Mistä 'taivaaseen pääsemis' -oppi on tullut kristinuskoon?
Raamatussa kun ei sellaista sanota, että ihminen menisi taivaaseen, EI kuoleman jälkeen EIKÄ iankaikkisuudeksi ylösnousemuksen jälkeen. Sen sijaan Raamattu kertoo siitä, että Jumala tulee aikanaan luomaan kokonaan uuden maailmankaikkeuden; uudet taivaat ja UUDEN MAAN, jonne UUSI JERUSALEM laskeutuu. Ja aivan Raamatun lopussa sanotaan että itse Isä-Jumalakin tulee asumaan maan päälle ihmisten keskelle! Ja tälle maapallollekin on vielä käyttöä kun Jeesus palaa takaisin; Hän hallitsee pyhien kanssa 1000-vuotta tätä maailmaa, näyttäen millainen maailma on ilman tämän maailman jumalaa ja kuningasta; saatanaa, silloin nähdään ero hyvän ja pahan kuninkaan välillä; millaista on elää hyvän kuninkaan alaisuudessa.
Ajatus taivaasta elämän päämääränä ei tule Raamatusta; heprealaisesta maailmankuvasta VAAN kreikkalaisesta maailmankuvasta, joka erottaa fyysisen ja hengellisen toisistaan. Heprelainen maailmankatsomus ei erota fyysistä ja hengellistä. Tällä hetkellä Jumalan valtakunta/kuningaskunta on hengellinen; jokaisessa uskovassa, mutta se tulee aikanaan olemaan täysin fyysinen myös täällä maan päällä kun Kuningas Jeesus tuo taivaallisen todellisuutensa maan päälle (Tulkoon Sinun valtakuntasi, tapahtukoon Sinun tahtosi myös maan päällä, niin kuin taivaissa), ja silloin Jumalan kuningaskunta on täysin hengellinen ja täysin fyysinen, ja se jatkuu iankaikkisuudessa uudessa maassa.
.
.
.
Miten taivas elämän päämääränä siirtyi kristittyjen ajatteluun:
.
.
Roomalainen harharetki:
"Pohjoisvaltio Israel eli Efraim ei ollutkaan ainoa, joka hylkäsi Juudan ja Jumalan kuningaskunnan. Kristikunta on hämmästyttävällä tavalla seurannut Efraimin jalanjälkiä. Ohjelmassa katsomme, mitä kristillisinä pitämämme juhlat oikein ovat ja miksi puhumme taivaaseen pääsemisestä."
https://www.youtube.com/watch?v=vkm1eJp2sX8
.
.
Kristikunta katkaisee juurensa:
"Kun kristikunta kadotti Israelin kuningaskunnan odotuksen, se alkoi vihata juutalaisia. Katsomme, miten kristikunnan juutalaisvastaiset ajatukset saivat alkunsa ja miten rajusti ne ovat 2000 vuoden kuluessa vaikuttaneet historiaan."
https://www.youtube.com/watch?v=lp4UpWvpQ28
.
.
Taivas maan päällä, osa 1/2:
"Jumalan Kuningaskunnan ilosanoma ei ole se, että Jeesus vie ihmiset maan päältä taivaaseen. Raamatun mukaan Jeesus palaa taivaasta alas ja tuo taivaallisen todellisuuden maan päälle. Tätä maaplaneetan ennalleenasettamista myös koko luomakunta odottaa."
https://www.youtube.com/watch?v=h2jHgxolB_A
.
.
Taivas maan päällä, osa 2/2:
"Raamatun mukaan Saatana pyrkii pääsemään taivaaseen. Syntiinlangennut ihminen on Baabelin tornista alkaen jakanut tämän pyrkimyksen hänen kanssaan. Sen sijaan Raamatun Jumala tahtoo tulla alas ihmisen luo ja elää ihmisen kanssa maan päällä."
https://www.youtube.com/watch?v=L7o-c77CXlU
_____
.
.
Taivaan palkinto:
https://www.youtube.com/watch?v=B1Fmll68Dig
.
.
Jumalan kuningaskuntaan on jokaisen mahdollista päästä, valinta tehdään täällä ajassa!
Mistä taivaaseen meno oppi peräisin?
155
1030
Vastaukset
- Työkkäripakottaaa
Sanokaa nyt mieluummin miltä laiturilta lähtee bussi Kouvolaan, pitäis olla pian työpaikkahaastattelussa ja rahatkin lopussa. Voi helvetti.
- sukkul
Mitä maksaa meno-paluu taivaaseen?
- alukkus
Sen hintana on itsen kuolema.
- Taivasmatkaaja
Taivaaseen menon oppi löytyy tästä :
https://i.ytimg.com/vi/WPRgzmXxWpo/mqdefault.jpg
ja täältä sivuilta:
http://www.Jeesus-on-Herra.com - Raamatun.sanat
synnin palkka on kuolema.
ei ikuinen elämäHelvetissä kuitenkaan.- voijäädäMustaPekka
Eipä kannattaisi sen joiun varaan kohtaloaan laskea. Vaarallista peliä!!!
- TielläParatiisiin
Oppi pääsystä taivaaseen ja paratiisiin on esillä järjestelmällisesti pitkin Raamattua. Jos aiheesta puhutaan kristinuskon piirissä, niin voidaan aluksi ottaa huomioon vaikkapa Jeesuksen sanat ristillä ryövärille.
Paavali mainitsee ihmisestä (...ehkä kuvailee omia kokemuksiaan), joka jo eläessään kävi hengessä paratiisissa, kolmannessa taivaassa.
Mutta nämä ja sadat muut Raamatunkohdat tästä aiheesta ovat tietysti tuttuja Raamattunsa lukeneille. Raamattunsa kanssa ongelmoiville paras keino saada vastauksia on lukea se Raamattu. Monet opilliset näennäisongelmat saa sillä keinolla ratkaistua.- RaamatunlukuAuttaa
Kun Jeesus ilmestyi kuolleista nousemisensa jälkeen opetuslapsille, tilanteessa oli tärkeää todeta, että Jeesus ei ole vain henkiolento. Jeesus söi ja joi ja hallitsi ympäristöään suvereenisti. Mitä henkiolento ei kykene tekemään. Lyhyt Raamatunkohta tekee kerralla selväksi monta asiaa (...kannattaa lukea koko kohta Raamatusta). Ilmenee, että opetuslapset olivat tietoisia henkimaailmasta, eli oli henkiä ja niistä tiedettiin. Kavahdettiin henkiä, eli niiden kanssa ei saanut olla Mooseksen lain mukaan tekemisissä. Ja että Jeesus tarkoitti kertakaikkista muutosta. Toivoa pääsystä taivaaseen. Jeesuksen sovitustyön kautta.
Jeesuksen sovitustyöhön asti kaikki kuolleet näyttävät Raamatun mukaan olleen jossakin Tuonelan tapaisessa paikassa. Rangaistukseen joutuneet olivat huonommalla puolella ("Helvetissä") ja toiset olivat "Aabrahamin helmassa". Aabrahamin helma näyttäisi olleen jonkinlainen turvapaikka muutoin ikävässä ympäristössä. Kristillisen perinteen mukaan Jeesus tyhjensi Aabrahamin helman ja vei siellä olleet mukanaan Taivaaseen. Tuonelasta tai "Helvetistä" tuli saman tien vieläkin ikävämpi paikka. Suuremman toivottomuuden paikka. - Tässätotuus
Taivaaseen pääsy oppi ei tule heprealaisesta maailmankuvasta, josta käsin Raamattu on kirjoitettu, vaan kreikkalaisesta; kreikkalaisesta filosofiasta joka erottaa henkisen ja fyysisen toisistaan.
Yhdessä ainoassa kohdassa Raamatussa ei sanota että ihminen menisi taivaaseen kuollessaan tai edes ylösnousemuksen jälkeen 3½, 7, 1000 vuodeksi.
Mistä taivas-oppi tuli:
https://www.youtube.com/watch?v=vkm1eJp2sX8&list=PLvVA0DZiiPY7se0lqq985_nt7CupbRxpu&index=9 - eriOpukset
Tässätotuus kirjoitti:
Taivaaseen pääsy oppi ei tule heprealaisesta maailmankuvasta, josta käsin Raamattu on kirjoitettu, vaan kreikkalaisesta; kreikkalaisesta filosofiasta joka erottaa henkisen ja fyysisen toisistaan.
Yhdessä ainoassa kohdassa Raamatussa ei sanota että ihminen menisi taivaaseen kuollessaan tai edes ylösnousemuksen jälkeen 3½, 7, 1000 vuodeksi.
Mistä taivas-oppi tuli:
https://www.youtube.com/watch?v=vkm1eJp2sX8&list=PLvVA0DZiiPY7se0lqq985_nt7CupbRxpu&index=9Taitaa olla nyt niin, että et viittaa Raamattuun vaan esim. johonkin jehovalaisten omatekeleeseen. Jota kyllä itse Raamatuksi mainostavat, mutta on ratkaisevasti eri teksti.
- TieRyteikköön
eriOpukset kirjoitti:
Taitaa olla nyt niin, että et viittaa Raamattuun vaan esim. johonkin jehovalaisten omatekeleeseen. Jota kyllä itse Raamatuksi mainostavat, mutta on ratkaisevasti eri teksti.
Monella sekoilijalla on juuri niin, että kun saa päähänsä alkaa kyhätä omaa oppirakennelmaa ja Raamattu ei sitä sitten tuekaan, niin jotainhan siinä ahdistuksessa pitää tehdä. Useampikin on päätynyt kertaratkaisuun, eli "korjailemaan" Raamattua mielensä mukaiseksi. Suppeampi ratkaisu on, että "korjaa" vain osan.
Tällaiset puuhastelijat ovat kylläkin sen verran vajaalla sivistyksellä ja perspektiivillä varustettuja, että eivät tiedä, kuinka moneen kertaa testattuja ja tutkittuja eri Raamatunkohdat ovat. Riidanalaisissakin kohdissa on jo päädytty johonkin statukseen, eli riitelijöiden näkemykset on hyvin pysyvästi perusteltu. Kokonaan uuden näkemyksen tuominen peliin aiheuttaa kaikilta tahoilta nopean potkun persauksiin ja siitä pääseekin sitten unohduksiin. Toitottamaan päättömyyksiään pienessä piirissä. Öhöm.. Raamatussa ei missään sanota että usjovat menisivät taivaasen, ei missään! Taivaaseen pääsy oppi on 300-luvulla kristinuskoon tullut harhaoppi, Raamatusta sitä ei löydä. Alkuseurakunnan näkemys kuten juutalaisten vieläkin on, se että Messias palaa maan päälle, ja se on Raamatullinen tosiasia, ja se että lopuksi kaikki luodaan uudestaan.
- KoetahanUutta
George_L kirjoitti:
Öhöm.. Raamatussa ei missään sanota että usjovat menisivät taivaasen, ei missään! Taivaaseen pääsy oppi on 300-luvulla kristinuskoon tullut harhaoppi, Raamatusta sitä ei löydä. Alkuseurakunnan näkemys kuten juutalaisten vieläkin on, se että Messias palaa maan päälle, ja se on Raamatullinen tosiasia, ja se että lopuksi kaikki luodaan uudestaan.
Yhtään ei kiinnosta mistä omatekemästä raamattuversiosta koetat lukea. Mutta tämä yleisesti tunnettu Raamattuversio on kanssasi tunnetusti ja tunnustetusti eri linjoilla. Ehkä se tuo sinulle tuskan pintaan. Uni ei tule, puret lakanan reunaa. Surkeaahan se on. Mutta aamu kun tulee, niin reippaasti verhot pois ikkunoiden edestä ja tuuletusta raikkaalla ilmalla. Siitä voi tulla jo joku muutos...
- Maupelt
KoetahanUutta kirjoitti:
Yhtään ei kiinnosta mistä omatekemästä raamattuversiosta koetat lukea. Mutta tämä yleisesti tunnettu Raamattuversio on kanssasi tunnetusti ja tunnustetusti eri linjoilla. Ehkä se tuo sinulle tuskan pintaan. Uni ei tule, puret lakanan reunaa. Surkeaahan se on. Mutta aamu kun tulee, niin reippaasti verhot pois ikkunoiden edestä ja tuuletusta raikkaalla ilmalla. Siitä voi tulla jo joku muutos...
Jospa nyt joku noista taivaaseen menon puolustajista kertoisi, missä Raamatun kohdassa siitä puhutaan - siis kristittyihin liittyen!
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Joh 14:6 Siinä on se oppi jolla pääsee taivaaseen Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin. Joh 11:25
- Tuulah
kun jeesus nousi ristille Golgatalla. temppelin väliverho repesi ja tuli maajäristys. se kuvaa sitä, että vanha liitto päättyi ja alkoi uusi liitto, jossa olemme Jeesuksen kautta oikeutetut pääsemään taivaaseen. jeesus sanoi maanpäällä vaeltaessaan, että vain hänen kauttaan pääsee isän luokse taivaaseen ja että hän menee valmistamaan meille häneen uskoville paikkaa taivasten valtakunnassa. vain jeesus on tie, totuus ja elämä eikä muuta tietä taivaaseen ole.
- eimenenoin
No ei kyllä sano yhdessä ainoassa kohdassa Raamattua että "pääsee taivaaseen" huuhaa puhetta. Taivasten valtakunta ei tarkoita taivasta!
- omatekemänsä
eimenenoin kirjoitti:
No ei kyllä sano yhdessä ainoassa kohdassa Raamattua että "pääsee taivaaseen" huuhaa puhetta. Taivasten valtakunta ei tarkoita taivasta!
Ei ehkä jehovalaisten tekstien mukaan. Mutta ne tekstit on kyllä syytä ohittaa. Kaukaa.
- saatanankätyri
omatekemänsä kirjoitti:
Ei ehkä jehovalaisten tekstien mukaan. Mutta ne tekstit on kyllä syytä ohittaa. Kaukaa.
Nyt puhutaan kristittyjen tekstistä eli RAAMATUSTA, ei jehovista, selkiskö? Raamattuko on syytä ohittaa kaukaa?
- TurhaOnkaipuusi
saatanankätyri kirjoitti:
Nyt puhutaan kristittyjen tekstistä eli RAAMATUSTA, ei jehovista, selkiskö? Raamattuko on syytä ohittaa kaukaa?
Harhaopit ovat harhaoppeja, vaikka niitä esitettäisiin millaisen kuppikunnan tai lippalakin alt tahansa. Nyt on käynyt ilmi, että et hallitse asiaa tai haluat tahallasi väärentää. Jatkossa korostuu vain!!!
TurhaOnkaipuusi kirjoitti:
Harhaopit ovat harhaoppeja, vaikka niitä esitettäisiin millaisen kuppikunnan tai lippalakin alt tahansa. Nyt on käynyt ilmi, että et hallitse asiaa tai haluat tahallasi väärentää. Jatkossa korostuu vain!!!
Raamattu on harhaoppia? Siellä kun ei taivaaseen meno oppia ole. Ja monettako taivasta tarkoitat, vaihtoehtoja kun olisi 1. - 7.; aina ilmakehästä korkeimpaan Jumalan taivaaseen asti.
- TuskaOnOmasi
George_L kirjoitti:
Raamattu on harhaoppia? Siellä kun ei taivaaseen meno oppia ole. Ja monettako taivasta tarkoitat, vaihtoehtoja kun olisi 1. - 7.; aina ilmakehästä korkeimpaan Jumalan taivaaseen asti.
Raamattu ei ole Raamatun kanssa riidoissa eikä siten harhaoppia. Sinä olet riidoissa.
- EiKunLukusille
TuskaOnOmasi kirjoitti:
Raamattu ei ole Raamatun kanssa riidoissa eikä siten harhaoppia. Sinä olet riidoissa.
...juu, loogisesti kannattaa lukea Raamatusta, jos haluaa tietää, mitä Raamatussa lukee. Joku lahkon traktaatti on aika lailla huonompi auktoriteetiltaan. Tai lahkot itsessään. Puhumattakaan ne lahkot, jotka ovat kynäilleet kokonaan omia raamattujaan.
- selkeättiedot
Jo Vanhassa Testamentissa on kaksi tapausta, joissa näköjään taivaaseen on päästy suoraan. Heenokin tapaus ja Eliaan tapaus. Vanhassa Testamentissa on runsaasti tekstiä tuonpuoleisesta.
Vanhan Testamentin apokryfikirjoissa ja juutalaisessa perinteessä samoin.
Että kyllä ne taivaat ja helvetit ovat olleet tiedossa aivan niin kauan kuin kristinuskoa ja juutalaisuutta voidaan historiaan jäljittää.- TotuusOnSeEttä
Ei taivaiden olemassa oloa kiistetäkkään vaan se ei ole ihmisten päämäärä! Uusi maa ja uusi Jerusalem, ei taivas!
https://www.youtube.com/watch?v=h2jHgxolB_A&index=18&list=PLvVA0DZiiPY7se0lqq985_nt7CupbRxpu - UnohdaNe
TotuusOnSeEttä kirjoitti:
Ei taivaiden olemassa oloa kiistetäkkään vaan se ei ole ihmisten päämäärä! Uusi maa ja uusi Jerusalem, ei taivas!
https://www.youtube.com/watch?v=h2jHgxolB_A&index=18&list=PLvVA0DZiiPY7se0lqq985_nt7CupbRxpuKirjoittaja unohtaa sanoa, että perustaa aivoituksensa jehovalaisten omatekemiin teksteihin.
UnohdaNe kirjoitti:
Kirjoittaja unohtaa sanoa, että perustaa aivoituksensa jehovalaisten omatekemiin teksteihin.
Ei vaan Raamattunsa näyttäisi tuntevan, toisin kuin sunnuntai kristityt. jehovalais-syytökset ovat naurettavia, varsinkin kun Raamattu ei taivaaseen pääsyä opeta.
- EipäautaKeekoilu
George_L kirjoitti:
Ei vaan Raamattunsa näyttäisi tuntevan, toisin kuin sunnuntai kristityt. jehovalais-syytökset ovat naurettavia, varsinkin kun Raamattu ei taivaaseen pääsyä opeta.
Aivan sama, mitä nimikettä itselläsi pidät tai haluat pitää. Kun juttusi ovat huuhaata niin ne ovat huuhaata.
EipäautaKeekoilu kirjoitti:
Aivan sama, mitä nimikettä itselläsi pidät tai haluat pitää. Kun juttusi ovat huuhaata niin ne ovat huuhaata.
No et sinä ainakaan uskova ole etkä Raamattua tunne, varsinkin kun koko ajan sanot Raamattua huuhaa kirjaksi etkä pysty yhtä ainutta kohtaa siteeraamaan. Millä perusteella sanot Raamattua huuhaaksi?
- oletPuutarhatonttu
George_L kirjoitti:
No et sinä ainakaan uskova ole etkä Raamattua tunne, varsinkin kun koko ajan sanot Raamattua huuhaa kirjaksi etkä pysty yhtä ainutta kohtaa siteeraamaan. Millä perusteella sanot Raamattua huuhaaksi?
Sinun juttujasi ja sinun ties mitä omatekemiä raamattuversioitasi tässä huuhaaksi sanotaan. Tätä yleisesti tunnettua Raamattuversiota ja sen mukaista kristinuskoa ei...
- Helvetistäkiinnostunut
Kerropa, missä Vanhan Testamentin luvussa kerrotaan Helvetistä.
Taitaa olla vain uuden Testamentissa. - TekstinÄäreen
Helvetistäkiinnostunut kirjoitti:
Kerropa, missä Vanhan Testamentin luvussa kerrotaan Helvetistä.
Taitaa olla vain uuden Testamentissa.Ihan Raamattua lukemalla selviää. Siellä ne ovat esillä, niin Taivas kuin helvettikin.
- löytyy
Matt 4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä TAIVASTEN VALTAKUNTA on tullut lähelle".
5 Moos 4:39 niin tiedä siis tänä päivänä ja paina se sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä TAIVAASSA ja alhaalla maan päällä, eikä muuta jumalaa ole.Noissa sanota sanallakaan mitään taivaaseen menemisestä. Taivasten valtakunta = Jumalan valtakunta, Matteus kirjoitti ensisijaisesti juutalaisille ja käytti siksi kierto ilmausta taivasten valtakunta, muissa evankeliumeissa: Jumalan valtakunta.
- turhanjankkausta
George_L kirjoitti:
Noissa sanota sanallakaan mitään taivaaseen menemisestä. Taivasten valtakunta = Jumalan valtakunta, Matteus kirjoitti ensisijaisesti juutalaisille ja käytti siksi kierto ilmausta taivasten valtakunta, muissa evankeliumeissa: Jumalan valtakunta.
Saat saivarrella vaikka maailman sivu, mutta mitään teologiaa siitä ei synny.
Mikä on motiivisi? Itse et muuta tee kuin saivartele ja väitä vastaan perustelematta mitään, sitähän te pimeyden lapset tykkäätte tehdä.
- HyppäähänVoltti
George_L kirjoitti:
Mikä on motiivisi? Itse et muuta tee kuin saivartele ja väitä vastaan perustelematta mitään, sitähän te pimeyden lapset tykkäätte tehdä.
Eli saivartelematta sivuutetaan sinun omatekemät oppitekeleesi ja ties mitkä omatekemät raamattuversiot. Ja tukeudutaan Raamattuun, tähän yleisesti tunnettuun versioon. Eli joudut jäämään töherryksinesi paitsioon.
HyppäähänVoltti kirjoitti:
Eli saivartelematta sivuutetaan sinun omatekemät oppitekeleesi ja ties mitkä omatekemät raamattuversiot. Ja tukeudutaan Raamattuun, tähän yleisesti tunnettuun versioon. Eli joudut jäämään töherryksinesi paitsioon.
"Ja tukeudutaan Raamattuun, tähän yleisesti tunnettuun versioon. "
Siihen Raamattuuhan tässä tukeudutaan, siteerauksia et vieläkään anna.- KunhanJankutat
George_L kirjoitti:
"Ja tukeudutaan Raamattuun, tähän yleisesti tunnettuun versioon. "
Siihen Raamattuuhan tässä tukeudutaan, siteerauksia et vieläkään anna.Perusteetonta lätinää.
KunhanJankutat kirjoitti:
Perusteetonta lätinää.
Itselläsi näyttää olevan. Et ole perustellut yhtään mitää Raamatulla? Onko se niin vaikeaa?
- tietoaasoista
Jeesus sanoo:
35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
2 Pietarin 3 luku jakeet
6. ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
Jesaja66:1
1. Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun
jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani?
22. Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
Ilmestyskirja 21
1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."
5 Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." 6 Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. 7 Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani. 8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema." Jehovaoppia.
- MikäMormoniSinäOlet
No ei todellakaan ole. Raamattu puhuu uudesta maasta joten lopeta valehtelu! Taivas oppia Raamatussa ei ole.
- OnEriOppi
MikäMormoniSinäOlet kirjoitti:
No ei todellakaan ole. Raamattu puhuu uudesta maasta joten lopeta valehtelu! Taivas oppia Raamatussa ei ole.
Tarkoitat Raamatulla jehovalaisten itselleen kirjoittamaansa "Raamattua". Perinteinen Raamattu on ratkaisevasti eri kirja.
- KehnotJutut
MikäMormoniSinäOlet kirjoitti:
Jehovien juttuja. Siinäkin tapauksessa, että haluaisit jonkun muun kutsumanimen.
- eipidäuskoo
KehnotJutut kirjoitti:
Jehovien juttuja. Siinäkin tapauksessa, että haluaisit jonkun muun kutsumanimen.
Monenlaista jehovaa ja mordoria on omatekemiä tekstejään ujuttamassa.
- varoitus
KehnotJutut kirjoitti:
Mikä on jehovien juttuja jos saa kysyä? Raamattu selkeästi opettaa Jumalan kuningaskunnasta ja siitä että luomakunta ennalleen asetetaan ja Jeesus hallitsee tätä maailmaa pyhien kanssa tuhat vuotta, siinä on aivan turha alkaa höpöttää jehovista kun itse on joku kirkkolainen, olevinaan kristitty, mutta ei todellakaan ole jos ei edes Jumalan Sanaa tunne ja alkaa solvaamaan jehovaksi, tuollaiset ovat isästä perkeleestä, saatanan lapsia.
- PöpiOmallaPäätöksellä
varoitus kirjoitti:
Mikä on jehovien juttuja jos saa kysyä? Raamattu selkeästi opettaa Jumalan kuningaskunnasta ja siitä että luomakunta ennalleen asetetaan ja Jeesus hallitsee tätä maailmaa pyhien kanssa tuhat vuotta, siinä on aivan turha alkaa höpöttää jehovista kun itse on joku kirkkolainen, olevinaan kristitty, mutta ei todellakaan ole jos ei edes Jumalan Sanaa tunne ja alkaa solvaamaan jehovaksi, tuollaiset ovat isästä perkeleestä, saatanan lapsia.
Aika turhaa tuo sinun jankkauksesi. Kun et halua nähdä mitä tekstissä lukee, niin ethän sitten tosiaankaan näe!
- kerro.vaan
PöpiOmallaPäätöksellä kirjoitti:
Aika turhaa tuo sinun jankkauksesi. Kun et halua nähdä mitä tekstissä lukee, niin ethän sitten tosiaankaan näe!
Missä tekstissä lukee? Ei ainakaan Raamatussa! Jos olisi niin mikä sinua estää kertoamasta niitä kohtia jossa sellaista sanotaan? Sinun jankkauksesi on turhaa kun puolustelet olematonta omilla mielipiteilläsi etkä Raamatulla.
- vertaisarvioon
kerro.vaan kirjoitti:
Missä tekstissä lukee? Ei ainakaan Raamatussa! Jos olisi niin mikä sinua estää kertoamasta niitä kohtia jossa sellaista sanotaan? Sinun jankkauksesi on turhaa kun puolustelet olematonta omilla mielipiteilläsi etkä Raamatulla.
Menet sitten vain reippaasti johonkin raamattukeskustelutilaisuuteen kokeilemaan onneasi. Tikun nokassa sinua viedään sieltä pihalle ja äkkiä.
- LasinenMeri
Onko tällaisilla niuhottajilla oikeasti itsellään pelastavaa uskoa vai onko heillä vain oppi jonka puitteissa viisastelevat. Itse olen ajoittain samanlainen. Mietin ja pohdin kaiken oikeellisuutta. Mutta juuri silloin itse jään paitsi Jumalan armosta ja siunauksista. Miksikö. Siksi ettei siinä ole uskoa vaan pääntietoa.
Kun rukoillaan syntejä anteeksi ja anotaan pelastusta ja taivaaseen pääsyä, niin saattaa ihminen jonka puolesta rukoilaan vain miettiä toisen sanojen oikeellisuutta.
Saiko hän sitten syntinsä anteeksi? Se jää erittäin epävarmaksi ja hataralle pohjalle kun pyytäjä ei oikeasti edes pyytänyt. Näkeehän Jumala sydämeen.
Ihminen saattaa siis joutua tilanteeseen josta Jeesus sanoo :
Luukas 13:24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."
Monesti olen miettinyt niitä jotka yrittävät kovasti kutta 'eivät voi'. Olisiko syy tuo loputon viisastelu ja vastaan väittäminen jossa ei ole hitustakaan uskoa.- ÄläHöpise
Jumalan tahto on elää ihmisen kanssa maan päällä, joten puhe taivaaseen pääsemisestä on harhaanjohtavaa, Raamattu ei sellaista opeta. Joten ei se mitään niuhoittelua tai viisastelua ole! Kannattaisiko itse uskoa mitä Raamatussa sanotaan, ei kirkkojen ja seurakuntien oppien hyväksyminen pelastavaa uskoa ole!
- LueRaamattua
ÄläHöpise kirjoitti:
Jumalan tahto on elää ihmisen kanssa maan päällä, joten puhe taivaaseen pääsemisestä on harhaanjohtavaa, Raamattu ei sellaista opeta. Joten ei se mitään niuhoittelua tai viisastelua ole! Kannattaisiko itse uskoa mitä Raamatussa sanotaan, ei kirkkojen ja seurakuntien oppien hyväksyminen pelastavaa uskoa ole!
Tuollaisia käsityksiä voi löytyä jehovalaisten itselleen kyhäämistä teksteistä. Raamatussa on ihan eri jutut.
LueRaamattua kirjoitti:
Tuollaisia käsityksiä voi löytyä jehovalaisten itselleen kyhäämistä teksteistä. Raamatussa on ihan eri jutut.
Mitä tarkoitat eri jutuilla? Kerroppa? Jeesus on tulossa maan päälle? Valehteleeko Raamattu? Jehovat eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi, heidän valtakunta opistaan en tarkasti tiedä, mutta sen he ovat ainakin ymmärtäneet että taivaasta Raamattu ei puhu ihmisen määränpäänä.
Raamattu kertoo selkeästi Jumalan kuningaskunnasta ja siitä Jeesus puhui.- seinillepuhut
George_L kirjoitti:
Mitä tarkoitat eri jutuilla? Kerroppa? Jeesus on tulossa maan päälle? Valehteleeko Raamattu? Jehovat eivät tunnusta Jeesusta Jumalaksi, heidän valtakunta opistaan en tarkasti tiedä, mutta sen he ovat ainakin ymmärtäneet että taivaasta Raamattu ei puhu ihmisen määränpäänä.
Raamattu kertoo selkeästi Jumalan kuningaskunnasta ja siitä Jeesus puhui.Eipä sinua kukaan "gurunansa" pidä.
seinillepuhut kirjoitti:
Eipä sinua kukaan "gurunansa" pidä.
Jeesuksen opetuslapsille nämä asiat ovat aivan selviä, sillä ne on Raamatussa niin selkeästi kerrottu. Ei näissä ole mitään vastaan väittämistä silloin jos uskoo Raamatun olevan Jumalan Sanaa. Mutta tietysti teille trollaaville ateisteille se ei ole, mutta silloin on turha sepitelläkkään mitään höpinöitä.
Jos sinun luottamuksesi on jossain itämaisissa guruissa Jeesuksen sijaan niin, huonosti ovat asiat!- SaivarteleLisää
George_L kirjoitti:
Jeesuksen opetuslapsille nämä asiat ovat aivan selviä, sillä ne on Raamatussa niin selkeästi kerrottu. Ei näissä ole mitään vastaan väittämistä silloin jos uskoo Raamatun olevan Jumalan Sanaa. Mutta tietysti teille trollaaville ateisteille se ei ole, mutta silloin on turha sepitelläkkään mitään höpinöitä.
Jos sinun luottamuksesi on jossain itämaisissa guruissa Jeesuksen sijaan niin, huonosti ovat asiat!Pienessäpä piirissä myrkkysoppaasi hämmentelet.
- menesinne
SaivarteleLisää kirjoitti:
Pienessäpä piirissä myrkkysoppaasi hämmentelet.
Ateisteilla on omat palstansa!
- josontututnurkat
menesinne kirjoitti:
Ateisteilla on omat palstansa!
No mene sinne sitten.
Vain ne jotka eivät tunne Raamattua väittävät löytävänsä sieltä "taivaaseen pääsy" opetuksen, myöskin ne jotka väittävät jehova-opiksi selkeää Raamatun ilmoitusta ovat täysin pihalla ja kirkon oppien vankeja. Taivas elämän päämääränä -oppi on peräisin kreikkalaisesta ajattelusta filosofi Platonilta - Raamatusta sitä ei löydy (muuta kuin vuoden -92 käännöksestä johon taivas-oppi on lisätty yhteen jakeeseen).
Taivasten valtakunta (kuningaskunta) on synonyymi Jumalan valtakunnalle (kuningaskunnalle), se ei tarkoita taivasta, Matteus kirjoitti juutalaisille (ja uskossaan nuorille), ja juutalaiset varovat lausumasta Jumalan nimeä turhaan, siksi taivas on yksi kiertoilmaus Jumalalle; "Taivas sinua siunatkoon" jne.
Juutalaiset odottavat vielä tänäkin päivän Jumalan valtakunnan tuloa maan päälle, ja on Raamatun punainen lanka, jonka uskonnolliset kirkko uskovat ovat kadottaneet.
Vaikka Raamatussa puhutaan noin 700 kohdassa taivaasta, niin yhdessäkään ei sanota että ihmisen iankaikkisuus olisi siellä, taikka 1000-vuotiskausi, saatikka että tempauksessa mentäisiin taivaaseen (ei 1000, 3½ taikka 7 vuodeksi)!- kaikkisössötsekas
Turha kysyä, että onko kaappisikaan järjestyksessä.
- PaluutaTotuuteen
Jos unohdetaan kaikenlaisten jehovalaisten ja mormoonien omat tekstisepustukset ja ymmärretään Raamatulla tätä yleisesti Raamatuksi mainittua teosta, niin siellä on selvästi oppi Taivaasta ja sinne pääsemisestä. Ja minkään yhden tai kahden tekstikohdan varassa ei olla. Pitkin kirjaahan Taivaasta puhutaan.
Arvaan, että joku virheilijä koettaa seuraavaksi tulkita Raamatun tekstikohtia omaan viistoonsa. Se ei menesty. Raamatun tekstikohtien ohessa on mahdollista seurata historiasta myös sitä, miten niitä kohtia on kristittyjen joukossa perinteisesti tulkittu. Nykyisin vallalla olevan tulkintatapa ei poikkea siitä tulkinnasta, jota alkukirkko jo on noudattanut. PaluutaTotuuteen kirjoitti:
Jos unohdetaan kaikenlaisten jehovalaisten ja mormoonien omat tekstisepustukset ja ymmärretään Raamatulla tätä yleisesti Raamatuksi mainittua teosta, niin siellä on selvästi oppi Taivaasta ja sinne pääsemisestä. Ja minkään yhden tai kahden tekstikohdan varassa ei olla. Pitkin kirjaahan Taivaasta puhutaan.
Arvaan, että joku virheilijä koettaa seuraavaksi tulkita Raamatun tekstikohtia omaan viistoonsa. Se ei menesty. Raamatun tekstikohtien ohessa on mahdollista seurata historiasta myös sitä, miten niitä kohtia on kristittyjen joukossa perinteisesti tulkittu. Nykyisin vallalla olevan tulkintatapa ei poikkea siitä tulkinnasta, jota alkukirkko jo on noudattanut.No kerroppa niitä kohtia joissa puhutaan taivaaseen pääsemisestä! Sellaisia ei vain ole, muuta kuin yksi ainoa kappale vuoden -92 käännöksessä johon tämä oppi on lisätty yhteen jakeeseen. Ja "Taivasten valtakunta" tarkoittaa samaa kuin Jumalan valtakunta, se ei tarkoita taivasta.
Outoa että alat sepittämään jehovista ja mormooneista, jotka eivät liity asiaan mitenkään.
"Nykyisin vallalla olevan tulkintatapa ei poikkea siitä tulkinnasta, jota alkukirkko jo on noudattanut."
- Tuossa olet pahemman kerran väärässä! Taivas-oppi tuli kristinuskoon kirkkoisien mukana ensimmäisten vuosisatojen jälkeen. Heprealainen maailmankuva ei tunne taivaaseen pääsy oppia, ja heprean kielessä sana taivas on monikollinen; "TAIVAAT" - ja rabbit puhuvat seitsemästä taivaasta.
Ja kumma kyllä se Raamattu opettaa selkeästi että taivas (taivaat) tulee tuhoutumaan ja tullaan luomaan uusi maailmankaikkeus, joka koostuu uusista taivaista ja UUDESTA MAASTA, jonne Uusi Jerusalem laskeutuu uusista taivaista, ja Jumala muuttaa sinne ihmisten keskelle asumaan, maan päälle, näin Raamattu sanoo ja valhettelijat voivat lopettaa eksyttämisensä.
Raamattu ei yhdessä ainoassa kohdassa sano että ihmisen päämäärä olisi taivaassa. Taivas-oppi kuuluu kirkkojen oppeihin ja perinteisiin ja kreikkalaisfilosofiseen ajatteluun.- kunEiTekstiTartu
George_L kirjoitti:
No kerroppa niitä kohtia joissa puhutaan taivaaseen pääsemisestä! Sellaisia ei vain ole, muuta kuin yksi ainoa kappale vuoden -92 käännöksessä johon tämä oppi on lisätty yhteen jakeeseen. Ja "Taivasten valtakunta" tarkoittaa samaa kuin Jumalan valtakunta, se ei tarkoita taivasta.
Outoa että alat sepittämään jehovista ja mormooneista, jotka eivät liity asiaan mitenkään.
"Nykyisin vallalla olevan tulkintatapa ei poikkea siitä tulkinnasta, jota alkukirkko jo on noudattanut."
- Tuossa olet pahemman kerran väärässä! Taivas-oppi tuli kristinuskoon kirkkoisien mukana ensimmäisten vuosisatojen jälkeen. Heprealainen maailmankuva ei tunne taivaaseen pääsy oppia, ja heprean kielessä sana taivas on monikollinen; "TAIVAAT" - ja rabbit puhuvat seitsemästä taivaasta.
Ja kumma kyllä se Raamattu opettaa selkeästi että taivas (taivaat) tulee tuhoutumaan ja tullaan luomaan uusi maailmankaikkeus, joka koostuu uusista taivaista ja UUDESTA MAASTA, jonne Uusi Jerusalem laskeutuu uusista taivaista, ja Jumala muuttaa sinne ihmisten keskelle asumaan, maan päälle, näin Raamattu sanoo ja valhettelijat voivat lopettaa eksyttämisensä.
Raamattu ei yhdessä ainoassa kohdassa sano että ihmisen päämäärä olisi taivaassa. Taivas-oppi kuuluu kirkkojen oppeihin ja perinteisiin ja kreikkalaisfilosofiseen ajatteluun.Tuohon voisi sanoa elokuvalainauksella, että oletpa lukenut sitä Raamattuasi sitten "aika lailla harppoomalla".
- vaiEiTartu
kunEiTekstiTartu kirjoitti:
Tuohon voisi sanoa elokuvalainauksella, että oletpa lukenut sitä Raamattuasi sitten "aika lailla harppoomalla".
Elokuva lainauksia sinä taidat tarvitakkin kun et pysty Raamattua lainaamaan. Itse et ole tainnut Raamattuun koskeakkaan ja alat syyttelemään muita siitä, mitä itse olet tehnyt; eli harpponut Jumalan Sanaa ja valinnut sieltä mieleisiäsi kohtia tulkiten ne oman ajattelusi läpi. Vai kuinka? Kerro missä sanotaan ihmisen taivaaseen menevän. Vaikeeako?
- Etvainosaa
vaiEiTartu kirjoitti:
Elokuva lainauksia sinä taidat tarvitakkin kun et pysty Raamattua lainaamaan. Itse et ole tainnut Raamattuun koskeakkaan ja alat syyttelemään muita siitä, mitä itse olet tehnyt; eli harpponut Jumalan Sanaa ja valinnut sieltä mieleisiäsi kohtia tulkiten ne oman ajattelusi läpi. Vai kuinka? Kerro missä sanotaan ihmisen taivaaseen menevän. Vaikeeako?
Kun Agricolan Raamatusta alkaen ihmiset ovat varallisuudesta ja osin myös koulutaustasta (no, lukeahan on pitänyt osata) riippumatta kyenneet Raamatusta taivasopit löytämään ja sinä et, niin siinä asetelmassa sinä olet kyllä massiivisesti häviöllä. Voit tietysti hokea asiaa loputtomiin, mutta korostaa vain asiantuntemattomuuttasi.
Minä en ole Raamattua harppomalla lukenut, tutkin ja luen kirja kerrallaan.
On aivan tosiasia että Raamattu ei sano yhdessä ainoassa kohdassa ihmisen iankaikkisuuden olevan taivaassa. Jeesus kertoi Jumalan kuningaskunnasta ja sinne pääsemisestä, ei mistään henkisestä ideamaailmasta. Filosofi Platonilta peräisin ja kirkkoisät toivat sen kristinuskoon kun halusivat hylätä juutalaiset juuret.
Sinulta on pyydetty Raamatun kohtia joissa sanotaan että ihmiset menisi taivaaseen, mutta et ole niitä antanut, eipä niitä löydykkään.
Raamattu puhuu kuoleman jälkeisestä olotilasta Aabrahamin helmana, paratiisina ja iankaikkisen elämän perimisestä.
Ylösnousemuksen jälkeen tulee 1000-kuningaskunta ja lopullinen iankaikkisuus on uudessa maassa; uudessa Jerusalemissa niin kuin Pietari, Jesaja ja Ilmestyskirja kertovat. Siellä Jumala asuu ihmisten keskellä.
Raamatusta et saa tukea itsellesi, taivaat ovat kyllä olemassa, mutta ihmiset eivät ole sinne menossa, vaan Jeesus palaa sieltä takaisin Tuomarina ja Kuninkaana.
Taivas tulkinta kuten monet muutkin ovat vain kirkkojen perinnettä, aivan kuten lapsikasteet, kuolleiden puolesta rukoilut, pappisjärjestelmä jne. Se löytyy vain ihmis perinteistä ja haluista.- LopultaJärkiVoittaa
George_L kirjoitti:
Minä en ole Raamattua harppomalla lukenut, tutkin ja luen kirja kerrallaan.
On aivan tosiasia että Raamattu ei sano yhdessä ainoassa kohdassa ihmisen iankaikkisuuden olevan taivaassa. Jeesus kertoi Jumalan kuningaskunnasta ja sinne pääsemisestä, ei mistään henkisestä ideamaailmasta. Filosofi Platonilta peräisin ja kirkkoisät toivat sen kristinuskoon kun halusivat hylätä juutalaiset juuret.
Sinulta on pyydetty Raamatun kohtia joissa sanotaan että ihmiset menisi taivaaseen, mutta et ole niitä antanut, eipä niitä löydykkään.
Raamattu puhuu kuoleman jälkeisestä olotilasta Aabrahamin helmana, paratiisina ja iankaikkisen elämän perimisestä.
Ylösnousemuksen jälkeen tulee 1000-kuningaskunta ja lopullinen iankaikkisuus on uudessa maassa; uudessa Jerusalemissa niin kuin Pietari, Jesaja ja Ilmestyskirja kertovat. Siellä Jumala asuu ihmisten keskellä.
Raamatusta et saa tukea itsellesi, taivaat ovat kyllä olemassa, mutta ihmiset eivät ole sinne menossa, vaan Jeesus palaa sieltä takaisin Tuomarina ja Kuninkaana.
Taivas tulkinta kuten monet muutkin ovat vain kirkkojen perinnettä, aivan kuten lapsikasteet, kuolleiden puolesta rukoilut, pappisjärjestelmä jne. Se löytyy vain ihmis perinteistä ja haluista.Et ole mitään uusi ilmiö. Koko Raamatun historian ajan on ollut ihmisiä, jotka eivät suostu näkemään tekstin ilmeistä sanomaa. Ja sitten on niitä, jotka ovat löytävinään tekstistä aivan kummallisia. Yksikin selitti, että koko teksti kertoo huumaavista sienistä ja niiden käytöstä. Kirjoitti oikein kirjan. Ja kun maailmassahan ei hulluista ole pulaa, niin äijä sai samantasoisten suosiota ihan kansainvälisesti. Kunnes se sienijuttu kaatui omaan mahdottomuuteensa. Tietysti.
Sillä tasolla ollessa ja tuolla sinun tasollasi ollessa ei voi olla kysymys siitä, että millään perusteilla asia enää valkenisi. Varmastikaan et tule ymmärtäväiseksi, vaikka sinua kuinka opastetaan. Yllyt vaan lisää. Mutta se ei auta sinua. Juttusi teilataan joka tapauksessa. LopultaJärkiVoittaa kirjoitti:
Et ole mitään uusi ilmiö. Koko Raamatun historian ajan on ollut ihmisiä, jotka eivät suostu näkemään tekstin ilmeistä sanomaa. Ja sitten on niitä, jotka ovat löytävinään tekstistä aivan kummallisia. Yksikin selitti, että koko teksti kertoo huumaavista sienistä ja niiden käytöstä. Kirjoitti oikein kirjan. Ja kun maailmassahan ei hulluista ole pulaa, niin äijä sai samantasoisten suosiota ihan kansainvälisesti. Kunnes se sienijuttu kaatui omaan mahdottomuuteensa. Tietysti.
Sillä tasolla ollessa ja tuolla sinun tasollasi ollessa ei voi olla kysymys siitä, että millään perusteilla asia enää valkenisi. Varmastikaan et tule ymmärtäväiseksi, vaikka sinua kuinka opastetaan. Yllyt vaan lisää. Mutta se ei auta sinua. Juttusi teilataan joka tapauksessa.Olenko sanonut sanaakaan huumaavista sienistä? Koska? En edes mitään sellaiseen verrattavaa.
"Koko Raamatun historian ajan on ollut ihmisiä, jotka eivät suostu näkemään tekstin ilmeistä sanomaa. Ja sitten on niitä, jotka ovat löytävinään tekstistä aivan kummallisia."
Niin, mikähän se teksti on johon viittaat? Onko se Raamatussa? Voisitko kertoa sen tekstin jos se kerta on niin ilmeinen? Ei voi olla noin vaikeaa antaa suoraa lainausta?
" Juttusi teilataan joka tapauksessa."
Eipä ole kukaan teilannut. Raamatun tutkijat, opettajat ja Raamattunsa tuntevat kyllä tietävät mitä siellä sanotaan, ja tämä on ollut aina selvä asia Raamattunsa tunteville. Augustinus toi taivas-opin seurakuntaan kreikkalaisen maailmankuvan/ajattelun.- LorotteleNotskiin
George_L kirjoitti:
Olenko sanonut sanaakaan huumaavista sienistä? Koska? En edes mitään sellaiseen verrattavaa.
"Koko Raamatun historian ajan on ollut ihmisiä, jotka eivät suostu näkemään tekstin ilmeistä sanomaa. Ja sitten on niitä, jotka ovat löytävinään tekstistä aivan kummallisia."
Niin, mikähän se teksti on johon viittaat? Onko se Raamatussa? Voisitko kertoa sen tekstin jos se kerta on niin ilmeinen? Ei voi olla noin vaikeaa antaa suoraa lainausta?
" Juttusi teilataan joka tapauksessa."
Eipä ole kukaan teilannut. Raamatun tutkijat, opettajat ja Raamattunsa tuntevat kyllä tietävät mitä siellä sanotaan, ja tämä on ollut aina selvä asia Raamattunsa tunteville. Augustinus toi taivas-opin seurakuntaan kreikkalaisen maailmankuvan/ajattelun."Eipä ole kukaan teilannut. Raamatun tutkijat, opettajat ja Raamattunsa tuntevat kyllä tietävät mitä siellä sanotaan"
Oikeat Raamatun tutkijat, opettajat ja tuntijat ovat perusteellisesti eri asia kuin se syrjäytyneiden nuotiopiiri, missä sinä elämöit. Ne oikeat tutkijat teilaavat sinut ja kaltaisesi aina. - ihmehyypiöolet
LorotteleNotskiin kirjoitti:
"Eipä ole kukaan teilannut. Raamatun tutkijat, opettajat ja Raamattunsa tuntevat kyllä tietävät mitä siellä sanotaan"
Oikeat Raamatun tutkijat, opettajat ja tuntijat ovat perusteellisesti eri asia kuin se syrjäytyneiden nuotiopiiri, missä sinä elämöit. Ne oikeat tutkijat teilaavat sinut ja kaltaisesi aina.Kuka Georgea on teilaamassa? Tuo nyt aivan raamatun perustotuuksia, kummallisia tutkijoita jos eivät osaa lukea. Mainitseppa niitä tutkijoita niin näkee millaisia ovat.
- ihmehyypiöolet
Sinulta on lisäksi moni jo pyytänyt Raamatun kohtia taivaaseen pääsystä, mutta yhtään et ole antanut. Sarvipäähenki haisee.
- Oikeallereitille
ihmehyypiöolet kirjoitti:
Sinulta on lisäksi moni jo pyytänyt Raamatun kohtia taivaaseen pääsystä, mutta yhtään et ole antanut. Sarvipäähenki haisee.
Raamatusta ei ilmene, että minä olisin päästämässä ihmisiä taivaaseen tai sieltä estämässä. Raamatun mukaan Jeesuksella on se virka. Jos kaipaat taivaaseen, niin yhteyttä Jeesukseen. Suosittelen sitä. Se kannattaa!
- jeesusnousitaivaaseen
Kirkkoisät olivat viisaita hyljätessään ns. juutalaiset juuret. = Juutaloiset ja heidän valheensa. Juutalaiset eivät pelastu elleivät käänny kristityiksi! Taivas ja helvetti kuuluvat kristinoppiin! Jeesuskin meni Taivaaseen Isän tykö. Jehovat ym. judaistit voi jättää omaan talmudilaiseen tyhmyyteensä...!
jeesusnousitaivaaseen kirjoitti:
Kirkkoisät olivat viisaita hyljätessään ns. juutalaiset juuret. = Juutaloiset ja heidän valheensa. Juutalaiset eivät pelastu elleivät käänny kristityiksi! Taivas ja helvetti kuuluvat kristinoppiin! Jeesuskin meni Taivaaseen Isän tykö. Jehovat ym. judaistit voi jättää omaan talmudilaiseen tyhmyyteensä...!
Korvausteologin selittelyitä. Ei Jumala ole kansaansa hylännyt. Seurakunta ei ole uusi Israel. Jeesus meni taivaaseen mutta tulee sieltä takaisin.
"Juutalaiset eivät pelastu elleivät käänny kristityiksi!"
- Ei, pelastus on Jeesuksessa.
"Taivas ja helvetti kuuluvat kristinoppiin! "
- Helvetti ja taivas eivät vain ole vastakohtia Raamatussa. Helvetti on lopullinen sijoituspaikka perkeleelle ja sen enkeleille väärämielisille ihmisille. Sen sijaan Jumalan omien lopullinen paikka on UUSI MAA ja uusi Jerusalem!
- röllillä
Vai uus Jerusalem. Nuo israelilaiset on aika kahelia ja sotaisaa porukkaa ja sinnekkö pitäs sitten lähtee?
- OnnexOnRauhanpallet
"Nuo israelilaiset on aika kahelia ja sotaisaa porukkaa ja sinnekkö pitäs sitten lähtee?"
Onneksi tosi rauhanpuolustajan tuntee siitä, että ammuskelee päivittäin raketteja siviilien niskaan; käyttää kaikki varansa siihen. Sen tunnustaa myös YK ja lähettää lisää rahaa! Etteivät lopu paukut.
- puuumm
Siitä se tulee, kun työmaalla juttelivat jotta pääsiköhän se eilen kuollut panostaja taivaaseen, niin yks vastasi että ainakin sinne päin se oli menossa.
- vm41
Tästä taas taas näkee, kuinka vähän tietävää, sekä paljon kuvittelevaa porukkaa tuo "seurakuntalaisten katras" on, että oikein ateistien täytyy "kädestä pitäen" oikealle tielle opastaa.
Olisiko jo korkea aika pudota maan kamaralle sieltä pilvistä, sekä alkaa ajattelemaan johdonmukaisesti, sekä opetella ymmärtämään lukemaansa, sekä kuulemaansa.- tuuittepilvestä
Ateisteissa tietämättömyys maksimoituu. Ja sitä sitten markkinoivat muille. Ei sellaisesta porukasta ole ketään opastamaan millekään tielle. Korkeintaan tieltä ryteikköön.
- olenvainihminen
Näitä ketjuja kun lueskelee, tulee ihmetys: eikö teillä ole vaikka yksinäistä työtöntä naapurissanne tai yh:ta,jota voisitte ilahduttaa auttamalla? Entä ehkä joku sairastava lähimmäinen,uskon veli tai sisar? Melko tyhjänpäiväistä jauhantaa-menkää opiskelemaan,niin ei tarvitse turhaan käyttää vähäistä aikaansa samojen jankkailuun,kun lopputulos on aina sama:Joko sinä uskot Jeesukseen jumalanasi tai sitten et- loppu on melkoista saivartelua,joka ei varsinaisesti rakenna mitään..Aikansa kai kutakin kunkin kasvussa.
- niinsevainon
Harhaopitkin pitää paljastaa.
- vaahtoalainetta
niinsevainon kirjoitti:
Harhaopitkin pitää paljastaa.
Tässä keskustelussa vaahtoaa joku omatekemä visionääri. Kuten monet kaltaisensa tonttu-ukot, keksii oman tarpeensa mukaan Raamatusta ihan omiaan tai karsii vähemmän miellyttäviä pois. Jos Raamattu ei sellaisenaan miellytä, niin eikö olisi helpointa vain ohittaa koko juttu. Omat tuhrailut ja editoinnit ovat säälittävää näpertelyä, eivätkä johda mihinkään.
Tietysti vaahtoajan voisi antaa vaahdota itsekseen. Eipä häntä kukaan tosissaan ota. Mutta sittenkin voi olla parempi antaa ympäri korvia. Voihan se opettaa. Toki on niitäkin, jotka tykkäävät, että heitä "piiskataan". Kerjäävät lisää... Tämä voi olla niitä. - kerrokerro
Ei täällä muuta visionaariä ja valehtelijaa ole kuin sinä. Taivas kun ei Raamatun mukaan ole paikka jonne ihminen on menossa, selkiskö, vai missä Raamattu niin sanoo?
- tunnistetaan
kerrokerro kirjoitti:
Ei täällä muuta visionaariä ja valehtelijaa ole kuin sinä. Taivas kun ei Raamatun mukaan ole paikka jonne ihminen on menossa, selkiskö, vai missä Raamattu niin sanoo?
Näköjään hyvin sama jutut sinulla kuin jollakin Jehulan Kuristajilla. Ja sama kramppaava asenne.
- montaaOnSakkia
tunnistetaan kirjoitti:
Näköjään hyvin sama jutut sinulla kuin jollakin Jehulan Kuristajilla. Ja sama kramppaava asenne.
Kristittyjen valtavirtahan ei pidä jehovan todistajia tai mormooneja kristittyinä lainkaan. Voi olla, että ne itse pitävät. Molemmat kuitenkin perustavat oppinsa pitkälti ikiomiin ja myöhäisiin kirjoitelmiinsa.
- Kerrokerro
tunnistetaan kirjoitti:
Kerro sinä missä Raamattu sanoo ihmisten pääsevän taivaaseen?
- ÄläUjosteleSitä
Kerrokerro kirjoitti:
Kerro sinä missä Raamattu sanoo ihmisten pääsevän taivaaseen?
Kerro itse, mihin kohkaamiskerhoon kuulut. Kristinuskon valtavirtaan et kuulu.
- joPariVuosituhatta
Maailmassa on lähes lukematon määrä kristillisiä seurakuntia. Joukossa sellaisia, jotka ovat syntyneet sitä kautta, että joku on saanut käsiinsä Raamatun ja lukenut sitä ja alkanut sitten soveltaa ja opettaa lukemaansa. On useasti tutkittu, että millaiseksi se kristinusko muotoutuu, jos joku ei ole tuomassa aiempaa tulkintaperinnettä mukanaan. Aika yllättävänkin samansisältöinen tulee opista, jos se Raamattuun perustuu. Aloittajalle voi olla murheeksi, mutta käsitykset taivaasta ja sinne pääsystä ovat melko keskeisiä kristinuskossa ja Raamatussa. Ja tekstiä lukien siis taivaskäsityksetkin muotoutuvat hyvin samankaltaisiksi.
Eli aloittajan koko avaus menee jo perusteiltaan täysin ohi.- George_L_Eikirj
"Aloittajalle voi olla murheeksi, mutta käsitykset taivaasta ja sinne pääsystä ovat melko keskeisiä kristinuskossa ja Raamatussa."
No kerro ihmeessä missä Jeesus lupaa taivaaseen pääsyn? Missä siellä kyseinen lupaus on? Valehteleeko Raamattu siis kertoessaan uudesta maasta ihmisen lopullisena päämääränä?:
"Ja minä näin UUDEN TAIVAAN JA UUDEN MAAN; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin LASKEUTUVAN ALAS TAIVAASTA Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja Hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat Hänen kansansa, ja Jumala Itse on oleva HEIDÄN KANSSAAN, heidän Jumalansa; ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella Istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja Hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja Minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva Minun poikani."
"Raamatusta:
"Minä näin UUDET taivaat ja uuden maan, > sillä < ENSIMMÄISET taivaat ja ENSIMMÄINEN maa OLIVAT KADONNEET, eikä merta enää ollut." [Ilm.]
"Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, UUDEKSI MINÄ TEEN KAIKKI". " [Ilm.]
"Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat KATOAVAT pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty." [2. Piet. 3:10 ]
Koska TÄMÄ KAIKKI näin HAJOAA, millaisia teidän tuleekaan olla pyhässä elämässä ja jumalanpelossa odottaessanne ja jouduttaessanne Jumalan päivän tuloa, tuon päivän, jonka voimasta TAIVAAT HEHKUEN HAJOAVAT ja ALKUAINEET KUUMUUDESSA SULAVAT. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. [2. piet. 3:11-13]
"MUTTA NYKYISET taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään." [2. Piet. 3:7 ]
"Sillä katso, MINÄ LUON uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan." [Jes. 64:17-18]
"Niinkuin UUDET taivaat ja UUSI maa, JOTKA MINÄ TEEN, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne." [Jes. 65:22]"
"Jeesus on tulossa palauttamaan maan päälle Israelin kuningaskunnan, jonka pääkaupunkina on Jerusalem. Tämä kuningaskunta on yhtä aikaa täysin Jumalan Hengestä syntynyt ja yhtä aikaa totta tässä näkyvässä maailmassa."
Roomalainen harharetki:
"Pohjoisvaltio Israel eli Efraim ei ollutkaan ainoa, joka hylkäsi Juudan ja Jumalan kuningaskunnan. Kristikunta on hämmästyttävällä tavalla seurannut Efraimin jalanjälkiä. Ohjelmassa katsomme, mitä kristillisinä pitämämme juhlat oikein ovat ja miksi puhumme taivaaseen pääsemisestä." - EiTaastätä
George_L_Eikirj kirjoitti:
"Aloittajalle voi olla murheeksi, mutta käsitykset taivaasta ja sinne pääsystä ovat melko keskeisiä kristinuskossa ja Raamatussa."
No kerro ihmeessä missä Jeesus lupaa taivaaseen pääsyn? Missä siellä kyseinen lupaus on? Valehteleeko Raamattu siis kertoessaan uudesta maasta ihmisen lopullisena päämääränä?:
"Ja minä näin UUDEN TAIVAAN JA UUDEN MAAN; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin LASKEUTUVAN ALAS TAIVAASTA Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja Hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat Hänen kansansa, ja Jumala Itse on oleva HEIDÄN KANSSAAN, heidän Jumalansa; ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella Istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja Hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja Minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva Minun poikani."
"Raamatusta:
"Minä näin UUDET taivaat ja uuden maan, > sillä < ENSIMMÄISET taivaat ja ENSIMMÄINEN maa OLIVAT KADONNEET, eikä merta enää ollut." [Ilm.]
"Mutta Herran päivä tulee kuin varas. Silloin taivaat KATOAVAT pauhinalla ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, maa palaa ja kaikki, mitä siihen on tehty." [2. Piet. 3:10 ]
Koska TÄMÄ KAIKKI näin HAJOAA, millaisia teidän tuleekaan olla pyhässä elämässä ja jumalanpelossa odottaessanne ja jouduttaessanne Jumalan päivän tuloa, tuon päivän, jonka voimasta TAIVAAT HEHKUEN HAJOAVAT ja ALKUAINEET KUUMUUDESSA SULAVAT. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. [2. piet. 3:11-13]
"MUTTA NYKYISET taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään." [2. Piet. 3:7 ]
"Sillä katso, MINÄ LUON uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan." [Jes. 64:17-18]
"Niinkuin UUDET taivaat ja UUSI maa, JOTKA MINÄ TEEN, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne." [Jes. 65:22]"
"Jeesus on tulossa palauttamaan maan päälle Israelin kuningaskunnan, jonka pääkaupunkina on Jerusalem. Tämä kuningaskunta on yhtä aikaa täysin Jumalan Hengestä syntynyt ja yhtä aikaa totta tässä näkyvässä maailmassa."
Roomalainen harharetki:
"Pohjoisvaltio Israel eli Efraim ei ollutkaan ainoa, joka hylkäsi Juudan ja Jumalan kuningaskunnan. Kristikunta on hämmästyttävällä tavalla seurannut Efraimin jalanjälkiä. Ohjelmassa katsomme, mitä kristillisinä pitämämme juhlat oikein ovat ja miksi puhumme taivaaseen pääsemisestä."Älytöntä jokellusta vailla asiaa. Mitääntodistamaton jargoni vain pitenee.
- oivaisku
JOH.14:1-3 Älköön teidän sydämenne olko murheellinen,uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.Minun ISÄNI KODISSA ON MONTA ASUINSIJAA.Jos ei niin olisi,sanoisinko minä teille,että minä menen VALMISTAMAAN TEILLE SIJAA?Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa,tulem ninä takaisin ja OTAN TEIDÄT TYKÖNI,ETTÄ TEKIN OLISITTE SIELLÄ MISSÄ MINÄ OLEN.
Ilm 15:1-3 Ja minä näin toisen tunnusmerkin TAIVAASSA,suuren ja ihmeellisen:seitsemän enkeliä joilla oli seitsemän viimeistä vitsausta,sillä niissä Jumalan viha täyttyy.Ja minä näin ikäänkuin lasisen meran,tulella sekoitetun ja niiden jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta seisovan sillä lasisella mmerellä ja heillä oli Jumalan kanteleet Ja he veisasivat Mooseksen,Jumalan pelvelijan virttä ja Karitsan virttä sanoen.......
Lisäksi Ilm.7 luku jakeet 9-17 kertoo meille taivaassa Isän luona olevista tapahtumista.Aivan niin Johannes kuin Paavalikin kävivät hengessä taivaassa. Nyt on kuitenkin kyse siitä missä ihminen viettää iankaikkisuutensa ja missä kuoleman ja 1. ylösnousemuksen välisen ajan.
Ja Jeesus ei valmistele sijaa taivaaseen, miksi valmistelisikaan kun taivaat tulevat lopulta tuhoutumaan? Jeesus meni valmistelemaan uutta Jerusalemia. Siitä seuraavassa;
.
"Jeesus meni valmistelemaan sijaa, minne?":Moni kristitty odottaa Jeesuksen tulevan hakemaan omiaan taivaaseen, vieläpä millä hetkellä hyvänsä. Sanooko Raamattu niin, sanoiko Jeesus itse tulevansa noutamaan omansa taivaaseen? Vai sanoiko Hän ottavansa omat luokseen siellä missä Hän tullessaan on? Asiaan vaikuttaa muun muassa yksi väärin tulkittu Raamatun kohta, mikä on tulkittu kreikkalais-filosofisen taivas-opin lävitse. Uskovat kyllä temmataan Herraa vastaan tuuliin ja pilviin, mutta sieltä tullaan Hänen kanssaan alas hallitsemaan tätä Maata. Tarkista nämä asiat itse Raamatusta ja tee itse omat johtopäätöksesi, minun näkemykseni on tämä, samaan on päätynyt monia muitakin.
Väärin luettu kohta on: Johannes 14:3-4
• Siinä EI sanota että Jeesus tulee hakemaan omansa taivaaseen!
Meidän yhdyskuntamme on taivaissa, mutta ME EMME sinne mene vaan ODOTAMME sieltä Kuningas Jeesusta tuomaan taivaallisen todellisuuden MAAN PÄÄLLE.
• [*sulkujen sisällä tekemiäni tarkennuksia*]
”Vaikka Minä menenkin valmistamaan teille sijaa* [Uuteen Jerusalemiin], tulen takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä*, missä Minä olen*. [Jeesus on tullut maan päälle ja ottaa luokseen siellä missä sillä hetkellä on, eli maan päällä] Ja minne Minä menen [Jumalan luo (& Jumalan kuningaskuntaan; jonka Hän tuo mukanaan maan päälle)], tien sinne te tiedätte [uskovat tietävät tien Jumalan luo; Jumalan kuningaskuntaan].” [Joh. 14:3-4]
• Jeesus varmistaa asian vielä jakeessa 28:
"Te kuulitte minun sanovan: MINÄ menen pois >>ja TULEN TAKAISIN >TEIDÄN LUOKSENNE<.<< - - "
[Jeesus meni pois Jumalan luo: (Luuk. 19.) 12: ”Ylhäinen mies lähti kaukaiseen maahan voidelluttamaan itsensä kuninkaaksi ja saattaakseen kaiken Ennalleen." & jakeessa 15: "Mutta kun hänet oli voideltu kuninkaaksi, hän palasi takaisin - -"]
• Jeesus ei sano omilleen, että sen jälkeen kun Hän on tullut takaisin heidän luokseen lähdettäisiin taivaaseen.
• Raamatussa sanotaan; Jeesus ilmestyy pelastukseksi niille jotka, Häntä odottavat.
• Sija jota Jeesus meni valmistamaan on Uusi Jerusalem, sitä valmistellaan samalla tavalla kuin helvettiäkin, jota valmistellaan perkeleelle ja sen enkeleille, ja sinne HEITETÄÄN myös kaikki itsensä pilanneet ihmiset jotka eivät ole olleet kuuliaisia Jumalalla ja Hänen tahdolleen, rangaistus on pysyvä ja iankaikkinen.
• Raamattu sanoo selkeästi, että koko nykyinen maailmankaikkeus (maa taivainen) on tulelle talletettu ja se tuhoutuu ja Jumala luo kokonaan uuden (uudet taivaat ja uusi maa).
• Jeesus ei valmista sijaa tuhoutuviin taivaisiin vaan rakentaa ja valmistelee uutta Jerusalemia meitä varten iankaikkisuuteen.
______
Taivaseen pääsyä/menoa ei löydy Raamatusta muuta kuin Filippiläiskirje 3:14 vuoden 1992 käännöksessä
"Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, 'PÄÄSYN TAIVAASEEN'. Sinne Jumala kutsuu Kristuksen Jeesuksen omat."
Muissa käännöksissä:
"Mutta yksi on se: minä unohdan ne, mitkä takaperin ovat, ja kokotan niiden perään, jotka edessä ovat, ja samoan eteenpannun määrän jälkeen, sen kalliin tavaran jälkeen, joka Jumalan kutsumisen kautta YLHÄÄLTÄ Kristuksessa Jesuksessa ilmoitetaan." [Biblia]
"minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa." [33/38]
"minä riennän kohti päämäärää saadakseni voittopalkinnon, jonka omistamiseen Jumala on minut kutsunut taivaallisella kutsulla Kristuksessa Jeesuksessa." [Raamattu Kansalle]
Taivaalliseksi käännetty sana monissa käännöksissä ei ole johdettu taivaasta, vaan tarkoittaa alkukielessä ylhäältä tulevaa, kuten se on käännetty lukuisilla eri kielillä.
Tarkempi käännös on kuningaskunta, kuten se on englannin kielessä. Suomenkielinen valtakunta sana ei ole tarkka käännös, sillä:
=> Kuningaskunnassa kaikki valta on kuninkaalla
=> Valtakunnan hallintomuoto voi olla toisenkinlainen
Jeesus opetti meitä rukoilemaan: ”Tulkoon Sinun kuningaskuntasi. Tapahtukoon Sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaissa.” [Matt.6:10]
Kuningaskunnan kaksivaiheisuus:
Kuten Raamatussa sanotaan, että Jumalan kuningaskunta on jo tullut ja se on tulossa.
Hengellinen kuningaskunta
• On jo täällä niissä ketkä elävät siinä
• Jumalan hallinta valta uskovan elämässä
• Elämistä Jumalan tahdon mukaisesti
• Jumalan kuningaskunnan elämä uskovissa; Jumalan kuningaskunta sisäisesti uskovissa
Fyysinen kuningaskunta, Millenium
• Tulossa
• 1000-vuotinen Jeesuksen hallitsema rauhan aika
• Tulee tämän maapallon päälle Jeesuksen palattua takaisin.
• Hengellinen ja fyysinen yhdistyvät; ja Jumalan kuningaskunta on täysin hengellinen ja täysin fyysinen
• Näyttää meille millaista on elää ilman tämän maailman jumalaa ja pahaa kuningasta saatanaaToisilla on se käsitys että uusi Jerusalem laskeutuisi nykyiselle maapallolle, ja tämä Maa olisi sama kuin uusi Maa.
Raamatusta käy selkeästi ilmi ettei tämä sama tellus ole uusi maa, tämän maan päällä tulee olemaan Messiaan 1000-vuotinen kuningaskunta, mutta sen jälkeen tämä maa tuhoutuu ja tulee viimeinen tuomio, tämä maa on tulelle talletettu.
Raamatusta:
"Niinkuin UUDET taivaat ja UUSI maa, JOTKA MINÄ TEEN, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne." [Jes. 65:22]
.
.
.
Ja Uuteen Jerusalmiin ei ole pääsemään mitään pahaa. Sitä ei luvata edes kaikille uskoville vaan VAIN NIILLE JOTKA VOITTAVAT. Raamatussa on selkeä ilmoitus ja varoituksia uskoville mitä käy jos vaatteet eivät ole puhtaat; valkoiset. Hylätkää siis Jumalan tahdonvastaiset asiat, tehkää niistä parannus ja olkaa uskollisia ja VOITTAKAA niin kuin Jeesus on voittanut! Kulkekaamme Hänen jalan jäljissään kohti kirkkautta.
.
.
”Minä näin uudet taivaat ja uuden maan, sillä ensimmäiset taivaat ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta enää ollut. Näin myös pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, laskeutuvan alas taivaista Jumalan luota, valmistettuna niin kuin morsian, miehelleen kaunistettu. Ja minä kuulin voimakkaan äänen sanovan valtaistuimeltaan: ”Katso Jumalan maja ihmisten keskellä! Hän asuu heidän keskellään, ja he ovat hänen kansojaan, Jumala itse on heidän kanssaan, heidän Jumalansa. Hän pyyhkii kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa enää ole, ei surua, ei parkua, ei tuskaa, sillä kaikki entinen on mennyt.” Valtaistuimella istuva sanoi: ”Uudeksi minä teen kaiken.” Hän sanoi myös: ”Kirjoita, sillä nämä sanat ovat luotettavat ja todet.” Vielä hän sanoi minulle: ”Se on tapahtunut, Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoiselle lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. JOKA VOITTAA, PERII TÄMÄN, ja minä olen oleva hänen Jumalansa ja hän on minun poikani. MUTTA PELKURIEN JA EPÄUSKOISTEN, SAASTAISTEN JA MURHAAJIEN, HAUREELLISTEN JA NOITIEN, EPÄJUMALANPALVELIJOIDEN JA KAIKKIEN VALEHTELIJOIDEN OSA ON TULISESSA JÄRVESSÄ. Tämä on toinen kuolema.” ”[Ilm. 21:1-8]
”Vääryydentekijä tehköön edelleen vääryyttä, SAASTAINEN SAASTUKOON EDELLEEN, vanhurskas (oikeudenmukainen) tehköön edelleen vanhurskautta ja pyhä pyhittyköön edelleen. [Jeesus sanoo: ] ”Katso, Minä tulen pian, ja palkkani on minun mukanani antaakseni kullekin tekojensa mukaan. Minä olen Alfa ja Omega, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ovat he, jotka Hänen käskynsä pitävät (eli pesevät vaatteensa), SILLÄ HEILLÄ ON OIKEUS SYÖDÄ ELÄMÄNPUUSTA ja HEIDÄN SALLITAAN mennä porteista sisälle kaupunkiin. Mutta ULKOPUOLELLE TULEVAT JÄÄMÄÄN koirat kuten: haureelliset, noidat, irstailijat ja murhamiehet, epäjumalienpalvelijat ja valhetta rakastavat ja Totuuden vastustajat.” ” [Ilm. 22:11-15]
" Jeesus; "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. Jokaisen oksan minussa, JOKA EI KANNA HEDELMÄÄ, Hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, Hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. " [Joh. 15:1-8]"Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois."
”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka VOITTAA, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.”
”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka VOITTAA, ei toinen kuolema vahingoita.”
”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka VOITTAA, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.”
”Ja joka VOITTAA ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,...”
”Joka VOITTAA, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.”
”Joka VOITTAA, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.”
”Joka VOITTAA, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.”
”Joka VOITTAA, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.”
______
Kaksi toisenlaista tulkintaa 1000-vuodelle:
.
.
Pyhät taivaassa 1000-vuotta
.
- Adventistit, luterilaiset, suosituin ja yleisin tulkinta nykyään
- Jeesus tulee noutamaan omansa, ja lähtee pyhien kanssa takaisin taivaaseen, Jumalattomat on tapettu ja maa on autio ja tyhjä
- Toisilla iankaikkisuuskin on taivaassa, jo heti kuoleman jälkeen
.
.
Valtakunta ennen Jeesuksen paluuta
.
- Kristityt perustavat valtakunnan ja hallitsevat maailmaa 1000-vuotta, Jeesus palaa sen jälkeen hakemaan omansa taivaaseen
- Tänä aikana saatana olisi sidottu, mutta vaikuttaako siltä tällä hetkellä?- HätäsiKasvaa
George_L kirjoitti:
"Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois."
”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka VOITTAA, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.”
”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka VOITTAA, ei toinen kuolema vahingoita.”
”Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka VOITTAA, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.”
”Ja joka VOITTAA ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,...”
”Joka VOITTAA, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.”
”Joka VOITTAA, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.”
”Joka VOITTAA, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.”
”Joka VOITTAA, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.”
______
Kaksi toisenlaista tulkintaa 1000-vuodelle:
.
.
Pyhät taivaassa 1000-vuotta
.
- Adventistit, luterilaiset, suosituin ja yleisin tulkinta nykyään
- Jeesus tulee noutamaan omansa, ja lähtee pyhien kanssa takaisin taivaaseen, Jumalattomat on tapettu ja maa on autio ja tyhjä
- Toisilla iankaikkisuuskin on taivaassa, jo heti kuoleman jälkeen
.
.
Valtakunta ennen Jeesuksen paluuta
.
- Kristityt perustavat valtakunnan ja hallitsevat maailmaa 1000-vuotta, Jeesus palaa sen jälkeen hakemaan omansa taivaaseen
- Tänä aikana saatana olisi sidottu, mutta vaikuttaako siltä tällä hetkellä?Koeta laittaa vielä pidempi tekstiversio noita olemattomuuksiasi.
- voiseollamerkki
HätäsiKasvaa kirjoitti:
Koeta laittaa vielä pidempi tekstiversio noita olemattomuuksiasi.
Tekstin piteneminen on aika usein merkki mopon karkaamisesta käsistä. Kun ei ole laatua esittää, niin sitten lätkäistään tiskiin määrää.
HätäsiKasvaa kirjoitti:
Koeta laittaa vielä pidempi tekstiversio noita olemattomuuksiasi.
Raamattu on edelleen olematon? Itseltäsi ei ole tullut kuin mutuilua ja omia mielipiteitä, mutta sellaistahan se on tapakristityillä, jotka eivät Herraa Jeesusta tunne.
voiseollamerkki kirjoitti:
Tekstin piteneminen on aika usein merkki mopon karkaamisesta käsistä. Kun ei ole laatua esittää, niin sitten lätkäistään tiskiin määrää.
Millä perusteella ei ole laatua? Itse et ole edes asioihin perehtynyt, etkä esitä mitään perusteita panetteluillesi. Ilmeisesti taitaa olla Raamattukin liian pitkää tekstiä kun ei ette ole sitä lukeneet ettekä sitä tunne!
- OikeaanSuuntaan
George_L kirjoitti:
Millä perusteella ei ole laatua? Itse et ole edes asioihin perehtynyt, etkä esitä mitään perusteita panetteluillesi. Ilmeisesti taitaa olla Raamattukin liian pitkää tekstiä kun ei ette ole sitä lukeneet ettekä sitä tunne!
Vähemmän turhanjankkaamista ja enemmän Raamatun tutkimista niin löydät sen Taivaankin!
- kaap_riel
Olette te uskovaiset erimielisiä ja riitaisia. Yhdestä ainoasta kirjasta nimeltään raamattu väännetään lukemattomia tulkintoja. Kaikki ovat yhtä oikeassa mielestään.
Kyllä minä en olisi tehnyt kirjasta niin vaikeaselkoista. Tässä on niin suuri vaara väärinymmärrykseen ja sen myötä joutuu joko helvettiin tai menettää ikuisen elämän. Nyt joku innokas on sanomassa että lue raamattua niin se avautuu sinulle, jopa joo, Näkyy avutuvan sen mukaan kuka sitä lukee ja selittää.
En missään tapauksessa haluaisi viettää ikuisuuttani noin riitaisten tyyppien kanssa kun uskisket ovat.Valitettava tosiasia, itse en ole kuitenkaan riitelemässä, vaan korostamassa sitä mitä Raamatussa todella sanotaan, ei mitä kirkkojen perinteissä. Jokaisen tulee tarkastaa asiat Raamatusta eikä jonkin kirkon teologian lävitse. Aina löytyy niitä jotka alkavat riitelemään perustelematta kantaansa sen kummemmin.
Ihminen ei kuitenkaan joudu kadotukseen sen takia, että olisi väärässä jostakin tulkinnasta, vaan omien syntiensä takia, JOS ei halua laittaa suhdettaan Jumalaan kuntoon.
"En missään tapauksessa haluaisi viettää ikuisuuttani noin riitaisten tyyppien kanssa kun uskisket ovat."
Niin ei sitä riitaisia koko ajan olla, ihmisen on vain vaikea myöntää olleensa väärässä pitkään jostain asiasta, eikä siellä ikuisuudessa enää riitaa ole. Ihmisopit ja perinteet on kuitenkin revittävä juurineen irti ja pysyttävä siinä mitä Sanassa sanotaan.
Taivaaseen pääsy -opin tulon kristinuskoon voi tarkistaa kirkkohistoriasta.- JatkajatkaKeekoa
George_L kirjoitti:
Valitettava tosiasia, itse en ole kuitenkaan riitelemässä, vaan korostamassa sitä mitä Raamatussa todella sanotaan, ei mitä kirkkojen perinteissä. Jokaisen tulee tarkastaa asiat Raamatusta eikä jonkin kirkon teologian lävitse. Aina löytyy niitä jotka alkavat riitelemään perustelematta kantaansa sen kummemmin.
Ihminen ei kuitenkaan joudu kadotukseen sen takia, että olisi väärässä jostakin tulkinnasta, vaan omien syntiensä takia, JOS ei halua laittaa suhdettaan Jumalaan kuntoon.
"En missään tapauksessa haluaisi viettää ikuisuuttani noin riitaisten tyyppien kanssa kun uskisket ovat."
Niin ei sitä riitaisia koko ajan olla, ihmisen on vain vaikea myöntää olleensa väärässä pitkään jostain asiasta, eikä siellä ikuisuudessa enää riitaa ole. Ihmisopit ja perinteet on kuitenkin revittävä juurineen irti ja pysyttävä siinä mitä Sanassa sanotaan.
Taivaaseen pääsy -opin tulon kristinuskoon voi tarkistaa kirkkohistoriasta.No, jokos olet päättänyt, että missä syrjäänien lahkossa käyt. Kun viiraa. Vain oletko vain ulkohuonetason filosofi?
- ihmeJauhomaani
JatkajatkaKeekoa kirjoitti:
No, jokos olet päättänyt, että missä syrjäänien lahkossa käyt. Kun viiraa. Vain oletko vain ulkohuonetason filosofi?
Omakeksimiä oppejaan se vain jauhaa, muttei tunnusta koplaansa.
- EliKannattaaOhittaa
ihmeJauhomaani kirjoitti:
Omakeksimiä oppejaan se vain jauhaa, muttei tunnusta koplaansa.
No se koettaa väittää korostavansa Raamattua eikä kirkkojen perinnettä. Juurikin päinvastoin. Eli ohittaa tämän julkisesti tunnetun Raamatun ja esittää jotakin sivuraiteen tekstitulkintaa. Ehkä jopa jostakin "lahkoraamatusta".
EliKannattaaOhittaa kirjoitti:
No se koettaa väittää korostavansa Raamattua eikä kirkkojen perinnettä. Juurikin päinvastoin. Eli ohittaa tämän julkisesti tunnetun Raamatun ja esittää jotakin sivuraiteen tekstitulkintaa. Ehkä jopa jostakin "lahkoraamatusta".
Itsellänne taitaa olla joku lahko raamattu, kyllä nämä asiat ovat aivan selviä kristittyjen palstoilla. Kertokaa nyt ihmeessä missä se taivaaseen pääsy oppi on jos en kerran sitä ole huomannut ja te sen tiedätte niin onko sitä niin vaikea kertoa missä Raamatussa sanotaan ihmisten iankaikkisuuden olevan taivaassa? Raamattu sanoo että taivas ja tuhoutuvat, vaikea ymmärtää?
"No se koettaa väittää korostavansa Raamattua eikä kirkkojen perinnettä. Juurikin päinvastoin. "
Jaa, millä perusteella? Missä kohdassa SINÄ olet Raamattua korostanut? Omia mielipiteitä tullut senkin edestä.- SitäSittenLukemaan
"Mistä taivaaseen meno oppi peräisin?"
Ihan Raamatusta! Se se on kristinopin peruskirja! SitäSittenLukemaan kirjoitti:
"Mistä taivaaseen meno oppi peräisin?"
Ihan Raamatusta! Se se on kristinopin peruskirja!Eihän Raamatussa puhuta taivaaseen menosta! Jos luet tarkasti niin siellä puhutaan UUDESTA MAASTA ja Jumalan pyhien kaupungista: Uudesta Jerusalemista! Sen sijaan sanotaan selkeästi että nykyiset taivaat ja maa tulevat tuhoutumaan ja Jumala luo kokonaan uudet!
Mitä tarkoitat taivaaseen menolla? Ja missä mielestäsi Raamattu sellaista sanoo? Yksikään ei ole vielä yhtä ainutta kohtaa Raamatusta esiin tuonnut!
Taivas oppi tulee kreikkalaisesta filosofiasta, ei Raamatusta - Raamatun mukaan Jumala haluaa elää ihmisen kanssa maan päällä. Saatana on se joka haluaa taivaaseen - nostaa itsensä korkeimman vertaiseksi.- arkkiKohelo
George_L kirjoitti:
Eihän Raamatussa puhuta taivaaseen menosta! Jos luet tarkasti niin siellä puhutaan UUDESTA MAASTA ja Jumalan pyhien kaupungista: Uudesta Jerusalemista! Sen sijaan sanotaan selkeästi että nykyiset taivaat ja maa tulevat tuhoutumaan ja Jumala luo kokonaan uudet!
Mitä tarkoitat taivaaseen menolla? Ja missä mielestäsi Raamattu sellaista sanoo? Yksikään ei ole vielä yhtä ainutta kohtaa Raamatusta esiin tuonnut!
Taivas oppi tulee kreikkalaisesta filosofiasta, ei Raamatusta - Raamatun mukaan Jumala haluaa elää ihmisen kanssa maan päällä. Saatana on se joka haluaa taivaaseen - nostaa itsensä korkeimman vertaiseksi.Kuinka absurdiksi aiot yltää? Joku ennätys tavoitteena???
arkkiKohelo kirjoitti:
Kuinka absurdiksi aiot yltää? Joku ennätys tavoitteena???
Mitähän tarkoitat? On väärin pitää totuutena ihmisten keksimiä oppirakennelmia, joita Raamattu ei tunne. Taivas mainitaan Raamatussa n. 700 kertaa, mutta yhdessä ainoassa kohdassa ei sanota että taivas olisi ihmisen päämäärä kuoleman jälkeen, taivas haikailu tulee kreikkalaisesta filosofiasta. Minä pidän Raamattua Jumalan Sanana ja kunnioitan sitä toisin kuin kirkon ihmisoppeja kunnioittavat Raamatun vääntelijät.
- seonarkkiKohelo
George_L kirjoitti:
Mitähän tarkoitat? On väärin pitää totuutena ihmisten keksimiä oppirakennelmia, joita Raamattu ei tunne. Taivas mainitaan Raamatussa n. 700 kertaa, mutta yhdessä ainoassa kohdassa ei sanota että taivas olisi ihmisen päämäärä kuoleman jälkeen, taivas haikailu tulee kreikkalaisesta filosofiasta. Minä pidän Raamattua Jumalan Sanana ja kunnioitan sitä toisin kuin kirkon ihmisoppeja kunnioittavat Raamatun vääntelijät.
Eli vakavastihan ei sinua pidä ottaa.
- arkinenpelle
seonarkkiKohelo kirjoitti:
Et sitten malta jättää Arkki-georgea lillumaan omaan liemeensä
Kyllä pitäisi noudattaa perustuslakia
Suomessa on perustuslain mukaan jokaisella oikeus olla pelle. jos haluaa - kristit-ty
seonarkkiKohelo kirjoitti:
Jos olet ateisti et varmastikaan ota, mutta jos väität olevasi uskova olet harhainen.
- kristit-ty
arkinenpelle kirjoitti:
Et sitten malta jättää Arkki-georgea lillumaan omaan liemeensä
Kyllä pitäisi noudattaa perustuslakia
Suomessa on perustuslain mukaan jokaisella oikeus olla pelle. jos haluaaEi ihmisestä pelleä tule jos Raamattuun uskoo! Pellet ovat niitä perkeleen lapsia jotka Jumala heittää polttouuniin itkemään ja kiristelemään hampaita. Siellä on ikuisuus aika ihmetellä ja ajatella menetettyjä mahdollisuuksia.
- varottaatokisaa
kristit-ty kirjoitti:
Ei ihmisestä pelleä tule jos Raamattuun uskoo! Pellet ovat niitä perkeleen lapsia jotka Jumala heittää polttouuniin itkemään ja kiristelemään hampaita. Siellä on ikuisuus aika ihmetellä ja ajatella menetettyjä mahdollisuuksia.
Olisi kristitylle eduksi keskittyä opastamaan ihmisiä kristityn tielle ja sitä kautta lopulta Jumalan tykö. Pitäisi antaa Jumalan hoitaa asiat niiden kanssa, jotka eivät hänen tykönsä halua. Joutuvatpa sitten kadotukseen tai minne.
- uskontohistoriaa
Egyptistä juutalaisten orjuuden aikaan.
Kun ihminen kuoli hänet tuomittiin. Horus ja Anubis punnitsi ihmisen sydämen, joka oli painavampi mitä enemmän syntejä. Jos ihminen oli elänyt jumalien lakeja noudattaen hän pääsi Lalun kentille, jossa ei puuttunut mitään (taivas). Jos sydän oli liian painava synneistä, vainajan henki jäi vaeltamaan manalaan (lännen maa) jossa eli demoneita ja oli muunmuassa tulinen järvi, jota vartio neljä tultasyöksevää paviaania (Neljä helvetin prinssiä, Neljä hevosmiestä ???)
Suoraan egyptistä on myös Osiriksen nouseminen kuolleista (vert. Jeesus) ja kuolleiden herääminen viimeisinä päivinä.
Suurin osa Juutalaisten uskonnosta omaksuttiin Egyptistä orjuuden aikana, joka sitten tietysti siirtyi Kristinuskoon, joka syntyi Juutalaisuuden pohjalta.- IhanIltaSimo
Älytön joiku koko juttusi. Samaa tasoa voi lukea naistenlehtien horoskooppien kanssa samalta aukeamalta.
- sferdtfyguhijok
IhanIltaSimo kirjoitti:
Älytön joiku koko juttusi. Samaa tasoa voi lukea naistenlehtien horoskooppien kanssa samalta aukeamalta.
Kysy joltain egyptologian professorilta sitten asiasta jos et usko.
Kristinuskon jumala muuten kuuluisi myös naistenlehden horoskooppipalstalle, tuolla samalla perusteella. Samanlaista uskonnollista soopaa kuin muinaisen egyptin uskontokin. - NäeItseVaivasi
sferdtfyguhijok kirjoitti:
Kysy joltain egyptologian professorilta sitten asiasta jos et usko.
Kristinuskon jumala muuten kuuluisi myös naistenlehden horoskooppipalstalle, tuolla samalla perusteella. Samanlaista uskonnollista soopaa kuin muinaisen egyptin uskontokin."Kysy joltain egyptologian professorilta sitten asiasta jos et usko."
Kyllä se joukko pitää johtopäätöksiäsi jo valmiiksi sen verran soopana, että parempi jos poikkeilet heillä vain itseksesi. Voi kyllä olla, että eivät ole sopivasti kotona... - uskontohistoriaa
NäeItseVaivasi kirjoitti:
"Kysy joltain egyptologian professorilta sitten asiasta jos et usko."
Kyllä se joukko pitää johtopäätöksiäsi jo valmiiksi sen verran soopana, että parempi jos poikkeilet heillä vain itseksesi. Voi kyllä olla, että eivät ole sopivasti kotona...Itse kysyit. Minä vain vastasin...
Älä kysele jos et halua kuulla vastausta.
- sieluton_
Tutustu muinaisuskomuksiin (n. 29000 vuotta eaa eteen päin), egyptin historiaan, kreikkalaiseen historiaan jne. eli aikaan ennen kristinuskoa, niin saat melko täsmällisen kuvan, miten kuoleman ja jumalien valtakunnat on saaneet alkunsa ja kehittyneet uskonnollisiksi "tavaramerkeiksi". Jatkumo on varsin looginen, ja uskovaista mieltä masentava.
- EttäHölynpölyä
Tuolla tavalla kun menee niin voi saada päähänsä kaikenlaista. Ja olet tosiaan saanutkin! Eikö kuitenkin terve skeptisyys olisi paikallaan?Voisi tulla tehdyksi johtopäätöksiä vähän tiukemmalla seulalla. Tieteellisemmällä.
- sieluton_
EttäHölynpölyä kirjoitti:
Tuolla tavalla kun menee niin voi saada päähänsä kaikenlaista. Ja olet tosiaan saanutkin! Eikö kuitenkin terve skeptisyys olisi paikallaan?Voisi tulla tehdyksi johtopäätöksiä vähän tiukemmalla seulalla. Tieteellisemmällä.
Jos tutkitaan ihmisen historiaa tieteellisesti, niin miten itse hoitaisit sen vielä tieteellisemmin ja samalla skeptisemmin? Anna nyt ihmeessä tyhmälle esimerkkejä ja ohjeita, miten se tehdään. Voisit linkata myös mulle tuon "tiukemman seulan" valmistusohjeet. Kiitos, sensei.
- TästäVoiAlkaa
sieluton_ kirjoitti:
Jos tutkitaan ihmisen historiaa tieteellisesti, niin miten itse hoitaisit sen vielä tieteellisemmin ja samalla skeptisemmin? Anna nyt ihmeessä tyhmälle esimerkkejä ja ohjeita, miten se tehdään. Voisit linkata myös mulle tuon "tiukemman seulan" valmistusohjeet. Kiitos, sensei.
Tärkeintä on ,että tunnustat osaamattomuutesi. Se on jo hyvä alku.
Tietysti on aihetta arvioida tunnustuksesi mukaan noita villejä väitteitäsi myös. Eli et ole ollut niin kovin pätevä arvioimaan noita asioita. Kriittisesti. - sieluton_
TästäVoiAlkaa kirjoitti:
Tärkeintä on ,että tunnustat osaamattomuutesi. Se on jo hyvä alku.
Tietysti on aihetta arvioida tunnustuksesi mukaan noita villejä väitteitäsi myös. Eli et ole ollut niin kovin pätevä arvioimaan noita asioita. Kriittisesti.Huh... melkein ehdin nielaisemaan täkysi, kunnes tajusin sylkäistä sen pois. Kohdallasi onkin ilmeisesti turha pyytää vähääkän älykästä keskustelua saati pyytää perusteluja. Mse20? Matalan älykkyyden löyhkä on erehdyttävästi sama.
- MuttaOmapaHäpeäsi
sieluton_ kirjoitti:
Huh... melkein ehdin nielaisemaan täkysi, kunnes tajusin sylkäistä sen pois. Kohdallasi onkin ilmeisesti turha pyytää vähääkän älykästä keskustelua saati pyytää perusteluja. Mse20? Matalan älykkyyden löyhkä on erehdyttävästi sama.
Siitä ei mihinkään päästä, että sinun tulisi hankkia ensin arvostelukykyä ja sitten vasta alkaa pohtia Egyptejä sun muita mutkikkaita. Muuten juttusi pysyvät tuolla halpispokkaritasolla.
- inkarnaattori-luoja
Egyptin, Kreikan ja Kristinuskon jumalkäsitykset on luomalla luotu. Olen itse ollut luomassa näitä uskontoja kautta vuosituhansien. Keksitty siten, että ne viittaavat mysteereihin, joista tavallisella ihmisellä ei ole tietoa ja käsitystä. Näistä voi saada tietoa eläytymällä kuhunkin tarinaan.
Uskontoja tutkivat ovat oikeassa siinä, että ne on keksittyjä symbolisia tarinoita, osaksi. Näillä symboleilla on kuitenkin kätketty merkitys, mikä voidaan kokea.
Uskonnot kertovat syvistä mysteerioista. - KunnollaViiraa
inkarnaattori-luoja kirjoitti:
Egyptin, Kreikan ja Kristinuskon jumalkäsitykset on luomalla luotu. Olen itse ollut luomassa näitä uskontoja kautta vuosituhansien. Keksitty siten, että ne viittaavat mysteereihin, joista tavallisella ihmisellä ei ole tietoa ja käsitystä. Näistä voi saada tietoa eläytymällä kuhunkin tarinaan.
Uskontoja tutkivat ovat oikeassa siinä, että ne on keksittyjä symbolisia tarinoita, osaksi. Näillä symboleilla on kuitenkin kätketty merkitys, mikä voidaan kokea.
Uskonnot kertovat syvistä mysteerioista.Pöpi. Pipi.
- inkarnaattori-luoja
Tähän välihuomautuksena.
Symbolisia tarinoita on syytä tulkita vertauskuvallisesti niinkuin gnostilaiset osaavat. Tämä pätee Egyptin, antiikin Kreikan ja kristinuskon tarinoihin. Itse vastaan Johanneksen evankeliumista, joka sisältää erityisen paljon symbolismia.
Katsokaa esim. Johanneksen evankeliumin Eleusiin mysteereiden Dionysos-vertaus: veden muuttaminen viiniksi. Tuota ei ole koskaan tapahtunut oikeasti, vaan on Eleusiin mysteereiden vertauskuvaa. Kultainen Jerusalem on tulkittava myös vertauskuvallisesti niinkuin KOKO ilmestyskirja. Se on äärimmäisen kryptinen kirjoitus, jota ette ymmärrä vielä tässä elämässä.
ystävällisesti teidän,
Tut-Prokoros-Antinoos ym. ym. hahmoissa elänyt inkarnaattori- PötyOnPötyä
Eipä ole terveellistä alkaa ottaa vertauskuvallisina asioita, joita ei vertauskuvallisiksi mainita. Moni on lähtenyt vertauskuvallisuuden maailmaan ja jäänyt sinne. Voihan siellä ottaa ne valkotakkisetkin vain vertauskuvallisesti.
Mutta juttusi ovat siis pötyä. - gsddfsgfdsg
PötyOnPötyä kirjoitti:
Eipä ole terveellistä alkaa ottaa vertauskuvallisina asioita, joita ei vertauskuvallisiksi mainita. Moni on lähtenyt vertauskuvallisuuden maailmaan ja jäänyt sinne. Voihan siellä ottaa ne valkotakkisetkin vain vertauskuvallisesti.
Mutta juttusi ovat siis pötyä.Otat siis Grimmin sadutkin tosina?
- hsdgdsdgsgh
PötyOnPötyä kirjoitti:
Mutta juttusi ovat siis pötyä.Veden muuttaminen viiniksi on sinulle kirjaimellisesti täyttä totta, niinkuin annoit ymmärtää. Kreikan viininjumala Dionysos teki samoin, mutta kreikkalaiset ymmärsivät sen vertauskuvalliseksi.
Ja otat kirjaimellisesti totena myös sen, kun Jeesus käveli veden päällä? - oskari__olematon
hsdgdsdgsgh kirjoitti:
Veden muuttaminen viiniksi on sinulle kirjaimellisesti täyttä totta, niinkuin annoit ymmärtää. Kreikan viininjumala Dionysos teki samoin, mutta kreikkalaiset ymmärsivät sen vertauskuvalliseksi.
Ja otat kirjaimellisesti totena myös sen, kun Jeesus käveli veden päällä?"Kreikan viininjumala Dionysos teki samoin, mutta kreikkalaiset ymmärsivät sen vertauskuvalliseksi. "
Semmoinen ei tehnyt yhtään mitään. Jos sen tekemättömyyden ymmärrät vertauskuvallisesti tai kuvattomasti tai mitä hyvänsä, niin omapa vahinkosi.
- aikalainen2
Aloittaja on aivan oikeassa, taivas on jo täällä maanpäällä, sillä täällähän me jouduimme paratiisista ulos , niin täällä meidän on palattavakin sinne.
Olen näillä palstoilla yrittänyt tuoda sitä asiaa esiin. mutta tuolokset ovat laihoja.
Uskonnoista ja aatteista on tullut este tuolle paluulle,
Paluu on kuitenkin henkilökohtainen asia , sillä on omakohtaisesti ymmärrettävä, miksi ja minkä vuoksi, me menneisyydessä, olemme joutuneet sieltä ulos. silloin vapaudumme henkisesti tuosta syyn ja seurauksen ketjusta, ja siitä seuraa, että voimme elää uskomatonta elämää, joka käy yli ymmarryksen.
Lunastusoppi on kristinuskon perustajien keksimä joka sai sitten ihmiset uskomaan siihen
Jeesushan sanoi ennen poislähtöään kun näki, että omat opetuslapsetkaan eivät ymmärtäneet häntä
Jeesus puhui luonnonlaeista jotka olivat ikuisia ja pysyviä, eikä puhunut jumalasta mitään.
Kristiuskon perustajat eivät sitä ymmärtäneet ja ajattelivat sitä juutalaisten jumalaksi
Kun vanhat mytologiat ja mysteerit päivitetään nykypäivään ,niin
se asia selviää
Se on myös kalevalan luomista koskevissa runoissa , kun henkilönimien tilalle pannaan henkiset tapahtumat.- PonnistelitkoOikein
Aivan älytöntä humpuukia!
- tiedon_asteet
Ero on lähinnä siinä, että
1. kristityt ymmärtää vertauskuvat kirjaimellisesti tosina (eksoteerisin ja pinnallisin totuus)
2. tietäväiset tajuaa ne vertauskuviksi (suuntaudutaan eksoteerisesta varsinaiseen totuuteen)
3. Salatieteilijät ymmärtävät kaupan päälle vielä noiden vertauskuvien merkitystäkin kokemusmaailmassa. Ja ovat itse kokeneet mysteerioita, joten eletyt mysteeriot eivät ole mysteereitä. Tässä vaiheessa alkujaan satutarinasta tulee koettua totuutta. Sadun merkitys on koettu ja eletty.. ja eletään päivittäisessä elämässä. - nättiämuttajargonia
tiedon_asteet kirjoitti:
Ero on lähinnä siinä, että
1. kristityt ymmärtää vertauskuvat kirjaimellisesti tosina (eksoteerisin ja pinnallisin totuus)
2. tietäväiset tajuaa ne vertauskuviksi (suuntaudutaan eksoteerisesta varsinaiseen totuuteen)
3. Salatieteilijät ymmärtävät kaupan päälle vielä noiden vertauskuvien merkitystäkin kokemusmaailmassa. Ja ovat itse kokeneet mysteerioita, joten eletyt mysteeriot eivät ole mysteereitä. Tässä vaiheessa alkujaan satutarinasta tulee koettua totuutta. Sadun merkitys on koettu ja eletty.. ja eletään päivittäisessä elämässä.saahan tuolla tavalla kuvitella
mutta ei kestä kyllä minkäänlaista kritiikkiä
- hetheth
Uskonnot on luotu valtaapitävien toimesta jotta kansa pysyisi kuuliasena ja orjuutamisella vallanpitäjille.
- atenVapaus
Kun taas ateismia paasataan sitä varten että alamaiset saataisiin pidäkkeettömämmin murhaamaan ja toteuttamaan vallanpitäjien mielivaltaa
Ateistisen kommunismin suurmenestys, yli sata miljoonaa uhria, on vertaansa vailla oleva tunnustus ateismin amoraaliselle aivopesulle
Ei ole mikään oppi on olotita Jonka Jeesus hankki omalla ristinkulemallaan omillee.
Ei Jeesus mitään "olotilaa" ole ristinkuolemallaan hankkinut. Taivas-oppi tuli kristinuskoon kreikkalaisesta filosofiasta kirkkoisien mukana. Raamattu taasen ei kerro tällaisesta taivaseen menemisestä mitään, vaan Jeesus palaa tänne maan päälle - ja sitten aikanaan luodaan vielä uudet taivaat ja UUSI MAA, jonne Uusi Jerusalem laskeutuu. Jumalan tahto on elää ihmisen kanssa maan päällä.
Ja taivasten valtakunta tarkoittaa Jumalan valtakuntaa, eikä taivasta.
Taivaaseen meneminen/pääseminen on vain oppi, joka on peräisin aivan muista lähteistä kuin Raamatusta.- salaloossi
George_L kirjoitti:
Ei Jeesus mitään "olotilaa" ole ristinkuolemallaan hankkinut. Taivas-oppi tuli kristinuskoon kreikkalaisesta filosofiasta kirkkoisien mukana. Raamattu taasen ei kerro tällaisesta taivaseen menemisestä mitään, vaan Jeesus palaa tänne maan päälle - ja sitten aikanaan luodaan vielä uudet taivaat ja UUSI MAA, jonne Uusi Jerusalem laskeutuu. Jumalan tahto on elää ihmisen kanssa maan päällä.
Taivaaseen meneminen/pääseminen on vain oppi, joka on peräisin aivan muista lähteistä kuin Raamatusta.Aika lailla olet yksin noiden ”aatostesi” kanssa. Mutta älä ahdistu. Laita vaikka ikioma kirkko väitteidesi ympärille. Sukupiiristä kun etsit sellaisia, joilla kulmakarvat pyrkivät kasvamaan yhteen, niin siinä on vastaanottavaisia jäsenehdokkaita noin korkeille toimille. Eipä aikaakaan kun jo kolmistanne kokoonnutte pihassanne. Sinä ja se ja kolmantena pihatonttu.
salaloossi kirjoitti:
Aika lailla olet yksin noiden ”aatostesi” kanssa. Mutta älä ahdistu. Laita vaikka ikioma kirkko väitteidesi ympärille. Sukupiiristä kun etsit sellaisia, joilla kulmakarvat pyrkivät kasvamaan yhteen, niin siinä on vastaanottavaisia jäsenehdokkaita noin korkeille toimille. Eipä aikaakaan kun jo kolmistanne kokoonnutte pihassanne. Sinä ja se ja kolmantena pihatonttu.
"Aatosten"? - En suinkaan, kyllä Raamattunsa tuntevat nämä asiat tietävät kyllä. Jos Raamattu kerta kertoo taivaaseen menemisestä jossakin niin kerro nyt ihmeessä missä, äläkkä jauha älyttömyyksiä ja typeriä saatanan ja lihasi sinulle kertomia "vinkkejä".
Taitaa filosofi Platonin opit ja mielikuvitus taivas olla niin rakas ajatus ja fantasia, että pitää hermostua siellä eikä pysty keskustelemaan asiasta ollenkaan.- sivuraiteenhörhö
George_L kirjoitti:
"Aatosten"? - En suinkaan, kyllä Raamattunsa tuntevat nämä asiat tietävät kyllä. Jos Raamattu kerta kertoo taivaaseen menemisestä jossakin niin kerro nyt ihmeessä missä, äläkkä jauha älyttömyyksiä ja typeriä saatanan ja lihasi sinulle kertomia "vinkkejä".
Taitaa filosofi Platonin opit ja mielikuvitus taivas olla niin rakas ajatus ja fantasia, että pitää hermostua siellä eikä pysty keskustelemaan asiasta ollenkaan.Se siinä vain, että mistä "Raamatusta" kukin puhuu. Sinulla voi olla joku Mormoonin kirja tai Jehovien mikälie. Itse kun pukstaavaa tekstiä, niin siellähän voi lukea mitä vaan. Tai olla lukematta.
Mutta omapa vahinkosi. sivuraiteenhörhö kirjoitti:
Se siinä vain, että mistä "Raamatusta" kukin puhuu. Sinulla voi olla joku Mormoonin kirja tai Jehovien mikälie. Itse kun pukstaavaa tekstiä, niin siellähän voi lukea mitä vaan. Tai olla lukematta.
Mutta omapa vahinkosi."Se siinä vain, että mistä "Raamatusta" kukin puhuu. "
"Itse kun pukstaavaa tekstiä, niin siellähän voi lukea mitä vaan. Tai olla lukematta."
- No tässä nyt ihan tiedoksi vielä kerran, että kristittyjen Raamatusta puhutaan, esim 33/38 käännöksestä. Selkisikö? Niin eipä tarvitse pelätä mistään epämääräisestä Raamatusta.
"Sinulla voi olla joku Mormoonin kirja tai Jehovien mikälie."
- Ei todellakaan ole. Mormonit ovat sitä paitsi menossa taivaaseen, samoin kuin jehovista 144 000. Heiltäkin siis löytyy tuo taivas-oppi.
"Mutta omapa vahinkosi."
- Oma on vahinkosi kun kiertelet ja kaartelet tunnustamatta raamatullisia tosiasioita, ihmisopeista ja -perinteistä kiinnipitäen samalla tavalla kuin fariseukset.George_L kirjoitti:
Taivaaseen meneminen/pääseminen on vain oppi, joka on peräisin aivan muista lähteistä kuin Raamatusta.Ristin kuolemalla hankki,vapautuksen synnin orjuudesta kärsi sen mikä olisi kuulunut ihmisen kärsiä.
kuulija4 kirjoitti:
Ristin kuolemalla hankki,vapautuksen synnin orjuudesta kärsi sen mikä olisi kuulunut ihmisen kärsiä.
Aivan! Jeesus todellakin "Ristin kuolemalla hankki,vapautuksen synnin orjuudesta kärsi sen mikä olisi kuulunut ihmisen kärsiä", tuo on täysin oikein sanottu! Harmi vain, että kaikki kristitytkään eivät ymmärrä sitä Jeesus tuli vapauttamaan ihmiset synninorjuudesta, ajatellaan että Jeesus tuli vain pelastamaan ihmiset kadotukselta.
- kristittypääseeperille
Hebrealaisia "ajattelijoita" jotka vihapuhe-Talmudinkin kyhäsivät, ei voine ruudinkeksijöiksi luonnehtia... Kyllä kreikkalainen ajattelu on aivan ylivertaista näitten aavikkouskonto-mustakaapujen sairasmieliseen roskaan verrattuna! Tarkoitan ns. Saatanan synagogaa tässä kontekstissa. Kristityt pääsevät taivaaseen, judaistit ja hislopistit joutuvat hiiliä lapioimaan alimpaan kattilakuntaan. Minä en jehovien parsiiteista perusta, haluan päästä Jumalan taivaaseen!
- ylvmrtkjyhmlrö
"Hebrealaisia "ajattelijoita" jotka vihapuhe-Talmudinkin kyhäsivät, ei voine ruudinkeksijöiksi luonnehtia"
Turhapa sinunkaan nobeleista haaveilla. Sen näköistä - höyrylisäähourua
ylvmrtkjyhmlrö kirjoitti:
"Hebrealaisia "ajattelijoita" jotka vihapuhe-Talmudinkin kyhäsivät, ei voine ruudinkeksijöiksi luonnehtia"
Turhapa sinunkaan nobeleista haaveilla. Sen näköistäNäin! Täällä keskusteluissa on monta väittäjää, jotka kiskovat hilseestään milloin mitäkin kummallisia väitteitä. Vailla perusteita. Yliopistolle niillä ajattelijoilla on asiaa ehkä korkeintaan jonkun siivousfirman vuokratyövoimana. Että se siitä.
On olemassa Taivas ja helvetti ja sinne joutuu sen perusteella onko Jumalan lapsi, vai eikö ja Jumalan lapseksi tullaan vain uudestisyntymän kautta, eli Jeesus tulee sydämeen ja ihminen uudestisyntyy Jumalasta.
Luuk. 16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. >> Jakeen lisätiedot
16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"Ja minä näin UUDEN TAIVAAN ja UUDEN MAAN; sillä ENSIMMÄINEN TAIVAS ja ensimmäinen maa OVAT KADONNEET, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, UUDEN JERUSALEMIN, minä näin laskeutuvan ALAS TAIVAASTA Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan MAJA IHMISTEN KESKELLÄ! Ja Hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat Hänen kansansa, ja Jumala Itse ON OLEVA HEIDÄN KANSSAAN, heidän Jumalansa; ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." [Ilm. 21:1-4, 33/38-käännös]
- keskustelupalsta
George_L kirjoitti:
Ja minä näin UUDEN TAIVAAN ja UUDEN MAAN; sillä ENSIMMÄINEN TAIVAS ja ensimmäinen maa OVAT KADONNEET, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, UUDEN JERUSALEMIN, minä näin laskeutuvan ALAS TAIVAASTA Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan MAJA IHMISTEN KESKELLÄ! Ja Hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat Hänen kansansa, ja Jumala Itse ON OLEVA HEIDÄN KANSSAAN, heidän Jumalansa; ja Hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." [Ilm. 21:1-4, 33/38-käännös]
Kun ihmisiillä on ihan kotonaankin Raamattu ja netistä saa lukea ilmaiseksi Raamattua vaikka millä kielellä, niin ettet viittis kopioida turhaan tänne. Täällä pitäis keskustella
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212368Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2152008Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611513Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1751314- 551248
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751046Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa64970Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52894
- 31865