto, että ostaisit yhden suuntaisen lipun parempien liiketoimien maahan.
        Viking Linen pitäisi toimia liiketaloudellisesti, eli maksavien asiakkaiden ehdoilla. Neuvostoliitossa toimintaa pyöritettiin tuilla.

        Liiketoiminta, joka vielä kiristää valtiovaltaa on tuomittavaa.
        Suomenkielellä toimivien yritysten eettinen puoli on terveempi.

        Suuri syy Suomen taloudelliseen huonovointiin on valtakunnan kassasta valuvat rahat Ahvenanmaalle.

        .

        Veroshoppailijat olivatkin ärkkopeen erityisessä suojeluksessa

        .


      • Bättrefolk

        Folktinget, jonka virallinen äänenkannattaja Ankdam tällä sivustolla on muuttui juuri kultturijärjestöstä poliittiseksi painostusjärjestöksi.
        Sin Fein oli samanlainen Irlannissa.


      • Bättrefolk kirjoitti:

        Hyvin ihmeellinen tapa ajatella ihmiseltä, joka elää Suomessa.
        Hirhvittävä viha suomalaisia kohtaan, koska luulee kuuluvansa parempaan väkeen. Parempi vaihtoehto, että ostaisit yhden suuntaisen lipun parempien liiketoimien maahan.
        Viking Linen pitäisi toimia liiketaloudellisesti, eli maksavien asiakkaiden ehdoilla. Neuvostoliitossa toimintaa pyöritettiin tuilla.

        Liiketoiminta, joka vielä kiristää valtiovaltaa on tuomittavaa.
        Suomenkielellä toimivien yritysten eettinen puoli on terveempi.

        Suuri syy Suomen taloudelliseen huonovointiin on valtakunnan kassasta valuvat rahat Ahvenanmaalle.

        Ihmeellinen tapani ajatella on sellainen että pysyäkseen kilpailukukyisenä tulisi Suomen tarjota vähintään samat edut yrityksille toimia kotimaassa kuin naapurivaltiot ja muu Eurooppa tarjoaa. Siitähän tässäkin on kyse.


      • Varustamotuki

        Tämän opinnäytetyön aiheena on valtiovallan tuki merenkululle ja varustamoelinkeinolle, jota on toteutettu lähinnä verotusta koskevan lainsäädännön keinoin.

        Kansainväliseen kilpailuun ja suhdannevaihteluihin vastaaminen, huoltovarmuus sekä oman talvimerenkulkuun soveliaan kauppalaivaston luominen ja ylläpito on ollut tavoitteena koko sotien jälkeisen ajan. Erilaiset veronhuojennuslait ovat ohjanneet merenkulkuelinkeinomme ja sen Suomen lipun alla purjehtivan aluskannan kehitystä. Tavoitteet eivät aina ole olleet yhteneväiset, koska maailma ja sen globaali merenkulku ovat muuttuneet ja muuttuvat edelleen meistä riippumatta.

        Merenkulun hallinnon ja liike-elämän päättäjien on tunnettava tämän elinkeinon & liikennemuodon lainalaisuudet ja vaikeasti ennustettavat kansainväliset muutostekijät. Ainoastaan tuntemalla menneisyyttä voi edes auttavasti yrittää ennustaa tulevaa. Siksi tässä opinnäytetyössä käsitellään kaikki merenkulun tukilait aina uusimpaan tonnistoverolakiin, joka hyväksyttiin vuoden 2012 alussa, ja jonka maamme kauppalaivastolle antama piristysruiske vaikuttaa ilmeiseltä.
        Tutkimustyö on tehty soveltamalla kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmetodiikkaa. Lähdeaineistona on käytetty paljolti lakiesitysten perusteluja sekä erilaisia lehtikirjoituksia, jotka heijastelevat aikalaismielipiteitä kulloisenkin tukilain tarpeellisuudesta. Pelkät lakitekstit ja ei-lainoppineen maallikon analysoinnit niistä eivät palvelisi edellä mainittua käytännön tarvetta.

        http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/69829/Korhonen_Tatu.pdf?sequence=1


      • Veroshoppailijat---- kirjoitti:

        .

        Veroshoppailijat olivatkin ärkkopeen erityisessä suojeluksessa

        .

        Veroshoppailu ja -suunnittelu on täysin laillista toimintaa nykypäivän rahamaailmassa. Kukaan järkevä firman omistaja tai firman taloudesta vastaava ei jätä hyödyntänättä niitä laillisia kenoja jotka parantavat firman menestymimahdollisuuksia ja tulosta.


      • Bättrefolk kirjoitti:

        Folktinget, jonka virallinen äänenkannattaja Ankdam tällä sivustolla on muuttui juuri kultturijärjestöstä poliittiseksi painostusjärjestöksi.
        Sin Fein oli samanlainen Irlannissa.

        Folktinget on demokraattisesti, valeilla valittu vähemmistöparlamentti. Folktingetillä on jäseniä, ei se mitään kannattajia tarvitse. Se on poliittinen asiantuntijajärjestö.,

        Folktinget nimen omaan on järjestö joka toimii vähemmistön äänitorvena ja valvoo sen etua, tavallaan eräänlainen poliittinen painostusjärjestö.

        Kulttuurijärjestö se ei millään muotoa ole, vaan puhtaasti poliittinen toimija jolla on myös lakisäteinen asema ja sen takia toimintaa rahoitetaan julkisista varoista.


      • Bättrefolk
        Ankdam kirjoitti:

        Varustamotuki

        Tämän opinnäytetyön aiheena on valtiovallan tuki merenkululle ja varustamoelinkeinolle, jota on toteutettu lähinnä verotusta koskevan lainsäädännön keinoin.

        Kansainväliseen kilpailuun ja suhdannevaihteluihin vastaaminen, huoltovarmuus sekä oman talvimerenkulkuun soveliaan kauppalaivaston luominen ja ylläpito on ollut tavoitteena koko sotien jälkeisen ajan. Erilaiset veronhuojennuslait ovat ohjanneet merenkulkuelinkeinomme ja sen Suomen lipun alla purjehtivan aluskannan kehitystä. Tavoitteet eivät aina ole olleet yhteneväiset, koska maailma ja sen globaali merenkulku ovat muuttuneet ja muuttuvat edelleen meistä riippumatta.

        Merenkulun hallinnon ja liike-elämän päättäjien on tunnettava tämän elinkeinon & liikennemuodon lainalaisuudet ja vaikeasti ennustettavat kansainväliset muutostekijät. Ainoastaan tuntemalla menneisyyttä voi edes auttavasti yrittää ennustaa tulevaa. Siksi tässä opinnäytetyössä käsitellään kaikki merenkulun tukilait aina uusimpaan tonnistoverolakiin, joka hyväksyttiin vuoden 2012 alussa, ja jonka maamme kauppalaivastolle antama piristysruiske vaikuttaa ilmeiseltä.
        Tutkimustyö on tehty soveltamalla kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmetodiikkaa. Lähdeaineistona on käytetty paljolti lakiesitysten perusteluja sekä erilaisia lehtikirjoituksia, jotka heijastelevat aikalaismielipiteitä kulloisenkin tukilain tarpeellisuudesta. Pelkät lakitekstit ja ei-lainoppineen maallikon analysoinnit niistä eivät palvelisi edellä mainittua käytännön tarvetta.

        http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/69829/Korhonen_Tatu.pdf?sequence=1

        Koko tutkimus voidaan vetää nyckelpiga WC pöntöstä alas.
        Suomen mantereelta toimivaa ja omisteista varustamoa ei ole.
        Kriisi tilanteessa on aivan se ja sama, onko päätösvalta Tukholmassa tai Maarianhaminassa. Päätös on yhteneväinen.
        Se, että laitetaan riihikuivaa rahaa rekka-autoon ja lastataan se Viking Linella Maarianhaminaan osinkoina jaettavaksi ei paranna kriisi ajan valmiutta. Liikenne Suomen ja Ruotsin välillä toimii jokatapauksessa.
        Rauhanaikana kuluttaja saa päättää minkä yhtiön laivoilla seilaa.
        Silja Line, ei edes Eckerö Line ole hallitusta uhkaillut.
        Uutta on Suomen ja Ruotsin välinen tiivistyvä sotilaallinen yhteistyö.
        Puolustusministeri voi pistää liikenteen sujumisen kriisissä yhteistyön ehdoksi. Antaa Vikingin muuttaa Ruotsiin.
        Käytetään Siljaa ja kun Viking ajautuu konkurssiin perustetaan mantereelle varustamo, joka ostaa laivat halvalla.
        Silja meni Viroon, niin samalla taktiikalla Viking saadaan Suomeen.


      • Bättrefolk
        Ankdam kirjoitti:

        Folktinget on demokraattisesti, valeilla valittu vähemmistöparlamentti. Folktingetillä on jäseniä, ei se mitään kannattajia tarvitse. Se on poliittinen asiantuntijajärjestö.,

        Folktinget nimen omaan on järjestö joka toimii vähemmistön äänitorvena ja valvoo sen etua, tavallaan eräänlainen poliittinen painostusjärjestö.

        Kulttuurijärjestö se ei millään muotoa ole, vaan puhtaasti poliittinen toimija jolla on myös lakisäteinen asema ja sen takia toimintaa rahoitetaan julkisista varoista.

        Ulkoparlamentaarinen toimija, jonka julkiset tuet voidaan heti lopettaa. Pitääkin lopettaa, kansakunnan etua vahingoittavana.
        Viro on noussut Neuvostoliiton ahdingosta isänmaallisella toiminnalla.
        Maassa on suuri venäläinen vähemmistö.
        Joku kirjoitti, ettei suomenruotsalaiset ole etninen vähemmistö.
        Heillä on vain etuoikeuksia, joita on lailla määrätty.
        Lait pitää muuttaa, että ne palvelevat Isänmaan ei joidenkin wannabe ruotsalaisten tai ahvenanmaalaisten etuja.
        Ilmeisesti Folktinget pitäisi lailla kieltää ja varat jakaa lapsilisinä.


      • Yhteiskuntavastuu---
        Bättrefolk kirjoitti:

        Ulkoparlamentaarinen toimija, jonka julkiset tuet voidaan heti lopettaa. Pitääkin lopettaa, kansakunnan etua vahingoittavana.
        Viro on noussut Neuvostoliiton ahdingosta isänmaallisella toiminnalla.
        Maassa on suuri venäläinen vähemmistö.
        Joku kirjoitti, ettei suomenruotsalaiset ole etninen vähemmistö.
        Heillä on vain etuoikeuksia, joita on lailla määrätty.
        Lait pitää muuttaa, että ne palvelevat Isänmaan ei joidenkin wannabe ruotsalaisten tai ahvenanmaalaisten etuja.
        Ilmeisesti Folktinget pitäisi lailla kieltää ja varat jakaa lapsilisinä.

        .

        "Yhteiskuntavastuu ei ole koskaan koskenut etuoikeutettuja privilegio-kiintiöläisiä"

        "Periaate on=Suomalainen Maksaa!!!!!!"

        .


      • RKPpahintaMitäOn

        "Oiskohan tässä syy sille ettei Suomessa ole töitä?"

        RKP on ollut hallituksissa mutta mitään se ei ole saanut aikaan koskaan vaan on toiminut välittäjän ruotsalaisille ja näin sen toiminta on ollut maanpetturuutta.


      • Bättrefolk kirjoitti:

        Koko tutkimus voidaan vetää nyckelpiga WC pöntöstä alas.
        Suomen mantereelta toimivaa ja omisteista varustamoa ei ole.
        Kriisi tilanteessa on aivan se ja sama, onko päätösvalta Tukholmassa tai Maarianhaminassa. Päätös on yhteneväinen.
        Se, että laitetaan riihikuivaa rahaa rekka-autoon ja lastataan se Viking Linella Maarianhaminaan osinkoina jaettavaksi ei paranna kriisi ajan valmiutta. Liikenne Suomen ja Ruotsin välillä toimii jokatapauksessa.
        Rauhanaikana kuluttaja saa päättää minkä yhtiön laivoilla seilaa.
        Silja Line, ei edes Eckerö Line ole hallitusta uhkaillut.
        Uutta on Suomen ja Ruotsin välinen tiivistyvä sotilaallinen yhteistyö.
        Puolustusministeri voi pistää liikenteen sujumisen kriisissä yhteistyön ehdoksi. Antaa Vikingin muuttaa Ruotsiin.
        Käytetään Siljaa ja kun Viking ajautuu konkurssiin perustetaan mantereelle varustamo, joka ostaa laivat halvalla.
        Silja meni Viroon, niin samalla taktiikalla Viking saadaan Suomeen.

        Bättre folk ja sämre vetande: "Suomen mantereelta toimivaa ja omisteista varustamoa ei ole."

        Suomen Suomen Varustamot ry:n jäseninä on 24 kotimaista varustamoa

        Archipelago Lines Oy
        Klockarbergintie 9
        21660 NAUVO linkki

        Arctia Shipping Oy Laivastokatu 9
        00160 HELSINKI linkki

        Bore Ltd Bulevardi 46
        00120 HELSINKI linkki

        Containerships Ltd Oy Mannerheimintie 15 a
        00260 HELSINKI linkki

        Dennis Maritime Oy Ltd Vålaxvägen 902
        07450 VÅLAX

        Rederi Ab Eckerö Torggatan 2
        22100 MARIEHAMN linkki

        ESL Shipping Ltd Lintulahdenkuja 10
        00500 HELSINKI linkki

        Finnlines Oyj Komentosilta 1
        00980 HELSINKI linkki

        Godby Shipping Ab Södragatan 13
        22100 MARIEHAMN linkki

        Oy Gran Ship Ab Tolkkistentie 773
        06750 TOLKKINEN linkki

        Oy Alfons Håkans Ab Linnankatu 36 C
        20100 TURKU linkki

        Oy Langh Ship Ab Alaskartano
        21500 PIIKKIÖ linkki

        Rederi Ab Lillgaard Köpmansgatan 9
        22100 MARIEHAMN linkki

        Rederi Helmer Lundström Ab Västanfjärdintie 630
        25840 NIVELAX

        Navidom Oy Vänrikinkuja 3
        02600 ESPOO linkki

        Prima Shipping Group Tolkkistentie 773
        06750 TOLKKINEN linkki

        Rauma Cata Oy Kalliokatu 2 T 40
        26100 RAUMA linkki

        Ab Ronja Marin Ltd Tuvängen 2
        21600 PARAINEN linkki

        Oy Sal Ship Ab Tolkkistentie 773
        06750 TOLKKINEN

        Tallink Silja Oy Tyynenmerenkatu 9
        00220 HELSINKI linkki

        VG-Shipping Oy Linnankatu 88
        20100 TURKU linkki

        Vidar Shipping Co Ltd Köydenpunojankatu 2 A 4
        20100 TURKU

        Viking Line Abp Norragatan 4
        22100 MARIEHAMN linkki

        Wasaline Satamaterminaali
        65170 VAASA

        http://www.shipowners.fi/fi/suomen varustamot ry/jasenvarustamot/


      • Bättrefolk
        Ankdam kirjoitti:

        Bättre folk ja sämre vetande: "Suomen mantereelta toimivaa ja omisteista varustamoa ei ole."

        Suomen Suomen Varustamot ry:n jäseninä on 24 kotimaista varustamoa

        Archipelago Lines Oy
        Klockarbergintie 9
        21660 NAUVO linkki

        Arctia Shipping Oy Laivastokatu 9
        00160 HELSINKI linkki

        Bore Ltd Bulevardi 46
        00120 HELSINKI linkki

        Containerships Ltd Oy Mannerheimintie 15 a
        00260 HELSINKI linkki

        Dennis Maritime Oy Ltd Vålaxvägen 902
        07450 VÅLAX

        Rederi Ab Eckerö Torggatan 2
        22100 MARIEHAMN linkki

        ESL Shipping Ltd Lintulahdenkuja 10
        00500 HELSINKI linkki

        Finnlines Oyj Komentosilta 1
        00980 HELSINKI linkki

        Godby Shipping Ab Södragatan 13
        22100 MARIEHAMN linkki

        Oy Gran Ship Ab Tolkkistentie 773
        06750 TOLKKINEN linkki

        Oy Alfons Håkans Ab Linnankatu 36 C
        20100 TURKU linkki

        Oy Langh Ship Ab Alaskartano
        21500 PIIKKIÖ linkki

        Rederi Ab Lillgaard Köpmansgatan 9
        22100 MARIEHAMN linkki

        Rederi Helmer Lundström Ab Västanfjärdintie 630
        25840 NIVELAX

        Navidom Oy Vänrikinkuja 3
        02600 ESPOO linkki

        Prima Shipping Group Tolkkistentie 773
        06750 TOLKKINEN linkki

        Rauma Cata Oy Kalliokatu 2 T 40
        26100 RAUMA linkki

        Ab Ronja Marin Ltd Tuvängen 2
        21600 PARAINEN linkki

        Oy Sal Ship Ab Tolkkistentie 773
        06750 TOLKKINEN

        Tallink Silja Oy Tyynenmerenkatu 9
        00220 HELSINKI linkki

        VG-Shipping Oy Linnankatu 88
        20100 TURKU linkki

        Vidar Shipping Co Ltd Köydenpunojankatu 2 A 4
        20100 TURKU

        Viking Line Abp Norragatan 4
        22100 MARIEHAMN linkki

        Wasaline Satamaterminaali
        65170 VAASA

        http://www.shipowners.fi/fi/suomen varustamot ry/jasenvarustamot/

        Savossakin tehdään soutuveneitä. Ahvenanmaa on vain nimellisesti osa Suomea, mutta käytännössä ulkomaa.


      • Måste_matikka

        Kyllä se Viikinki linjat haluaa ruotsista ihan samat tukiaiset kuin suomestakin.
        Et ei tämä nyt niin kuulutettu asia ole. Vai mitä ankdamin pakkomatematiikka sanoo ?


      • Måste_matikka kirjoitti:

        Kyllä se Viikinki linjat haluaa ruotsista ihan samat tukiaiset kuin suomestakin.
        Et ei tämä nyt niin kuulutettu asia ole. Vai mitä ankdamin pakkomatematiikka sanoo ?

        Aivan varmasti toimintaedellytykset ovat Ruotsissa paremmat, miksi Viking Line muuten sinne uhkaisi muuttaa? Tuen muoto saattaa poiketa mutta on loppupeleissä edullisempi. Rahalla ei ole kotimaata!

        https://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Forordning-1982784om-stat_sfs-1982-784/


    • 14-3

      Kerropas miten paljon Suomen valtio omistaa Viking Linea? Enemmistön?

      Jos ei niin kuka sen yhtiön Ruotsin valtiolle myy? Miksi ja miten yhtiö myydään juuri Ruotsin valtiolle?

      Ihan yhtä aivotonta olisi jos sanoisin että myydään Viking Line sinulle.

      • yngve

        mutta minä en osta.


    • Thor2

      Verovapaa viinanmynti pitäisi lopettaa.

    • AnkkalammikossaPaskaa

      Heh, heh suomenruotsalaisuus on läpeensä mätää.

      • SuRulaisuus_estää---

        .

        "SuRulaisuus haluaa että kaikilla julkisilla viroilla on keinotekoinen pakkoruotsivaatimus siitä ei luovuta"

        .


    • lopperat

      Ja Suomesta lähtee noin 4000 työpaikaa verotuloineen Ruotsiin koska työntekijät maskavat veroja siinä maassa missä varustamo on kirjoilla. tyhmä se valtio joka ei mielellään kertaheitolla ottaisi 4000 työtekijän veroja vastaan. Suomessa näköjään katsotaan että hyvähän se ettei verotuloja ole.

      • Peruskansalainen

        Mikäli pitää maksaa 20 milj€, jotta saa 2 mil€ veroja on se vanhan matikkapään mukaisesti huono lopputulos.

        Kansalaiset voivat reagoida Viking uhkaukseen, ottamalla puhelin käteen ja perumalla kesän matkat tai siirtämällä toiseen varustamoon.

        Ketchup line on aina ollut kakkonen.


      • Bättrefolk

        Suomalaiset, jotka ovat laivoilla töissä ovat ahvenanmaalaisia.
        Verotulojen tuloutuminen Suomen valtion kassaan?


      • Bättrefolk kirjoitti:

        Suomalaiset, jotka ovat laivoilla töissä ovat ahvenanmaalaisia.
        Verotulojen tuloutuminen Suomen valtion kassaan?

        Ahvenanmaalaiset maksavat veronsa Suomeen ( mantereelle), joten minne luulet verojen tulevat?. Verotusoikeutta Ahvenanmaalla ei ole, vaikka täällä moni niin luulee.


      • Bättrefolk
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaalaiset maksavat veronsa Suomeen ( mantereelle), joten minne luulet verojen tulevat?. Verotusoikeutta Ahvenanmaalla ei ole, vaikka täällä moni niin luulee.

        Tosi, mutta systeemi on kiero. Saarille palautetaan 250-300 milj€ enemmän, kuin sieltä kerätään.
        Varustamo-, maatalous-, tuulivoima- ja muut tuet.
        Suomi maksaa raja valvonnan, meripelastuksen, öljyntorjunnan, matkailun edistämisen ja ties mitä.
        Saaret ovat menoerä, minne upotetuilla rahoilla voitaisiin maksaa lapsilisät ja vanhustenhoito mantereella.
        Ylijääneillä rahoilla voitaisiin taata sivistyskielien opetus.


      • RuotsalaisetPaskojat
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaalaiset maksavat veronsa Suomeen ( mantereelle), joten minne luulet verojen tulevat?. Verotusoikeutta Ahvenanmaalla ei ole, vaikka täällä moni niin luulee.

        Ruotsalainen ylimielisyys ja röyhkeys näkyy näillä ruotsalaisten jälkeisillä hyvin mutta suomalaiset ovat jo sen huomioineet eivätkä välitä paskoista enää mitään.


    • Bättrefolk

      Viking Line voisi ottaa nöyremmän asenteen Suomea kohtaan.
      Valtio voisi todellakin ryhtyä toimiin verovapaan myynnin lopettamiseksi Suomen ja Ruotsin välisestä liikenteestä.

      Poliisi voisi myös tutkia, kuinka paljon verovapaata viinaa laivoista valuu Ahvenanmaalle. Vai onko se laillista?

      Voiko Maarianhaminasta tullessa ostaa verovapaata viinaa?

      • Bättrefolk

        PAF, joka pyörittää uhkapelitoimintaa Suomen lakien vastaisesti voitaisiin vihdoinkin viedä oikeuteen. Entinen oikeusministeri, jonka siipien suojissa lakia rikottiin valtakunnanoikeuteen.
        Jotain rotia Suomen touhuihin.


      • HuivipommipäätAloittaa

        Saamme vaan odottaa milloin ruotsin rikolliset huomaavat mikä avoin terrorismin kohde laivaliikenne on ja sen jälkeen koko matkustaminenlaivoissa tyrehtyy siihen.
        Ahvenanmaa joutuu paitsioon ja turismi loppuu eikä ruotsalaisetkaan uskalla matkustaa sinne mitä se tarkoittaa silloin?


    • Bättrefolk

      Pakkoruotsin lisäksi yritetään suomalaisille työntää kurkusta alas pakkolaivat. Valitettavasti se on vaikeampaa. Jokainen voi vielä vapaasti valita Siljansa.

      Kannattaa myös muistaa, että Ruotsiin tai Ahvenanmaalle ei suomalaisen kannata matkustaa. Reitti Eurooppaan kulttuurin pariin kulkee ystävällisen Viron läpi.

      Ruotsinlaivat kuuluvat synkkään menneisyyteen, kuten pakkoruotsi.
      Tunneli Helsingistä Tallinnaan rupeaa tuntumaan entistä houkuttelevammalta.

      Pitää myös muistaa, että rajan yli Venäjälle pääsee ilman laivaa.
      Poliittinen päätös luopua yhteistyöstä Ruotsin kanssa.

      • Peruskansalainen

        Ruotsi ja ruotsinkieli, jotka menneisyydessä olivat Suomessa mahdollisuus on nyt muodostuneet pahimmaksi uhaksi.

        Ruotsinkieliset uhkaavat suomenkieltä, - kulttuuria ja - identiteettiä.

        Ruotsi valtiona kaappaa kaiken taloudellisen toiminnan.
        Suomi Ruotsi maaottelu ei ole enää fair play.

        Ahvenanmaa vielä ylimääräinen talouden taakka. Suomi ei saa saarilta mitään, mitä ei voisi tuoda muualta. Käsittämättömästä syystä rekkakuormittain riihikuivaa rahaa Viking Linen laivoilla saarille kulkee. Ruotsi ei ole ilo vaan meno. Perussuomalainen, joita äänestää 0,5 miljoonaa ei saarille mene. Eikä käytä Viking Lineä.

        On syytä kääntää katseet lännen sijaan etelään. Suorin reitti Eurooppaan kulkee Viron läpi.

        Käyttäkää hyvät ihmiset Siljaa se on Virolainen ei ahvenanmaalainen.
        Suomalaista varustamoa ei ole.


      • jopas-nyt-jotakin

        "Suomi Ruotsi maaottelu ei ole enää fair play."

        niin kai kunnei Suomi enää pärjää Ruotsille.

        "Käyttäkää hyvät ihmiset Siljaa se on Virolainen ei ahvenanmaalainen."

        Viking Line on suomalaisessa omistuksessa, olkoot sitten te ahvenmaalaisia halventavat suomalaiset ihan mitä mieltä hyvänsä!


      • Bättrefolk
        jopas-nyt-jotakin kirjoitti:

        "Suomi Ruotsi maaottelu ei ole enää fair play."

        niin kai kunnei Suomi enää pärjää Ruotsille.

        "Käyttäkää hyvät ihmiset Siljaa se on Virolainen ei ahvenanmaalainen."

        Viking Line on suomalaisessa omistuksessa, olkoot sitten te ahvenmaalaisia halventavat suomalaiset ihan mitä mieltä hyvänsä!

        Suomalaisia vihataan ja halveksitaan Ahvenanmaalla!
        Turha sinne on rahaa kantaa. Emme mantereella ole mitenkään riippuvaisia saarista.
        Emme ole saarelaisille mistään kiitollisuudenvelassa.
        Saarilta ei tule mitään, mitä ei saisi muualta.
        Viking Line on ahvenanmaalaisten ei suomalaisten asialla!


      • ÅlandRasistipesä
        jopas-nyt-jotakin kirjoitti:

        "Suomi Ruotsi maaottelu ei ole enää fair play."

        niin kai kunnei Suomi enää pärjää Ruotsille.

        "Käyttäkää hyvät ihmiset Siljaa se on Virolainen ei ahvenanmaalainen."

        Viking Line on suomalaisessa omistuksessa, olkoot sitten te ahvenmaalaisia halventavat suomalaiset ihan mitä mieltä hyvänsä!

        Åland on oikea rasistipesä ja jossa suomenkielisillä ei ole mitään ihmisoikeuksia ja siellä harrastetaan törkeää ihmisten erottelemista.


      • Bättrefolk kirjoitti:

        Suomalaisia vihataan ja halveksitaan Ahvenanmaalla!
        Turha sinne on rahaa kantaa. Emme mantereella ole mitenkään riippuvaisia saarista.
        Emme ole saarelaisille mistään kiitollisuudenvelassa.
        Saarilta ei tule mitään, mitä ei saisi muualta.
        Viking Line on ahvenanmaalaisten ei suomalaisten asialla!

        "Suomalaisia vihataan ja halveksitaan Ahvenanmaalla!"

        Kerropa niistä omakohtaisista kokemuksistasi? Miten se "viha" ilmenee? Oletko koskaan edes käynyt Ahvenanmaalla?


      • tarkkanäköinen
        jopas-nyt-jotakin kirjoitti:

        "Suomi Ruotsi maaottelu ei ole enää fair play."

        niin kai kunnei Suomi enää pärjää Ruotsille.

        "Käyttäkää hyvät ihmiset Siljaa se on Virolainen ei ahvenanmaalainen."

        Viking Line on suomalaisessa omistuksessa, olkoot sitten te ahvenmaalaisia halventavat suomalaiset ihan mitä mieltä hyvänsä!

        Suomi vastaan ruotsi = muu afriikka!t


      • Bättrefolk
        Ankdam kirjoitti:

        "Suomalaisia vihataan ja halveksitaan Ahvenanmaalla!"

        Kerropa niistä omakohtaisista kokemuksistasi? Miten se "viha" ilmenee? Oletko koskaan edes käynyt Ahvenanmaalla?

        Ahvenanmaalla ei saa puhua rakasta äidinkieltäni.
        Tosin toivon käytännön käänteisenä mantereelle.
        Harmi, että suomenkieliset ovat paljon laajakatseisempia, sydämellisimpiä ja sivistyneimpiä. Suostuvat vielä opiskelemaan hyvin vaikeaa, turhaa ja rumaa kieltä.


      • tääähhhh
        Ankdam kirjoitti:

        "Suomalaisia vihataan ja halveksitaan Ahvenanmaalla!"

        Kerropa niistä omakohtaisista kokemuksistasi? Miten se "viha" ilmenee? Oletko koskaan edes käynyt Ahvenanmaalla?

        Onko ankka RKP:n toimistolla töissä?


    • woodheads

      Suomi on jo myynyt kaiken tuottavan, Vikingline tuskin on Suomen valtion eli ei se voi sitä myidä, ja kuka hullu ei siirtäis papereita toiseen osoitteeseen jos siitä hyötyis miljoonia!!! Suomessa ei vaan mikään enää kannata,ja nämä puupäät ( Poliitikot) on syypäitä,ja sama tulee aina jatkumaan.

    • jopas-nyt-jotakin

      Onko tällainen muiluttaminen sinusta oikein:

      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/11/17/musta-murha-valkoinen-totuus

      Myymällä ei saada mitään aikaiseksi täälä Suomessa, menetetään vain työpaikat. Itsekin varmasti haluaisit matkustaa Viking Linella ennemmin kuin Silja Line/tallinkin paateilla. Buffet-pöydätkin ovat hyvin erilaisia?

    • pisspiss

      Myymällä Tuottavaa toimintaa on sama kuin kusis talvella housuihin, Lämmittää mutta vain hetken.

      • 5353455

        Saatujen lukujen mukaan Wiikkari ei ole valtiolle tuottanut muuta kuin menoja.
        Menkööt Ruotsiin jos hurrit huolivat. Ei yhtiön pyörittäminen siellä ole sen kannattavampaa, jolloin ensimmäinen teko on alkaa ruinata kruunulta tukipakettia.


      • 5353455 kirjoitti:

        Saatujen lukujen mukaan Wiikkari ei ole valtiolle tuottanut muuta kuin menoja.
        Menkööt Ruotsiin jos hurrit huolivat. Ei yhtiön pyörittäminen siellä ole sen kannattavampaa, jolloin ensimmäinen teko on alkaa ruinata kruunulta tukipakettia.

        Valtion kannalta kyse ei ole pelkästään parista varustamosta ja niiden pärjäämisestä vaan laivaliikenne Suomeen, erityisesti matkustajaliikenne on tärkeä koko Suomelle monesta eri näkökulmasta. Epäsuorasti sieltä tulee paljon enemmän rahaa Suomeen kuin mitä varustamojen tuet tulevat maksamaan.
        Ilman tukia matkustajaliikenne ei olisi kannattavaa.
        Samoilla lautoilla kulkee myös valtava määrä rahtia!

        Sopii miettiä minkälaiseen maantieteelliseen mottiin Suomi joutuisi jos matkustaja- ja autolauttaliikenne naapurimaihin lakkaisi!


      • tarkkanäköinen
        Ankdam kirjoitti:

        Valtion kannalta kyse ei ole pelkästään parista varustamosta ja niiden pärjäämisestä vaan laivaliikenne Suomeen, erityisesti matkustajaliikenne on tärkeä koko Suomelle monesta eri näkökulmasta. Epäsuorasti sieltä tulee paljon enemmän rahaa Suomeen kuin mitä varustamojen tuet tulevat maksamaan.
        Ilman tukia matkustajaliikenne ei olisi kannattavaa.
        Samoilla lautoilla kulkee myös valtava määrä rahtia!

        Sopii miettiä minkälaiseen maantieteelliseen mottiin Suomi joutuisi jos matkustaja- ja autolauttaliikenne naapurimaihin lakkaisi!

        Hurripelle tekee itsensä ,jos mahdollista vieläkin tyhmemmäksi mitä jo on. Kyseessä oli hurripellelä ei MUUT naapurimaat.


      • RuotsinTerroristiÄhlämit
        Ankdam kirjoitti:

        Valtion kannalta kyse ei ole pelkästään parista varustamosta ja niiden pärjäämisestä vaan laivaliikenne Suomeen, erityisesti matkustajaliikenne on tärkeä koko Suomelle monesta eri näkökulmasta. Epäsuorasti sieltä tulee paljon enemmän rahaa Suomeen kuin mitä varustamojen tuet tulevat maksamaan.
        Ilman tukia matkustajaliikenne ei olisi kannattavaa.
        Samoilla lautoilla kulkee myös valtava määrä rahtia!

        Sopii miettiä minkälaiseen maantieteelliseen mottiin Suomi joutuisi jos matkustaja- ja autolauttaliikenne naapurimaihin lakkaisi!

        Ruotsi on uhka laivaliikenteelle sillä siellä pesii valtavasti terroristeja ja mitä tapahtuu kun ne aloittavat pommiuhkailunsa? Ruotsin terroristit odottovat vain milloin he aloittavat ja silloin svedarit on kusessa.


    • tarkkanäköinen

      Suomi on maksanut viginkille matkustjatukea kymmeniä miljoonia jotka yhtiö jakaa optioina hurrilaan, tämän on loputtava. Paras ja nopein tapa on ajaa koko paska hurrilaan ,ja heti , ei enään senttiäkään matkustajatukea, maksakoon hurrit. Yhtiöstä ei ole kuin menoja Suomalaisille ,tämä siirtohuhu on pelkkää bluffia ,johon sak:n demarit jo menivät mukaan ,ruikuttamaan laivatilauksista .

      • Bättrefolk

        Viking voi hyvin muuttaa Ruotsiin, mutta menee sitten konkurssiin. Itämeren porauslautoilla käy pääasiassa suomalaisia.
        Suomalaiset, jos pistää yhtiön boikottiin, niin näin käy.
        Mikäli juopottelu vesillä ei kannata ilman tukia, niin loppukoon.
        On hyvä, ettei Munsalan soutajat pääse Viking Linellä Ruotsiin.


    • windwinddd

      Laskimet esiin kannattaako valtion tosiaan rahoittaa vai ei, ja sama tukipakettien tarkistus kaikessa muussakin Isoilla kirjaimilla julkisiksi ja esille, esim maatalous tuet ja Ahvenan maan Suomi rahoitukset kaikkine tuulivoima tariffeineen, jos tosiaan 20 miljoonalla ostetaan 2 miljoonaa ei silloin päätä palele.

    • Peruskansalainen

      Ahvenanmaa saa rahoitusta valtion budjetista, kos ruotsinkieliset haluavat käydä siellä lomailemassa. RKP on hoitanut.

      Suomenkieliset siis rahoittavat ruotsinkielisille lomapaikan, jossa fennoja ei käy. Rahat lapsilisiin ja vanhusten tukeen lastataan riihikuivana rekka-autoihin, jotta " bättre folk" voi seglaa ja nauttia verovapaita viinaksia.
      Onneksi Timo Soini pistää stopin.
      Toivottavasti vihdoinkin PAF lopetetaan ja laittoman toiminnan mahdollistanut ex oikeusministeri vedetään valtakunnan oikeuteen.

      • VapaaMuuttoliike

        Oikeasti ruotsalaiset saavat halvemmalla matkustaa Ahvenanmaalle heille Viking Line tarjoaa erikoisia alennuksia ja näin ruotsalaiset käyttävät veronmaksajiamme hyväkseen. Ruotsalaiset osakkeen omistajat tienaavat hyvin Viking Linen osakkeilla kun suomalaiset maksavat heille korkeina optioina.
        Mitä tapahtuu varustamoille kun ruotsalaiset terroristit huomaavat tuon touhun? Jos laivamatkustajat joutuvat samanlaisiin tarkastuksiin mitä lentoliikenteessä on niin voimme sanoa hyvästit laivamatkoille.


      • RuotsalaisetPuupäät
        VapaaMuuttoliike kirjoitti:

        Oikeasti ruotsalaiset saavat halvemmalla matkustaa Ahvenanmaalle heille Viking Line tarjoaa erikoisia alennuksia ja näin ruotsalaiset käyttävät veronmaksajiamme hyväkseen. Ruotsalaiset osakkeen omistajat tienaavat hyvin Viking Linen osakkeilla kun suomalaiset maksavat heille korkeina optioina.
        Mitä tapahtuu varustamoille kun ruotsalaiset terroristit huomaavat tuon touhun? Jos laivamatkustajat joutuvat samanlaisiin tarkastuksiin mitä lentoliikenteessä on niin voimme sanoa hyvästit laivamatkoille.

        Ruotsin isisjärjestö toimii jo mutta saamme odottaa vielä milloin se aloittaa ruotsalaisten lahtaamisen. Ruotsalaiset saavat sitä mitä ovat tilanneetkin ja se on rumaa jälkeä svedareille.


      • Bättrefolk

        Viking Line yrittää painostaa hallitusta viivyttämällä laivatilauksia.
        Yhtiön johdon kannattaisi seurata uutisia. Laivatilaukset menevät muualle.
        Viking Line menee konkurssiin.
        Ryyppäämistä ja poraamista Itämeren laivoilla ei pidä tukea verovaroilla.
        Rahat valuvat osinkoina rikkaille.


    • 2112

      Verovapaa viinanmyynti saisi jo loppua.

    • Bättrefolk

      Suomalaiset välttäkää Ahvenanmaalle ja Ruotsiin matkustamista.
      Suorin tie Eurooppaan menee Viron läpi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      2975
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2093
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1678
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1530
    5. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1281
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1277
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe