Netflixin kuvanlaatu järkyttävää mössöä

aölsjdfjk

Ei hemmetti, miten palvelu kehtaa tarjota tuollaista mössöä.

Vertasin esim. Ylen HD-kanavan kautta tullut Hercule Poirot (murha golf-kentällä) ja Netlixin hercule poirot - kuvanlaatua. Ero oli aivan järkyttävän iso.

Hyvällä soittimella dvd-kuvanlaatu menee kirkkaasti ohi Netflixista, blu-ray - laadusta nyt sitten puhumattakaan.

Pitää varmaan tilata House of Cards 3:kin blu-raylla ja irtisanoa koko Netflix-mössöpalvelu.

21

1446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_muut_sen_parempia

      Ihmettelin kuvanlaatua myös, ja sitä, kuinka vähän ihmiset ovat siitä valittaneet eri foorumeilla. Palvelu oli mulla käytössä aika tarkkaan viime vuoden ajan. Erityisesti color banding häiritsi minua. Eli jos kuvassa oli laajoja lähes samansävyisiä alueita, niin väriliuku näkyi porrasteisena. Mielestäni kuvanlaadussa kuitenkin tapahtui kehitystä parempaan suuntaan tuon vuoden aikana. Tai sitten vaan totuin siihen, en ole varma. Siitä huolimatta SD-kuva kaapeli-TV:stä saattoi näyttää paremmalta kuin Netflixin HD. Eli tarkkuudesta saavutettava hyöty hukkuu posterisaatioon. Kuvan nykiminen oli myös tavallinen ongelma. TV-lähetyksissä en vastaavaa ole havainnut juuri koskaan. Tosin Viaplayn 1kk kokeilujaksolla totesin, että siellä elokuvat olivat nykivän kuvan takia lähes katselukelvottomia. Myös huulisynkka pielessä, Netflixissä se oli yleensä kunnossa. Enkä ole mikään kuvahifisti edes.

      Puolen vuoden aikana Netflixiin on tullut sen verran uusia kausia mielenkiintoisista sarjoista, että täytyy se kai kohta laittaa uudelleen tilaukseen.

    • Haistakaa_vittu

      Ei mulla ole mitään ongelmia kuvanlaadussa ollut, parempaa laatua Netflixistä tulee kuin esim. Nelonen HD -kanavalta. Ei pitäis valittaa palvelusta jos omat systeemit on perseestä. Jos ei ole aivoja niin sitten ymmärrän valituksenne.

      • eukkopaha

        Ihan olen samaa mieltä (ilman haistatteluja).
        Minusta laatu on ollut ihan hyvä, ainakin niissä filmeissä jotka olen katsonut.
        Taitaa olla joku bitti nurinpäin, jos näyttää mössöltä.


      • asjfsjölakjs

        Ei taida olla sitten kauheasti kokemusta hyvästä kuvanlaadusta, jos tuo Netflixin mössökuva näyttää hyvältä. House of cards -sarjakin, joka on sentään Netflixin originaali-sarja on 100 kertaa parempi blu-rayn kautta katsottuna.


      • Haistakaa_vittu
        asjfsjölakjs kirjoitti:

        Ei taida olla sitten kauheasti kokemusta hyvästä kuvanlaadusta, jos tuo Netflixin mössökuva näyttää hyvältä. House of cards -sarjakin, joka on sentään Netflixin originaali-sarja on 100 kertaa parempi blu-rayn kautta katsottuna.

        Edelleen vetoan siihen että sulla on paskat vehkeet. Itsellä HD näkyy Netflixistä kuten kuuluukin mutta kaistaa löytyy mitä myöten bittiä tulee riittävästi. Jollain kuppasella mobiilikaistalla ei voi edes imbesilli luulla saavansa HD laatua näkyviin.


      • ajdslfjlks
        Haistakaa_vittu kirjoitti:

        Edelleen vetoan siihen että sulla on paskat vehkeet. Itsellä HD näkyy Netflixistä kuten kuuluukin mutta kaistaa löytyy mitä myöten bittiä tulee riittävästi. Jollain kuppasella mobiilikaistalla ei voi edes imbesilli luulla saavansa HD laatua näkyviin.

        Käytössä on sekä Soneran 100 megan valokuitu että todella nopea 4G-palvelu, molemmilla Netflix on mössöä, värimaailma ja dynamiikka ovat syvältä verrattuna jopa digiboxin hd-kuvaan, puhumattakaan blu-raysta. Netflixissä on myös jossain sarjoisssa myös todella paljon kohinaa. Kyllä on vielä todella paljon parannettavaa ennen kuin suoratoisto pystyy kuvanlaadussa kilpailemaan oikeiden tallenteiden kanssa. MKV-tiedostot ovat kyllä ihan päteviä, niistä on hyviä kokemuksia. Suurin osa ihmisistä ei taida välittää kuvanlaadusta. Muuten Netflix ei olisi enää edes pystyssä.


      • PiraatitParhaita
        asjfsjölakjs kirjoitti:

        Ei taida olla sitten kauheasti kokemusta hyvästä kuvanlaadusta, jos tuo Netflixin mössökuva näyttää hyvältä. House of cards -sarjakin, joka on sentään Netflixin originaali-sarja on 100 kertaa parempi blu-rayn kautta katsottuna.

        Vertaat siis Netflixiä blurayhin, juuh okei.


      • Anonyymi

        On rikollista laskuttaa asiakkaalta perushintaa korkeampi hinta sillä perusteella että asiakkaalle luvattiin parempi kuvanlaatu. Lastenohjelmissa tarkkuus lähempänä 640 pikseliä kuten joskus 80 luvulla. Paska huijarifirma Netflix!!!! Älkää tilatko!


      • Anonyymi
        asjfsjölakjs kirjoitti:

        Ei taida olla sitten kauheasti kokemusta hyvästä kuvanlaadusta, jos tuo Netflixin mössökuva näyttää hyvältä. House of cards -sarjakin, joka on sentään Netflixin originaali-sarja on 100 kertaa parempi blu-rayn kautta katsottuna.

        Et vissiin ymmärrä myöskään miten suoratoisto toimii. Suoratoistossa kuva voi aina joskus rakeilla. Toistat videota ulkoiselta palvelimelta nettiyhteydellä. Tottakai joku bluray levyn tai 4k elokuvan toisto soittimella on parempi valinta aina. Ei nettiyhteys ja kenenkään ulkoinen palvelin vaikuta kuvanlaatuun.


      • Anonyymi
        asjfsjölakjs kirjoitti:

        Ei taida olla sitten kauheasti kokemusta hyvästä kuvanlaadusta, jos tuo Netflixin mössökuva näyttää hyvältä. House of cards -sarjakin, joka on sentään Netflixin originaali-sarja on 100 kertaa parempi blu-rayn kautta katsottuna.

        Musiikin toistaminen CD tai LP levyltäkin on paremman kuuloista, kuin suoratoistopalvelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On rikollista laskuttaa asiakkaalta perushintaa korkeampi hinta sillä perusteella että asiakkaalle luvattiin parempi kuvanlaatu. Lastenohjelmissa tarkkuus lähempänä 640 pikseliä kuten joskus 80 luvulla. Paska huijarifirma Netflix!!!! Älkää tilatko!

        Taidat olla jonkun kilpailijan asiaoita edistämässä. Mulla on ihan päinvastaiset kokemukset ja Netflix palveluna on helpoin ottaa käyttöön ja helpoin perua ja aina on saanut mitä on tilannut.

        Ja olen käyttänyt monia muitakin suoratoistopalveluita. Itse arvostan noita asioita todella paljon. Ei tarvii taistella ja väännellä ja etsiä neulaa heinäsuovasta, mistä saa tilauksen peruttua, muutettua etc.

        Jokainen kokekoon Netflixin tavallaan, mutta aika päinvastaiset kokemukset. Mielestäni yksi rehdeimmistä ja parhaiten kokonaisuutena toimivista suoratoistopalveluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla jonkun kilpailijan asiaoita edistämässä. Mulla on ihan päinvastaiset kokemukset ja Netflix palveluna on helpoin ottaa käyttöön ja helpoin perua ja aina on saanut mitä on tilannut.

        Ja olen käyttänyt monia muitakin suoratoistopalveluita. Itse arvostan noita asioita todella paljon. Ei tarvii taistella ja väännellä ja etsiä neulaa heinäsuovasta, mistä saa tilauksen peruttua, muutettua etc.

        Jokainen kokekoon Netflixin tavallaan, mutta aika päinvastaiset kokemukset. Mielestäni yksi rehdeimmistä ja parhaiten kokonaisuutena toimivista suoratoistopalveluista.

        Oikeasti, eikö Netflixillä ole muuta keinoa kuin vinkua vastaan Suomi24:n foorumeilla? Huireita ja valehtelijoita kaikki! Vaihda firmaa idiootti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla jonkun kilpailijan asiaoita edistämässä. Mulla on ihan päinvastaiset kokemukset ja Netflix palveluna on helpoin ottaa käyttöön ja helpoin perua ja aina on saanut mitä on tilannut.

        Ja olen käyttänyt monia muitakin suoratoistopalveluita. Itse arvostan noita asioita todella paljon. Ei tarvii taistella ja väännellä ja etsiä neulaa heinäsuovasta, mistä saa tilauksen peruttua, muutettua etc.

        Jokainen kokekoon Netflixin tavallaan, mutta aika päinvastaiset kokemukset. Mielestäni yksi rehdeimmistä ja parhaiten kokonaisuutena toimivista suoratoistopalveluista.

        Varsin e-villemäistä toimintaa Suomen Netflixiltä suoltaa tuollaista tekstiä. Vinkki: Vain huijarit kehuu itseään rehelliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla jonkun kilpailijan asiaoita edistämässä. Mulla on ihan päinvastaiset kokemukset ja Netflix palveluna on helpoin ottaa käyttöön ja helpoin perua ja aina on saanut mitä on tilannut.

        Ja olen käyttänyt monia muitakin suoratoistopalveluita. Itse arvostan noita asioita todella paljon. Ei tarvii taistella ja väännellä ja etsiä neulaa heinäsuovasta, mistä saa tilauksen peruttua, muutettua etc.

        Jokainen kokekoon Netflixin tavallaan, mutta aika päinvastaiset kokemukset. Mielestäni yksi rehdeimmistä ja parhaiten kokonaisuutena toimivista suoratoistopalveluista.

        Mitä väliä sillä on miten helppoa palvelun tilaaminen on jos kuvanlaatu on katselukelvotonta *askaa?


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä sönkötät. Mulla 11.99 tilaus antaa täyden Full HD kuvanlaadun. Huonokuvanlaati 7.99 hinnalla ja 4k oliko jotain 16 €.

      Huono kuvanlaatu on ollut harvoin ja vain hetkellisesti (max 10-15 sek) ja sekin, johtuu jos oma netti ei sillähetkellä puske täysilläkierroksilla ja netflixiä käyttää älytönmäärä ihmisiä samaan aikaan.

      Jos haluaa hyvän kuvanlaadun ei varmaan kannata tilata sitä halvinta tilausta. Sehän sanotaan jo tilauksessa ettei ole full hd eikä tietääkseni 720p vaan jotain muuta.

      • Anonyymi

        Aloitus on seitsemän ja puolen vuoden takaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on seitsemän ja puolen vuoden takaa...

        Jo silloin oli 4k tekniikka olemassa maailmassa. Full HD pelasi hyvin Netflixin osalta aikanaan myös kun käytti 1kk ilmaisjaksoja.


    • Anonyymi

      Alta voi verrata kuvanlaadun eroa (Stranger things, K1J1 14:47):

      1. Netflixin ns. HD laatu josta maksan korkeampaa hintaa koska se on HD (asetukset laitettu korkeimmalle kuvanlaadulle):
      https://postimg.cc/0z2hxksQ

      verrattuna:

      2. Toinen saitti jossa kuva on oikeasti HD tasoa (fmovies.ps):
      https://postimg.cc/3yk64tWQ

      Jos nuo avaa vierekkäisille välilehdille niin huomaa että esim. tummaihoisen kaverin kasvoista ei saa selvää ollenkaan Netflixissä, he siis tietoisesti raiskaavat ohjaajan teoksen rahanahneuksissaam ja lisäksi tekevät petoksen asiakkaita kohtaan kutsumalla tätä HD-laaduksi. Ainoa oikea teko on tehdä valitus kuluttaja-asiamiehelle: https://asiointi.kkv.fi/asiointi

      Netflix valehtelee ja huijaa meitä!!!

      • Anonyymi

        Hmmm. Aloitus olisi voinut olla mun näppikseltä. Pari kertaa on Netflix ollut ja minusta myös kuvanlaatu ollut huono. En muista, mikä paketti oli. Minusta ihan DVD:n kuvanlaatu on parempi. Samoin YLE Areenan ja Disney+ kuvanlaatu on parempi.


      • Anonyymi

        Netflixillä on jäänyt ahneus päälle, hyväuskoisille suomalaisille on helppo valehdella!

        Covidin aikana sanoivat että laskevat kuvanlaatua KUUKAUDEKSI, mutta sitten huomasivat että asetuksen voi hyvin jättää päälle ja laskuttaa täyttä hintaa ja tarjota 480 pikselin mössöä jatkossakin.
        https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b85473cc-6654-4972-8bfd-3364397e8aaf

        Kuitenkin samaan aikaan Netflix vaatii ohjelmantekijöiltä vain parasta kuvanlaatua:
        https://www.digitalcameraworld.com/news/is-your-camera-good-enough-for-netflix-approved-cameras-list-has-been-updated

        Selittäisikö joku, ketä tässä kusetetaan ja raskaasti?
        Miksi Suomalaisille tarjotaan vain pikselimössöä rahastusnuppi kaakossa?
        Voiko nykyään tehdä joukkokannetta?


    • Anonyymi

      Voisitteko muutkin nyt käydä tekemään valituksen kuluttaja-asiamiehelle niin saadaan tämä huijari nimeltä Netflix aisoihin, vie vain 1-2 minuuttia!

      https://asiointi.kkv.fi/asiointi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe