Varoitus Kehä ykköselle

TinaNappi

Kaheli mimmi ajelee Nissan Jukella Kehä ykkösellä kuin päätön kana työmatkaliikenteessä. Tästä on useampia havaintoja.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • audisisko

      Ja itärajalla läski vetelee pösöllä päissään.

    • moottorimimmi

      ON siellä monta hullua audijuppia ja bemaripoikaakin. Ja eiköhän muutkin merkit ole aika tasaisesti edustettuna. Yleensä pahimmat hullut on kyllä ukkoja

      • TinaNappi

        Tämä Juke-mimmi on kyllä kahelein tapaus, mitä omalle kohdalleni on sattunut. Ajan siis päivittäin työmatkat Kehä ykkösellä.


      • audisisko
        TinaNappi kirjoitti:

        Tämä Juke-mimmi on kyllä kahelein tapaus, mitä omalle kohdalleni on sattunut. Ajan siis päivittäin työmatkat Kehä ykkösellä.

        Naisia haukutaan!


      • TinaNappi
        audisisko kirjoitti:

        Naisia haukutaan!

        Ei tässä muita naisia haukuta kuin Juke-mimmiä.


      • somekuskit_eli_akat

        Nykyään pahimmat hullut ajaa
        1) pakettiautoilla
        2) kitumaastureilla (tässä lajissa akat hyvin edustettuina)
        3) perhekipoilla/järkiautoilla (Octavia, Roomster, C4 Picasso ja Varis jääneet viime aikoina mieleen)

        Yleisenä sääntönä näyttääkin olevan, että mitä rumempi/ankeampi/"järkiauto" on kyseessä, sen pahempi kestovitutus on kuskilla päällä. Koskee myös ja erityisesti ankean harmaita VAG tuotteita!

        Tempauksina mm.
        - ajetaan 40 rajoitusalueella 60 km/h, 60 rajoitusalueella 70-80 km/h, mutta 80/100 alueella saattaakin riittää 75 (80 mittarin mukaan)
        - roikutaan 60-80 nopeuksissakin 4 m / 0,2 s turvaväiln päässä (etenkin ämmät osaavat tämän)
        - kuski (lue: pissis) keskittyy pyllykirjan päivittämiseen (aipädi ratin päällä)
        ajamisen sijaan
        - kaistapujottelua äkkinäisin = yllättävin liikkein ja, tietenkin, ilman vilkkua
        - liittymiskaistalta = kolmion takaa tungetaan 80 ajavan eteen 50-60 nopeudella, mutta pelleä kun lähtee ohittamaan, niin sitten kaasupoljin kyllä löytyy
        - ajetaan bussikaistaa
        - risteykseen ajetaan "vanhoilla vihreillä", vaikka toiselle ajosuunnalle on jo vihreä valo syttynyt
        - toisaalta liikennevaloissa kun ollaan "paalupaikalla", niin siitä lähdetään liikkeelle kuin purkka tukasta (eli samoilla vihreillä ei kerkiä muita autoja, kun puhutaan kääntymisestä vasemmalle & vastaantulijoilla samaan aikaan vihreät)
        - pimeällä/kaatosateessa ajetaan pelkät päiväajovalot päällä
        - jos jotain valoja osataan päälle kytkeä, niin kyseessä on homovalot, jotka palaa etenkin kasvaimissa öin päivin
        - nastarenkaat alla vielä kesäkuussa

        Bemarit puolestaan ajavat selvästi keskitasoa fiksummin eikä pahaa sanottavaa ole niistä audeistakaan, joiden takaluukussa seisoo kuutonen. A3/A4 malleissa jokunen perseilijä/perskärpänen on vielä joukossa.


      • somekuskit_eli_akat
        somekuskit_eli_akat kirjoitti:

        Nykyään pahimmat hullut ajaa
        1) pakettiautoilla
        2) kitumaastureilla (tässä lajissa akat hyvin edustettuina)
        3) perhekipoilla/järkiautoilla (Octavia, Roomster, C4 Picasso ja Varis jääneet viime aikoina mieleen)

        Yleisenä sääntönä näyttääkin olevan, että mitä rumempi/ankeampi/"järkiauto" on kyseessä, sen pahempi kestovitutus on kuskilla päällä. Koskee myös ja erityisesti ankean harmaita VAG tuotteita!

        Tempauksina mm.
        - ajetaan 40 rajoitusalueella 60 km/h, 60 rajoitusalueella 70-80 km/h, mutta 80/100 alueella saattaakin riittää 75 (80 mittarin mukaan)
        - roikutaan 60-80 nopeuksissakin 4 m / 0,2 s turvaväiln päässä (etenkin ämmät osaavat tämän)
        - kuski (lue: pissis) keskittyy pyllykirjan päivittämiseen (aipädi ratin päällä)
        ajamisen sijaan
        - kaistapujottelua äkkinäisin = yllättävin liikkein ja, tietenkin, ilman vilkkua
        - liittymiskaistalta = kolmion takaa tungetaan 80 ajavan eteen 50-60 nopeudella, mutta pelleä kun lähtee ohittamaan, niin sitten kaasupoljin kyllä löytyy
        - ajetaan bussikaistaa
        - risteykseen ajetaan "vanhoilla vihreillä", vaikka toiselle ajosuunnalle on jo vihreä valo syttynyt
        - toisaalta liikennevaloissa kun ollaan "paalupaikalla", niin siitä lähdetään liikkeelle kuin purkka tukasta (eli samoilla vihreillä ei kerkiä muita autoja, kun puhutaan kääntymisestä vasemmalle & vastaantulijoilla samaan aikaan vihreät)
        - pimeällä/kaatosateessa ajetaan pelkät päiväajovalot päällä
        - jos jotain valoja osataan päälle kytkeä, niin kyseessä on homovalot, jotka palaa etenkin kasvaimissa öin päivin
        - nastarenkaat alla vielä kesäkuussa

        Bemarit puolestaan ajavat selvästi keskitasoa fiksummin eikä pahaa sanottavaa ole niistä audeistakaan, joiden takaluukussa seisoo kuutonen. A3/A4 malleissa jokunen perseilijä/perskärpänen on vielä joukossa.

        Yksi pointti unohtui:

        - ämmät ei osaa/tajua/viitsi kääntyessään väistää kevyttä liikennettä

        Taannoin tuli fillaroitua enemmänkin ja piti aina risteyksissä tarkistaa, että onko kääntymässä olevan auton ratissa mies vai akka. Jos kuski oli akka, niin sai varautua siihen, että se yrittää ajaa päälle...

        Lehtijuttujen peruteella sama tyyli jatkuu edelleen. Lähes aina on ollut akka ratissa, kun kääntyvä auto on ajanut suojatiellä olleen jalankulkijan yli.

        Toki miehilläkin on oma sokea pisteensä. Vanhat kääkät eivät osaa ajaa liikenneympyrässä karvahatut luulevat, että liikenneympyrän "läpi" ajettaessa (yleensä, kun poistutaan 2. liittymästä) ollaan etuajo-oikeutettuja kaikkeen muuhun liikenteeseen nähden & vilkkua ei tarvitse käyttää.


      • YhäKekkonen
        somekuskit_eli_akat kirjoitti:

        Yksi pointti unohtui:

        - ämmät ei osaa/tajua/viitsi kääntyessään väistää kevyttä liikennettä

        Taannoin tuli fillaroitua enemmänkin ja piti aina risteyksissä tarkistaa, että onko kääntymässä olevan auton ratissa mies vai akka. Jos kuski oli akka, niin sai varautua siihen, että se yrittää ajaa päälle...

        Lehtijuttujen peruteella sama tyyli jatkuu edelleen. Lähes aina on ollut akka ratissa, kun kääntyvä auto on ajanut suojatiellä olleen jalankulkijan yli.

        Toki miehilläkin on oma sokea pisteensä. Vanhat kääkät eivät osaa ajaa liikenneympyrässä karvahatut luulevat, että liikenneympyrän "läpi" ajettaessa (yleensä, kun poistutaan 2. liittymästä) ollaan etuajo-oikeutettuja kaikkeen muuhun liikenteeseen nähden & vilkkua ei tarvitse käyttää.

        Akat vaihtavat kaistaa päätään kääntämättä. Tästä seuraa tunkemista liian pieniin väleihin. Muut joutuvat jarruttamaan, ja ketjukolarin todennäköisyys kasvaa.


      • samahuomattu
        somekuskit_eli_akat kirjoitti:

        Nykyään pahimmat hullut ajaa
        1) pakettiautoilla
        2) kitumaastureilla (tässä lajissa akat hyvin edustettuina)
        3) perhekipoilla/järkiautoilla (Octavia, Roomster, C4 Picasso ja Varis jääneet viime aikoina mieleen)

        Yleisenä sääntönä näyttääkin olevan, että mitä rumempi/ankeampi/"järkiauto" on kyseessä, sen pahempi kestovitutus on kuskilla päällä. Koskee myös ja erityisesti ankean harmaita VAG tuotteita!

        Tempauksina mm.
        - ajetaan 40 rajoitusalueella 60 km/h, 60 rajoitusalueella 70-80 km/h, mutta 80/100 alueella saattaakin riittää 75 (80 mittarin mukaan)
        - roikutaan 60-80 nopeuksissakin 4 m / 0,2 s turvaväiln päässä (etenkin ämmät osaavat tämän)
        - kuski (lue: pissis) keskittyy pyllykirjan päivittämiseen (aipädi ratin päällä)
        ajamisen sijaan
        - kaistapujottelua äkkinäisin = yllättävin liikkein ja, tietenkin, ilman vilkkua
        - liittymiskaistalta = kolmion takaa tungetaan 80 ajavan eteen 50-60 nopeudella, mutta pelleä kun lähtee ohittamaan, niin sitten kaasupoljin kyllä löytyy
        - ajetaan bussikaistaa
        - risteykseen ajetaan "vanhoilla vihreillä", vaikka toiselle ajosuunnalle on jo vihreä valo syttynyt
        - toisaalta liikennevaloissa kun ollaan "paalupaikalla", niin siitä lähdetään liikkeelle kuin purkka tukasta (eli samoilla vihreillä ei kerkiä muita autoja, kun puhutaan kääntymisestä vasemmalle & vastaantulijoilla samaan aikaan vihreät)
        - pimeällä/kaatosateessa ajetaan pelkät päiväajovalot päällä
        - jos jotain valoja osataan päälle kytkeä, niin kyseessä on homovalot, jotka palaa etenkin kasvaimissa öin päivin
        - nastarenkaat alla vielä kesäkuussa

        Bemarit puolestaan ajavat selvästi keskitasoa fiksummin eikä pahaa sanottavaa ole niistä audeistakaan, joiden takaluukussa seisoo kuutonen. A3/A4 malleissa jokunen perseilijä/perskärpänen on vielä joukossa.

        Juuri noilla tyylinä vaihdella kaistaa miten sattuu ja kilpailla keskenäänkin. Myös joillakin mersu- ja bemarikuskeilla tapana vaihtaa kaistaa matelemalla pieneen rakoon ilman vilkkua, aika erikoista sanoisin. Kuvittelevat kai olevansa maailman omistajia kun saaneet ostettua vanhan kiesin tai ajavat uudemmalla pankin autolla.


    • kännyyn

      Parkkihalleissa kaahaillaan känny korvalla. Useimmiten nainen!

    • itikat_lasilla

      Mitäs jos keskityttäisiin antamaan tilaa ja pitämään oman auton pellit ehjinä, muista toilailijoista huolimatta. Joskus se virhearviointi voi sattua omallekkin kohdalle, jolloin vastapuolen toivoo joustavan ja jos nyt kopsahtaa niin ymmärrys vahinkoa kohtaan voisi olla paikallaan.

      Ajetaan turvallisesti, yhdessä!

    • Nissan Juke. Onko joku ostanut sellaisen rumiluksen ja maksanut siitä auton hinnan?

      • jukekuski

        On, tietysti. Juke on hyvä ja jämäkkä ajaa, sopivasti erilaisen näköinen, hyvä automaattivaihteisto, neliveto, turbokone 190 hv, runsaasti varusteita. Se on helppo pysäköidä kaupungissa kun on niin lyhyt. Bensaa se vie reilusti, mutta kun ajoa tulee muutenkin vain 10-15tkm vuodessa, niin ei haittaa.


      • 330d-ja-hajis
        jukekuski kirjoitti:

        On, tietysti. Juke on hyvä ja jämäkkä ajaa, sopivasti erilaisen näköinen, hyvä automaattivaihteisto, neliveto, turbokone 190 hv, runsaasti varusteita. Se on helppo pysäköidä kaupungissa kun on niin lyhyt. Bensaa se vie reilusti, mutta kun ajoa tulee muutenkin vain 10-15tkm vuodessa, niin ei haittaa.

        Siinä Nissan Pissan omistaja yrittää selitellä mokaansa parhain päin.


      • 12plus8
        jukekuski kirjoitti:

        On, tietysti. Juke on hyvä ja jämäkkä ajaa, sopivasti erilaisen näköinen, hyvä automaattivaihteisto, neliveto, turbokone 190 hv, runsaasti varusteita. Se on helppo pysäköidä kaupungissa kun on niin lyhyt. Bensaa se vie reilusti, mutta kun ajoa tulee muutenkin vain 10-15tkm vuodessa, niin ei haittaa.

        Hyvä että syyllinen kaahailuun löytyi ja tulit ilmottautumaan.


      • hehhehehee
        330d-ja-hajis kirjoitti:

        Siinä Nissan Pissan omistaja yrittää selitellä mokaansa parhain päin.

        Näköjään Nissanille kiihdytyksessä hävinnyt bemarikuski ilmoittautui. No, onhan noita tullut itsekin kyykytettyä kun yrittäneet risteyksestä lähtiessä kiilata eteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe