Onko adventisteissa Suomen "tummia" kastettuina?

rommmmaaniväestöstä

Helluntaissahan heitä on paljon edustettuna.
Tuossa ilmestyi uusi Rivari, eli RV.tto. Siinä kysyttiin, "Miksi tuoväenruokalussa ei syödä sianlihaa?
No, ruoka oli tuolla ollut konffassa hyvää, lihasoppa loppu kesken.
Mutta syyhyn mksi ei ollut sitä sikaa, on että (lainaus). Käytämme vain naudanlihaa. Sianlihaa voi olla joissakin makkaroissa. Haluamme huomioida täällä juutalaiset, joita on konferenssivieraiden joukossa. Myös jotkut kristityt välttävät sianlihaa.

Siis lukien kristity- ja tarkoittaen helluntalaiset välttävät sianlihaa. Siinäpä syy naudanlihan käyttöön keitossa. Ja totta, sianliha ei ole hyvänmakuista ollenkaan.
Tuskin se niin terveellinen on.

5

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viisaateivätsyö

Sianliha ei ole ruokiin kuuluva liha, eikä myöskään saastutetut naudanlihat, kuten hullunlehmän tautiset lihat.

• Minä en ole koskaan nähnyt yhtään romaania adventistien joukossa...

• Raamattu

Itse olen tavannut yhden romanni advarin.

• Jos oikein muistan, viime kesänä Raamattuleirillä kastettiin yksi romaanisisar, yleensähän he ovat Hellareissa tai Vapiksessa. Lähetyskertomuksissa oli kerran, että jossain maassa advariromaneita oli sen verran monta, että heillä oli oma srk (siis adventtikirkko, mutta siellä kokoontui vain romaanit). Kyllähän netistä löytyy nopeasti tietoa, ettei punainen liha ole terveellistä syötävää. Ihan hyvä juttu, ettei juhannuskonffassa sikaa ole ollut.

• Hei!

Ei ole tarkkaa tietoa tummista. Gal 3:28.
      Kyllä tummat Adventtikirkkoon olisivat ihan kiva asia.

- Mutta käy katsomassa hevosajokaluja siitä huolimatta vaikka ei tummien lukumäärästä kirjaa pidetä. Tummilla piti olla hyvät hevospelit. Tummille maalattiin aina kirkkaat värit ja asennettiin kaikkein pienimmät pyörät.
      Tulin juuri lomalta torpparí-talonpoikaishistoriaa katsomasta ja on muutama uusi kuva joita lähipäivinä päivitän sivulleni. Muutama hevosajokalu lisää;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/08/ilmajoki.html

Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      57
      3471
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2826
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2640
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2331
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2053
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      156
      1724
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1495
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1338
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1293
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1184
    Aihe