Miten kesä Inglésissä tänä vuonna? Jouduin siirtämään kirjani takaisin suomeen
että pääsen olkapääleikkaukseen. Olisi se sielläkin sujunut mutta halusin että
hoidetaan suomessa. Ruuvi piti laittaa olkapäähän ja leikata ruuvi 1/2 vuoden päästä pois.
Hah, sossu järjesti ja maksoi asunnon koska olin paluumuuttaja ja sain vielä 150€ huonekaluihin. En kertonut että lähden takaisin kuin suinkin mahdollista.
No ruuvi on nyt pois ja pian taas palaan kotiin Inglésiin.
Pitäkää pannu kuumana. Saadaan vielä nauttia kolmisen kuukautta ennen kuin suomalaiset juntit tulevat saarellemme.
Hola Canariokset o/
28
<50
Vastaukset
- blues_brotherr
Hyvä että olet jo kunnossa. Ihmettelin kun sinun movistar on ollut suljettuna. Ilmoittele koska palaat kotiin niin pistetään grilli kuumaksi. Junttien määrä on ollut minimissä juuri kun on kesä mutta nautitaan niin kauan kuin sitä juntittomuutta kestää eli tuonne syyskuulle.
- Hola_juntit
Ainakin yksi juntti näkyy tunnustavan olevansa paikalla — ja toinenkin ilmoittaa kohta saapuvansa.
- donluisku
Siellä Inglesissä näyttää olevan oikea junttidisco väliajallakin. Enhän Minä, aito Canarios, uskallakaan tulla sinne juoppojen alueelle. Minä olen parempaa väkeä enkä käy suomipaikoissa. Se siitä, suomalaiset haisevatkin niin pahalle. Minä voin kuitenkin kävellä alueen läpi sillä tiedän kaiken kaikesta asiat. Voin sitten kommentoida detaljit ja argumentoida älykkäästi kun yhdys sana vajaakit tekevät äidinkielessä kardinaalivirheitä. Osaan loistavasti myös paljon maailman kieliä, jotka opin aikoinani diplomaattihommissa.
- Tunnollinen
Tuo on kyllä sosiaalipalvelujen väärinkäyttöä.
- Talviasukas-
Mukavaa kuulla don Luis että sait vihdoin olkapääsi kuntoon. Me ajattelimme saapua saarelle tuossa syyskuun alussa. Ehkä jopa elokuun alussa. Näyttää suomen kesä niin sateiselta että ehkä tulemme lämpöön jo paljon aikaisemmin kuin normaalisti. Kerron sitten lisää kuulumisia kuten aina kerron kun olemme saapuneet Inglesiin kesän jälkeen. Hyviä vointeja ja nähdään
- kanariallavielä
Tunnolliselle. Kun on vielä Suomen kansalainen, niin varmaan valitsee leikkauksiin sen paikan, missä voi luottaa lääkäreihin, eli Suomen. Minulla on kokemusta huonosta sairaanhoidosta, ja kaduttaa, etten aikanaan lähtenyt joko Suomeen tai Ruotsiin. Eikä tänne Kanarialle palaaminen ole rikos. Luulen, että tekisit itsekin niin, jos sairaanhoitoa tarvitset eikä vain päähän läpyttämistä.
- kanarianirvikuva
Aloittaja "canarios" kirjoittaa Jakomäestä tms. älykköjen asuntoalueelta, eikä ole Kanarialla koskaan käynytkään. Voi myös olla jonkun laitoksen asukas.
- TalviasukasDonluis
kanarianirvikuva kirjoitti:
Aloittaja "canarios" kirjoittaa Jakomäestä tms. älykköjen asuntoalueelta, eikä ole Kanarialla koskaan käynytkään. Voi myös olla jonkun laitoksen asukas.
En asu Suomessa Jakomäessä vaan Kaivopuistossa, ihan perus 5h k. Ei se ole älykköjen aluetta vaan ihan tavallisten kaduntallaajien seutua, tosin keskimääräistä vähän kalliimpaa aluetta. Kanarialla minulla on omistusasunto ja olen siellä kirjoilla, tunnen alueet erittäin hyvin. Olen saanut canarioksen arvonimitunnustuksen läheisiltä Kanarian aborginaaleilta, vai miten sen nyt sanoisi. Miten voin olla laitoksen asukas jos olen jostain asuntoalueelta? Arvostan vain Suomen terveydenhuoltoa, jota kovasti ollaan ajamassa alas. Ainoa mikä on kohta irvikuva, on Suomen terveydenhoitojärjestelmä.
- Don-Luis
Hola "talviasukas" ,Ehkä menemme takaisin granille samaan aikaan. Olkapääni on kunnossa mutta kipeä. Heinäkuun loppuun on vuokrasopimus suomessa mutta voin lähteä aikaisemminkin. Eläkkeeni oli niin pieni ja sairauskulut niin isot että sossu maksoi vuokran. Kateelliset taas täällä urputtaa. Jos haluan hoitoa suomessa, lähden suomeen. Niin sinäkin teit 5 vuotta sitten talviasukas. Pääasia että ollaan kunnossa. Kaipaan jo rantakadun kisujani. Pappa ei ole ollut tuomassa ruokaa. Noh , nähdään talviasukas ,granilla tai muualla.
- donluisOriginal
Kyllä ihmiset ovat menneet ihan sekaisin auringosta kun jo nimimerkitkin sotketaan. Minä olen se alkuperäinen don luis. Minä olen valkopukuinen herra joka käyttää kävelykeppiä ja hattua aina kulkiessaan pitkin Kanaria-katua. Minä en hyväksikäytä sosiaaliturvaa vaan maksan kaikki kuluni omista varoistani. Olen juuri kirjoittamassa uutta historiateosta suomalaisen tenukeppiyhdyskunnan syntyhistoriasta Inglesissä.
- Torrelaine
Kaikkea sitä viitsitään kirjoittaakin. Heh, heh!
- aputoimittaja
Sati sitten lukea..
- canariosminäkin
Sati, sati, hyvin menee kuitenkin täällä suljetulla. Päiväkävelyn jälkeen saamme mennä koneelle ja hoitajat ohjeistavat meidät tälle Kanaria saitille. Kertovat omista kokemuksistaan ja koska olemme tavallista älykkäämpiä muistamme heidän juttunsa. Nytkin näen silmissäni Inglesin Kontulan Kaaren sen hotelleineen, ravintoloineen ja erityisesti muistan Kontulan Helmen. Ikään kuin olisin käynyt paikalla monta kertaa. Samoin katsomme päivittäin DVD:ltä telkkaista tulleen ohjelman. jossa Reetu esitteli pikkarikokoelmaansa.
Sellaisia kanarioksia tässä ollaan ja sivumennen sanoen hyvin pyyhkii!
- olkapäänaula
Hyvin pyyhkii. Nykyään päästään jo aamupalan jälkeen Kanarian saitille. Vaikka tämä on suljettu laitos, on meillä vapaat yhteydet. Hoitajat auttavat mielellään kun heillä on paljon vapaata aikaa. Jotkut hoitsut käyvät säännöllisesti Kanarialla ja kertovat meille hupaisia tarinoita. Varsinkin Maspalomasin dyyniseikkailuja kuuntelee koko osasto. Kaverini Donluis on lystikäs kirjoittaja. Hän keksi olkapää-ruuvi tarinan ja siihen on ottanut osaa myös iso joukko sairaalamme ulkopuolelta. Annoimme tälle kaverille leikkisästi arvonimen canarios. Aina kun kutsumme kaveria canariokseksi, saamme sairaalan kanttiinista ilmaiset kahvit. Nyt pitääkin lopettaa kun hoitajamme Alex vie meidät ulos pyöräilemään.
- sulkematon
Ruuvi taisi puuttua muualta,ei olkapäästä.
- PlayadeArinaga
Hei.
Tämä on kyllä outo keskustelupalsta.
Kun tulee uusi aihe, niin enimmäkseen palaute on negatiivista.
Jokainen saa valita terveydenhoitonsa, miten haluaa.
Itse muutin kirjani Gran Canarialle viime kesänä 2014.
Sain KELAsta E121-todistuksen(vaikeuksien kautta), jolla sain Espanjasta Tarjeta Sanitarian, eli KELA maksaa saamani sairaanhoidon täällä.
Tämän todistuksen edellytyksenä on, että on eläkkeellä.
5.5.2015 minulla todettiin syöpä.
Olen erittäin tyytyväinen kaikkeen hoitoon, jota olen täällä tähän mennessä saanut.
Henkilökunta on erittäin ystävallistä, vaikka meillä on kielimuuri.
Osaan englantia, mutta harva hoitajista osaa, lääkärit kyllä.
Toiminta on ollut nopeaa ja parasta on se, että kukaan ei ole pyytänyt poliklikkamaksuja, eikä sanonut, että lasku tulee kotiin.
Se, että joku näsäviisas kohta kirjoittaa, että KELA maksaa, niin silloin hän unohtaa, että terveyskeskus- tai poliklinikkamaksu menee Suomessa aina.
Tiedän, koska minulla on myös toinen tauti eli MS-tauti.
Mielenkiinnolla jään odottamaan, kuinka ilkeitä kommentteja taas tulee.- hullujenhuoneesta
Uudistuksen myötä sivusto on mennyt pilalle. kukaan ei kontrolloi mitään ja trollit saavat huseerata mielensä mukaan. Eipä täällä taida enää monikaan täyspäinen käydä. Monet asialliset kirjoittajat ovat lopettaneet. Valitettavaa, sillä aikaisemmin palstalta saattoi saada jopa jotain tietoa.
- Miettikääs
hullujenhuoneesta kirjoitti:
Uudistuksen myötä sivusto on mennyt pilalle. kukaan ei kontrolloi mitään ja trollit saavat huseerata mielensä mukaan. Eipä täällä taida enää monikaan täyspäinen käydä. Monet asialliset kirjoittajat ovat lopettaneet. Valitettavaa, sillä aikaisemmin palstalta saattoi saada jopa jotain tietoa.
Vakikirjoittajat itse luovuttivat ja jättivät palstan vapaaehtoisesti trolleille. Olisivat jatkaneet kirjoittamista eivätkä luovuttaneet . Oma moka?? Turha siitä on trolleja syyttää.
- hullujenhuoneesta
Aika viisas kommentti. Siis syy on vakikirjoittajien. Oletko sinäkin hullujenhuoneen asukki?
- nytasiaan
Kyllä yleensä asialliseen aloitukseen saa pääasiassa asiallisia vastauksia. Monasti aloittaja on itse ärsyttänyt toteamalla vähän samalla tavalla, esim miten siedämme suomalaisia juntteja jne. Tällöin tulee aina samalla mitalla takaisin. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Paras tapa on täällä aloittaa asiallisesti ja noudattaa tämän saitin käyttäytymisohjeita.
- PlayadeArinaga
Kyllä minä mielestäni aloitin keskustelun asiallisesti, mutta palautteen perusteella taidan jättää sikseen ja nimenomaan epäilevien ja negatiivisten kommenttien vuoksi.
Se, että joku haluaa vilpittömästi tehdä jotain sekä suomalaisille eläkeläisille että espanjalaisillle, saa kuitenkin tyrmäävät kommentit.
Minä ajattelin pienempää vuokraa vuokralaiselle ilman välityspalkkiota ja parempaa vuokratuloa v-isännelle, kun yksi välikäsi jää ketjusta pois.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13621683
- HyvinMänöö
Tuo Arinaga aloitus oli asiallinen ja siihen vastaa toivottavasti sellaiset joille asia on ajankohtainen. Kiitos Sinulle joka teki sen aloituksen. Me suomalaiset pystymme puhaltamaan yhteen hiileen. Omalaatuiset vastaukset voidaan jättää erikoisen huumorin viljelijöille. Niitä aina löytyy eikä kannata ottaa kaikea tosissaan silloin kun ihmiset kirjoittaa pelkällä nimimerkillä. Meitä suomalaisiakin on niin useaan junaan menijöitä. Vastauksissa on tosiaan sellaisia joita ärsyttää jokin asia esim ylimielisyys ja siitä saa vastineen ihan oikein. Minulle itsellenekin heräsi uteliaisuus eläkeikäisenä uusi paikka Arinaga ja kuitenkin niin keskeinen. KIITOS arinaga.
- laspalmasgc
HyvinMánóólle
Valitettavasti sanomasi "Me suomalaiset pystymme puhaltamaan yhteen hiileen" ei pida paikkaansa kun harvoissa tapauksissa. Kylla loytyy paljon suomalaisia ottamaan vastaan sita "hiileenpuhaltamista" mutta etta jakaisivat sita muille.. ei. Ja sitten loytyy viela niita jotka tekevat kaikkensa estaakseen muidenkaan saavan sita " yhteenhiileen puhaltamista" ihan vaan kateudesta ja itsekkyydesta.
Joku tarjoaa ystavallisesti apuaan ihan pyyteetta niin siitakin loydetaan tai etsitaan jotain taka-ajatuksia.
Arinaga , ei kannata lannistua.
- cannus
Sosiaalipalvelujen väärinkäyttöä, häpeä, ei muuta.
- PROVO
Aloitushan on pelkkä provo , senhän näkee heti .
Ei tuohon kannata vakavissaan vastata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674202Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D853783- 423265
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192598Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232459Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa552286- 482115
- 471808
- 361760
- 301596