Lapsen pahoinpitely

Antiviolence

Ketäs ne lasta pahoinpidelleet isä ja äitipuoli ovat? Molemmat vuonna 1976 syntyneitä, joten se rajaa jo aika paljon.

Ovat ilmeisesti itse joutuneet lapsena pahoinpidellyiksi, ja karmeat kokemukset pitää siirtää seuraavalle sukupolvelle. Surullista.

14

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20-4

      Voit pyytää haluamasi tiedot oikeudesta sähköpostitse. Yleensä vastaavat sähköpostitse esitettyihin kysymyksiin, sillä oikeudenkäynti ja oikeudenkäyntiasiakirjat ovat julkisia jos muuta ei ole päätetty ja julkinen tieto on annettava sillä tavalla kuin sitä pyydetään.

      Sinun ei tarvitse tietää esimerkisi diaarinumeroita, asianumeroita ja ratkausunumeroita sun muita kiemuroita.

      https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621

      On muuten naurettava tuomio taas. Orivedellä saa pahoinpidellä ja jopa yrittää polttomurhata lapsia käytännössä ilman rangaistuksia.

      http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194986085616/artikkeli/isan naisystava kasvatti lasta loi seisotti tunteja piti nalassa ja haukkui laskiksi.html

      • bbbbccccc

        Eiks kukaan tiedä keitä nää vois olla?


    • halutietää

      Nimet tiskiin!

    • eiuusiaeerikoita

      Minua kiinnostaisi kyllä enemmänkin tietää keitä olivat lapsen opettajat,kouluterveyden hoitajat.sosiaalihenkilot.sukulaiset,isovanhemmat ja muut aikuiset jotka ovat olleet lapsen elämässä.Missä on heidän vastuunsa pienen lapsen elämän hyvinvoinnista,mitä ovat ne kauniit puheet kuinka koko kylä hoitaa..eiköhän asiasta ole ollut tietoisia suurempikin joukko ihmisiä.Entä tämän jälkeen ,saavatko pahoinpitelijät vielä olla lapsenelämässä?Ihmiset kantakaa vastuu pienistä ja avuttomista.

      • Srep

        Turha tässä on moittia noita mainitsemiasi tahoja. Joku/jotkut ovat lapsesta ilmoituksen/ilmoituksia tehneet, eihän tämä juttu olisi koskaan muuten oikeuteen päätynyt. Lastensuojeluilmoituksen tekijä ei varmasti ole ollut isä tai äitipuoli vaan sen on täytynyt tulla joltain noista mainitsemistasi tahoista.


      • inhimillisyyttäkö
        Srep kirjoitti:

        Turha tässä on moittia noita mainitsemiasi tahoja. Joku/jotkut ovat lapsesta ilmoituksen/ilmoituksia tehneet, eihän tämä juttu olisi koskaan muuten oikeuteen päätynyt. Lastensuojeluilmoituksen tekijä ei varmasti ole ollut isä tai äitipuoli vaan sen on täytynyt tulla joltain noista mainitsemistasi tahoista.

        Kyllä lapsityön ammattilaisten olisi pitänyt hoitaa työnsä paremmin ja vastuullisemmin,niin ei olisi ehtinyt tapahtua kehityksen viivästymää ym.ikävää.Sama koskee sukulaisia ja tuttavia.


      • Srep

        Voitko kertoa jonkun konkreettisen esimerkin jolla tässä tapauksessa lapsityön ammattilaiset olisivat voineet hoitaa työnsä paremmin ja vastuullisemmin?

        En yhtään puolustele tekijöitä, olen itsekin täynnä inhoa heitä kohtaan. Sen sijaan uskon että koulu ja sosiaalitoimi ovat toimineet tässä tapauksessa kuten pitää ja siihen viittaisi myös tietyt kohdat tuomion julkisessa selosteessa.

        Enemmän olisin huolissani siitä, että tällä tuomion saanella naisella on nykyään uusi mies kuvioissa ja sillä uudella miehellä on lapsia...


      • popsi
        Srep kirjoitti:

        Voitko kertoa jonkun konkreettisen esimerkin jolla tässä tapauksessa lapsityön ammattilaiset olisivat voineet hoitaa työnsä paremmin ja vastuullisemmin?

        En yhtään puolustele tekijöitä, olen itsekin täynnä inhoa heitä kohtaan. Sen sijaan uskon että koulu ja sosiaalitoimi ovat toimineet tässä tapauksessa kuten pitää ja siihen viittaisi myös tietyt kohdat tuomion julkisessa selosteessa.

        Enemmän olisin huolissani siitä, että tällä tuomion saanella naisella on nykyään uusi mies kuvioissa ja sillä uudella miehellä on lapsia...

        Srep, onko sinuun mahdollista saada yhteyttä?


    • Srep

      Onko kyseessä Eräjärvellä asuva pariskunta, jotka ovat jo eronneet?

      • tgtt

        Oliko tällä naisella omia lapsia?


    • VMKgt

      Onko pariskunta lähtöjään Orivedeltä vai tänne myöhemmin tulleita?

    • Lapsellista

      eronnut entinen puoliso mustamaalaa lasten äitiä omille lapsilleen. Siitä voi syntyä ongelmia lasten psyykkeelle.

    • Vahingoniloinen

      Tämä ei koske lasten pahoinpitelyä vaan aivan muuta. Elikkä sitä saa mitä tilaa sen sä opit ehkä nyt, miltä tuntuu kun pilkka osuu omaan nilkkaan,miettikääpä sitä te kaksi .

    • D2be

      Eikö tää äitipuoli näistä kuollut? Taisi saada karmallisen lopun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      65
      1468
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1309
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1109
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      891
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      775
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      51
      674
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      88
      618
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      614
    Aihe