Keksitty jumala

satujahve

5. Moos. 12:27 Kun toimitatte polttouhrin, uhratkaa sekä liha että veri Herran, Jumalanne, alttarilla.

Kyllä minä ymmärrän että hihulia ketuttaa kun tämä uhreilla ja verellä mässäily tuodaan esiin. Hihhulikin kun itse tajuaa että näin barbaarisen ja narsistisen jumalan keksi paimentolaismies itse :)

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muamedin-keksimä
    • oma-on-tyhmyytes

Sitten kun lopulta ymmärrät että oletkin pilkannut oikeaa Jumalaa, voit syyttää vain omaa tyhmyyttäsi.

• relatkaa-pellet

On naurettavaa, että se "totuus" paljastuisi ihmiskunnan enemmistölle vasta kun sitä "oikeaa" ratkaisua ei enää voisi tehdä.
        Idioottien touhua.

• fda

Mikä jumala on kyseessä, niitähän on miljoonia? Kannattaisiko uskoa kaikkiin ettei tule sitä oikeaa pilkanneeksi.

• saat.miettiä.itse.kuka
        fda kirjoitti:

Mikä jumala on kyseessä, niitähän on miljoonia? Kannattaisiko uskoa kaikkiin ettei tule sitä oikeaa pilkanneeksi.

Se ihmisten Jumala, ainoa joka rakastaa ihmistä, ja johon olen uskonut jo yli 12 vuotta!

• satujahve

5. Moos. 25:11 "Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, 12 naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki.

Rakastaa? Et ilmeisesti puhu tästä vanhassa testamentissa mellastavasta jumalaolennosta, jokakäski pistämään paimentolaisnaiselta käden poikki pippeliin koskemisesta? Olisiko ikuinen ja äärettömän viisas jumalaolento näin narsistinen, sadistinen ja kuvottava? Olisiko paimentolaismiehen keksimä jumalaolento? ... vastaus on selvä.

• Epäitsekäs
        saat.miettiä.itse.kuka kirjoitti:

Se ihmisten Jumala, ainoa joka rakastaa ihmistä, ja johon olen uskonut jo yli 12 vuotta!

Oletko kokenut jonkun skitsofrenian tai muun mielenterveyteen liittyvän sairauden, kun olet mennyt uskoon ???

Ihminen ei tiedä MITÄÄN maailmankaikkeuden synnystä.
        Mutta on erittäin itsekäs, kun kuvittelee olevansa paras luomus koko maailmankaikkeudessa.

• ei.mennyt.siten
        Epäitsekäs kirjoitti:

Oletko kokenut jonkun skitsofrenian tai muun mielenterveyteen liittyvän sairauden, kun olet mennyt uskoon ???

Ihminen ei tiedä MITÄÄN maailmankaikkeuden synnystä.
        Mutta on erittäin itsekäs, kun kuvittelee olevansa paras luomus koko maailmankaikkeudessa.

En minä ole mennyt uskoon, vaan se usko tuli minulle lahjana Jumalalta josta ei sinun kanssasi kyllä ole yhtään mitään syytä keskustella, syyn löydät kun luet omia ilkeitä juttujasi.

• fda
        saat.miettiä.itse.kuka kirjoitti:

Hyvä että olet keksinyt omasi. Näitähän on jo miljoonia.

• pilkkaat-pirua

Mietin vaan että jos kerran pilkkaat pääpirua, niin anna satunnaisten ikivanhojen Raamatunsanojen olla, ja mene toki keskustelemaan paholaisten palvojien paikkaan!

• satujahve

Se paholainenkin on mielikuvituksen tuotetta, kuten ne kaikki ihmisen keksimät 500 000 jumalaakin.

11 "Mitään Herralle tuotavaa ruokauhria ei saa valmistaa hapantaikinasta. Mitään, missä on käytetty hapatetta tai hunajaa, ei saa polttaa tuliuhrina Herralle"

Millainen jumalaolento ei siedä hapantaikinasta valmistettua uhria? Siis, oikeasti? Tämä jumalaolento kirjoitutti pyhään opukseensa miten hän inhosi hapantaikinaa?

Olisiko ikuinen ja äärettömän viisas jumalaolento niin typerä että ei sietäisi hapantaikinaa? Olisiko paimentolaismiehen keksimä jumalaolento näin typerä?

Vastaus on selvä, lamppu syttyy ja kilinä käy :)

• ollakkovaikoeikömitä

Jos Jumala on olemassa, on Hän poissaolollaan itse kylvänyt epäilyksen siemenen. Jos Jumala haluasi meidän uskovan Häneen, miksi Hän on luonut maailman ja ihmisen sellaiseksi, että me kuljemme koko ajan kiihtyvällä vauhdilla uskosta poispäin? Ja miksi kaikki uskonnot on silkkoa ihmisen omia kehitelmiä? Esim. kristinusko ei tullut "ylhäältä" vaan se oli juutalaislahkon oma ajatus luoda uusi uskonto. Ja jos kristinusko on muka uniikki, Jumalan sanaa, niin miksi kristinusko on kehitetty mm. pakanallisista, sumerilaisista ja juutalaisista uskomuksista? Raamatun tapahtumat oli jo raamatun kirjoittajille ei-todistettavaa mytologiaa, niin miksi raamatusta sanotaan, että se on totuus? Jos Jumala on niin hyvä kuin väitetään, miksi Hän kiduttaa meitä karmeilla taudeilla, pedofiileillä, mielisairauksilla, järkyttävillä tavoilla kuolla, perheiden hajoittamisilla, rakkaiden menettämisellä, rahalla, rikkauksilla ja köyhyydellä, rikollisuudella jne jne jne? Tiedän, että uskovaiset vastaa tähän "Jumala koettelee meidän uskoamme". Jumala on julma olento.

• erttkkl

Baalin profeetatkin epäilivät Elian aikaan omaa jumalaa aremmaksi!Mutta koetuksessa ei tuo pakanajumala vastannut rukouksiin, jutta Eloan rukuksiin Israelin Jumala, Taivaan ja maan Luoja, vastasi! Niin ratkesi tuo asia! Eli Israelin Jumala on oikea Jumala, kansa huusi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      371
      5126
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1775
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      352
      1774
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      115
      1018
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      984
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      877
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      50
      730
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      64
      712
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      54
      688
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      35
      648
    Aihe