Mekonomen, Autokorjaamo Aalto, Virkatie 5, Vantaa

onnetonasiakas

Korjaamolle annettiin tehtäväksi selvittää jo aika kuluneen ja vanhan auton moottorin vika, että kuinka kalliiksi tulisi korjata, koska ei kannata jos korjaus maksa enemmän kuin auton arvo. Luulin että he ymmärtäisivät tästä että tarkoitan koko moottoria ja heidän asianmukaisesti ja ammattitaidolla tarkistavansa koko moottorin ennen hinta-arviota. Minulla kun ei ole paljoa kokemusta autokorjaamoista tai en tiedä auton moottorin osista mitään, niin uskoin heidän tietävän.

Hinta-arvioksi antoivat aika äkkiä 550 €. Olimme toki yllättyneitä hinnasta ja nopeudesta joten kysyimmekin että silläkö pakokaasut (ja tarkoitimme tietenkin muutenkin moottori) tulee kuntoon. vastaus oli kyllä, joten he saivat luvan korjata sekä saivat korjattavaakseen muita auton tarvitsemia huoltoja.

Yllätys oli iso kun saavuin hakemaan autoa ja heti alkuun aika ärsyyntyneen oloinen asiakaspalvelija alkaa puhumaan kuinka autossa on niin paljon vikaa ja että sitä ja tätä on vielä korjattavaa ja hinnaksi tulisi vielä yli 1500 €. Olimme siis kyselleet muiltakin huoltamoilta soitellessamme hintaa vian etsintään että mikähän autossa olisi vailla ja tämä huoltamo ei ollut osannut edes auton nähdessään etsiä vikoja jotka toiset olivat jo puhelimessa arvioineet olevan mahdollisia!

Ihmettelin mielessäni hänen käytöstään ja sanoin ääneen vain että no pakko kait se on nyt korjata loppuun. Asiakaspalvelija ei oikein virkannut siihen mitään. Auto ei ollut vielä valmis. Minulle ei sanottu että mitä he vielä tekevät tai että kauanko menee. Sain odotella aikas kauan kun tämä asiakaspalvelija hommaa koneellaan jotakin ja hän välillä jotain auton moottorista selittää niin kuin tietäisin mistä hän puhuu.

Tässä vaiheessa tunnen oloni jo aika epämukavaksi, koska asiakaspalvelija vaikuttaa jo aika vihamieliseltä kohtaani.

Myöhemmin odotellessa selvisi että he vielä tarkastavat autosta suuttimien kuntoa. Ihmettelen miksi vikaa e etsitty alkuperäiseen hinta-arvioon niin kuin olisi pitänyt. Hän alkaa syyttämään minua vain siitä että ei saanut hoitaa asioita minun kanssani vaan siskoni, jonka huoleksi olin asian jättänyt koska itse käyn töissä ja sisko ei, joten hänellä on aikaa hoitaa tällaisia asioita. Asiakaspalvelija vain syyttää meitä koko ajan siitä että kommunikointi ei ole sujunut koska joutui hoitamaan asioita kahden ihmisen kanssa, mutta ei ollenkaan ota kantaan siihen miksi auton vikaa ei etsitty kunnolla. Minä en tehnyt mitään muuta kuin toin auton ja hain auton, joten mielestäni hän ei ole ollut kuin sisareni kanssa tekemisissä, mutta tämä kaikuu kuuroille korville. Hän korottaa ääntään ja alkaa käyttäytyä mielestäni jopa uhkaavasti. Hän myös sanoo että ei edes aikonut laskuttaa suuttimien tutkimista.

Haluan vain pois tilanteesta joten yritän olla mahdollisimman rauhallisesti ja otan laskun vastaan, joka ylittää hintakaton josta sovimme ja sekä laskulta löytyy laskutettuna tämä suuttimien tutkiminen vaikka juuri sanoi ettei laskuta siitä.

Yritän jälkeen päin neuvotella hinnasta vaikkakin aika vihaisen kuuloisesti, koska olinkin hyvin vihainen, mutta sana vain lisää syytöksiä ja saman toistamista ja he eivät myönnä tehneensä mitään väärin vaikka kuluttajaviraston sivuilla lukee:


Palvelussa on virhe silloin, kun

työtä ei ole tehty ammattitaitoisesti ja huolellisesti. Ammattitaitoon kuuluu esimerkiksi se, että yritys kykenee paikallistamaan vian ja sen perusteella tarjoamaan sopivan palvelun vian korjaamiseksi. Yrityksen on myös osattava valita tarkoituksenmukainen työtapa ja osattava päättää, kannattaako korjata viallinen osa vai vaihtaa se uuteen.
Huolellisuutta on sekin, että kotikäynnillä on mukana oikeat välineet vian paikallistamiseen ja korjaukseen. Huolellisuuteen kuuluu myös tietojen kysyminen tilaajalta työn kannalta merkityksellisistä asioista etukäteen ja sen varmistaminen, että korjaus on onnistunut.

kuluttajan etua ei ole otettu tarpeeksi huomioon. Kuluttajan edun huomioon ottaminen tarkoittaa esimerkiksi sitä, että yrittäjän on vältettävä aiheuttamasta kuluttajalle tarpeettomia kustannuksia.


Nämä eivät käy mielestäni mitenkään yhteen saamani palvelun kanssa. He sanoivat vain että voin viedä jutun oikeuteen asti jos haluan ja taas syyttelevät vain siitä että minä en ole kuunnellut mitä he sanovat.

Siskoni yrittii ottaa asian hoidettavakseen, koska minä joudun päivällä olemaan töissä, mutta huoltamo ei vastaa hänen puheluihinsa tai soittopyyntöihinsä. Soitan itse koska heillä ei ollut vieläkään numeroani niin he vastaavat.

Auto alkoi korjaamokäyntiä seuraavana päivänä vuotamaan polttoainetta ja he kuulemma voisivat sen korjata, mutta minulla pitäisi sekin maksaa heille hinauksineen. Virhe on heidän joten mielestäni minulla ei tarvi maksaa kuin heidän asentamansa osat. Asiakaspalvelija löi luurin korvaani. Ja minä kun olin niin ylpeä itsestäni etten edes huutanut hänelle vaikka mieli olisi kyllä tehnyt.

Loput arvostelusta löytyy:
http://www.korjaamovertailu.fi/korjaamo/autokorjaamo-aalto/

3

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vittuuntunutasiakas

      Surkea paikka. Autoni oli vaihdelaatikon tarkistuksessa. Avasivat sen ja vaihtoivat laakerit. Sen jälkeen kaikki vaihteet takersivat. En meinannut saada pakkia päälle kun lähdin pihasta. Myöhemmin asiaa selvittäessäni korjaamolla, paikan omistaja tosiaan oli silloinkin kovin hermostuneen ja vihamielisen oloinen. Ei mitään jakoa, että olisivat myöntäneet ryssineen koko asian. Liekkö vääränkokoiset laakerit, koska niitä ei meinannut löytyä alkuun oikein mistään.

    • vittuuntunutasiakas

      Niin. Ja nyt tuo yrittäjä pitää Mekonomen Airporttia Veromiehenkylässä. Et sinne vaan.

    • Pois

      Tässä ilmenee se mikä vitsaus autojen korjaus voi olla. Korjaamolle. Olihan auto joku Rellu tai fiiatti, josta olisi pitänyt tehdä hyvä alle viidellä sadalla, siis jotain mitä se ei ollut uutenakaan.
      Jos arvo on siis alle sen 1500. Olihan moottoria kulutettu (so. laiminlyöty) asianmukaisesti ennen huoltoa? Onhan pakko ajaa jollei ylläpitoon ole varaa tai varauduttu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      118
      4359
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      151
      3704
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      101
      3478
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2839
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      132
      1758
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      37
      1575
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      15
      1217
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1194
    9. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1154
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe