Gobin autiomaan laitamilla Kiinassa asuva kansa on kiehtonut tutkijoita pitkään. Toisin kuin kiinalaisilla yleensä, heillä on siniset tai vihreät silmät ja usein vaaleat hiukset.
Vuonna 2010 dna-testit paljastivat, että kansalla on eurooppalaiset juuret. Monet tutkijat uskovat, että kansa polveutuu roomalaisista legioonalaisista, jotka asettuivat alueelle asumaan ennen ajanlaskumme alkua.
Teorian mukaan joukko roomalaislegioonalaisia pakeni alueelle kärsittyään tappion Carrhaen taistelussa vuonna 53 eaa. Teoria on saanut tukea kiinalaisista lähteistä. Kronikoitsijoiden mukaan kiinalaiset vangitsivat vuonna 36 eaa. ”kalansuomumuodostelmassa olevan joukon”, mikä saattaa viitata roomalaiseen falangiin. ( Falangi=keihäsmiesten muodostelma, jota muun muassa kreikkalaiset, makedonialaiset ja jotkut lähi-idän kansat käyttivät sotatantereella.) Paenneiden roomalaisten uskotaan toimineen alueella palkkasotureina.
Mielenkiintoista luettavaa aiheesta:
http://www.globaltimes.cn/content/799873.shtml
https://en.wikipedia.org/wiki/Liqian_(village)
http://scienceblogs.com/aardvarchaeology/2011/06/24/sino-roman-history-manipulatio/
http://birthmoviesdeath.com/2010/11/26/has-a-lost-roman-legion-been-found-in-china
http://www.saporedicina.com/english/liqian-the-chinese-town-founded-by-roman-legionnaires/
Luin aiheesta englanninkielisen kirjan, todella kiehtova tarina.
Historiaa päiväämme
126
<50
Vastaukset
Carrhaen taistelu käytiin prokonsuli Marcus Licinius Crassuksen johtamien roomalaisten ja kenraali Surenan johtamien parthialaisten välillä nykyisessä Turkissa lähellä Syyrian rajaa 53 eaa. Carrhae oli yksi roomalaisten suurimmista tappioista.
Crassus oli saanut prokonsulina provinssikseen Syyrian ja hän päätti käyttää tilaisuutta hyväkseen aloittamalla sodan Parthiaa vastaan. Vaikka roomalaisilla oli suuri ylivoima, eivät he pystyneet lyömään parthialaisia, joista suurin osa oli kevyttä ratsuväkeä. Parthialaiset saattoivat ampua jousillaan roomalaisten tiheisiin riveihin. Kun roomalaiset yrittivät hyökätä, perääntyivät parthialaiset samalla ampuen. Tämän jälkeen parthialaisten katafrakti-ratsuväki löi joukosta erkaantuneet roomalaiset.
Taistelun aikana Crassus jäi parthialaiskenraali Surenan vangiksi. Tämä nöyryytti Crassusta ja lopulta teloitutti hänet. Sen jälkeen hänen päänsä lähetettiin Parthian kuninkaan Orodes II:n nähtäväksi.
Legioonan vangitseminen ja katoaminen:
Pliniuksen mukaan taisteluun osallistunut ja vangiksi joutunut roomalaislegioona karkasi ja katosi. Parthialaisten tietojen mukaan he joutuivat parthialaisten vangiksi. Nämä lähettivät vangitun legioonan sotavankeina Pohjois-Afganistaniin. Matkalla he karkasivat ja perustivat Gobin autiomaan lähelle Kiinaan Lijiangin kaupungin, jonka nimi kiinaksi merkitsee Roomaa. Ajan kiinalaislähteet kuvailevat kaupungin asukkaita pitkiksi, vaaleahiuksisiksi ja sinisilmäisiksi.- hilmanhajatuspäivään
Viisas sydän antaa
suuhun sanat
jotka vievät perille opetuksen.
Historia on viisautta
ja viisaus on elämänlähde.
Autiomaakin voi kukkia elämää
ja kaikki tiet vievät Roomaan
Kunpa sinne kerran ajalla pääsisikin!
Neljä kertaa nähnyt lentokentän
ja Coloseumin autonikkunasta mutta ei koskaan
aikaa kävellä Rooman katuja (työmatkat)
Elämä on aikaa pysähtyä näkemään
elämä eikä kulkea aina vaan ohi..... hilmanhajatuspäivään kirjoitti:
Viisas sydän antaa
suuhun sanat
jotka vievät perille opetuksen.
Historia on viisautta
ja viisaus on elämänlähde.
Autiomaakin voi kukkia elämää
ja kaikki tiet vievät Roomaan
Kunpa sinne kerran ajalla pääsisikin!
Neljä kertaa nähnyt lentokentän
ja Coloseumin autonikkunasta mutta ei koskaan
aikaa kävellä Rooman katuja (työmatkat)
Elämä on aikaa pysähtyä näkemään
elämä eikä kulkea aina vaan ohi.....Minut tunnettiin Coloseumin loistonpäivinä nimellä Spartacus. Hieno runo.
- tietenkinon
Onnii kirjoitti:
Minut tunnettiin Coloseumin loistonpäivinä nimellä Spartacus. Hieno runo.
Varmasti hieno runo kun itse kirjoitit sen :)
- hilmanhajatuspäivään
ei muuten kirjoittanut...
Mut tämähän onkin
soturien temmellyskenttä
joten Spartacusta tarvitaan
muuallakin kuin Coloseumilla
Ehkä tuo historiankirjoitus
opetti ettei sotien mitään
voita vaan sovussa on kaikilla
paikkansa ja rauha antaa kaikkien
elää elämäänsä..... hilmanhajatuspäivään kirjoitti:
ei muuten kirjoittanut...
Mut tämähän onkin
soturien temmellyskenttä
joten Spartacusta tarvitaan
muuallakin kuin Coloseumilla
Ehkä tuo historiankirjoitus
opetti ettei sotien mitään
voita vaan sovussa on kaikilla
paikkansa ja rauha antaa kaikkien
elää elämäänsä.....Siellä missä ihminen voi elää, hän voi elää myös hyvin.
-Marcus Aurelius kirjassa "Itselleni"- hilmanhajatuspäivään
Missä sydän siellä koti
Tärkeintä on rauha sydämessä
silloin mieli oikeassa - tietenkinon
Onnii kirjoitti:
Absurdi väittämä.
Seison edelleen väittämäni takana.
- hilmanhajatuspäivään
Väittää voi mitä tahansa
mutta parempi olla myös
100% todistetaakka ja
montakohan lottovoittoa olet
saanut.Varmaan monta kun niin
hyvin tiedät asioita,mutta voin
sanoa että aikaisemmissakin
arvioissa et saanut edes pientä
lottovoittoa..joten se siitä..... - tietenkinon
hilmanhajatuspäivään kirjoitti:
Väittää voi mitä tahansa
mutta parempi olla myös
100% todistetaakka ja
montakohan lottovoittoa olet
saanut.Varmaan monta kun niin
hyvin tiedät asioita,mutta voin
sanoa että aikaisemmissakin
arvioissa et saanut edes pientä
lottovoittoa..joten se siitä.....Pyydän anteeksi jos väittämäni loukkaa sinua eikä asia näin ole, mutta sitä mieltä edelleen olen.
- hilmanhajatuspäivään
Saat anteeksi....mutta väite on väärä.
Missä sydän siellä koti
Tärkeintä on rauha sydämessä
silloin mieli oikeassaKiitos runoista, tuosta yhdestä ei kannata välittää.
- Ekakommenttitähän
Onnii kirjoitti:
Kiitos runoista, tuosta yhdestä ei kannata välittää.
En ole tuo yksi, mutta on hänelläkin oikeus mielipiteeseensä ja sen ilmaisuun. Minä välitän myös hänestä ja ymmärrän hänen kantansa asiaan. Hän on jossain määrin lähellä totuutta, vaikkei tuo yksi wannabehilma olisikaan Onnin tekosia.
Ekakommenttitähän kirjoitti:
En ole tuo yksi, mutta on hänelläkin oikeus mielipiteeseensä ja sen ilmaisuun. Minä välitän myös hänestä ja ymmärrän hänen kantansa asiaan. Hän on jossain määrin lähellä totuutta, vaikkei tuo yksi wannabehilma olisikaan Onnin tekosia.
Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta jos mielipide osoitetaan vääräksi, viisas ihminen pyytää anteeksi.
- Viideskommenttitähän
Onnii kirjoitti:
Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta jos mielipide osoitetaan vääräksi, viisas ihminen pyytää anteeksi.
Sulla on sitten paljon syitä pyytää anteeksi ja monelta.
Historia kertoo juuremme ja menneisyyden arvosta todella, koska sieltä opimme myös virheitä ihmiskunnasta. mitä tulisi välttää tulevaisuudessa ja mitä aiheutuu jos emme vältä.
moraalinvartija kirjoitti:
Syy ja seuraussuhde ei ole runoutta
Kausaliteetti on syy–seuraussuhde eli kahden tapahtuman suhde, jossa toinen aiheuttaa toisen. Miksei ole? Perustele väittämäsi.
*hymy*Syy seuraus= kokonaiskuva
Syntyminen kuoleminen=ihmiselinikä
Syitä on monia ja kaikilla seuraukset. Se ei ole runoutta vaan antaa kokonaiskuvan.
toisia syitä tulisi välttää, tietämällä kokonaiskuvan mutta syitä ei, että saavuttaa, sen yhteisen hyvän.moraalinvartija kirjoitti:
Syy seuraus= kokonaiskuva
Syntyminen kuoleminen=ihmiselinikä
Syitä on monia ja kaikilla seuraukset. Se ei ole runoutta vaan antaa kokonaiskuvan.
toisia syitä tulisi välttää, tietämällä kokonaiskuvan mutta syitä ei, että saavuttaa, sen yhteisen hyvän.Kunnioitan mielipidettäsi.
Suututtaa kun äidinkielen kirjoitustaitoni surkeat ja opinnot seisovat sen vuoksi. Minun elämäni on täynnä syy seuraus suhteita, josta tulee kokonaiskuvana minä. Syy miksi en etene on liian hidas tahti itse oppiminen.
Suututtaa kun äidinkielen kirjoitustaitoni surkeat ja opinnot seisovat sen vuoksi. Minun elämäni on täynnä syy seuraus suhteita, josta tulee kokonaiskuvana minä. Syy miksi en etene on liian hidas tahti itse oppiminen.
Tsemppiä vaan.
- Tokakommenttitähän
Onnii kirjoitti:
Historia kertoo siitä, mitä on tapahtunut, runous taas siitä, mitä saattaisi tapahtua.
Historia kertoo tapahtumista, runous taas tunteista ja mielikuvista, eikä mistään mitä saattaisi lässynlässyn.
Tokakommenttitähän kirjoitti:
Historia kertoo tapahtumista, runous taas tunteista ja mielikuvista, eikä mistään mitä saattaisi lässynlässyn.
Joku on känkkäränkkä :)
Onnii kirjoitti:
Tsemppiä vaan.
Jep, olisi vaan joku olisi käynyt tämän läpi eikä itse ratkoa kaikki. Erityisopettajakin tuntuin turhalta kun itse kävin läpi,mikä minussa vikana mitä tarvi ja vieläkään en ole ratkaissut mikä on oikea oppimis muoto minulle.Hän vaan aina unohti minun ongelmani ja aloitin alusta. Todennäköisesti hän tehnyt minusta muistiin panoja.
Jep, olisi vaan joku olisi käynyt tämän läpi eikä itse ratkoa kaikki. Erityisopettajakin tuntuin turhalta kun itse kävin läpi,mikä minussa vikana mitä tarvi ja vieläkään en ole ratkaissut mikä on oikea oppimis muoto minulle.Hän vaan aina unohti minun ongelmani ja aloitin alusta. Todennäköisesti hän tehnyt minusta muistiin panoja.
Siis ei tehnyt muistiin panoja kun unohteli.
- Viisarilla
Kiitos Onni, että laitat jotain työstettävää aivoillekin.
- olentunnistanutsut
hmm hmm just....
"onni" - MielenkiintoistaOikeasti
No tämäpä selvä;DD Heti aamusta alkaa kiinalaiset viliseen silmissä
- HeyMikäBoogie
Tahtoiskohan Ne Roomalaiset Nähdä Mä Laita Takka Komia Tuli?
- lukisinsen
No mikä on kirjan nimi, jotta kiinnostuneet voivat tutustua siihen. Et kertonut sitä oleellisimpaa.
- Kirjasta
Itsekin kiinnostuin, en voisi luvata lukevani, mutta kuitenkin.
- vahvastiepäilen
Kirjasta kirjoitti:
Ei Onni sellaista kirjaa ole lukenut, kunhan pitää show'ta yllä täällä palstalla. Haluaa antaa tärkeän kuvan itsestään kun on hieman epävarma omasta haluttavuudestaan. Kaiken lisäksi tämä on ikäväpalsta eikä historiapalsta.
- Negahuonojuttu
vahvastiepäilen kirjoitti:
Ei Onni sellaista kirjaa ole lukenut, kunhan pitää show'ta yllä täällä palstalla. Haluaa antaa tärkeän kuvan itsestään kun on hieman epävarma omasta haluttavuudestaan. Kaiken lisäksi tämä on ikäväpalsta eikä historiapalsta.
hm.. Känkkäränkkänä olen ollut itsekin viimeksi tänään, ei kannata olla.
Mä käsittäisin näin, et ihminen voi kirjoittaa täällä muustakin aihepiiristä esim. sen vuoksi, et löytäisi saman henkisen ihmisen muiden joukosta. Näinkin voisi olla. Vaikkapa ihmisen, joka tykkää historiasta ja siten voi siis tunnistaa henkilön intressejä kirjoitusten perusteella. Vain Onni itse tietää, mitä hakee tai miksi kirjoittaa.
Mua kuitenkin piristää Onnin jutut, vaikken itse niin paljon historiaan olisi perehtynytkään esim. Kiinan historiaan. Tarina oli mielenkiintoinen ja tuli luettua vähän enkun kielistä tekstiäkin kun yritän parantaa kielitaitoakin :) Kirjan nimi on: Black Horse Odyssey: Search for the Lost City of Rome in China
Kirjailija: David Harris
Tilasin omani täältä:
http://www.amazon.com/Black-Horse-Odyssey-Search-China/dp/1862542708
*hymy*Kirjasta kirjoitti:
Kirjan nimi on: Black Horse Odyssey: Search for the Lost City of Rome in China
Kirjailija: David Harris
Tilasin omani täältä:
http://www.amazon.com/Black-Horse-Odyssey-Search-China/dp/1862542708
*hymy**vahvastiepäilen kirjoitti:
Olipas tekstissäsi taas kamalasti kirjoitusvirheitä. Sinulle suosittelen tätä:
http://www.egmontkampanjat.fi/texwillerlehti/?gclid=CNudyNn9k8YCFYPDcgodHKoAGwNegahuonojuttu kirjoitti:
hm.. Känkkäränkkänä olen ollut itsekin viimeksi tänään, ei kannata olla.
Mä käsittäisin näin, et ihminen voi kirjoittaa täällä muustakin aihepiiristä esim. sen vuoksi, et löytäisi saman henkisen ihmisen muiden joukosta. Näinkin voisi olla. Vaikkapa ihmisen, joka tykkää historiasta ja siten voi siis tunnistaa henkilön intressejä kirjoitusten perusteella. Vain Onni itse tietää, mitä hakee tai miksi kirjoittaa.
Mua kuitenkin piristää Onnin jutut, vaikken itse niin paljon historiaan olisi perehtynytkään esim. Kiinan historiaan. Tarina oli mielenkiintoinen ja tuli luettua vähän enkun kielistä tekstiäkin kun yritän parantaa kielitaitoakin :)Hänellä on ongelmia, joita en saa jakaa kanssanne. Ymmärrys on lääke. Olkaamme siis suvaitsevaisia. Jokainen saattaa kohdata elämänsä aikana mielenterveysongelmia.
*hymy*- vahvastiepäilen
Onnii kirjoitti:
Hänellä on ongelmia, joita en saa jakaa kanssanne. Ymmärrys on lääke. Olkaamme siis suvaitsevaisia. Jokainen saattaa kohdata elämänsä aikana mielenterveysongelmia.
*hymy*Mitä pidit kirjasta, kertoisitko tiivistäen sen sisällöstä jotain? Kovin hyviä arvioita eivät olleet ainakaan Amazonin käyttäjät antaneet. Hieman epäilyttää, että kannattaisiko tuollainen tilata. Minkä kirjan olet seuraavaksi ajatellut lukea?
Mitä pidit kirjasta, kertoisitko tiivistäen sen sisällöstä jotain? Kovin hyviä arvioita eivät olleet ainakaan Amazonin käyttäjät antaneet. Hieman epäilyttää, että kannattaisiko tuollainen tilata. Minkä kirjan olet seuraavaksi ajatellut lukea?
Kirja vastasi kysymyksiini. Olin aikaisemmin kiinnostunut aiheesta, toisin sanoen se tyydytti uteliaisuuttani.
Seuraavaksi aion lukea Pienen punaisen kirjan. (Puhtaasti uteliaisuudesta). Mao Zedongin puheita ja kirjoituksia. Tiesitkö että Pieni punainen kirja on maailman laajalevikkisin kirja Raamatun jälkeen. Sitä on painettu noin 1,5 miljardia kappaletta, aika hullua vai mitä?
*hymy*- vahvastiepäilen
Onnii kirjoitti:
Kirja vastasi kysymyksiini. Olin aikaisemmin kiinnostunut aiheesta, toisin sanoen se tyydytti uteliaisuuttani.
Seuraavaksi aion lukea Pienen punaisen kirjan. (Puhtaasti uteliaisuudesta). Mao Zedongin puheita ja kirjoituksia. Tiesitkö että Pieni punainen kirja on maailman laajalevikkisin kirja Raamatun jälkeen. Sitä on painettu noin 1,5 miljardia kappaletta, aika hullua vai mitä?
*hymy*Miten voit tietää että se on juuri toiseksi laajalevikkeisin, kun alan asiantuntijatkaan eivät sitä osaa varmaksi sanoa? Pieni punainen kirja, Raamattu yms. ovat kyllä kärkikastia, mutta yksiselitteisen varma tieteellisyys kuitenkin näyttäisi puuttuvan. Raamattu näyttää olevan niin levikin kuin lukumäärän perusteella melko varma ykkönen, mutta kakkostila ei täysin yksiselitteinen ole, vaikka useimmat lähteet Pienen punaisen kirjan kakkoseksi rankkaakin.
Tässä yksi näkemys asiasta, vastaavia löytyy paljon:
http://www.businessinsider.com/the-top-10-most-read-books-in-the-world-infographic-2012-12?IR=T
Oma elämänlaatuni ei kyllä kirjoja lukemalla paljoa nouse, vaan tärkeiden ihmisten kanssa yhdessäolemalla. Asioiden kokeminen ja viisaus voittaa asioista tietämisen minun taulukossa 100-0. Pelkkä tietäminen yksin on minulle silkkaa ajanhukkaa, enkä esim. ymmärrä niin kutsutun yleissivistyksen tärkeyttä ja sitä kauhistelua kun joku ei sitä omaa. Ja tämä viisastelu jota tässäkin teen ei myöskään paranna elämänlaatua erityisen paljoa, mutta on itselleni kuitenkin yksi tehokas avautumiskeino, jolla voi päästää höyryjä pihalle. - vahvastiepäilen
Miten voit tietää että se on juuri toiseksi laajalevikkeisin, kun alan asiantuntijatkaan eivät sitä osaa varmaksi sanoa? Pieni punainen kirja, Raamattu yms. ovat kyllä kärkikastia, mutta yksiselitteisen varma tieteellisyys kuitenkin näyttäisi puuttuvan. Raamattu näyttää olevan niin levikin kuin lukumäärän perusteella melko varma ykkönen, mutta kakkostila ei täysin yksiselitteinen ole, vaikka useimmat lähteet Pienen punaisen kirjan kakkoseksi rankkaakin.
http://www.businessinsider.com/the-top-10-most-read-books-in-the-world-infographic-2012-12?IR=T
Oma elämänlaatuni ei kyllä kirjoja lukemalla paljoa nouse, vaan tärkeiden ihmisten kanssa yhdessäolemalla. Asioiden kokeminen ja viisaus voittaa asioista tietämisen minun taulukossa 100-0. Pelkkä tietäminen yksin on minulle silkkaa ajanhukkaa, enkä esim. ymmärrä niin kutsutun yleissivistyksen tärkeyttä ja sitä kauhistelua kun joku ei sitä omaa. Ja tämä viisastelu jota tässäkin teen ei myöskään paranna elämänlaatua erityisen paljoa, mutta on itselleni kuitenkin yksi tehokas avautumiskeino, jolla voi päästää höyryjä pihalle.Lisään vielä itsensä tunteminen ja tietäminen ovat mielestäni tärkeimpiä asioita. Se on ollutkin minulle suuri ongelma, mutta sen oppiminen auttaa hyvin kokonaisvaltaisesti omassa elämässä. Sitä koitan parhaani mukaan kyllä oppia ja sitä varten olen välillä tausta-ajatuksia herättääkseni lukenut kirjoja. Tärkeätä on mielestäni aina olla ottamatta kirjojen kertomia kirjaimellisesti. Teen asioista välttämättömän monimutkaisia ja vaikeita tietyllä tavalla, mutta se on luonteeni ja sillä mennään.
Lisään vielä itsensä tunteminen ja tietäminen ovat mielestäni tärkeimpiä asioita. Se on ollutkin minulle suuri ongelma, mutta sen oppiminen auttaa hyvin kokonaisvaltaisesti omassa elämässä. Sitä koitan parhaani mukaan kyllä oppia ja sitä varten olen välillä tausta-ajatuksia herättääkseni lukenut kirjoja. Tärkeätä on mielestäni aina olla ottamatta kirjojen kertomia kirjaimellisesti. Teen asioista välttämättömän monimutkaisia ja vaikeita tietyllä tavalla, mutta se on luonteeni ja sillä mennään.
Oukki doukki.
Miten voit tietää että se on juuri toiseksi laajalevikkeisin, kun alan asiantuntijatkaan eivät sitä osaa varmaksi sanoa? Pieni punainen kirja, Raamattu yms. ovat kyllä kärkikastia, mutta yksiselitteisen varma tieteellisyys kuitenkin näyttäisi puuttuvan. Raamattu näyttää olevan niin levikin kuin lukumäärän perusteella melko varma ykkönen, mutta kakkostila ei täysin yksiselitteinen ole, vaikka useimmat lähteet Pienen punaisen kirjan kakkoseksi rankkaakin.
Oma elämänlaatuni ei kyllä kirjoja lukemalla paljoa nouse, vaan tärkeiden ihmisten kanssa yhdessäolemalla. Asioiden kokeminen ja viisaus voittaa asioista tietämisen minun taulukossa 100-0. Pelkkä tietäminen yksin on minulle silkkaa ajanhukkaa, enkä esim. ymmärrä niin kutsutun yleissivistyksen tärkeyttä ja sitä kauhistelua kun joku ei sitä omaa. Ja tämä viisastelu jota tässäkin teen ei myöskään paranna elämänlaatua erityisen paljoa, mutta on itselleni kuitenkin yksi tehokas avautumiskeino, jolla voi päästää höyryjä pihalle.Koska sitä on painettu noin 1,5 miljardia kappaletta, mikään muu kirja ei pääse edes lähelle lukemissa. Ja näin ollen tavoittele sijaa numero 2.
- vahvastiepäilen
Onnii kirjoitti:
Koska sitä on painettu noin 1,5 miljardia kappaletta, mikään muu kirja ei pääse edes lähelle lukemissa. Ja näin ollen tavoittele sijaa numero 2.
Tuo että montako kappaletta on painettu riippuu täysin tietolähteestä. Esim. linkkaamassani artikkelissa lukema on 800 miljoonaa. Lukuja on kaiken suuntaisia, korkeimmat löytämäni lähes 10 miljardissa. Voisitko kertoa mistä juuri tuo 1,5 mrd on lähtöisin ja viite sille? Suomenkielinen Wikipedia ei kelpaa. Itse pidin punaista kirjaa (aikaisemmin lukenut) jossain määrin mielenkiintoisena, tuo Gobi-juttu ei sen sijaan vaikuta kiinnostavalta. Suosittelen sen sijaan kaikkea mahdollista Marxiin ja Neuvostoliittoon liittyvää lukemistoa, esim. Neuvostoliitto-lehtisarjaa. Ei sen sisällön, vaan sen kirjoitustyylin, asenteen ja tahattoman koomisuuden takia. Senkin ajan tosin olisin mieluummin ollut ikävöimäni ihmisen kanssa yhdessä.
- Kolmaskommenttitähän
Niinpä, tärkeilijät on oikeasti vähän yksinkertaisia tyyppejä. Korostetaan itseään ja yritetään näyttää viisaammilta kuin ollaan.
Tuo että montako kappaletta on painettu riippuu täysin tietolähteestä. Esim. linkkaamassani artikkelissa lukema on 800 miljoonaa. Lukuja on kaiken suuntaisia, korkeimmat löytämäni lähes 10 miljardissa. Voisitko kertoa mistä juuri tuo 1,5 mrd on lähtöisin ja viite sille? Suomenkielinen Wikipedia ei kelpaa. Itse pidin punaista kirjaa (aikaisemmin lukenut) jossain määrin mielenkiintoisena, tuo Gobi-juttu ei sen sijaan vaikuta kiinnostavalta. Suosittelen sen sijaan kaikkea mahdollista Marxiin ja Neuvostoliittoon liittyvää lukemistoa, esim. Neuvostoliitto-lehtisarjaa. Ei sen sisällön, vaan sen kirjoitustyylin, asenteen ja tahattoman koomisuuden takia. Senkin ajan tosin olisin mieluummin ollut ikävöimäni ihmisen kanssa yhdessä.
Poimin lukeman 1,5 mrd vaikkapa wikipediasta. Mutta mitä sinä ehdotat Pienen punaisen kirjan tilalle sijalle 2 ja mistä saat lukemat tälle kirjalle?
Pieni punainen kirja on varmasti kakkosena. Nyt puhutaan väkiluvultaan maailman suurimmasta valtiosta (1 357 000 000) kommunismi. Kirja on käytännössä kaikilla Kiinalaisilla varmasti kahtena kappaleena, omasta tahdosta tai ei.
Otetaanpa vaikka Mein Kampf, jotta voimme tutkiskella diktatuurin vaikutusta myyntiin. Alkuun teos ei ollut mikään suuri menestys: vuoden 1925 aikana sitä myytiin 9 473 kappaletta, ja sen jälkeen myyntiluvut laskivat vuosi vuodelta. Kansallissosialistien kannatuksen lisääntyessä myynti alkoi kuitenkin voimakkaasti kasvaa 1930-luvun alussa, mihin vaikutti myös halvan, yhteensidotun kansanpainoksen julkaisu vuonna 1929. Kansanpainos maksoi yhteensä vain kahdeksan Saksan markkaa, kun sitä ennen pelkän ensimmäisen osan hinta oli ollut 12 markkaa. Hitlerin valtaannousun jälkeen myynti räjähti – vuonna 1932 myytiin yli 90 000 kappaletta, vuonna 1933 jo puolitoista miljoonaa. Vain Raamattu pääsi sen jälkeen samoihin lukuihin.
Teoksen kokonaismyynti ylti yksin Saksassa lähes 10 miljoonaan kappaleeseen,ja se muodostui Hitlerille tärkeäksi henkilökohtaisen tulon lähteeksi. Amann arvioi myöhemmin, että teos tuotti vuosina 1925–1945 Hitlerin tilille noin kahdeksan miljoonaa markkaa. Kirjaa hankittiin muun muassa vihkipareille samaan tapaan kuin siihen asti vihkiraamattuja. Vuodesta 1936 natsihallinto lahjoitti yhden kappaleen jokaiselle naimisiin menneelle parille. Sitä annettiin myös koululaisille päättäjäislahjana ja sen siteeraaminen oli pakollista tietyissä kouluaineissa.- vahvastiepäilen
Onnii kirjoitti:
Poimin lukeman 1,5 mrd vaikkapa wikipediasta. Mutta mitä sinä ehdotat Pienen punaisen kirjan tilalle sijalle 2 ja mistä saat lukemat tälle kirjalle?
Pieni punainen kirja on varmasti kakkosena. Nyt puhutaan väkiluvultaan maailman suurimmasta valtiosta (1 357 000 000) kommunismi. Kirja on käytännössä kaikilla Kiinalaisilla varmasti kahtena kappaleena, omasta tahdosta tai ei.
Otetaanpa vaikka Mein Kampf, jotta voimme tutkiskella diktatuurin vaikutusta myyntiin. Alkuun teos ei ollut mikään suuri menestys: vuoden 1925 aikana sitä myytiin 9 473 kappaletta, ja sen jälkeen myyntiluvut laskivat vuosi vuodelta. Kansallissosialistien kannatuksen lisääntyessä myynti alkoi kuitenkin voimakkaasti kasvaa 1930-luvun alussa, mihin vaikutti myös halvan, yhteensidotun kansanpainoksen julkaisu vuonna 1929. Kansanpainos maksoi yhteensä vain kahdeksan Saksan markkaa, kun sitä ennen pelkän ensimmäisen osan hinta oli ollut 12 markkaa. Hitlerin valtaannousun jälkeen myynti räjähti – vuonna 1932 myytiin yli 90 000 kappaletta, vuonna 1933 jo puolitoista miljoonaa. Vain Raamattu pääsi sen jälkeen samoihin lukuihin.
Teoksen kokonaismyynti ylti yksin Saksassa lähes 10 miljoonaan kappaleeseen,ja se muodostui Hitlerille tärkeäksi henkilökohtaisen tulon lähteeksi. Amann arvioi myöhemmin, että teos tuotti vuosina 1925–1945 Hitlerin tilille noin kahdeksan miljoonaa markkaa. Kirjaa hankittiin muun muassa vihkipareille samaan tapaan kuin siihen asti vihkiraamattuja. Vuodesta 1936 natsihallinto lahjoitti yhden kappaleen jokaiselle naimisiin menneelle parille. Sitä annettiin myös koululaisille päättäjäislahjana ja sen siteeraaminen oli pakollista tietyissä kouluaineissa.En ehdota mitään, vaan pointtini oli että varmuutta kakkossijan haltijasta näyttää olevan mahdotonta saada. Pieni punainen kirja näyttäisi kyllä vahvalta ehdokkaalta. Erittäin paljon painettu kirja joka tapauksessa. Hyvää pohdintaa ja päättelyä kirjan yleisyydestä sinulta tässä ja perustellusti olet sitä mieltä mitä olet, vaikka nykyaikana kiinalaisten ei olekaan pakko sitä enää omistaa sitä eikä sitä lähellekään kaikilla kiinalaisilla ole. Mutta Kiina tosiaankin oli väkiluvultaan valtava maa pakollisuudenkin aikana. Ei ole tarkoitus viisastella näissä enkä tarkoita näitä henkilökohtaisesti mutta en vain voi sille mitään että kriitikön uskominen lähteeseen kuin lähteeseen saa minut vihaiseksi. Hieman pikkusieluinen taidan tässä olla, pakko myöntää. Jos olet menossa nukkumaan niin hyvää yötä ja kivoja unia!
En ehdota mitään, vaan pointtini oli että varmuutta kakkossijan haltijasta näyttää olevan mahdotonta saada. Pieni punainen kirja näyttäisi kyllä vahvalta ehdokkaalta. Erittäin paljon painettu kirja joka tapauksessa. Hyvää pohdintaa ja päättelyä kirjan yleisyydestä sinulta tässä ja perustellusti olet sitä mieltä mitä olet, vaikka nykyaikana kiinalaisten ei olekaan pakko sitä enää omistaa sitä eikä sitä lähellekään kaikilla kiinalaisilla ole. Mutta Kiina tosiaankin oli väkiluvultaan valtava maa pakollisuudenkin aikana. Ei ole tarkoitus viisastella näissä enkä tarkoita näitä henkilökohtaisesti mutta en vain voi sille mitään että kriitikön uskominen lähteeseen kuin lähteeseen saa minut vihaiseksi. Hieman pikkusieluinen taidan tässä olla, pakko myöntää. Jos olet menossa nukkumaan niin hyvää yötä ja kivoja unia!
Menen nukkumaan vasta kun myönnät hävinneesi verbaalisen mittelön, joka tosin käytiin kirjoittamalla.
- vahvastiepäilen
Onnii kirjoitti:
Menen nukkumaan vasta kun myönnät hävinneesi verbaalisen mittelön, joka tosin käytiin kirjoittamalla.
Taidat olla aika mustavalkoinen, kun kaikille pitää olla tarkat luvut ja väitteilyissä pitää olla voittaja ja häviäjä. Minusta on vain eri näkökantoja ja sävyjä asioista, kun absoluuttisia totuuksia ei voida tietää. Suhtaudun melko tiedemiesmäisesti näihin. Montako kertaa olet esim. täällä palstalla myöntänyt olevasi väärässä? Jos myönnät selkeästi että olit väärässä tuossa että kiinalaisten on pakko omistaa kyseinen opus, niin voin myöntää koko väittelyn voiton sinulle, koska se näyttää olevan tärkeä asia sinulle. Lisäksi erittäin suurella varmuudella olet väärässä väittäessäsi painokseksi juuri nimenomaan 1,5 miljardia. Myönnä tuo myös ja kannusta minua pääsemään kuvailujesi mukaisten ongelmieni (mielenterveysongelmat) kanssa eteenpäin ennemmin kuin että nostat niillä itseäsi minun yläpuolelle, niin saat lisäksi suurta kunnioitusta ja tulevaisuudessa kenkkuilen sinulle täällä huomattavasti vähemmän. Minkälainen diili tehdään?
Taidat olla aika mustavalkoinen, kun kaikille pitää olla tarkat luvut ja väitteilyissä pitää olla voittaja ja häviäjä. Minusta on vain eri näkökantoja ja sävyjä asioista, kun absoluuttisia totuuksia ei voida tietää. Suhtaudun melko tiedemiesmäisesti näihin. Montako kertaa olet esim. täällä palstalla myöntänyt olevasi väärässä? Jos myönnät selkeästi että olit väärässä tuossa että kiinalaisten on pakko omistaa kyseinen opus, niin voin myöntää koko väittelyn voiton sinulle, koska se näyttää olevan tärkeä asia sinulle. Lisäksi erittäin suurella varmuudella olet väärässä väittäessäsi painokseksi juuri nimenomaan 1,5 miljardia. Myönnä tuo myös ja kannusta minua pääsemään kuvailujesi mukaisten ongelmieni (mielenterveysongelmat) kanssa eteenpäin ennemmin kuin että nostat niillä itseäsi minun yläpuolelle, niin saat lisäksi suurta kunnioitusta ja tulevaisuudessa kenkkuilen sinulle täällä huomattavasti vähemmän. Minkälainen diili tehdään?
Ehkä nykypäivänä meno on höllentynyt ja kapitalismi on ajanut kommunismin ohi. Ainakin ennen vanhaan, kirja oli must read.
- vahvastiepäilen
Onnii kirjoitti:
Ehkä nykypäivänä meno on höllentynyt ja kapitalismi on ajanut kommunismin ohi. Ainakin ennen vanhaan, kirja oli must read.
Nyt annat edes mahdollisuuden sille että olisit saattanut olla väärässä, joten tulkitsen tämän niin että nyt saan toivottaa sinulle lopullisesti hyviä öitä ja hauskoja unia!
Nyt annat edes mahdollisuuden sille että olisit saattanut olla väärässä, joten tulkitsen tämän niin että nyt saan toivottaa sinulle lopullisesti hyviä öitä ja hauskoja unia!
Tapasin erään kiinalaisen. Hänellä ei ollut kirjaa, joten kaikki eivät ilmeisesti omista sitä.
- vahvastiepäilen
Onnii kirjoitti:
Tapasin erään kiinalaisen. Hänellä ei ollut kirjaa, joten kaikki eivät ilmeisesti omista sitä.
Asiat uskoo usein vasta kun itse näkee, totta ;)
Asiat uskoo usein vasta kun itse näkee, totta ;)
Vedän sanojani takaisin. Hän olikin vietnamilainen.
Oma elämänlaatuni ei kyllä kirjoja lukemalla paljoa nouse, vaan tärkeiden ihmisten kanssa yhdessäolemalla. Asioiden kokeminen ja viisaus voittaa asioista tietämisen minun taulukossa 100-0. Pelkkä tietäminen yksin on minulle silkkaa ajanhukkaa, enkä esim. ymmärrä niin kutsutun yleissivistyksen tärkeyttä ja sitä kauhistelua kun joku ei sitä omaa. Ja tämä viisastelu jota tässäkin teen ei myöskään paranna elämänlaatua erityisen paljoa, mutta on itselleni kuitenkin yksi tehokas avautumiskeino, jolla voi päästää höyryjä pihalle.Nyt on pakko puuttua. Minulta puuttuu yleisivistys, se opitaan peruskoulussa. Arvaa kaksi kertaa mitä tein koulussa? Se on vanhempien kasvatuksen tulosta.
Nyt kärsin niistä. Mutta kysytään mieheltäni miksi minun kanssani koska olen viiisas. Älä ala- arvioi minua. Minä tiedän asioita ilman kirjoja ja paljonkin ja niitä mitä ei edes lue johtuen että opin elämästä.
Nyt kun olen lukenut vähän ymmärrän oikean tilanteeni.
Saat valita sanasi uudestaan.
- päivä_käynnissä
Kiitos lukuvinkistä, täällä on kaikki peikot ja keijukaiset valppaina tavaamassa:)
- päivä_käynnissä
Hypnotisoiduin tekstistäsi niin, että vaivuin hetkeksi unien ihmeelliseen maahan. Sulla on vaikuttavat kyvyt, täytyy sanoa.
päivä_käynnissä kirjoitti:
Hypnotisoiduin tekstistäsi niin, että vaivuin hetkeksi unien ihmeelliseen maahan. Sulla on vaikuttavat kyvyt, täytyy sanoa.
Niin saattaa käydä joskus mielenkiintoisella luennolla.
- päivä_käynnissä
Silloin on kyllä parempi nukkua silmät auki.
- miksipäeihistoriaa
Mielenkiintoista kai, jos ehtisi asiaan tutustua. Nopeasti vilkaisin, ehkäpä myöhemmin.
Oletko kuullut elokuvasta Dragon Blade?- miksipäeihistoriaa
"Elokuva on yksi kaikkien aikojen kalleimmista kiinalaistuotannoista. Pääosassa nähtävä Chan esittää kiinalaista kenraalia, joka joutuu puolustamaan väkirikasta maataan eksynyttä roomalaislegioonaa vastaan. Roomalaisina nähdään Cusack ja Brody.
Tarinaa ovat inspiroineet väitteet, joiden mukaan roomalainen legioona olisi oikeasti päätynyt Kiinaan erään taistelun jäljiltä, mutta tiedepiireissä niitä ei ole pystytty vahvistamaan." episodi-fi
Etkö tosiaan? Minä en ennen tätä päivää:) miksipäeihistoriaa kirjoitti:
"Elokuva on yksi kaikkien aikojen kalleimmista kiinalaistuotannoista. Pääosassa nähtävä Chan esittää kiinalaista kenraalia, joka joutuu puolustamaan väkirikasta maataan eksynyttä roomalaislegioonaa vastaan. Roomalaisina nähdään Cusack ja Brody.
Tarinaa ovat inspiroineet väitteet, joiden mukaan roomalainen legioona olisi oikeasti päätynyt Kiinaan erään taistelun jäljiltä, mutta tiedepiireissä niitä ei ole pystytty vahvistamaan." episodi-fi
Etkö tosiaan? Minä en ennen tätä päivää:)Mahtavaa, tuo elokuva pitää katsoa. Mielestäni kuvaukset historiassa, sekä dna todistaa väitteen todeksi.
- miksipäeihistoriaa
Onnii kirjoitti:
Mahtavaa, tuo elokuva pitää katsoa. Mielestäni kuvaukset historiassa, sekä dna todistaa väitteen todeksi.
Tuota tietoa todenperäisyydestä minäkin ihmettelin.
Katso ihmeessä. Mielenkiintoista varmasti miten asia tuodaan esille elokuvan kautta. miksipäeihistoriaa kirjoitti:
Tuota tietoa todenperäisyydestä minäkin ihmettelin.
Katso ihmeessä. Mielenkiintoista varmasti miten asia tuodaan esille elokuvan kautta.http://www.spacemov.com/dragon-blade-2015-putlocker-xmovies8-solarmovie-yifyhd15/
Tuosta voi katsoa koko elokuvan, otin jo varaslähdön. Vaikuttaa ihan hyvältä, kuten kaikissa tarinoissa hollywood-boosti näkyy elokuvassa vahvasti. Mutta elokuva antaa hyvän kuvan, millaista kaikki olisi voinut olla, mikäli itse olisi ollut läsnä.- eikiinnostamua
Onnii kirjoitti:
http://www.spacemov.com/dragon-blade-2015-putlocker-xmovies8-solarmovie-yifyhd15/
Tuosta voi katsoa koko elokuvan, otin jo varaslähdön. Vaikuttaa ihan hyvältä, kuten kaikissa tarinoissa hollywood-boosti näkyy elokuvassa vahvasti. Mutta elokuva antaa hyvän kuvan, millaista kaikki olisi voinut olla, mikäli itse olisi ollut läsnä.Vaikuttaa pelkältä kliseiseltä mainstream-pelleilyltä, en aio aikaani tuollaiseen tuhlata.
- miksipäeihistoriaa
Onnii kirjoitti:
http://www.spacemov.com/dragon-blade-2015-putlocker-xmovies8-solarmovie-yifyhd15/
Tuosta voi katsoa koko elokuvan, otin jo varaslähdön. Vaikuttaa ihan hyvältä, kuten kaikissa tarinoissa hollywood-boosti näkyy elokuvassa vahvasti. Mutta elokuva antaa hyvän kuvan, millaista kaikki olisi voinut olla, mikäli itse olisi ollut läsnä.Kiitos. Pitää ainakin sen verran katsoa, että tietää minkä tyylinen elokuva.
eikiinnostamua kirjoitti:
Vaikuttaa pelkältä kliseiseltä mainstream-pelleilyltä, en aio aikaani tuollaiseen tuhlata.
Aika hollywood kauraa oli juu, mutta se myy valtaväestölle. Elokuvia tehdään rahan takia.
miksipäeihistoriaa kirjoitti:
Kiitos. Pitää ainakin sen verran katsoa, että tietää minkä tyylinen elokuva.
Arvosanalla 1-5, Dragon Blade saa minulta 3.
- miksipäeihistoriaa
Onnii kirjoitti:
Arvosanalla 1-5, Dragon Blade saa minulta 3.
Katsoit siis. Minä en vielä.
Enkä katso, jos on pelkkää verenvuodatusta... Millainen oli? miksipäeihistoriaa kirjoitti:
Katsoit siis. Minä en vielä.
Enkä katso, jos on pelkkää verenvuodatusta... Millainen oli?Lääke lihapullan sisällä. Esim. jos koira ei suostu ottamaan lääkettä on lääke laitettava lihapullan sisälle, asioiden kaunistelemista houkuttelevampaan muotoon.
Aihe oli hyvä, siitä kolmepistettä. Hollywood tyylinen tarina erikoistehosteineen, ei hyvä. Mutta elokuvateollisuudenhan tarkoitus on tehdä rahaa. Enemmän katsojia tuollainen elokuva kerää.
- Onnittelija
Kadonneita roomalaisia. Mielenkiintoinen aihe. Jotenkin hyvin Onnimainen :)
- onnitheroman
Eikös Onni kertonut jossakin viestissä hallinneensa Rooman imperiumia? Tokihan oman taistelujoukon kohtalo kiinnostaa :)
- Onnittelija
onnitheroman kirjoitti:
Eikös Onni kertonut jossakin viestissä hallinneensa Rooman imperiumia? Tokihan oman taistelujoukon kohtalo kiinnostaa :)
On Onnimainen, on.
- Onnittelija
Onnii kirjoitti:
En tiennyt että Onnimaisuus on jo käsite.
Palstalla tupsahtaa käsitteitä kuin sieniä sateella. Kiitos taas jutuistasi tänne palstalle. Ihte vetäydyn muihin hommiin.
- RomanCeasar
onnitheroman kirjoitti:
Ei Onni ole hallinnut Roomaa, se olen minä joka olen hallinnut, Onni on vain kateellinen minulle ja yrittää esittää hallinneensa ja olleensa muka jokin roomalainen joskus. Hah.
- Julius_Caesar
RomanCeasar kirjoitti:
Ei Onni ole hallinnut Roomaa, se olen minä joka olen hallinnut, Onni on vain kateellinen minulle ja yrittää esittää hallinneensa ja olleensa muka jokin roomalainen joskus. Hah.
Ei Ceasar!!
Onnittelija kirjoitti:
Palstalla tupsahtaa käsitteitä kuin sieniä sateella. Kiitos taas jutuistasi tänne palstalle. Ihte vetäydyn muihin hommiin.
Vetäydyn kohta unimaahan.
- Onnittelija
Onnii kirjoitti:
Vetäydyn kohta unimaahan.
Nuku hyvin Onni. Kun sinä nukut, minä varron palstatulta kaikessa hiljaisuudessa. Ihmiskunta pitää päivisin semmoista möykkää, ettei herkät aivoni sitä kestä. Palstametsä varmaan on täynnä yönpeikkoja, mutta ne ovat oikeastaan harmittomia. Tosin niiden argumentatiivinen löyhkä saattaa herättää herkimmät unistelijat. Laulan sitten tuutulaulua tuntureiden, jos yönkukkujia alkaa olla enemmänkin.
Onnittelija kirjoitti:
Nuku hyvin Onni. Kun sinä nukut, minä varron palstatulta kaikessa hiljaisuudessa. Ihmiskunta pitää päivisin semmoista möykkää, ettei herkät aivoni sitä kestä. Palstametsä varmaan on täynnä yönpeikkoja, mutta ne ovat oikeastaan harmittomia. Tosin niiden argumentatiivinen löyhkä saattaa herättää herkimmät unistelijat. Laulan sitten tuutulaulua tuntureiden, jos yönkukkujia alkaa olla enemmänkin.
Kiitos aion uinua levollisesti. Palstamörköjä ja muitakin mörköjä varten suosittelen:
http://www.smartstun.com/- Onnittelija
Onnii kirjoitti:
Kiitos aion uinua levollisesti. Palstamörköjä ja muitakin mörköjä varten suosittelen:
http://www.smartstun.com/Hyvä kun muistutit. Unohdin tuon tavaroistani. Sattuu muuten. Olen tuikannut senmoisella itseäni reiteen...
Onnittelija kirjoitti:
Hyvä kun muistutit. Unohdin tuon tavaroistani. Sattuu muuten. Olen tuikannut senmoisella itseäni reiteen...
Oliko toinen persoonasi pääsemässä irti ja päätit tainnuttaa "hänet" ennen kuin suurempaa tuhoa tapahtuu? Vai oliko kyseessä puhdas vahingonlaukaus? *hymy*
- Onnittelija
Onnii kirjoitti:
Oliko toinen persoonasi pääsemässä irti ja päätit tainnuttaa "hänet" ennen kuin suurempaa tuhoa tapahtuu? Vai oliko kyseessä puhdas vahingonlaukaus? *hymy*
Ihan yksinkertaisesti olin aan tarpeeksi jurrissa ja sain idean kokeilla miltä sähkötainnutin tuntuu koivessa. Nätti jälki jäi. Onneksi sillä oli leikitty niin paljon ettei ollu ihan täydessä latingissa. Tosin en voi tietää, olenko itse itseni toinen persoona, ja ensimmäinen persoona tuotti tuon typerän idean päähäni ja otti vallan itselleen. En ainakaan muista kovinkaan paljon jälkeisistä tapahtumista. Absintilla saattoi olla myös vaikutusta unhoittamiseen... Tosiaan edellisestä viestistä jäi pois että kyseessä oli sähkötainnutin. En huomannut muita vehkeitä sivulla.
Onnittelija kirjoitti:
Ihan yksinkertaisesti olin aan tarpeeksi jurrissa ja sain idean kokeilla miltä sähkötainnutin tuntuu koivessa. Nätti jälki jäi. Onneksi sillä oli leikitty niin paljon ettei ollu ihan täydessä latingissa. Tosin en voi tietää, olenko itse itseni toinen persoona, ja ensimmäinen persoona tuotti tuon typerän idean päähäni ja otti vallan itselleen. En ainakaan muista kovinkaan paljon jälkeisistä tapahtumista. Absintilla saattoi olla myös vaikutusta unhoittamiseen... Tosiaan edellisestä viestistä jäi pois että kyseessä oli sähkötainnutin. En huomannut muita vehkeitä sivulla.
Kukin tyylillään.
https://www.youtube.com/watch?v=Cy8rT8oHCbI- Onnittelija
Onnii kirjoitti:
Kukin tyylillään.
https://www.youtube.com/watch?v=Cy8rT8oHCbISiinäpä persoona.
- onninvihamies
Mitä mieltä tästä: "rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta"
- ymmärrystäkaikille
Onnii kirjoitti:
Ihan oikein. Ymmärrystä katkerille.
Hieman sen oloinen viesti että nostaisit itseäsi katkerien yläpuolelle. Saman pystyy ilmaisemaan myös kohteliaammin.
ymmärrystäkaikille kirjoitti:
Hieman sen oloinen viesti että nostaisit itseäsi katkerien yläpuolelle. Saman pystyy ilmaisemaan myös kohteliaammin.
Olen sitä mieltä, että monia asioita kaunistellaan liikaa. Ei uskalleta sanoa suoraan. Mielestäni se asioiden kaunistelu on monessa tapauksessa vahingollisempaa kuin asioiden oikean laidan ilmaisu.
- ymmärrystäkaikille
Onnii kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että monia asioita kaunistellaan liikaa. Ei uskalleta sanoa suoraan. Mielestäni se asioiden kaunistelu on monessa tapauksessa vahingollisempaa kuin asioiden oikean laidan ilmaisu.
Minä taas olen sitä mieltä, että jos jollakin on ongelma, niin pitää mahdollisuuksien mukaan yrittää kannustaa ja auttaa häntä pääsemään niistä eroon. Asettumista toisen asemaan. Pelkkä nimittely ja tylyttäminen vain huonontaa tilannetta.
Minä taas olen sitä mieltä, että jos jollakin on ongelma, niin pitää mahdollisuuksien mukaan yrittää kannustaa ja auttaa häntä pääsemään niistä eroon. Asettumista toisen asemaan. Pelkkä nimittely ja tylyttäminen vain huonontaa tilannetta.
Osittain samaa mieltä kanssasi. Mutta tiedäthän, että on olemassa ihmisiä, jotka käyttävät hyväkseen toisten auttamishalua ja hyvyyttä.
- ymmärrystäkaikille
Onnii kirjoitti:
Osittain samaa mieltä kanssasi. Mutta tiedäthän, että on olemassa ihmisiä, jotka käyttävät hyväkseen toisten auttamishalua ja hyvyyttä.
Ei se ole tekosyy olla auttamatta. Toki itseä kannattaa suojata jos tällaisen tapaa, mutta lähtökohtana on aina oltava kannustaminen ja auttaminen. Muutenhan kaikki menisi pelkästään hyväksiauttajien ehdoilla, kun aina olisi oltava varuillaan. Jos esim. kymmenen käyttää sinua hyväkseen ja 90 ei, niin kannattaa antaa enemmän painoarvoa niille 90:lle. Joskus saattaa tulla kusetetuksi, mutta ei se ole pahasta yleisesti että luottaa ihmiseen. Kyynisyys on toinen vaihtoehto ja sen voimaan en usko.
- ymmärrystäkaikille
Ei se ole tekosyy olla auttamatta. Toki itseä kannattaa suojata jos tällaisen tapaa, mutta lähtökohtana on aina oltava kannustaminen ja auttaminen. Muutenhan kaikki menisi pelkästään hyväksiauttajien ehdoilla, kun aina olisi oltava varuillaan. Jos esim. kymmenen käyttää sinua hyväkseen ja 90 ei, niin kannattaa antaa enemmän painoarvoa niille 90:lle. Joskus saattaa tulla kusetetuksi, mutta ei se ole pahasta yleisesti että luottaa ihmiseen. Kyynisyys on toinen vaihtoehto ja sen voimaan en usko.
piti olla "hyväksikäyttäjien ehdoilla"
- hilmanhajatusyöhön
Juuri näin nimimerkki kokemusta on.
Antaa ja jakaa hyvää mieltä saat moninkerroin
hyvää mieltä vaikka joku käyttääkin hyväksi
hyvää mieltä ei korvaa mikään *kiitos* ymmärrystäkaikille kirjoitti:
Kannustaisitko Charles Mansonia? Entä Anders Behring Breivikiä? Minä en. Jotkut ihmiset eivät ole kannustuksen arvoisia. Jos kannustat jotain ihmistä, ja hän sen jälkeen pettää luottamuksesi, kannustatko häntä uudelleen? Vai hyväksytkö tappiosi ja toteat tapauksen olevan menetetty?
- hilmanhajatuspäivään
Olen saanut kokea myös miten
ihmiset kuten Breivik ja kumppanit
muuttuvat. En hyväksy heidän tekojaan
enkä auta tekemään tekosia,
Kun löydät tien ihmisen sisimpään
löydät myös muutoshalut ja miksi pahaan tulee
vastata pahalla.Kun ihminen saa hyvää ja hymyjä
hän alkaa muuttumaan vaikka onkin aluksi
kateellinen hyväntekijälle. Kohtaamalla ihminen
ihmisenä näkemällä sisimpään - rakkaus on se joka
muuttaa ihmisen ja sitä kautta löytää toivo paremmasta.
Tärkeä on myös anteeksianto itselle ja myös muille....
*hymyjä päivään ja anteeksiantoa *
vaatisi ehkä muutaman tunnin keskustelun miksi? - ymmärrystäkaikille
Onnii kirjoitti:
Kannustaisitko Charles Mansonia? Entä Anders Behring Breivikiä? Minä en. Jotkut ihmiset eivät ole kannustuksen arvoisia. Jos kannustat jotain ihmistä, ja hän sen jälkeen pettää luottamuksesi, kannustatko häntä uudelleen? Vai hyväksytkö tappiosi ja toteat tapauksen olevan menetetty?
No en voisi luvata kannustavani, mutta kyllä ihan oikeasti yrittäisin tosissani ymmärtää niitä syitä miksi he ovat tehneet niin kuin ovat tehneet. Tuomitsisin kyllä ne teot, mutta henkilöihin suhtautuisin siten että ajattelen heidän olevan vain hukassa ja ajautuneensa huonoille poluille. Heissäkin on paljon hienoja piirteitä ihmisinä, valitettavasti ne huonot ovat ottaneet liian suuren vallan. Varmasti minun taidot, voimat ja tahto eivät riittäisi tai auttaisi heitä löytämään parempaa tietä, mutta se on myös itseni kannalta tärkeää että en vihaisi ketään. Mutta jos yhdessäkin tapauksessa sadasta auttamishalu auttaa, niin eikö se silloin voisi olla sen arvoista? Siihen pitää oppia, että kiittämättömyyttä ja jopa hyväksikäyttöä saattaa kohdata vaikka itse yrittää toimia positiivisuutta herättäen. Noista ei pidä lannistua ja ymmärtää silloin näitäkin ihmisiä. Olen henkilökohtaisesti varma että jos jaksaa olla järjestelmällisesti kannustava niin maailma muuttuu paremmaksi. Yksin teen sen mitä yksi ihminen voi tehdä enkä aina jaksakaan. Mutta jos yksikin positiivisten tekojen seurauksesta huomaa tuollaisen toimintatavan hyvyyden, niin toimintamalli leviää ketjureaktiona.
Arvaan Onni, että olet saattanut kokea kusetusta joidenkin ihmisten toimesta vaikka olet ollut hyvässä uskossa. Sain sellaisen käsityksen, korjaa jos olen väärässä. Jos haluat uskoa minua, niin itse olen varma siitä että sinun tulee ymmärtää heitä ihmisinä mutta tuomita heidän tekonsa. Jos uskot hyväntahtoisuuteen, niin sinun on oltava vahva ja annettava sitä ympärillesi. Vaikka olisi niin paljon negatiivisuutta ja kompastuskiviä. Aina ei onnistu eikä jaksa, mutta se on oltava tavoitteena jatkuvasti. ymmärrystäkaikille kirjoitti:
No en voisi luvata kannustavani, mutta kyllä ihan oikeasti yrittäisin tosissani ymmärtää niitä syitä miksi he ovat tehneet niin kuin ovat tehneet. Tuomitsisin kyllä ne teot, mutta henkilöihin suhtautuisin siten että ajattelen heidän olevan vain hukassa ja ajautuneensa huonoille poluille. Heissäkin on paljon hienoja piirteitä ihmisinä, valitettavasti ne huonot ovat ottaneet liian suuren vallan. Varmasti minun taidot, voimat ja tahto eivät riittäisi tai auttaisi heitä löytämään parempaa tietä, mutta se on myös itseni kannalta tärkeää että en vihaisi ketään. Mutta jos yhdessäkin tapauksessa sadasta auttamishalu auttaa, niin eikö se silloin voisi olla sen arvoista? Siihen pitää oppia, että kiittämättömyyttä ja jopa hyväksikäyttöä saattaa kohdata vaikka itse yrittää toimia positiivisuutta herättäen. Noista ei pidä lannistua ja ymmärtää silloin näitäkin ihmisiä. Olen henkilökohtaisesti varma että jos jaksaa olla järjestelmällisesti kannustava niin maailma muuttuu paremmaksi. Yksin teen sen mitä yksi ihminen voi tehdä enkä aina jaksakaan. Mutta jos yksikin positiivisten tekojen seurauksesta huomaa tuollaisen toimintatavan hyvyyden, niin toimintamalli leviää ketjureaktiona.
Arvaan Onni, että olet saattanut kokea kusetusta joidenkin ihmisten toimesta vaikka olet ollut hyvässä uskossa. Sain sellaisen käsityksen, korjaa jos olen väärässä. Jos haluat uskoa minua, niin itse olen varma siitä että sinun tulee ymmärtää heitä ihmisinä mutta tuomita heidän tekonsa. Jos uskot hyväntahtoisuuteen, niin sinun on oltava vahva ja annettava sitä ympärillesi. Vaikka olisi niin paljon negatiivisuutta ja kompastuskiviä. Aina ei onnistu eikä jaksa, mutta se on oltava tavoitteena jatkuvasti.Varmaan jokainen ihminen on kokenut elämänsä aika kusetusta. Mutta itse valitsen, etten tahdo olla sellaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Olen saanut kokea myös miten
ihmiset kuten Breivik ja kumppanit
muuttuvat. En hyväksy heidän tekojaan
enkä auta tekemään tekosia,
Kun löydät tien ihmisen sisimpään
löydät myös muutoshalut ja miksi pahaan tulee
vastata pahalla.Kun ihminen saa hyvää ja hymyjä
hän alkaa muuttumaan vaikka onkin aluksi
kateellinen hyväntekijälle. Kohtaamalla ihminen
ihmisenä näkemällä sisimpään - rakkaus on se joka
muuttaa ihmisen ja sitä kautta löytää toivo paremmasta.
Tärkeä on myös anteeksianto itselle ja myös muille....
*hymyjä päivään ja anteeksiantoa *
vaatisi ehkä muutaman tunnin keskustelun miksi?Vastakysymys. Syntyykö ihminen pahaksi, vai kasvaako ihminen pahaksi?
- ymmärrystäkaikille
Onnii kirjoitti:
Varmaan jokainen ihminen on kokenut elämänsä aika kusetusta. Mutta itse valitsen, etten tahdo olla sellaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Voi olla hyvä ratkaisu, jos ei kerta kaikkiaan ole voimia kohdata heitä. Vaikka se olisikin vaikeaa, niin kannattaa kuitenkin aina yrittää antaa anteeksi. Ajan myötä se varmasti onnistuukin. Sillä tavalla voi olla henkisesti vahva ja päästä vaikeuksissa voiton puolelle. Ja aina täytyy pitää mielessä kaikki ne hyvät ihmiset, joita myös olet elämässäsi kohdannut sekä mahdollisuuksien mukaan antaa heidän tietää arvostuksesi heitä kohtaan.
- hilmanhajatuspäivään
Olen ymmärrystäkaikille kanssa samoilla linjoilla. Ihminen ei synny pahaksi
vaan kasvaa sellaiseksi erilaisten tapahtumien kautta ja sellaisten ihmisten
kohtaamiselta et voi välttyä etkä suojautua. Itselläsi oleva omatunto kertoo
teetkö oikein vain väärin ja samoin myöskin pahan ihmisen omatunto soimaa
ja lopulta hän ajautuu nurkkaan ja vaihtoehto on valittava. Moni juoksee pakoon
tuntemuksiaan ja ei uskalla niitä kohdata mutta kokemukseni mukaan jokainen
joutuu tilanteeseen missä on tuntonsa kohdattava. Tunteita ei pääse pakoon
vaikka kuinka yrittää ja helpompi on kokea ne heti eikä odottaa sillä pitkän
ajan kuluttua niiden läpikäyminen on paljon työläämpää. Esim. ampujalle oma
teko voi olla niin järkyttävä kokemus että hän kieltää koskaan moista tehneensä.
mutta tuokin negaatio laukeaa joskus kohdattavaksi ja se on rajua se. Joka päivä
on valintoja hyvän ja pahan välillä ja kun pahalle antaa pikkusormen jne. Ainut
keino on päästä pois on anteeksiantaa itselleen tekonsa ja sitten muille ja
hyväksyä että jokainen meistä erehtyy ja tekee virheitä....
Hyväksy itsesi - usko itseesi - luota että voit erehtyä ja tehdä virheitä-opi
anteeksianto ja kulje hymyillen eteenpäin *hymyjä* - just_just_
Onnii kirjoitti:
Varmaan jokainen ihminen on kokenut elämänsä aika kusetusta. Mutta itse valitsen, etten tahdo olla sellaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Sanoo ihminen joka itse on kusettaja.
- pointtiolimikä
Entä sitten?
- kauhiastikummastuttaa
Ajattelun kaavio, joka vie jollakin tapaa eteenpäin on ennemmin seuraava: saat tietoa, mietit itseksesi, mutta sitten asioista on hyvä puhua, jotta et omassa päässäsi tee omia mahdollisesti virheellisiä tulkintoja, dialogia tarvitaan ja ylipäätään muutenkin ajatuksenvaihto useammankin ihmisen kanssa avaa uudenlaisia näkökulmia ja laajempaa perspektiiviä asioille.
kauhiastikummastuttaa kirjoitti:
Ajattelun kaavio, joka vie jollakin tapaa eteenpäin on ennemmin seuraava: saat tietoa, mietit itseksesi, mutta sitten asioista on hyvä puhua, jotta et omassa päässäsi tee omia mahdollisesti virheellisiä tulkintoja, dialogia tarvitaan ja ylipäätään muutenkin ajatuksenvaihto useammankin ihmisen kanssa avaa uudenlaisia näkökulmia ja laajempaa perspektiiviä asioille.
Niin, samaa mieltä.
- Melkeensata
vastausta päivässä huh.
- Onnittelija
N. puolet Onnin vastaposteja :) Keskustelua herättävä tyyppi kyllä. Vai aiheet?
- kuumaperuna2
Historiaväittelyt herättävät enemmän tunteita kuin ikävään liittyvät jutut ;)
- Montakohan
Fania Onnisella on?
- Sirkku-palasokeri
kuumaperuna2 kirjoitti:
Historiaväittelyt herättävät enemmän tunteita kuin ikävään liittyvät jutut ;)
Kertoo jotain palstalaisista :)
- näistäketjuista
Onnittelija kirjoitti:
N. puolet Onnin vastaposteja :) Keskustelua herättävä tyyppi kyllä. Vai aiheet?
Täällä palstalla on mies joka vastailee omiin aloituksiinsa jotta saisi niihin paljon viestejä. Mitä se kertoo ihmisestä, ei kovin hyvää.
Kokeilkaa samaa vaikka itsekin. - Itseolenhuomannut
näistäketjuista kirjoitti:
Täällä palstalla on mies joka vastailee omiin aloituksiinsa jotta saisi niihin paljon viestejä. Mitä se kertoo ihmisestä, ei kovin hyvää.
Kokeilkaa samaa vaikka itsekin.paljon mustiksia palstalla ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812