Suunnitelma lopunajoille?

Mistähän mahtanee johtua, että poliisilla, rajavartiostolla, puolustusvoimilla, terveydenhuoltosektorilla yms ei ole minkäänlaista virallista suunnitelmaa lopunaikojen kauhujen varalle?

Osaako joku keksiä loogisen selityksen tämän hämmästyttävän asian selitykseksi?

Sillä jos tällainen kauhea tapahtuma on kohta tulossa, jossa Peto ja Portto mellastavat erilaisten puhuvien sarvien ja rautahampaisten kavereiden kanssa, niin luulisi että viranomaiset ovat tehneet jo montakin suunnitelmaa, jotta noista hetkistä selvitään sitten tulevaisuudessa, joka tuntuu joistakin meistä olevan jopa aika lähellä?

Myös mahdolliset lohikäärmeet ja muut palavia nesteitä ympäristöön suihkiva eläimistö luulisi olevan palokuntien hätäsuunnitelmien tulevaisuuden ohjeistusten kärkisijoilla, mutta jostain syytä näin ei ole, niin onko tämä nyt viranomaisilta kansalaisista piittamatonta huolimattomuutta, josta pitäisi saada vastuuhenkilöt oikeuteen vastaamaan huolimattomuudestaan?

Kun kerran adventtikirkkossakin näihin asioihin uskotaan koko sydämestä, niin eikö tämä usko kannattaisi näyttää jäsenistölle niin, että tehtäisiin viranomaisille virallisia selvityspyyntöjä siitä, että miksi lopunaikoihin ei ole varustauduttu asianmukaisin suunnitelmin ja hätäohjein?

Samalla saataisiin koko lopunajoista tietämätön kansanosa ymmärtämään tämän asian vakavuus, niin ehkäpä sitten meistä kaikista tulisi adventisteja ja lopunaikojen kauhujen vakavamielisiä odottelijoita!

Pitäisikö tästä asiasta tehdä eduskuntakysely? Jospa kaikki nyt pistävät sähköpostilla omalle kansanedustajalle, että mitä hän on tehnyt lopunaikojen kauhujen selviytymissuunnitelman eteen?

Kun sitten Portto ja Peto heitetään tuliseen järveen, niin esimerkiksi palokunnan luulisi olevan hyvin kiinnostunut tällaisesta asiasta, jossa on tulta ja tulikiveä siellä sun täällä, että onko pelastussuunnitelma tehty ja hätäuloskäytävät turvattu?

Etenkin kun heidät heitetään elävinä siihen tuliseen järveen, niin mitenkähän tuo terveydenhuoltosektori on varautunut tähän?

Koska voihan sitä tulikiveä roiskua myös asiasta osattomien päälle, jotka voivat hyvinkin tarvita traumapolin palveluksia, niin jos sinne syntyy odottamaton ruuhka, sen syy on se, että lopunaikoihin ei ole varustauduttu asiaan kuuluvin suunnitelmin!

Joten millaisia suunnitelmia nyt pitäisi olla viranomaisilla ja onko tämä nyt huolestuttava asia, että viranomaiset eivät suhtaudu vakavasti lopunaikoihin, kun yhdenkään maan yksikään viranomainen ei ole laatinut edes yhtä suunnitelmaa näiden päivien ja niiden päivien kauhujen varalle?

Jos joku viranomainen alkaisi laatia suunnitelmaa lopunaikojen varalle, niin kannattaisiko samalla laatia suunnitelma myös yksisarvisten mahdollisen invaasion varalle, tai maahisten väkivaltaisen kansannousun varalle?

Osaavatko nyt ne palstalaiset, joille lopunajat tuntuu olevan sydämenasia, antaa meille epäileville tuomaille pienen loogisen selityksen, että miksi viranomaisia ei kiinnosta lopunajat, eikä yhtään selväpäistä ihmistä muutenkaan?

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkokysymyksenä voitte pohtia sitä, että pitäisikö jokaisen uskonnon lopunaikoihin varautua, vaiko vain yhden tai kahden, eli Suomen tapauksessa kristinuskon ja islamin lopunaikoihin, vaiko tehdä vain riskianalyysi siitä, että kumpi toteutuu varmemmin?

      Asia herätti minussa hämmennystä jo silloin, kun Päivi Räsänen oli sisäministeri ja hänelle kuului tällaiset turvallisuusasiat, niin hän ei tehnyt sisäministerinä mitään lopunaikojen turvallisuusselvistysten suhteen, eikä ollut puhettakaan siitä, että miten nämä asiat sitten hoidetaan ja miten vaikkapa sairaalat pyörivät, jos täällä lohikäärmeitä suhaa taivaalla ja tulisia järviä ilmestyy, johon porukkaa pistetään kypsentymään.

      Ajatellaanpa Ylöstempaus! Sehän on ihan lähellä, kohta puoliin, jopa iltapäiväruuhkassa voisi alkaa, niin onko tähän valmistauduttu?

      Jos vaikka yhdestä autosta kymmenestä poistuu kuljettaja kesken matkan moottoritiellä, niin sehän on kansallinen katastrofi ja suuronnettomuus, niin luulisi että edes yhdessä yliopistosairaalassa olisi suunnitelma ylöstempauksen varalta, että jos tuodaan pahoin loukkaantuneita moottoritieltä, kun siellä on autot suihkineet ilman kuskia ja aiheuttaneet vaaratilanteita, niin eipä tähän ole kuulkaas varauduttu mitenkään! Kansallinen häpeä on se!

      Päivi Räsänen olisi voinut sisäministerinä vaatia, että kaikkiin autoihin Suomessa pitää asentaa ylöstempauksen varalta tappokytkin, joka sammuttaa auton ja jarruttaa automaattisesti, jos kuljettaja temmataan taivaisiin, mutta eipä tehnyt, vaikka uskoo että kohta uskovat temmataan taivaisiin Herransa luo.

      Mitä peliä on tämä nyt?

      Yhdysvalloista olisi löytynyt tarvittava tekniikkakin, koska sieltä voit ostaa ylöstempauksen varalta autoosi tarvittavan laitteiston jos käy vaikkapa niin ikävsti, että perheesi ei olekaan riittävän hyvä taivaaseen ja vain kuski temmataan, että perheesi voi sitten vielä jonkin aikaa jatkaa elämäänsä, kun auto pysähtyy turvallisesti vaikka kuljettaja on ylöstemmattu jo hieman aikaisemmin!

      Lopunaikoihin olisi hyvä saada myös enkelikielikurssi, jotta ymmärtäisimme ylienkelin käskyhuutoja, emmekä vahingossa menisi väärään jonoon, jos enkeli ei puhuisikaan suomea, englantia tai ruotsia!

      Etenkin jos enkeli artikuloi hieman huonosti ja kun siinä vielä pasuunat melskaa kovalla pauhulla, niin olisi hyvä olla enkelikieli hallinnassa, vai puhuvatko enkelit sitten suomea tiukassa paikassa?

      Entäpä jos on vaikka kauppatorilla juuri turistiryntäys ja siellä on suomalaisia, ruotsalaisia, venäläisiä, korealaisia, japanilaisia ja ties keitä, niin käskevällä ylienkelillä on äärettömän kova urakka sanoa jokaisella kielellä toimintaohjeet lopunaikojen pasuunoiden pauhatessa vielä menossa mukana, että kaikki osaavat sitten toimia oikein, niin parasta olisi, jos kaikki osaisimme enkelikieltä, niin ylienkeli pärjäisi yhdellä käskyllä, eikä tarvitsisi kurkkuaan käheäksi siinä kailottaa, kun on varmasti kovasti hommaa ylienkelillä niissä kinkereissä!

      Joten opetusministeri voisi päättää kaikille pakollisesta enkelikielikurssista peruskouluun, esim. 5 opintoviikkoa, jolla luulisi osaavan sitten oikeaan jonoon mennä.

      Voisi kuvitella, että heprealla pärjäisi sitten lopunaikojen melskeissä parhaiten, niin jos vaikka ylioppilaskirjoituksiinkin saisi lopunaikojen enkelikielikurssin pakolliseksi aineeksi, jotta edes osa kansasta voisi sitten tulkata muille ylienkelin ja muiden enkelien selkeät käskyhuudot!

      • Raamattu

        Joskus joku mainitsi lentokoneen kun siitä katoaa kapteeni,kuka uskoo salaiseen tempaukseen? Poliitikoilta voisi kysyä Hannu takkulalta hän kun tuntee meidät advarit.


      • Raamattu kirjoitti:

        Joskus joku mainitsi lentokoneen kun siitä katoaa kapteeni,kuka uskoo salaiseen tempaukseen? Poliitikoilta voisi kysyä Hannu takkulalta hän kun tuntee meidät advarit.

        Veikkaan kyllä, että yksikään poliitikko ei halua ottaa puheeksi lopunaikojen pelastussuunnitelmaa, vaikka uskovien rahat ja äänet kyllä kelpaavat ja syyn jokainen arvaa.

        Mutta eipä noilla jeesus-tietoviisaillakaan ollut uskallusta keskustella konkreettisesta aiheesta, vaan mieluummin kinataan jonkin jakeen tulkinnasta tai saivarrellaan muuten vain sapatista tai pedonmerkistä.

        Mutta syyhän on se, että jokainen noista on lähes ateisti, mutta he eivät vain kykene sitä vielä itselleen tunnustamaan. He pelkäävät keskustella jokaisesta sellaisesta aiheesta, joka vie heidän uskonsa siihen viimeiseenkin jumalaan, johon he enää hädin tuskin kykenevät uskomaan ja sitten hekin ovat ateisteja, kuten loppupäätelmä tulee olemaan.

        Miksi uskoa yhteenkään jumalaan, jos joutuu olemaan uskomatta jo niin moneen.

        Alex-kasikin on askeleen päässä ateismista, sillä hän ei usko enää kuin yhteen jumalaan, ei muihin ja kun hän lakkaa uskomasta siihen viimeiseenkin, hän on ateisti, eikä tarvitse enää hössöttää lopunaikojen, eikä minkään muunkaan aivopierun kanssa.

        Myös exadventistiparka, kopittelija sekä totuusfriikkikin ovat enää yhden askeleen päässä ateismista, sillä heilläkään ei ole enää uskoa kuin yhteen ainoaan jumalaan ja sekin usko lepää enää hiuskarvan varassa ja tulee loppumaan, kuten heillä on usko mennyt jo kaikkiin muihin mahdollisiin jumaliin.

        Jos kerran on todennut, että sadat, kenties tuhannet jumalat ovat täysin uskon ulkopuolella, eikä niihin kykene uskomaan, eivätkä ne anna näille kuolemaan pelkääville ihmispoloisille mitään, niin miksi uskoa siihen viimeiseenkään?

        Jotkut kykenevät uskomaan enää yhteen jumalaan, jotkut eivät yhteenkään, niin siinä ei ole oikeastaan eroa käytännössä ollenkaan.


      • pyhpyh

        Pyh!!! Kuole synteihisi paskakasa!


      • omalehmä

        Kyllähän tuossa nimim. "bushmanin" irvimisessä järkeä on. Joko ylöstempaukseen tai muihin lopunajan tapahtumiin uskovat eivät oikeasti usko noihin odottamiinsa tapahtumiin niin paljoa, että ne johtaisivat heidät konkreettiseen toimintaan tai sitten he eivät välitä kuinka muille ihmisille käy noissa lopunajan myllerryksissä. - Itse asiassa joskus 1800-luvun Amerikassa, suurten herätysten aikaan, mm nuo milleriläiset, joiden perillisiä adventistitkin ovat, uskoivat enemmän Jeesuksen paluuseen: heistähän monet myivät maatilansa ja jättivät työnsä tekemättä, odottaessaan taphtumaa, jonka piti koskea maata ja ihmisiä mutta, joka muuttuikin sitten suuren pettymyksen jälkeen taivaalliseksi syntiluetteloiden tarkastukseksi.


      • omalehmä kirjoitti:

        Kyllähän tuossa nimim. "bushmanin" irvimisessä järkeä on. Joko ylöstempaukseen tai muihin lopunajan tapahtumiin uskovat eivät oikeasti usko noihin odottamiinsa tapahtumiin niin paljoa, että ne johtaisivat heidät konkreettiseen toimintaan tai sitten he eivät välitä kuinka muille ihmisille käy noissa lopunajan myllerryksissä. - Itse asiassa joskus 1800-luvun Amerikassa, suurten herätysten aikaan, mm nuo milleriläiset, joiden perillisiä adventistitkin ovat, uskoivat enemmän Jeesuksen paluuseen: heistähän monet myivät maatilansa ja jättivät työnsä tekemättä, odottaessaan taphtumaa, jonka piti koskea maata ja ihmisiä mutta, joka muuttuikin sitten suuren pettymyksen jälkeen taivaalliseksi syntiluetteloiden tarkastukseksi.

        >>> Kyllähän tuossa nimim. "bushmanin" irvimisessä järkeä on >>

        Juuri näin, eli tarkoitus on tuoda ajatuksia päähän ja se taas johtaa siihen, että siellä korvien välissä alkaa jotain tapahtua ja ne ajatukset pyörivät, pyörivät, pyörivät, kunnes tapahtuu oivallus, joka johtaa taas uusiin ajatuksiin ja ne on sitten itse kehitetty.

        >>> eivät oikeasti usko noihin odottamiinsa tapahtumiin niin paljoa >>

        No eivät niin usko ja sehän on todistettu jo useita kertoja. Raamattu kertoo selkeästi vaikkapa sen, että miten oman uskonsa syvyyden voi helposti testata, mutta eihän nämä epäuskoiset raukat uskalla uskoaan koetella, koska he tietävät itsekin sen, että ei tule toimimaan.

        Hehän ovat jo menettäneet uskonsa lähes kaikkii jumaliin ja pitävät niitä epäuskottavina, joten he ovat vain yhden askeleen päässä tehdä se viimeisellekin jumalalle, johon he vielä hädin tuskin uskovat.

        Miten ihmeessä yksi jumala voisi olla jotain, mitään tuhannet muut jumalat heidän mielestään eivät enää voi olla? Kaikki jumalat ovat samanlaisia mielikuvituskavereita, joten on todella omituista logiikkaa uskoa yhteen, mutta olla uskomatta muihin.

        >>> tai sitten he eivät välitä kuinka muille ihmisille käy noissa lopunajan myllerryksissä >>>

        Tämä tuli itselleni myös mieleen hieman myöhemmin, ja siinähän paljastuu uskontojen todellinen luonne, eli eivät nämä ole kiinnostuneita kuin omasta navastaan, eli uskonnot ovat itsekkäitä varten. Mitäpä niistä muista edes pitäisi välittää, kun hehän ovat menossa helvettiin, niin selvitköön vain miten parhaaksi katsovat, koska eivät kuitenkaan selviä.

        Onhan tuolla poliitikkoina ollut sellaisia hyvin hartaita ihmisiä, jotka kaatuilevat, kuolailevat tai puhuvat omituisia kieliä vapaa-ajallaan ja siellä väittävät uskovansa siihen, että maailma loppuu jopa ensi viikolla ja pitää olla valmis. Pitää olla valmis lohikäärmeisiin, pasuunaa soittaviin enkeleihin, ruttoon, petoihin, porttoihin, sotiin, mullistuksiin, maanjäristyksiin, myrskyihin ja ties mihin kauheuksiin, mutta kun he siivoavat kuolat suupielestään ja menevät takaisin sivistyksen pariin Arkadianmäelle, ei ole puhettakaan siitä, että he tekisivät jotain niiden kauheiden asioiden suhteen, joiden he juuri hetki sitten uskoivat alkavan hetkellä minä hyvänsä.

        Puhumattakaan siitä, että näin osa ihmisistä on uskonut jo kaksi vuosituhatta, eikä mitään ole tapahtunut.

        Jokainen loogiseen ajatteluun taipuvainen kyllä tietää syyn, että miksi nämä ihmiset, jotka voisivat vaikuttaa asioihin, eivät tee mitään vapaa-ajan harrastustensa suhteen, eli valmistautumisessa lohikäärmeisiin ja taivaasta tippuvaan tulikiveen.

        Mutta onneksi nuoret ovat rehellisiä, eikätkä he enää halua vanhempiensa harrastuksia, joissa vanhempansa eivät voi olla edes rehellisiä:

        http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/amerikan-nuoret-aikuiset-ovat-jattamassa-kirkon/

        Uskovissa ei teot ja sanat kohtaa enää ollenkaan, eli ollaan uskovinaan, mutta teot puhuvat sen puolesta, että kukaan ei usko.

        Ja miksi todellakaan uskoisi, jos on jo onnistunut huomaamaan, että lähes kaikki uskonnot ja niiden jumalat ovat epäuskottavia.


      • kerettiläinen--

        >>Uskovissa ei teot ja sanat kohtaa enää ollenkaan<<

        Olet oikeassa. Me tämän päivän uskovaiset olemme varmasti koko kristinuskon historian hengellisesti köyhintä porukkaa.

        Ilm.3
        14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; ETKÄ TIEDÄ, ETTÄ JUURI SINÄ olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
        22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"


      • palstojenjyvitystä
        omalehmä kirjoitti:

        Kyllähän tuossa nimim. "bushmanin" irvimisessä järkeä on. Joko ylöstempaukseen tai muihin lopunajan tapahtumiin uskovat eivät oikeasti usko noihin odottamiinsa tapahtumiin niin paljoa, että ne johtaisivat heidät konkreettiseen toimintaan tai sitten he eivät välitä kuinka muille ihmisille käy noissa lopunajan myllerryksissä. - Itse asiassa joskus 1800-luvun Amerikassa, suurten herätysten aikaan, mm nuo milleriläiset, joiden perillisiä adventistitkin ovat, uskoivat enemmän Jeesuksen paluuseen: heistähän monet myivät maatilansa ja jättivät työnsä tekemättä, odottaessaan taphtumaa, jonka piti koskea maata ja ihmisiä mutta, joka muuttuikin sitten suuren pettymyksen jälkeen taivaalliseksi syntiluetteloiden tarkastukseksi.

        Kyllähän näitä lopunaikoja varmasti on monen kohdalla odotettu. Esim. maailmansodat, jahas, minkätähden ja kenentoimesta, on saattanut monet myymään maatilansa ja katsomaan taivaalle.
        Toisilta ne on räjäytetty taivaan tuuliin ja katsottu taivaalle, mihin se pommikone meni. Eli maailmanloppuja on niin monennäköisiä, tänäänkin ja katsottavissa.
        Maansa ja kotinsamenettäneitä on ja heille ei ole sijaa, edes maassamme, ei edes siellä karjanavetassa, sen seimessä, mistä karja on pois.

        Apostolisena aikana kyllä myytiin, mutta jaettiin puutteessa oleville, eikä kenelläkään ollut nälkä. Siis näitä paikkansa jättäneitä, maansa myyneitä on, hetkessä sun toisessa.

        Toisaalta, eihän sitä tiedä, mitä maatilansa myyneet ja odottaneet kuitenkin on siemenellään saanut aikaiseksi. Sen näyttää se lopullinen rajojen ja paikkojen jyvitys.

        Taivaallisista "myytiin" orjanhinnalla, 30 hopearahaa, itse Jumalan Poika, juuri sinun tähtesi. Orjanhinnan määritteli ihminen. Siis itse Kuningas arvostettiin tähän hintaan ja näyttää edelleen tämän arvo monen mielessä liikkuvan, kun hinnoittelevat tätä maallista tuohon taivaalliseen iankaikkisen elämän lahjaan.

        Se "maatila", joka kerran jää, on tähän maahan rakastuneille kalliimpi, kuin se paikka, jonka itse Herra on valmistanut heille, jotka ovat täällä taas maansamyyneinä, pilkattuna ja rikkisahattuina, ruoskittuina jne.

        Heille, siis pilkankantajille tämä ajallinen ei ole niin hinnakas, että kaikesta pitää kynsin ja hampain kiinni.

        Arvoja on niin monenlaisia. Toisista soditaan, jossa säretään ehjä ja elämää ylläpitävä toiminta, eikä ollut pakolaiselle sijaa.
        Toisista tämä maa tulee sen himon tähden niin rakkaaksi, että kaikki elämää rakkaudenkautta ylläpitävä toiminta, se on ylenkatsottu.
        Joillekin se uusi, vielä näkymätön, mutta sydämessä koettu, on niin rakas, että ajallinen on kevyttä vaakakupissa, ettei siihen rakastuta.


      • kerettiläinen-- kirjoitti:

        >>Uskovissa ei teot ja sanat kohtaa enää ollenkaan<<

        Olet oikeassa. Me tämän päivän uskovaiset olemme varmasti koko kristinuskon historian hengellisesti köyhintä porukkaa.

        Ilm.3
        14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; ETKÄ TIEDÄ, ETTÄ JUURI SINÄ olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
        22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

        >>> Olet oikeassa. Me tämän päivän uskovaiset olemme varmasti koko kristinuskon historian hengellisesti köyhintä porukkaa. >>

        Kerettiläiselle sellainen huomio, että jostain syystä uskovien itseluottamus uskoonsa on ollut todella surkea koko kristinuskon historian, sillä jokainen elänyt sukupolvi on pitänyt oman sukupolvensa uskoa kuluneen ajan historian hengellisesti köyhimpänä.

        Jopa silloin kun käytännössä lähes koko Eurooppa oli uskovainen 100 prosenttisesti, eikä edes kyetty ymmärtämään sellaista ajatusta, että joku ei uskoisi jumalaan. Tästä ajattelusta johtuu se, että jokainen sukupolvi on ollut varma siitä, että Jeesus tulee, kun uskoa ei enää ole, eli tämä lista todistaa uskovien äärettömän huonon käsityksen oman uskonnon uskovien uskon syvyydestä:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailmanlopun_päivämääristä

        Eikä mitään ole tapahtunut, niin mistähän se mahtaisi johtua?

        Paitsi onhan Jeesus jo palannut tänne vuonna 1914, kuten Jehovan todistajat uskovat, mutta Jeesus päätti olla näkymätön, jotta ei aiheuta sen suurempaa hässäkkää. Nerokas teoria! Tosin samainen jumala ilmoitti adventtikirkolle, että Jeesus rupesikin ynnäilemään syntejä vuonna 1844, joten on tietenkin ymmärrettävää, että usko on koetuksella tässä jumalallisessa ilmoitusmyrskyssä!

        Jos tämä Jumala haluaa saada uskon takaisin, että ehkäpä ei kannattaisi ilmoitella yhdelle yhtä ja toiselle toista, vaan kannattaisi ilmoittaa nyt vaikka aamupäivällä niin selkeä viesti, ilman tulkinnan mahdollisuutta, että jopa minä sen ymmärtäisin, mutta se jää haaveeksi.


      • kerettiläinen--

        >>Kerettiläiselle sellainen huomio, että jostain syystä uskovien itseluottamus uskoonsa on ollut todella surkea koko kristinuskon historian, sillä jokainen elänyt sukupolvi on pitänyt oman sukupolvensa uskoa kuluneen ajan historian hengellisesti köyhimpänä.<<

        Ehkä jotkut yksittäiset kristityt, mutta jos nyt katsot esimerkiksi noita mainitsemiasi Adventtikirkkoa ja Jehovan todistajia, niin kyllä ne uskovat olevansa kristikunnan päätepisteen "eliittiä", jolla on "kaikki totuus" ja joka "istuu kuningattarena, eikä ole leski eikä ole surua näkevä". Ja jos katsot taas toisaalta kaikkea tuota "elämöintiä" (kaatuilla, konttailua ym. "eläimellistä touhua"), jota toisaalla "kristikunnassa" tänä päivänä harrastetaan ja pidetään "herätyksenä" ja "Pyhän Hengen työnä", niin missä ovat ne omasta mielestään hengellisesti köyhät?


      • kerettiläinen-- kirjoitti:

        >>Kerettiläiselle sellainen huomio, että jostain syystä uskovien itseluottamus uskoonsa on ollut todella surkea koko kristinuskon historian, sillä jokainen elänyt sukupolvi on pitänyt oman sukupolvensa uskoa kuluneen ajan historian hengellisesti köyhimpänä.<<

        Ehkä jotkut yksittäiset kristityt, mutta jos nyt katsot esimerkiksi noita mainitsemiasi Adventtikirkkoa ja Jehovan todistajia, niin kyllä ne uskovat olevansa kristikunnan päätepisteen "eliittiä", jolla on "kaikki totuus" ja joka "istuu kuningattarena, eikä ole leski eikä ole surua näkevä". Ja jos katsot taas toisaalta kaikkea tuota "elämöintiä" (kaatuilla, konttailua ym. "eläimellistä touhua"), jota toisaalla "kristikunnassa" tänä päivänä harrastetaan ja pidetään "herätyksenä" ja "Pyhän Hengen työnä", niin missä ovat ne omasta mielestään hengellisesti köyhät?

        >>> Ehkä jotkut yksittäiset kristityt >>

        EI suinkaan, vaan jos tutustut oikeaan historiaan, niin huomaisit, että jokainen sukupolvi on pitänyt itseään kaikkein surkeimpana uskovaisten joukkona, mitä maa päällään kantaa ja siitä sitten lisää seuraavan huomiosi jälkeen:

        >>> mutta jos nyt katsot esimerkiksi noita mainitsemiasi Adventtikirkkoa ja Jehovan todistajia >>

        Adventtikirkko tai Jehovan todistajat eivät ole ensimmäiset tällaiset lahkot, jotka ovat syntyneet ja pitäneet itseään kaikkein pyhimpinä ja oikeimmin uskovana, sillä näitä lahkoja on ollut satoja historiassa, mutta ne ovat kaikki kuolleet, kun niiden kohta tapahtuvaksi väittämiä asioita ei olekaan sitten tapahtunut, joten historia kyllä kertoo sen, että miten näille kahdelle vielä pystyssä olevalle lahkolle tulee käymään, joten älä huoli turhia.

        Ja samalla tavalla syntyi kristinusko, eli pettymyksestä, kuten adventtikirkko ja Jehon todistajatkin.

        Kristinusko syntyi pettymyksestä, jota jotkin juutalaiset kokivat uskontoaan kohtaan, kun se heidän mielestään oli uponnut epäuskoon ja väärin uskomisen hetteikköön.

        Kun he näkivät ympärillään kaiken sen epäuskon, jota sinäkin näet nyt ympärilläsi omassa uskonnossasi, määrätyt juutalaiset kokivat, että Jahve on hylännyt heidät ja kaikki heidän vaikeutensa johtuvat siitä, että he eivät ole enää Jumalansa silmäterä.

        Se, että Jahve oli hylännyt kansansa näkyi vaikkapa siinä, että miten juutalaisia kurmotettiin etelästä, pohjoisesta, idästä ja lännestä, heitä vainottiin, kidutettiin, tapettiin, heistä ei pidetty yms. Kaikki oli epäuskon syytä, joka aiheutti sen, että Jahve ei enää välittänyt heistä.

        Joten heistä epäuskoisista piti irtautua ja keksiä keinot päästä taas Jahven suosioon.

        Näin syntyi kristinusko, joka on vain uskoonsa pettyneiden juutalaisten hatara uusi kehitelmä omasta uskostaan, jolle kävi kuitenkin samoin kuin sille uskonnolle, jonka virheet he koettivat välttää.

        Aluksi Jumala tuntui suosiolliselta ja he elelivät rauhassa odottaen Messiastaan, joka oli elänyt maan päällä ihmisen muodossa hetken, mutta häpeällisesti tapettu, mutta hän oli luvannut tulla pikaisesti takaisin.

        Onneksi heidän vanhan uskontonsa kirjat tarjosivat hieman uudelleen tulkittuna mahdollisuuden sille, että häntä ei tapettu häpeällisesti, vaan niin on tarkoituskin tapahtua. Irroitettiin vain vanhan uskonnon jakeet niiden alkuperäisestä kontektista ja tulkittiin ne niin, että uusi uskonto pysyi hengissä, eikä kuollut oudon profeettansa häpeällisen kuoleman mukana.

        Mutta sitten alkoivat vaikeudet, eli heitä alettiin vainota aivan kuten heitäkin, joista he irtaantuivat, osin heidän oman käyttäytymisensä seurauksena ja vainoojat jopa omaksuivat vainottaviensa uskon ja silti jatkoivat alkuperäisten ja alkumuotoisen uskonnon kannattajien vainoamista.

        Läpi historian määrätty osa on nähnyt ympärillään vellovan uskonnollisuuden niin vääränä, että he ovat päättäneet perustaa taas sen alkuperäisen "lahkon" uudelleen, joka taas olisi Jumalan silmäterä ja jolle Jumala vain ja yksin antaisi siunauksiaan ja päästäisi taivaaseen vain heidät, ei ketään muita.

        Ihminen haluaa olla voittajien puolella, myös uskonnoissa.

        Samoin ne kaatuilijat ja konttailijat pitävät itseään juuri oikeimpina uskovina, joilla on Jumalan täysi tunnustus ja se, että muut eivät pidä heitä sellaisina, vain vahvistaa heidän uskoaan, koska niinhän alkuseurakuntaakin vainottiin ja pilkattiin.

        Kaatuiljat ja konttailijat ja kuolailijat perustivat lahkonsa siksi, koska he kokivat olevansa se kaikkein epäuskoisin porukka maan päällä tähän mennessä ja heidän piti puhdistaa usko ja alkaa taas uskoa oikein, kuten alussakin uskottiin ja he löysivät oikeat jakeet raamatusta vahvistaakseen uskoaan.

        Samoin adventtikirkko, samoin Jehovat, samoin mormonit ja heille vieläpä Jumala ilmoitti jokaiselle erityistä viestiä, joka tekee heistä kaikista todella erityisiä Jumalan silmäteriä. Harmi vain, että Jumala ilmoitti jokaiselle eri viestin, mutta mitäpä me pienistä.


      • bushmanni kirjoitti:

        Veikkaan kyllä, että yksikään poliitikko ei halua ottaa puheeksi lopunaikojen pelastussuunnitelmaa, vaikka uskovien rahat ja äänet kyllä kelpaavat ja syyn jokainen arvaa.

        Mutta eipä noilla jeesus-tietoviisaillakaan ollut uskallusta keskustella konkreettisesta aiheesta, vaan mieluummin kinataan jonkin jakeen tulkinnasta tai saivarrellaan muuten vain sapatista tai pedonmerkistä.

        Mutta syyhän on se, että jokainen noista on lähes ateisti, mutta he eivät vain kykene sitä vielä itselleen tunnustamaan. He pelkäävät keskustella jokaisesta sellaisesta aiheesta, joka vie heidän uskonsa siihen viimeiseenkin jumalaan, johon he enää hädin tuskin kykenevät uskomaan ja sitten hekin ovat ateisteja, kuten loppupäätelmä tulee olemaan.

        Miksi uskoa yhteenkään jumalaan, jos joutuu olemaan uskomatta jo niin moneen.

        Alex-kasikin on askeleen päässä ateismista, sillä hän ei usko enää kuin yhteen jumalaan, ei muihin ja kun hän lakkaa uskomasta siihen viimeiseenkin, hän on ateisti, eikä tarvitse enää hössöttää lopunaikojen, eikä minkään muunkaan aivopierun kanssa.

        Myös exadventistiparka, kopittelija sekä totuusfriikkikin ovat enää yhden askeleen päässä ateismista, sillä heilläkään ei ole enää uskoa kuin yhteen ainoaan jumalaan ja sekin usko lepää enää hiuskarvan varassa ja tulee loppumaan, kuten heillä on usko mennyt jo kaikkiin muihin mahdollisiin jumaliin.

        Jos kerran on todennut, että sadat, kenties tuhannet jumalat ovat täysin uskon ulkopuolella, eikä niihin kykene uskomaan, eivätkä ne anna näille kuolemaan pelkääville ihmispoloisille mitään, niin miksi uskoa siihen viimeiseenkään?

        Jotkut kykenevät uskomaan enää yhteen jumalaan, jotkut eivät yhteenkään, niin siinä ei ole oikeastaan eroa käytännössä ollenkaan.

        Ajanlaskumme alun parilla vuosisadalla kristittyjä moitittiin Rooman valtakunnassa ateisteiksi, koska he eivät kunnioittaneet perinteisiä jumalia. Tämä on alkuperäisempi ateisti-sanan merkitys kuin se, miten kristityt sitä nykyään käyttävät.
        Itse asiassa antiikin Rooman uskonnollinen ilmapiiri oli varsin suvaitseva. Se, että juutalaiset ja kristityt palvoivat jumalaansa, ei herättänyt sinänsä pahennusta. Paheksuttavaa sen sijaa oli muiden jumaliin kohdistuva pilkka ja epäkunnioitus.

        Ja tämä on ihan dokumentoitua historiaa, todettakoon höpöhöpö- ja lässynlässyn-kommenttien harrastajille.


      • kerettiläinen--
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Ehkä jotkut yksittäiset kristityt >>

        EI suinkaan, vaan jos tutustut oikeaan historiaan, niin huomaisit, että jokainen sukupolvi on pitänyt itseään kaikkein surkeimpana uskovaisten joukkona, mitä maa päällään kantaa ja siitä sitten lisää seuraavan huomiosi jälkeen:

        >>> mutta jos nyt katsot esimerkiksi noita mainitsemiasi Adventtikirkkoa ja Jehovan todistajia >>

        Adventtikirkko tai Jehovan todistajat eivät ole ensimmäiset tällaiset lahkot, jotka ovat syntyneet ja pitäneet itseään kaikkein pyhimpinä ja oikeimmin uskovana, sillä näitä lahkoja on ollut satoja historiassa, mutta ne ovat kaikki kuolleet, kun niiden kohta tapahtuvaksi väittämiä asioita ei olekaan sitten tapahtunut, joten historia kyllä kertoo sen, että miten näille kahdelle vielä pystyssä olevalle lahkolle tulee käymään, joten älä huoli turhia.

        Ja samalla tavalla syntyi kristinusko, eli pettymyksestä, kuten adventtikirkko ja Jehon todistajatkin.

        Kristinusko syntyi pettymyksestä, jota jotkin juutalaiset kokivat uskontoaan kohtaan, kun se heidän mielestään oli uponnut epäuskoon ja väärin uskomisen hetteikköön.

        Kun he näkivät ympärillään kaiken sen epäuskon, jota sinäkin näet nyt ympärilläsi omassa uskonnossasi, määrätyt juutalaiset kokivat, että Jahve on hylännyt heidät ja kaikki heidän vaikeutensa johtuvat siitä, että he eivät ole enää Jumalansa silmäterä.

        Se, että Jahve oli hylännyt kansansa näkyi vaikkapa siinä, että miten juutalaisia kurmotettiin etelästä, pohjoisesta, idästä ja lännestä, heitä vainottiin, kidutettiin, tapettiin, heistä ei pidetty yms. Kaikki oli epäuskon syytä, joka aiheutti sen, että Jahve ei enää välittänyt heistä.

        Joten heistä epäuskoisista piti irtautua ja keksiä keinot päästä taas Jahven suosioon.

        Näin syntyi kristinusko, joka on vain uskoonsa pettyneiden juutalaisten hatara uusi kehitelmä omasta uskostaan, jolle kävi kuitenkin samoin kuin sille uskonnolle, jonka virheet he koettivat välttää.

        Aluksi Jumala tuntui suosiolliselta ja he elelivät rauhassa odottaen Messiastaan, joka oli elänyt maan päällä ihmisen muodossa hetken, mutta häpeällisesti tapettu, mutta hän oli luvannut tulla pikaisesti takaisin.

        Onneksi heidän vanhan uskontonsa kirjat tarjosivat hieman uudelleen tulkittuna mahdollisuuden sille, että häntä ei tapettu häpeällisesti, vaan niin on tarkoituskin tapahtua. Irroitettiin vain vanhan uskonnon jakeet niiden alkuperäisestä kontektista ja tulkittiin ne niin, että uusi uskonto pysyi hengissä, eikä kuollut oudon profeettansa häpeällisen kuoleman mukana.

        Mutta sitten alkoivat vaikeudet, eli heitä alettiin vainota aivan kuten heitäkin, joista he irtaantuivat, osin heidän oman käyttäytymisensä seurauksena ja vainoojat jopa omaksuivat vainottaviensa uskon ja silti jatkoivat alkuperäisten ja alkumuotoisen uskonnon kannattajien vainoamista.

        Läpi historian määrätty osa on nähnyt ympärillään vellovan uskonnollisuuden niin vääränä, että he ovat päättäneet perustaa taas sen alkuperäisen "lahkon" uudelleen, joka taas olisi Jumalan silmäterä ja jolle Jumala vain ja yksin antaisi siunauksiaan ja päästäisi taivaaseen vain heidät, ei ketään muita.

        Ihminen haluaa olla voittajien puolella, myös uskonnoissa.

        Samoin ne kaatuilijat ja konttailijat pitävät itseään juuri oikeimpina uskovina, joilla on Jumalan täysi tunnustus ja se, että muut eivät pidä heitä sellaisina, vain vahvistaa heidän uskoaan, koska niinhän alkuseurakuntaakin vainottiin ja pilkattiin.

        Kaatuiljat ja konttailijat ja kuolailijat perustivat lahkonsa siksi, koska he kokivat olevansa se kaikkein epäuskoisin porukka maan päällä tähän mennessä ja heidän piti puhdistaa usko ja alkaa taas uskoa oikein, kuten alussakin uskottiin ja he löysivät oikeat jakeet raamatusta vahvistaakseen uskoaan.

        Samoin adventtikirkko, samoin Jehovat, samoin mormonit ja heille vieläpä Jumala ilmoitti jokaiselle erityistä viestiä, joka tekee heistä kaikista todella erityisiä Jumalan silmäteriä. Harmi vain, että Jumala ilmoitti jokaiselle eri viestin, mutta mitäpä me pienistä.

        >>Läpi historian määrätty osa on nähnyt ympärillään vellovan uskonnollisuuden niin vääränä, että he ovat päättäneet perustaa taas sen alkuperäisen "lahkon" uudelleen, joka taas olisi Jumalan silmäterä ja jolle Jumala vain ja yksin antaisi siunauksiaan ja päästäisi taivaaseen vain heidät, ei ketään muita.<<

        Senpä vuoksi minä jätän sen asian täysin Jumalan huoleksi, enkä yritä perustaa yhtään mitään lahkoa tai muutakaan seurakuntaa...


      • kerettiläinen--

        Tässä ovat raamatulliset perustelut sille, ettei minun tarvitse "synnytellä" eli perustella mitään seurakuntia tai lahkoja, sillä Jumala ITSE on luvannut sen tehdä. "Kuningattarena" istuva Äitikirkko ja sen tyttäret pitävät kyllä "synnyttelemisestä" huolen ja ovatkin kovin "hedelmällistä" ja sikiäväistä porukkaa...tästä ovat seurakuntien jäsentilastotkin todisteena...

        1 RIEMUITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut...
        3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, sinun jälkeläisesi ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi.
        4 Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu...LESKEYTESI PILKKAA et ole enää muistava...
        7 Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta MINÄ KOKOAN SINUT JÄLLEEN suurella laupeudella...
        11 Sinä kurja, myrskyn raastama, sinä lohduton! Katso, MINÄ MUURAAN SINUN KIVESI kiiltokivellä, PANEN SINUN PERUSTUKSESI safiireista,
        12 minä teen sinun harjasi rubiineista ja sinun porttisi kristalleista ja koko sinun ympärysmuurisi jalokivistä.
        13 Sinun lapsesi ovat kaikki Herran opetuslapsia, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva.


    • uskoJeesukseen

      Se ihan yksi hailee mitä suunnitelmia yhteiskunta tekee. Kun lopunajan vitsaukset tulevat, niin kaikki ihmisen rakentama luhistuu kuin korttitalo.

      • Varmasti, mutta kun se Lopun aika on ikuisesti edessäpäin kuten on aina ollut, kevyetkin rakenteet kestävät kohtalaisen hyvin.


      • >>> Se ihan yksi hailee mitä suunnitelmia yhteiskunta tekee. Kun lopunajan vitsaukset tulevat, niin kaikki ihmisen rakentama luhistuu kuin korttitalo. >>

        Eli lähimmäisistä ei tarvitse välittää, että kärsiköön ne sitten, jotka sattuvat olemaan väärässä paikassa, tosin ehkä oikeaan aikaan?

        Minusta tuo kuvastaa sellaista ajattelua, jonka vuoksi sinun uskontosi tulee täältä kuolemaan ja samalla kuolee jumalasi, koska jumala ilman kannattajia kuolee, kuten historia opettaa hyvin selkeästi.

        George Santayana on hienosti sanonut, että ne jotka eivät kykene muistamaan historiaa, ovat tuomitut toistamaan sen. Tämä lause on mm. Washingtonin Kansallisarkiston pääsisäänkäynnin yläpuolelle kirjattu muistutuksena historian tärkeydestä.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/George_Santayana

        Mutta koska lahkoissa ei enää ole niitä kaikkein välkyimpiä henkilöitä jäljellä, tämä karu tosiasia tulee koitumaan myös kristinuskon tuhoksi, kuten se on koitunut lähes jokaisen maan päällä vaikuttaneen uskonnon tuhoksi.


    • pyhpyh

      Voimme ohittaa tällaiset provoilut täysin olan kohauksella.

      • >>> Voimme ohittaa tällaiset provoilut täysin olan kohauksella. >>

        Mikäs tuossa oli provoilua? Et siis usko, ettö lopunajat tulevat?

        Tai jos uskot, niin et välitä lähimmäisistäsi?

        Entäpä jos lohikäärme, jolla jokin peto ratsastaa, istahtaa vaikkapa adventtikirkon koulun päälle, niin mikään sairaala ei kykene ottamaan vastaan sellaista määrää potilaita pienen ajan sisään, vaan suurin osa jäisi ilman hoitoa ja kitumaan ja kärsimään jopa pitkäksikin aikaa.

        Mutta sinua se ei häiritsisi, kunhan ei lohikäärme istu sinun talosi päälle?

        Entäpä taivaalta lentävä tulikivi? Sytyttäisi sinulle rakkaiden ihmisten talot tuleen, niin jos palokunta ei ole varustautunut tällaiseen poikkeustilanteeseen, josta eräs kirja vielä niin selkeästi kertoo, niin ne ihmiset siellä palaisivat kuoliaaksi ja ne jotka eivät palaisi, joutuisivat kokemaan hirvittäviä tuskia ennen kuolemaansa.

        Sinusta se on yhdentekevää, koska kuolisivat joka tapauksessa?

        Onneksi sinä pääset kivuistasi eroon rakkaan jumalasi luo, jonka ansiota ja sairaan mielen tuotosta koko hävitys ja kauhistus on, niin ei muilla sitten ole niin väliä?

        Mitäpä luulet, että mikä on uskontosi kohtalo tuolla ajattelulla?


    • LyyrisLyllerö

      Ei kenenkään kristityn edes kannattaisia osallistua ateistisen rienaajapilkkaajan bushmannin ketjuihin, siitä ei ole mitään hyötyä, eikä tuo bushmanni lakkaa pilkkaamistaan ja provoiluaan vaikka hänelle sata kristittyä selittäisi.

      • >>> Ei kenenkään kristityn edes kannattaisia osallistua ateistisen rienaajapilkkaajan bushmannin ketjuihin >>

        Miksi ihmeessä? Eikö asioista voi puhua? Sillä jos ei voi puhua, niin sitten seuraus on tämä:

        http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/amerikan-nuoret-aikuiset-ovat-jattamassa-kirkon/

        Mutta jos me menemme ketjun aiheeseen, niin oletko sitä mieltä, että lopunaikoihin ei kannata valmistautua, vaan antaa sitten mennä vaan mitä sattuu tulemaan ja jos jollekin käy huonosti, ei häntä kannata auttaa, sillä kuolee kumminkin?

        Otetaanpa esimerkki raamatusta:

        >> 8 Toinen enkeli puhalsi torveensa. Silloin syöksyi mereen jokin, mikä oli suuri kuin vuori ja liekehti tulta. Kolmannes merestä muuttui vereksi, 9 kolmannes meressä elävistä eläimistä kuoli ja kolmannes laivoista tuhoutui. >>

        Kolmannes laivoista tuhoutui tai siis tulee tuhoutumaan!!

        Sinun mielestäsi rannikkovartioston ja viranomaisten ei kannata tehdä pelastussuunnitelmaa tämän kyseisen päivän varalle, vaan antaa niiden ihmisten siellä hukkua ja tuhoutua, kunhan vain sinä et ole siellä mukana? Entäpä jos sinun perheesi tai lapsenlapsesi on sillä laivalla, joka kuuluu tuohon mainittuun kolmannekseen?

        >> 10 Kolmas enkeli puhalsi torveensa. Silloin putosi taivaalta suuri, soihtuna palava tähti, ja maahan pudotessaan se täytti kolmanneksen virroista ja vesien lähteistä. 11 Tähden nimi oli Koiruoho. Kolmannes vesistä muuttui karvaaksi kuin koiruoho, ja monet ihmiset kuolivat vedestä, koska se oli tullut myrkylliseksi. >>

        Eikö yliopistosairaaloiden kannattaisi tehdä pelastusuunnitelma jo tuon päivän varalle, sillä aika paljon olisi myrkytyspotilaita tulossa, joista osa ehkä voitaisiin pelastaa? Vai eikö vain välitetä heistä? Eikö ihmisten kannattaisi välittää, vaikka julma jumalasi ei sitä tee?

        >>> 3 Savusta levisi maan päälle heinäsirkkoja, ja niille annettiin sama valta kuin on skorpioneilla maan päällä. 4 Niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa kedon ruohoa eivätkä mitään muutakaan vihantaa eivätkä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole otsassaan Jumalan sinettiä. 5 Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan piinata viiden kuukauden ajan. Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama. 6 Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä. >>

        Eikö päiväkodeissa kannattaisi alkaa jo varustaa lapsia tuon päivän varalle, sillä osalle päivä saattaa olla hyvin traumatisoiva, etenkin kun he kohtaavat heinäsirkkoja, joilla on ihmisen kasvot, keltaiset hiukset kuin naisilla, leijonan hampaat ja ne jymisevät kuin sotavaunut?

        Eikö lapsille kannattaisi jo nyt kertoa psykologien alaisuudessa, että rakas taivaan isä antaa noiden kiusata ihmisiä viisi kuukautta, kun näin on määrätty? Tosin toivottavasti tulevat sitten touko-syyskuussa, tai muuten voi tulla heinäsirkoille aika tukalat ajat Suomen talvessa.

        Eikö myös sairaaloiden kannattaisi tehdä pelastussuunnitelma tuon päivän varalle, jona sairaalan päivystykseen alkaa saapua suuri joukko heinäsirkkojen kiusaamia ihmisiä?

        Jos ei kannata, niin miksi ei kannata?

        >> 15 Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta. 16 Niillä oli ratsuväkeä kaksikymmentätuhatta kertaa kymmenentuhatta sotilasta; minä kuulin joukkojen lukumäärän. >>

        Eikö puolustusvoimien kannattaisi tehdä tuota tilannetta varten jo pieni toimintasuunnitelma, sillä veikkaisin Leopardien ja nykyaikaisten sotavälineiden olevan kuitenkin aika hyvä vastus ratsuväkeä vastaan, olivatpa ne millaisia siipiveikkoja tahansa?

        Jopa suuri osa suomalaisista voitaisiin ehkä pelastaa, jos armeijalla olisi jo selkeä toimintasuunnitelma noita sotilaita vastaan, jotka tulevat julmasti surmaamaan kolmanneksen suomalaisista?

        Osaatko kertoa, että miksihän yksikään kenraali ei ole tehnyt suunnitelmaa tuon päivän varalle? Tai yhdenkään maan yksikään kenraali?

        Ovatko he varmoja jo tappiostaan, vai voisiko olla jokin toinen syy?


    • Niin.että.juu

      Bushmanni kysyi:
      ##Mistähän mahtanee johtua, että poliisilla, rajavartiostolla, puolustusvoimilla, terveydenhuoltosektorilla yms ei ole minkäänlaista virallista suunnitelmaa lopunaikojen kauhujen varalle?##

      No, nyt politiikka yleensäkin - eri syistä - toimii vain muutaman vuoden tulevaisuus katsannolla - johtuen siitä että näkökyky tulevaisuuteen ei kovinkaan suuri ja että seuraavat vaalitkin on kohta tulossa.. :) ja pitää jotain nopeasti keksiä jotta saisi kansan hyvälle mielelle .
      Sitä paitsi kuka äänestäisi puoluetta joka sanoisi että loppu on lähellä ..

      Valitan jos ei siellä Suomessa rajavartiosto toimi - Putinkin on alkanut kalisuttamaan uusia seitaan joten asia kannattaisi panna ojennukseen - terveydenhoito vie jo nyt niin ison palan kakusta että monet ovat säästämisen kannalla - siis rahan säästämisen kannalla ...

      • >>> No, nyt politiikka yleensäkin - eri syistä - toimii vain muutaman vuoden tulevaisuus katsannolla - johtuen siitä että näkökyky tulevaisuuteen ei kovinkaan suuri ja että seuraavat vaalitkin on kohta tulossa.. :) ja pitää jotain nopeasti keksiä jotta saisi kansan hyvälle mielelle . >>

        Poliitikot ja viranomaiset ovat siis niin tyhmiä, että he eivät halua valmistautua laiskuuttaan tapahtumaan, joka on heille ennalta annettu ja kaikki kerrotaan etukäteen?

        Vesialueiden turvallisuudesta vastaavat viranomaiset siis eivät välitä heille annetusta hyvin selkeäsanaisesta varoituksesta, että tässä lähiaikoina tulee päivä, jona kolmannes laivoista tulee uppoamaan, eikä heitä kiinnosta tehdä sille päivälle suunnitelmaa? Mutta olet oikeassa siinä, että jos tuo olisi uskottava tapahtuma, eikä joidenkin beduiienin satukirjasta repäisty, niin tietenkin jokainen järkevä viranomainen suhtautuisi asiaan vakavasti.

        >>> Sitä paitsi kuka äänestäisi puoluetta joka sanoisi että loppu on lähellä .. >>

        Koetatko sanoa, että raamatun kuvailemat visiot lähellä olevasta maailmanlopusta eivät ole uskottavia suurelle yleisölle ja he eivät siksi välittäisi niistä?

        Voi kun olemme aika pitkälti samaa mieltä asiasta! On tainnut olla vähät välittävä jo tuolta 1500-luvulta lähtien ja sille on erittäin hyvät syyt.

        >>> Valitan jos ei siellä Suomessa rajavartiosto toimi - Putinkin on alkanut kalisuttamaan uusia seitaan joten asia kannattaisi panna ojennukseen >>

        Joten sinusta Putin on selkeästi konkreettisempi ja varteenotettavampi uhka kuin kaksikymmentätuhatta kertaa kymmenentuhatta sotilasta, jotka ratsastavat hevosilla meidän kimppuumme tai ihmiskasvoiset heinäsirkat?

        Kyllä, olen kanssasi täysin samaa mieltä ja jostain syystä myös jokainen tervejärkinen ihminen on.


      • eiuskota
        bushmanni kirjoitti:

        >>> No, nyt politiikka yleensäkin - eri syistä - toimii vain muutaman vuoden tulevaisuus katsannolla - johtuen siitä että näkökyky tulevaisuuteen ei kovinkaan suuri ja että seuraavat vaalitkin on kohta tulossa.. :) ja pitää jotain nopeasti keksiä jotta saisi kansan hyvälle mielelle . >>

        Poliitikot ja viranomaiset ovat siis niin tyhmiä, että he eivät halua valmistautua laiskuuttaan tapahtumaan, joka on heille ennalta annettu ja kaikki kerrotaan etukäteen?

        Vesialueiden turvallisuudesta vastaavat viranomaiset siis eivät välitä heille annetusta hyvin selkeäsanaisesta varoituksesta, että tässä lähiaikoina tulee päivä, jona kolmannes laivoista tulee uppoamaan, eikä heitä kiinnosta tehdä sille päivälle suunnitelmaa? Mutta olet oikeassa siinä, että jos tuo olisi uskottava tapahtuma, eikä joidenkin beduiienin satukirjasta repäisty, niin tietenkin jokainen järkevä viranomainen suhtautuisi asiaan vakavasti.

        >>> Sitä paitsi kuka äänestäisi puoluetta joka sanoisi että loppu on lähellä .. >>

        Koetatko sanoa, että raamatun kuvailemat visiot lähellä olevasta maailmanlopusta eivät ole uskottavia suurelle yleisölle ja he eivät siksi välittäisi niistä?

        Voi kun olemme aika pitkälti samaa mieltä asiasta! On tainnut olla vähät välittävä jo tuolta 1500-luvulta lähtien ja sille on erittäin hyvät syyt.

        >>> Valitan jos ei siellä Suomessa rajavartiosto toimi - Putinkin on alkanut kalisuttamaan uusia seitaan joten asia kannattaisi panna ojennukseen >>

        Joten sinusta Putin on selkeästi konkreettisempi ja varteenotettavampi uhka kuin kaksikymmentätuhatta kertaa kymmenentuhatta sotilasta, jotka ratsastavat hevosilla meidän kimppuumme tai ihmiskasvoiset heinäsirkat?

        Kyllä, olen kanssasi täysin samaa mieltä ja jostain syystä myös jokainen tervejärkinen ihminen on.

        Odotetaan lopunaikoja mutta ei niihin kukaan usko. En ole koskaan ajatellutkaan kuinka vaikea on miettiä Ilmestyskirjaa kirjaimellisena totena ja ajatella että ratsuväellä lyötäsiin tämän päivän sotaväen voimat! Ei taida ihmiskasvoiset heinäsirkat paljoa hollywoodin erikoistehosteisiin tottuneita nuoria tänä päivänä pelottaa. Jumala elää menneessä ajassa, vanhanaikainen. Olisi pitänyt tulla paljon aikaisemmin että nuo kuvaukset olisivat ihmisistä uskottavia. Ovat ne joskus olleet, eivät enää.


      • «No, nyt politiikka yleensäkin - eri syistä - toimii vain muutaman vuoden tulevaisuus katsannolla - johtuen siitä että näkökyky tulevaisuuteen ei kovinkaan suuri ja että seuraavat vaalitkin on kohta tulossa.. :) ja pitää jotain nopeasti keksiä jotta saisi kansan hyvälle mielelle .»

        Meistä kukaan ei näe minuuttiakaan tulevaisuuteen. Ennustamiskykymme perustuu yksinomaan menneen ajan tarjoamaan kokemukseen, sekä omaamme että muilta oppimaamme.

        Jos joku poliitikko oikeasti uskoisi, että Ilmestyskirjan lopunajan skenaariot toteutuvat lähitulevaisuudessa, kyllä hän sen toisi esiin ja ajaisi yleistä valmistautumista niihin.

        «Sitä paitsi kuka äänestäisi puoluetta joka sanoisi että loppu on lähellä ..»

        Lopun läheisyydestä varoittelu on toiminut oikein hyvin. Sen vuoksi nyt on olemassa esimerkiksi päästökauppajärjestelmä, joka on osoittautunut varsin tehokkaaksi.

        Luonnollisesti sellainen lopun ennustaminen, jossa ei anneta mitään selviytymisen mahdollisuutta, jätetään omaan arvoonsa.

        Mutta muun muassa adventistien eskatologiaan kuuluu opetus selviytymisen keinoista, joskin on aika hämärää, mitä se käytännössä tarkoittaa. Olennaisinta siinä lienee uskominen Adventtikirkon opettamaan hölynpölyyn. Lutherin jalanjäljissä kulkien he halveksivat hyvien tekojen merkitystä ja Jaakobin kirjettä.


    • Lopun aika koittaa ihmisellä yleensä silloin kun hän makaa sairaalassa vain lääketieteen voimin hengissä pitäen. Tämä on yleisin yksilön tasolla toteutuva lopun aika.
      Planeettamme lopun aika alkaa n. 3 miljardin vuoden päästä.
      Nykymuotoisen Ihmisen sukupuutto koittaa kuitenkin jo paljon ennen planeettamme tuhoa.

    • Johan oli varsinainen ryöppäys tämäkin avaus, ei tähän varmaan pitäisi edes mitään sanoa, mutta sanonpa jonkun sanasen kuitenkin.

      Lopun ajat/eskatologia, Kristuksen toinen tuleminen ja taivasten kuningaskunnan voitto ja perustaminen ovat varsinkin Uuden testamentin perussävel ja eräs keskeinen teema. On laskettu, että Jeesuksen toinen tuleminen mainitaan tavalla tai toisella Raamatussa noin 300 kertaa.

      Tämä maailmanaika loppuu kerran, se on varmaa. Ja Raamattu profeetallisissa kirjoituksissaan on ilmoittanut minkälaisia tapahtumia tulee toteutumaan ennen tämän maailmanajan loppua ja uutta taivasta ja maata, joissa asuu vanhurskaus.

      Mikään määrä "puolustusvoimien, terveydenhoitojärjestelmän, rannikkovartioston, poliisin tms." tahojen "valmisteluja" ei voi estää eskatologisten tapahtumien toteutumista ja tämän maailmankauden loppumista. Avun tarpeessa ja olevia, esimerkiksi maanjäristyksien uhreja, on totta kai autettava niin hyvin kuin mahdollista.

      Kun synti - ja synti on laittomuus, rakkauden vastakohta - pääsee valtaan, on jälki lievästi sanoen rumaa. Siinä todella moni kärsii ja avun tarpeessa olevia on autettava, kuten sanoin.

      Jumala on pyhä ja peljättävä, Hän tulee tuomitsemaan maailman niiden eskatologisten tapahtumasarjojen kautta, jotka Hän on Henkensä kautta ennalta ilmoittanut. Miksi ne lopputapahtumat ovat nimenomaan sellaisia kuin ne sitten ovat, sitä en tiedä, ei kai sitä kukaan ihminen voi tietää.

      Tätä maailmanaikaa ei syntinen ihminen osaa, eikä taida edes haluta parantaa niin että kaikkialla toteutuisi oikeudenmukaisuus ja lähimmäisenrakkaus.

      Ratkaisevin kysymys jokaiselle yksilölle onkin: missä ja kenen kanssa vietät ikuisuutesi? On rukoiltava voimaa seisoaksensa Ihmisen Pojan (Jeesuksen) edessä kun Hän tulee ja toteuttaa rangaistustuomionsa sekä pelastaa uskovansa.

      • >>> Lopun ajat/eskatologia, Kristuksen toinen tuleminen ja taivasten kuningaskunnan voitto ja perustaminen ovat varsinkin Uuden testamentin perussävel ja eräs keskeinen teema. >>

        Jokaisessa uskonnossa läpi maailmanhistorian on vastaavia virityksiä, tai lähes vastaavia, joten kristinuskon höpinät eivät eroa mitenkään muiden uskontojen vastaavista höpinöistä. Tärkeintä lienee se, että yksikään näistä visioista ei ole koskaan toteutunut. Ainahan sitä saa toivoa tietenkin, jos on tarpeeksi tyhmä.

        >> On laskettu, että Jeesuksen toinen tuleminen mainitaan tavalla tai toisella Raamatussa noin 300 kertaa. >>

        Mitä se todistaa? Todistaako se jotain, että montako kertaa Väinämöinen mainitaan Kalevalassa tai Roope Ankka Aku Ankassa.

        Tosin minulla on uskontoihin liittyvä profetia, eli vakavasti epäilen, että kun ihmisiltä katoaa konteksti nykyajan sarjakuvasankareihin, eli vaikkapa Teräsmieheen tai Lepakkkomieheen, niin vaikkapa 500 vuoden päästä osa silloin eläivstä ihmistä palvoo näitä sarjakuvasankareita muinoin elävinä jumalina ja he toivovat, että ne tulevat vielä ratkaisemaan ongelmia, kuten tarinoissa ratkaisivat satoja vuosia aikaisemmin.

        Sillä tavoin kaikki jumalat ovat syntyneet, siis myös kristinuskon Jahvekin. Syntyi tarinoissa ja ihmisiltä katosi taju tarinoiden kontekstistä ja hitaasti Jahvesta tuli muka oikeasti täällä palloillut papparainen, joka ratkoi muinaisten heprealaistan ongelmia ja murheita. Ja jopa osallistui painikisaankin.

        >> Tämä maailmanaika loppuu kerran, se on varmaa. >>

        Kyllä, mutta hieman eri syistä kuin mitä uskontojen höpinät kertovat. Aurinko sammuu joskus ja se on tämän planeetan tarun loppu.

        >> Mikään määrä "puolustusvoimien, terveydenhoitojärjestelmän, rannikkovartioston, poliisin tms." tahojen "valmisteluja" ei voi estää eskatologisten tapahtumien toteutumista ja tämän maailmankauden loppumista >>

        Tätä kun hetken pohtii, niin siinähän se uskontojen täydellinen järjettömyys tulee ilmi, eli sinäkin uskot vain olevasi tahdoton nappula jonkin jumalan typerässä pelissä, jonka tapahtumat hän on ilmoittanut sinulle ennakkoon, eikä sinulle ole muuta mahdollisuutta kuin pelata se typerä peli loppuun kuten on päätetty. Olet tahdoton marionetti ja arvaatkos mikä tulee koitumaan uskontosi tuhoksi? Ne ihmiset, jotka eivät halua uskoa tuollaiseen typeryyteen ja ilman kannattajia jumalat kuolevat.

        >>> Avun tarpeessa ja olevia, esimerkiksi maanjäristyksien uhreja, on totta kai autettava niin hyvin kuin mahdollista. >>

        No siitähän tässä ketjussa on kysymys, koska silloin ei kyettäisi auttamaan juuri ketään millään tavalla, kun kukaan ei ole varautunut millään suunnitelmalla noihin kuvailtuihin tapahtumiin.

        Esimerkiksi viranomaiset eivät ole varautuneet siihen millään tavalla, että kohta pitäisi kolmannes laivoista upota, kun sadistisen jumalasi hölmö loppunäytös pörähtää käyntiin.

        Ja syy on tietenkin se, että kun noita jupinoita hetken miettii, niin ihmiskasvoiset heinäsirkat ja muut aivopierut eivät oikein uppoa kuin määrättyyn osaan ihmisistä. Eli siihen porukkaan, joka ei ole ollut oikein koulussa hereillä, eivätkä ole niitä paneelin terävimpiä kyniä.

        Siksi yksikään järkevä ihminen ei ole tehnyt mitään suunnitelmaa lopunaikojen kauhujen varalle, koska kukaan ei usko niihin ja sille epäuskolle on erittäin painavat ja järkevät syyt. Ne eivät tule koskaan tapahtumaan. Jos 2000 vuotta ei ole riittänyt sinun sadistiselle jumalallesi pistää hommaa käyntiin, niin ei ole pienintäkään syytä uskoa, että hän siihen tulevaisuudessa kykenisi.

        >>> Jumala on pyhä ja peljättävä >>

        No siinähän pelkäät. Veikkaan, että se on sinulle ihan oikea kohtalo.

        Yhdenkään uskonnon yksikään ilmoittama asia ei ole koskaan toteutunut ja sille on erittäin hyvät syyt olemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      304
      1879
    2. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      110
      1755
    3. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      121
      1688
    4. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      72
      1613
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      31
      1567
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      69
      1275
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      89
      1038
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      21
      1022
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      22
      1002
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      100
      938
    Aihe