Hevosen jalat?

kauraooppeli

Paljon täällä keskusteluja hevosen hoidosta, se on hyvä että neuvoja ja tietoa jaetaan.

Kiinnitin huomioni että hevosen jalkojen (kavioiden) hoidosta täällä hyvin vähän viestejä ja mielestäni jalat ja kaviot on yksi hevosen tärkeimpiä kohtia joiden hoitoon kiinnitettävä erityisesti huomiota, pienetkin haavat hoidettava välittömästi.

Kaviot putsattava päivittäin ja ennen hevosen käyttöä.

Kengitysvälit tahtoo monella hevosella venyä liian pitkiksi, itse kengitän hevoset 5-7 viikon välein ja tuo 7 viikkoa ei oikeastaan koskaan täyty vaan 5-6 viikkoa väli.

Ihmettelen noita ravureita kuinka niillä pidetään pitkiä kavioita?

9

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häääääähh

      ja mihin tää nyt siis liitty xD

      • kauraooppeli

        Kavioiden ja jalkojen hoito liittyy hyvin olennaisesti hevosen hoitoon, ainakin minun mielestäni.


    • peltokakka

      mutta mitä pitää tehdä jos heppa on astunut kakkaan?

      • paskaseon

        Lapselliselta tulee lapsellisia kysymyksiä.


      • koipeliini

        Yksinkertaista: Puhdistat kakan pois kavioista. Onko siinä jotain kummallista?


      • peltokakka
        koipeliini kirjoitti:

        Yksinkertaista: Puhdistat kakan pois kavioista. Onko siinä jotain kummallista?

        mutta kakka on ällöä! myyn mun hevosen koska en haluu enää siivota kakkaa.


    • Niimpäniijoo

      Oma hevonen ei kestä kuuttaviikkoa pitempää kengitys väliä. Tiputtelee ne pois ja kaviot kasvaa nopeesti.. Nyt laitumellahan hepat pudottelee enemmän kopotteja jalasta... Eiks kylmääminenki oo aika tärkeetä.. Siitäkin pitäs puhuu.. Harvat ihmiset oikeesti kylmää hevosen jalat huolellisesti..

    • Joillakinvainon

      Meidän ravurilla pitkät kaviot koska ravi menee paskaksi jos on lyhyet

      • perseestäkokohomma

        Sehän on hieman väärin jos pidetään pitkiä kavioita siksi että hevonen juoksee hyvin mutta se kuinka pitkät ne on niin on eri asia, kaikilla pitäisi olla sama laki eli kaviokulmat olisi oltava normaalit juoksi sitten miten tahansa ja kaikilla kun olisi sama laki niin siitäkin siltikin saataisiin aina voittaja maaliin. Lapakulmahan/kaviokulmahan menee jossain 48/52 astetta. Tuo 48 astetta on jo aika pysty muttei niin pysty että olisi ns. tömppäjalkaanen, sellainen jo "kova" ratsastaakin.

        On se kumma jos eläinlääkärit eivät puutu siihen että hevosella pidetään pitkiä kavioita siksi että saadaan rahaa kun hevonen juoksee nopeasti ja hyvin. Tuon vuoksi en fanita ravihommaa, se on mennyt överiksi ja hevosesta otetaan kaikki irti ja varsinkin silloin kun iskee rahanahneus tai on muuten vaan persaukinen ja rahaa saatava vaikka hevoselta henki menisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe