Hienoa toimintaa!

Vihanenmuija

Olin katsastamassa mopomönkijääni porvoon katsastuskonttorilla, ja katselin sitä touhua jo heti kun mies mönkijän päälle hyppäsi. Hän sanoi ajavansa kierroksen kokeilevansa jarrut ja jotain muuta. No koska veljeni oli säätänyt kaasuvipua jotenkin niin se jäi jumiin ja oli toinen syy miksi ei mennyt leimasta läpi. No parasta tässä kuitenkin oli se että kyseinen mies joka joka päivä tekee töitä kulkuneuvojen kanssa, laittaa vaihteen sisälle kovalla kierroksilla käyvään mönkijään, ei laita jarrua päälle ja loppuu siihen että koneesta kuuluu kauhea rutina ja kolina ja se sammuu. No sitten minä laitan sen kilttinä tyttönä käyntiin ja vaihteen päälle, niinkuin kuuluu niin huomataankin että vaihdelaatikko on rikki eikä pakki enään mene päälle vaikka sen siihen koloon laittaakin. Minulla on ollut sama mönkijä melkeen vuoden eikä kyseistä IKINÄ ole tapahtunut. Kyllä, katsastusmies rikkoi vaihdelaatikon osaamattomuudellaan.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsuri_from_hell

      hahaha. no, kaikki ei osaa. näin katsurina pakko sanoa (sakkopanoa..hehehe) että varovainen pitää olla laitteen kanssa jota ei tunne, mutta toisaalta noita on niin monenlaisia ja jokaisessa se vaihteisto on aina joku oma ratkaisu. kaiken huippu joku kiinalainen rakkine missä pitää laittaa ensin ykkönen päälle ja jostain toisesta hantaakista kytketään pakki ja kauhealla kolinalla toki, kuuluu asiaan.

      äläkä päästä jatkossa sitä velipoikaa ropaamaan vehkeitä jos ei osaa..

      • Mönkijätyttö

        Olen samaa mieltä, ja jos ei tiedä pitää kysyä. Ei voi vain olettaa tietävänsä ja sitten voivansa rikkoa, enitenn tässä kaivaa se että katsastuspaikat harvoin korvaavat yhtään mitään.
        Ja tuohon ropaavaan veljeen niin se toimi monesti sen jälkeen, kaasuvipu siis. Meinasin itsekkin ajaa ojaan sillä ku sen perävaunusta peruutin ulos. Mutta kun avasin ja katsoin ni kaasuvaijeri oli mennyt huonoksi ja siinä luultavasti syy kaasuvivun jumittumiseen. Ja itse kun laitan vaihteen päälle niin etujarru pohjaan, matalilla kieroksilla niin onnistui kun unelma:) kun ei tuo vaihteen vaihtaminen ole voimalaji.


      • kiinaromutavaruuteen
        Mönkijätyttö kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, ja jos ei tiedä pitää kysyä. Ei voi vain olettaa tietävänsä ja sitten voivansa rikkoa, enitenn tässä kaivaa se että katsastuspaikat harvoin korvaavat yhtään mitään.
        Ja tuohon ropaavaan veljeen niin se toimi monesti sen jälkeen, kaasuvipu siis. Meinasin itsekkin ajaa ojaan sillä ku sen perävaunusta peruutin ulos. Mutta kun avasin ja katsoin ni kaasuvaijeri oli mennyt huonoksi ja siinä luultavasti syy kaasuvivun jumittumiseen. Ja itse kun laitan vaihteen päälle niin etujarru pohjaan, matalilla kieroksilla niin onnistui kun unelma:) kun ei tuo vaihteen vaihtaminen ole voimalaji.

        Miksi veit ylipäätään rikkinäisen/vajaakuntoisen vehkeen katsastukseen ?? Katsastusaika on 4 kuukautta. Kärsi vain viulut omasta nahasta. Itse en viitsisi tuollaista edes esittää katsastukseen. On ollut jokin halpisvehje, jossakin Hondassa tai polariksessa vaihteet toimivat vanhanakin nätisti. Hyvä ja halpa ostettava erikseen.

        Seli seli seli seli.......seli seli...


    • AjaKukko

      Mönkijät ja vanhat jenkkiraudat, sehän se on elämän suola katsastajalle.

      • katsuri_from_hell

        jenkkiautot kyllä (ja muutkin asialliset vanhat pelit), mönkkärit on siitä ikävämmästä päästä.


    • tesstit

      Kuse pakoputkeen, niin kyllä se taaas sitten toimii.

    • isoarskaaa

      Veljeni Arnold kertoi, että ketjun aloittajalla on milli-muna! Ei parane rehvastella.

    • vaadikorvaus

      Katsastuskonttorilla on vakuutus ja jos ne sen laitteen särki niin he myöskin ovat korvausvastuussa.

    • fghfghdfgh

      Mopoautojen vaihteistot rohisee jo uutena, on täysin Herran armoa jos ne kestää katsastuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe