Google adwords hinnoittelee mielensä mukaan.
Aloitin mainonnan, "polttopuuta" , klikkauksen hinta oli 0,20€. Ihmettelin jo parin päivän päästä, ettei mainosta näy googlessa. Tarkistin adwords-tilin ja klikkauksen hintaa oli nostettu jo 0,60€. Sama peli jatkui parin päivän - viikon välein. Hinta oli jo 4 viikon päästä 2,45€ klikkaus. Nyt lopetin tilin, koska hinta vain nousi. Klikkauksen hinta olisi ollut nyt jo 2,80€.
Näin tapahtui muillekin hakusanoille. Eli, harkitkaa tarkasti ennen kuin ryhdytte mainostamaan Googlessa. Välttäkää tililtä suoraveloitusta, tulee muutoin kalliiksi.
Google adwords hinnoittelu
6
<50
Vastaukset
- Surkea-Adwords
Taidat puhua pikkasen kakkaa nyt. Saahan sinne laitettua max päiväbudjetin, vaikka 10 €/vrk jota rajaa mainoskulusi ei ylitä.
Ja kyllä ne itse asetetut hinnat siellä pysyy pääosin samana. Tosin Google on tehnyt "järkestelmäuudistuksia" jossa se on sorkkinut meidänkin klikkausten hintoja ylöspäin. Ei ne hinnat pilvissä ole edelleenkään, 0.42 €/ klikkaus.
Olisin aika kuspäinen jos laittaisin amerikkalaiselle firmalle Suoraveloituksella pääsyn firman pankkitilillemme. En sellaista laita koskaan, ellen aivan päästäni sekoa.
___
Google Adwords on likimain sekavin ja käyttäjäepäystävällisin palvelu mitä netistä tiedän. Ainakin se on kaikista omista palveluistamme aina ollut vastenmielisin ja sekavin käyttää. En tykkää yhtään kun on pakko Adwords avata, ja alkaa arvailemaan ja arpomaan että mitä kaikki tuo tauhka, ja kummalliset nimitykset sivullamem tarkoittaa.
Tosi skeida palvelu siis on. Mutta on se meilläkin nytkin päällä ja Googlelle maksettuna. - Websitemaster
En puhu. Vaan päivän summa oli 10€/pv. En tiedä, mitä kauppaa itse teet, mutta tosi asia on tämä mitä kirjoitan. Olen itse ollut vuosia koodaajana monilla sivuilla ja siksi tätä heidän toimintaansa ihmettelinkin. Monet mitkä täällä puhuvat "että ei paha" niin on varmasti itse kyseisestä puulaakista.
- Mitä-selostat
>>Tarkistin adwords-tilin ja klikkauksen hintaa oli nostettu jo 0,60€. Sama peli jatkui parin päivän - viikon välein. Hinta oli jo 4 viikon päästä 2,45€ klikkaus.>>
Senhän saa itse määritellä joka klikkaukselle, että paljonko on valmis siitä maksamaan.
Olet todennäköisesti laittanut jotakin Adwords-asetuksia että Adwords-ohjelma saa "optimoida" klikkauksesi hintoja. Käytännössä se siis nostaa klikkauksen hintaa, jotta taataan mainoksesi pysyminen kärkipäässä mainosten näyttämisessä.
Vai väitätkö että sinun Adwords -tilisi jumiin, että et enää pystynyt itse muuttamaan noita klikkauskohtaisia hintoja?
- Mottototta
Hyvä vinkki. Kun teette kaupaa muiden yritysten kanssa, niin pyytäkää lupa saada laittaa linkki sivustolle. Näin keskenänne nostatte omaa mainospaikkaa Googlessa. Hyvillä hakusanoilla voitte nousta mainospaikkojen alapuolelle ykköseksi. Esimerkki ilmaisesta mainospaikasta www.linkkihakemisto.eu ja muut vastaavat. Ilman maksua.
- Ei-taida-toimia
>> Esimerkki ilmaisesta mainospaikasta www.linkkihakemisto.eu
Tietääkseni Googlen algoritmit ohittavat vakiona tuollaiset firmanimet jotka ovat listattuna http://www.linkkihakemisto.eu saiteille tai vastaavilla höpölistoille. Miksi ihmeessä Google antaisi *ilmaista* mainostuksellista lisäarvoa tuollaiseen listautuneille firmoille?
- 2070
Oman alan tuotteit ei kannata nykyään mainostaa googlessa. Kallista ja tehotonta. Toista oli 10 vuotta sitten. Pienellä rahalla tuli tukuttain asiakkaita. Lisäksi hankalaa ja työlästä käyttää. FB puree vähän paremmin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793