Näin sitten kävi että sain tarkastusmaksun mikä ei oo mikään päivän piristys, kun rahaa on laukussa ja valmiina kuitenski maksamaan sen matkan.
Siinä junassa ei lukenu siis missään missä on kohtaa se vaunu, jossa myydään lippu kuten normaalisti olisi. Aikaa oli noin 8 min ennenkuin juna lähtee ja monet oli junan ulkopuolella ihmettelemässä. Mäpä sitten päätin vaa hypätä junaan, kun luulis että kuitenkin myisivät ainakin tällä kertaa lipun vaikkei olisi lipunmyyntivaunu kun ei kerta lue missään. No juna lähti sitten matkaan ja konnari ei oo tullut vielä. Olin kuuntelemassa musiikkia kuulokkeilla ja tuijotin ulos ikkunasta enkä huomannu heti sitä konnaria joka oli taempana kun oon selinpäin, jos katsotaan missäpäin konnari on. Mut kuulin sitten et taempana olevat matkustajat pysäytti tämän konnarin ja hän myi heille lipun, jonka jälkeen kiitää vaan siitä vaunusta toiseen vaunuun. Aattelin et kai konnari tulee koht takas mut ei siinähän sitten tulevat tarkastamaan sitä lippua ja tietysti 80€ tarkastusmaksu.
kyllähän tää todellakin ärsytti kun oon tehnyt töitä rahan eteen (siivoillut, koiria ulkoiluttanu ja lapsenvahtina ollut)...kai täytyy sitten maksaa
Ongelmana etten omista pankkitiliä, miten voin maksaa tän onko mahollista että maksaisi käteisellä miten ja missä se onnistuu?
Miten maksan tarkastusmaksun
14
3868
Vastaukset
- sitä-sattuu
8 minuutissa kävelee pitkänkin junan päästä päähän useamman kerran. Matkustajan tulee itse huolehtia siitä, että hänellä on matkaan oikeuttava, asianmukaisesti leimattu lippu tai että hän ostaa sellaisen junan konduktööriltä. Sitä varten pitää olla valmis käymään vaikka toisessa vaunussa. Sama pätee lipun leimaamiseen. Jos yksi leimauslaite ei toimi, niin matkustajan pitää itse kävellä seuraavalle leimauslaitteelle toiseen vaunuun.
Se on ihan yleistä, että lipuntarkastajat tulevat pian konduktöörin perässä. Kun matkustajalle on kerran annettu mahdollisuus ostaa lippu, niin sen jälkeen voidaan aloittaa tarkastus. Ei siis pidä vetäytyä omiin ajatuksiin ennen kuin pakolliset velvoitteet on hoidettu.
Maksun voi maksaa pankin tiskillä. Käteismaksusta saattaa tosin mennä palvelumaksu. Helsingin lähiliikenteen tarkastusmaksut voi maksaa myös tarkastusmaksutoimistossa tai HSL:n asiakaspalvelupisteessä.- helppiä_
Siis tiedän ettei pidä vetäytyä omiin ajatuksiin ennen kuin pakolliset velvoitteet on hoidettu, mutta kyllä huomasin konnarin ja ehkä kerkeisin jos hän pysähtyisi niin ostamaan mutta hän siitä lähtee pois ja muilla kerroilla konnari on tullut takaisin ja oon kerennyt hyvin ostamaan lipun ennen tarkastusta. No mutta kai on sitten aivan pakko maksaa ja mietin vain kuinka paljon tämä palvelumaksu maksaa tai missä se HSL:n asiakspalvelupisti kun en itse kovin moneen paikkaan ole junalla matkustanut.
Ja mitä tuolla 8 minuutissa kävelee pitkänkin junan päästä päähän useamman kerran, mitä tuolla tarkoitat? Itse mainitsin sen vain ettei missään lue ja aikaa oli sen verran ennen kuin juna lähtee ja jopa kuljettaja ei itse osannut vastata siihen kun eräs nainen kysyi häneltä itse kun hän oli junan ulkopuolella, että mitä se auttaa kävellä junassa päästä päähän.
Kiitos kuitenkin vastauksestasi, toivottavasti joku osaisi neuvoa HSL: asiakspalvelupiste tai jos menisi pankkiin ei varmaan ole väliä onko se mikä pankki ja paljon maksaa tarkastusmaksu. Kysymys voi olla jonkun mielestä tyhmä mutta junalla olen matkustanut vain kahteen eri paikkaan ja kerran Tikkurilaan, eikä minulla ole pankkitiliä vielä. - helppiä_
Tämä on vähän stressaavaa...ja kirjoitusvirheitäkin tulee tarkoitin siis tuossa lopussa että paljon palvelumaksu eikä tarkastusmaksu
- helppiä_
Ja niin voiko toinen maksaa sen puolestani sitten? Jos voi olisi sitten helpompaa, että annan hänelle sen käteisenä ja hän voisi maksaa sen kun hänellä on pankkitili, ettei tarvitse mennä pankkiin eikä HSL:palvelupisteeseen jos kaveri voisi auttaa :/
- nufnuf
Semmoisia hölmöjä bussit on pullolla!!!
- helppiä_
Tajusitko ollenkaan mitä oon yrittänyt kertoa, että on vähän vaikeaa ostaa tuossa tilanteessa lippua kun se konnari menee vaa ohi ja kun yleensä se tulee takas ja viel kerkee ostamaan sen lipun, mutta ei kun tulee tarkastajat, joten miten on muka matkustaja tässä hölmö? Ja oikeastaan kyseessä on juna eikä bussi.
Ja lukemaani mukaan monilla on käynyt että tulee turhaan sakkoa, vaikka muut siinä lähellä kertoivat, että kyseinen henkilö tuli vasta junaan lapsen kanssa eikä kerennyt ostamaan heti lippua riisuessaan lapselta päällysvaatteet ja silti tuli sakko kun tarkastajat törkeästi eivät välittäneet eivätkä kuunnelleet. Varmasti on muitakin näitä täällä jotka valittavat tämän kaltaisesta asiasta.
Halusin vain kysyä ystävällisesti apua, että voisin hoitaa tämän asian. - nafinaf
nyt minä tajun, tyttö on vähän bööööö.
- lipuntarkastaja
Miksi se lapsi piti keskellä kesää turata paksuilla vaatteilla, sama lämpötila on junassa kuin ulkonakin. Jos on intoa ostaa lippu, niin kyllä sellaisen saa, mutta jos haluaa mennä pummilla, niin silloin tekee jotain muuta, kun konnari kävelee ohi.
Ihan sama asia, kun menisit ärrälle syömään jäätelöä sitä maksamatta toivoen ettei vain myyjä näe. Matkustaminen pummilla houkuttaa, kun se on niin helppoa. mutta se on silti rikos nimikkeeltään lievä matkustuspetos!- helppiä
Lukisitko mitä vastasin tuolle viimeksi kirjoittaneelle alhaalla olevassa kommentissa...ymmärrän tuon sarkastisen kirjoitustyylin mutta voisi olla edes jotain hyödyttävää? JA MYÖS selitin miksi sun kommentissa ei oo järkeä
- prosekuuttori
Pummilla matkustaminen ei ole kuitenkaan rikos. Mistähän nimimerkki lipuntarkastaja on keksinyt lievän matkustuspetoksen. Sellaista ei ole olemassakaan. Hallituksen esityksessä koskien rikoslain osauudistusta pohdittiin palvelupetos -nimikkeen ottamista rikoslakiin. Siitä kuitenkin luovuttiin. Tarkastusmaksu on vain hallinnollinen seuraamus ja verrattavissa pysäköintivirhemaksuun.
- helppiä_
Siis kuuntelin erittäin kovaa musiikkia kuulokkeilla, enkä siksi kuullut, kun konnari käveli ohi. Heh, se oli muuten kiva kipale, jota kuuntelin, arvaatteko mikä kappale??
No, kuuntelin silloin "pummilla Tallinnaan", wittu se on kiva laulu!- helppiä_
Ei nyt ette ymmärrä tuo lapsi juttu ei ole siis mun vaan täällä netissä luin, joten tuskin se oli kesällä! Vähän järkeä käyttöön? Että kyllä tiedämme kesällä olevan sama lämpötila niin junassa kuin ulkona, mutta mitä väliä?? Kun ette tiedä milloin se tapahtui? JOTEN ONKO JÄRKEÄ SANOA NOIN?
Ja sinä et ymmärtänyt että jos en ois huomannu sitä konnaria miten tiiän kertoa tuossa ensimmäisessä et se myi sen lipun takana oleville mut se meni ohi siitä sitten. Mut on varmaa tosi kivaaki kirjoittaa mun nimimerkillä kuin oisin kirjoittanu sen tuo joka kirjoitti "siis kuuntelin erittäin kovaa musiikkia.." en ole minä.
Ehkä te vaan muut ette osaa olla ihmisiks, kun toinen kysyy ystävällisesti apua, paitsi yksi, joka vastasi ensimmäisenä.
Kyllä oli kuulokkeet, mutta huomasin sen konnarin, jos en huomais miten tiedän että myi sen lipun mun takana oleville tai että se konnari meni ohi? Kai jollai on kokemusta et vaik on kuulokkeet pääs (nappikuulokkeet) niin jos ei kuuntele täysillä saattaa silti kuulla jos joku puhuu sulle? - helppiä_
Joten pyydän ystävällisesti että luette kommenttini myös niin ymmärrätte paremmin, paitsi tuo yksi ei ole minun en kirjoittanut kuinka kovalla musiikkia minulla oli päällä. Miksi haluutte vääntää mun sanoja? Enkä ymmärrä miksi tuollainen kommentti "Miksi se lapsi piti keskellä kesää turata paksuilla vaatteilla" ethän edes tiedä milloin tapahtui ja sanoin kyllä selvästi lukeneeni sen joten EI TARKOITA että se tapahtui kesällä. MITÄ JÄRKEÄ SIINÄ OLISI? Ymmärtääkö kukaan yhtään mitään
Otappa saataja seuraavalla kerralla mukaan joka hoitaa nämä juoksevat asiat ... ...on ainoastaan saamattomuutta jollei saa hankittua lippua.Ja 80 egeä on liian pieni hinta liputtomuteen koska sama on varmaan useamminkin kulkenut liputtomana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1503321Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel862257Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä102217Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien761900Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi251859Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k131838Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1561743Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem301698Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️181462Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill51246