Oliko Iivana Julma Mamai khaanin jälkeläinen

papai

Ja moniko Venäjän ruhtinas polveutui Leninin ja Iivanan lisäksi mongooleista.

24

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todeäköisesti-oli

En pysty hetimilleen vastaamaan kuin, että Novgorod ja nyky-Venäjän kaakkoisosat säilyivät idän valloittajilta. Muuta väestöä kierrätettiin haaremeiden kautta. Olivathan karkeat valloittajat siellä vuosisatoja. Sieltä "ryssän karkeus" periytynee.
      Tämän päivän venäläiset ovat puoliaasialaisia, vaikka mieluummin välttelevät ko. puheenaihetta. Ulkoisena tuntomerkkinä saattaa vielä joskus erottaa pyöreän ja muuhun vartaloon suhteutettuna verrattain kookkaan pään. Tämä ajanjakso oli silloisille väestölle surullista ja rankkaa. Venäjää ei valtiona vielä ollut.
      Sittemmin hallitsijasukuun naitiin Länsi-Euroopan kuningashuoneiden prinsessoja. Samalla saatiin ulkoista sivistystä ja käytöstapoja. Viimeisimmät tsaarit olivat eurooppalaisten kuningashuoneiden ensimmäisiä ja toisia serkkuja jo useammassa sukupolvessa.
      Aatelisto ja muu yläluokka eliminoitiin kommunistihallinnon aikana.
      www.geni.com-sukusivustoilla voi nykyään päästä monien tunnetumpien venäläisten sukujuurissa vuosisatojen taakse, jopa pidemmällekin nimenomaan idän valloittajien suuntaan.

• hehehehehe

"Aatelisto ja muu yläluokka eliminoitiin kommunistihallinnon aikana."

Vilkaise tämä naama:
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Bibikov_PN.jpg
        Just niin: hän on Bibikov - suora sen Bibikovin jälkeläinen joka tarinan mukaan johti venäläisiä 600 vuotta sitten Kustaa Vaasaa vastaan. Ja kappas vaan: hän oli myös kenu.

• milosevic

Mongooli Iivana kyllä poltti Novogorodin ja sen asukkaat, nykyiset siellä asuvat eivät ole munaisten jälkeläisiä.

• tokkopauskoopi
        hehehehehe kirjoitti:

"Aatelisto ja muu yläluokka eliminoitiin kommunistihallinnon aikana."

Vilkaise tämä naama:
        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Bibikov_PN.jpg
        Just niin: hän on Bibikov - suora sen Bibikovin jälkeläinen joka tarinan mukaan johti venäläisiä 600 vuotta sitten Kustaa Vaasaa vastaan. Ja kappas vaan: hän oli myös kenu.

Sinun tavoin ryssät on aina olleet kovia tarinoimaan. Eikös se Venäjän duumaa johtava tännekin ETYK-JUHLAAN tyrkyllä oleva musikkan pänikkä väitä polveutuvansa Kiovan Venäjän ruhtinaista.

• pulkkkll

Kovasti ne pauhasi aikoinaan keltaisesta vaarasta, vihannes Breznevin mukaan Venäjä oli puskuri Aasian ja Euroopan välillä. Ei ooo hyvä ku kaikki on tulossa aina musikkaa orjuuttamaan suomalaisista alkaen.

• pitkäkö

Kuinka pitkä oli Brezhnev?

• Hehehehehe

No Iivana IV oli varsinainen sekasikiö: Hähen äitinsä Elen Glinskaja oli puolalaisesta aatelisuvusta, ja juuri Glinskit väittivät että ovat polveutuneet Mamaista. Mutta koska Mamai ei ollut Chingizidi, sillä sukulaissuhteella ei paljon merkitystä ollut. Ainakin Krimillä istuvalla Devlet-Girej khanilla oli laijllinen oikeus koko Juchi-khanin alueille. Mongoli lain mukaan. Joukkoja ei riittänyt vain, muuten Venäjä olisi islamissa nyt.
      Isän puolesta taas Ivana IV oli isoäidinä Sofia Paleologi, elikä Bysantin hallitsijasuvun prinsessa. Elikä periaatessa Ivanalla oli oikeus Konstantinopoliin. Mutta nyt joukkoja ei riittänyt Iivanalla.
      Se sukupuu on muuten aika pahasti sekoittanut hänellä pään, ja hän tykkäsi sanoa että hänen tsaarius polveutuu suoraan Caesarista ja muut hallitsijat ovat vain roskaa hänen edessä. Mikä ei tietysti edesauttanut diplomaattiassa.

Sitten siihen että Pietarin jälkeen aletiin naida prinsessoja lännestä. Mutta ennen sitä kaikki pajarisuvut yhtä laajasti naivat muita hallitsijasukuja idästa. Se oli sellainen diplomattija silloin. Joten melkein kaikki korkeat suvut omaa mongooli, tataari, taikka turkkilais vertaa. Ja kuka ketää valloitti ei ollut merkitystä. Itse ylämainittu Iivanan numero IV vaimo oli Maria Temrjukovnaa joka oli vastavalloitetun Kabardan hallitsijasuvusta.

Rasismia sellaisessa muodossa kun nykylännessä on, silloin ei vielä ollut. Se on siirtomaaajan anglojen keksintö, he tarvitsivat sitä perusteeksi valloituksille ja muiden kansojen orjuttamiselle. Ennen sitä jopa Shakespeare kirjoitti näytelmänsä Venetsian sotapäälikösta "mauri" Otellosta, ja se oli normaali.

• Herrenvolk

Rasismia oli toki jo Venäjän ajoilla, esimerkiksi Katariina Suuren ajalla valtiovalti laajeni voimaakkaasti Siperiaan. Paikallisiin alkuperäiskansoihin suhtauduttiin varsin ankarasti ja ne tuhottiin alkoholin ja tautien avulla (vrt. mitä nykyinen USA teki intiaaneille).

NL oli olevinaan "kansojen perhe", mutta ns. isovenäläinen oli siellä herrarotu. Sama mentaliteetti on Venäjällä ja emigroituneilla sloboilla Saksassa, Israelissa, Suomessa yms. Puhumattakaan Baltiasta. Paikallisista tavoista ei tarvitse välittää, vaan pitää olla omat sanomalehdet, kaupat, radioasemat yms.!

Isovenäläinen on kuitenkin se herrarotu - vaikka nostaisi rahaa Kelasta tai Sozamptista!

• Hehehehehe
        Herrenvolk kirjoitti:

Rasismia oli toki jo Venäjän ajoilla, esimerkiksi Katariina Suuren ajalla valtiovalti laajeni voimaakkaasti Siperiaan. Paikallisiin alkuperäiskansoihin suhtauduttiin varsin ankarasti ja ne tuhottiin alkoholin ja tautien avulla (vrt. mitä nykyinen USA teki intiaaneille).

NL oli olevinaan "kansojen perhe", mutta ns. isovenäläinen oli siellä herrarotu. Sama mentaliteetti on Venäjällä ja emigroituneilla sloboilla Saksassa, Israelissa, Suomessa yms. Puhumattakaan Baltiasta. Paikallisista tavoista ei tarvitse välittää, vaan pitää olla omat sanomalehdet, kaupat, radioasemat yms.!

Isovenäläinen on kuitenkin se herrarotu - vaikka nostaisi rahaa Kelasta tai Sozamptista!

Hölynpöly.

• oletsurkimus

Wikipediasta taas paskapää oikein translaattorilla käänsi copypasteerauksen.

• rasputin1861
        Herrenvolk kirjoitti:

Tavallisilla musikkoilla ei ylemmyyskompleksia ollut, ne oli Hrutsevin tasoisia surkimuksia. Musikkasta tehtiin herrarotua vasta kusimutterin käynistämän neuvostopatriotismin myötä. Kasakoille kehittyi Siperian ja muiden alueiden valtauksesta ylemmyyskompleksi josta suomalaisetkin saivat osansa.

• eikailyhyt

Kuinka pitkä oli Hrustshev?

• Voiko
        eikailyhyt kirjoitti:

Kuinka pitkä oli Hrustshev?

172 senttiä

• pitkäon

Hän oli siis hyvin pitkä ja selvästi pitempi kuin Putin.

• Bror-Erik

Natsisuomalaisten jengi taas naukuu täällä kuorossa :) Ja pullistelee huvittavasti! Hihi

• tutkisukuasivaan

Mitenkähän noi sinun omat esivanhempasi, mistä polveutunevat, kun kalmukki- ja kirgiisisotilaat kilvan paneskelivat eteläisessä Suomessa ja Pohjanmaalla.

• fgyuioplkn

Eeeei sen olion esimummoja raiskasi vain vaaleatukkaiset ja pitkät viikingit. Hän voi todistaa sen kun häpykarvat ovat vaaleahkoja ja pituutta on kokonaiset 172..

• uuteliass

oliko piilokorot mittauksessa?

• BLOODisLIFE

Iivana suuttu sen takia kun vaimo murhattiin arsenikilla!

Karpaateille tuli mongoolialaiset ja Attila ja myös on taistellu Ladislaus, Daniel, Vladislaus, Wladislaus, Radu...
      KAUAN ON KÄRSITTY VILUA JA NÄLKÄÄ BALKANIN VUORILLA TAISTELLESSA!
      KAUAN ON KÄRSITTY VILUA JA NÄLKÄÄ KARPAATEILLA TAISTELLESSA!

Te puhuitte pituudesta ja pään koosta niin mä oon kuullu että suomalaisilla olis iso pää. Itselläni on aika iso pää ja oon keskipitkä, karvoitus ei o blondia mutta onneksi säärikarvat on vaaleita ja hentosia, mä en sheivaa ja oon kesälläkin leggingsit jalassa niin mitä väliä! Yksi asia mussa on ainakin joka ei o länsimainen ja se on epikantti jota kutsutaan myös Mongoliapoimu joka peittää silmän sisänurkkaa ja on sen takia että suojelisi silmiä, ei se muuten haittaa mutta vähän meikkaamista häiritsee. Muinaisjäänne niin mä sitä kutsun! Mutta kun yhdistää länsimaiset silmät itämaisiin niin tuloksena on kauhusilmät ja se on se epikantti joka aiheuttaa sen, oon huomannu sen kun vähän nostan ylösäin. Toiset vihaa tätä mun piirrettä ja mun slaavilaisia piirteitä muutenkin ja myös mua! Venäläisyydestä tuli mieleen että kun mä kävin Bulgariassa niin siellä ne ajatteli että mä oon venäläinen ja myös Suomessa ajatellaan että mä oon venäläinen, no ollaan sitten! Suomalainen oon ainakin ja slaavilainen ihan varmasti mutta ainakin yks asia on samaa mitä on mussa ja venäläisissä ja se on se että iästä ei puhuta!

• Anonyymi

"moniko Venäjän ruhtinas polveutui Leninin ja Iivanan lisäksi mongooleista."

Lenin ei ainakaan. Hän polveutui osaksi suom.-ugrilaisista komeista.

• Anonyymi

Onko viimeinen sana "komeista" kirjoitettu oikein ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko viimeinen sana "komeista" kirjoitettu oikein ?

Ehkä pitäisi olla isolla Komeista.

• Anonyymi

Iivana Kalita kenties, mongoolit olivat tataareja.

• Anonyymi

Suomalaisilla on Euroopan kansoista eniten mongoliperimää.
      Yli puolella suomalaisista miehistä on itäinen isälinja, josta tutkijat käyttävät nimeä N (N-M231). Linjan ensimmäisen miehen arvellaan syntyneen jossain Kaakkois-Aasiassa 23 000 vuotta sitten. Suomalaisten tavallinen alatyyppi on N-M178. Tämän mutaation arvellaan syntyneen ehkä 8 400 vuotta sitten Kiinan ja Mongolian seuduilla. Jälkeläiset lähtivät leviämään noin 4 500 vuotta sitten pohjoiseen ja länteen, aina Suomeen asti.

Suomalaismiesten alalinja on tavallinen myös muilla uralilaisia kieliä puhuvilla kansoilla, kuten saamelaisilla, udmurteilla ja hanteilla. Virolaisillakin sitä tavataan, mutta ei yhtä paljon. Tämäkin alalinja on haarautunut lukuisiksi alalinjoiksi.

Nykyisin haploryhmä N-M178 on yleisempi Itä- kuin Länsi-Suomessa. Yleisin se on Pohjois-Savossa. Siellä seitsemällä miehellä kymmenestä on sama itäinen isälinja.

https://dynamic.hs.fi/2018/dna/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3723
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      31
      2134
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2034
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1711
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1522
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1472
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      79
      1423
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1154
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1113
    Aihe