Mieluummin kirkkoon kuin vapareihin

VapariKonkurssi

Humanisti-vapari eli Hyhhyhhuijaa valittaa yhdessä ketjussa, että 98% kirkon jäsenistä on liittynyt kirkkoon vauvana. Ilmeisesti hän ei arvosta vauvoja. En tiedä, miksi.

Vain 2% kirkon jäsenistä saa Humanisti-vaparien arvostuksen. Se tekee yli 80000 henkeä. Siis moninkertaisesti vapareihin verrattuna.

Vapareita on muistaakseni 1586. Jäsenmäärä on ollut viime vuosina rajussa laskusuunnassa. Ihmiset selvästi mieluummin liittyvät kirkkoon kuin vapareihin.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käsitykseni

      Vaparius on jonkinlaista ääriryhmän ääriajattelua. Uskonnottomat ovat yleensä järkevää porukkaa, mutta tuommoisia mätämunia mahtuu valitettavasti heidänkin joukkoonsa.

    • Vauvoja arvostetaan vapareiden keskuudessa, ja heille mieluusti suotaisiin mahdollisuus kasvaa itsenäisesti ajatteleviksi aikuisiksi jotka voisivat tehdä tietoisen päätöksen liittyä halutessaan kirkkoon, moskeijaan, temppeliin tai mihin vaan, tai olla liittymättä mihinkään. Nykyinen mallihan on että vanhemmat liittävät vauvan kirkkoon ja tälle opetetaan sitten koko peruskoulun ajan vain yhtä uskontoa. Lapsijäsenyys ja indoktrinaatio kouluissa rajoittaa lapsen uskonnonvapautta. On vaikeaa tehdä tietoista päätöstä, kun tieto muista vaihtoehdoista on pimitetty.

      • hirveäindoktrinaatio

        Voi kauhia! Sitten on vielä lissääkin kamaluuksia, kuten se, että vauvan äidinkieli määrätään jo hetikohta syntymän jälkeen vaikkei sanaakaan ole sanonut. Sitten pakotetaan koulussa äidinkielen tunnille. Eiks olis parempi, että saisi kasvaa neutraalisti mykkänä, jotta voisi sitten aikuisena tietoisesti valita haluaako puhua suomea, mordvaa, arabiaa, amharaa tai jotain muuta kieltä?


      • lapsia.sorretaan
        hirveäindoktrinaatio kirjoitti:

        Voi kauhia! Sitten on vielä lissääkin kamaluuksia, kuten se, että vauvan äidinkieli määrätään jo hetikohta syntymän jälkeen vaikkei sanaakaan ole sanonut. Sitten pakotetaan koulussa äidinkielen tunnille. Eiks olis parempi, että saisi kasvaa neutraalisti mykkänä, jotta voisi sitten aikuisena tietoisesti valita haluaako puhua suomea, mordvaa, arabiaa, amharaa tai jotain muuta kieltä?

        Ja sitten on ihonväri, sukupuoli ja vanhemmat. Asuinpaikastaankaan ei saa päättää ennen kuin aikuisena. Lapsemme elävät diktatuurin alla vailla todellista valtaa päättää omasta elämästään.


      • hirveäindoktrinaatio kirjoitti:

        Voi kauhia! Sitten on vielä lissääkin kamaluuksia, kuten se, että vauvan äidinkieli määrätään jo hetikohta syntymän jälkeen vaikkei sanaakaan ole sanonut. Sitten pakotetaan koulussa äidinkielen tunnille. Eiks olis parempi, että saisi kasvaa neutraalisti mykkänä, jotta voisi sitten aikuisena tietoisesti valita haluaako puhua suomea, mordvaa, arabiaa, amharaa tai jotain muuta kieltä?

        Oikein tarkkaan miettien voit löytää joitakin eroja uskonnon ja äidinkielen välillä.

        Mutta minusta vanhemmilla on oikeus opettaa oma uskontonsa lapselle. Sen sijaan en näe miten uskonnonvapautta loukkaisi, jos muodollisen-juridisen jäsenyyden voisi saada vaikka vasta 12-vuotiaana.

        Kielistä puheenollen, harva taitaa liittää lapsena Vapaa kielivalinta ry:n jäseneksi vaikka miten olisi pakkoruotsia vastaan...


      • hirveäindoktrinaatio kirjoitti:

        Voi kauhia! Sitten on vielä lissääkin kamaluuksia, kuten se, että vauvan äidinkieli määrätään jo hetikohta syntymän jälkeen vaikkei sanaakaan ole sanonut. Sitten pakotetaan koulussa äidinkielen tunnille. Eiks olis parempi, että saisi kasvaa neutraalisti mykkänä, jotta voisi sitten aikuisena tietoisesti valita haluaako puhua suomea, mordvaa, arabiaa, amharaa tai jotain muuta kieltä?

        Oletko kuullut että koulussa opetetaan myös toista kotimaista kieltä ja vieraita kieliä? Lisäksi henkilö voi hyvin osata useita kieliä, niitä voi käyttää rinnakkain elämänsä aikana. Uskontoa tai elämänkatsomusta on pääasiallisesti kuitenkin vain yksi kerrallaan. Eikö uskontoa ja elämänkatsomustietoa voisi opettaa kuten kieliä: useita eri vaihtoehtoja peruskoulun aikana?

        Asuinpaikkavertaus on todella heikko koska se ei rinnastu mitenkään kyseiseen tilanteeseen.


      • Lakidiktatuuri
        rainbowshy kirjoitti:

        Oletko kuullut että koulussa opetetaan myös toista kotimaista kieltä ja vieraita kieliä? Lisäksi henkilö voi hyvin osata useita kieliä, niitä voi käyttää rinnakkain elämänsä aikana. Uskontoa tai elämänkatsomusta on pääasiallisesti kuitenkin vain yksi kerrallaan. Eikö uskontoa ja elämänkatsomustietoa voisi opettaa kuten kieliä: useita eri vaihtoehtoja peruskoulun aikana?

        Asuinpaikkavertaus on todella heikko koska se ei rinnastu mitenkään kyseiseen tilanteeseen.

        Hui kauhiaa! Lasten kieliopintojen valinnat on vanhempien taskussa! Äkkiä vapauttamaan lapsoset vanhempien mielivallasta. Ai niin, sehän on ihan ihan eri asia eikä liity vapareihin mitenkään.

        Mutta nyt tuli mieleen vapareitten kiinnostusalueelta juttu. Lapsia estetään oikein lain voimalla katsomasta pornoa. Miksei saa vapaasti valita, katsooko vai ei? Humanisti-vapari voisi näyttää halukkaille ekaluokkalaisille pornoa koulujen juhlasaleissa. Sehän on ilmoottanut aiheen tärkeydestä.


      • narkkienkeli
        lapsia.sorretaan kirjoitti:

        Ja sitten on ihonväri, sukupuoli ja vanhemmat. Asuinpaikastaankaan ei saa päättää ennen kuin aikuisena. Lapsemme elävät diktatuurin alla vailla todellista valtaa päättää omasta elämästään.

        Juu. Ei muuta kuin kaikki valkoihoiset poikavauvat liittämään valkoisten miesten yhdistykseen, jolle 2% palkasta. Ja kouluissa omat yhteiskuntaopin tunnit näille.


      • HLBTQI
        narkkienkeli kirjoitti:

        Juu. Ei muuta kuin kaikki valkoihoiset poikavauvat liittämään valkoisten miesten yhdistykseen, jolle 2% palkasta. Ja kouluissa omat yhteiskuntaopin tunnit näille.

        Kauhiaa sekin, että on erikseen tyttöjen ja poikien liikuntatunnit. Pitäisi olla yhteiset ja sitten tarpeeksi isona saisi valita identiteetin ja sen mukaisen liikuntatunnin.


      • tyhjääpuhettako
        HLBTQI kirjoitti:

        Kauhiaa sekin, että on erikseen tyttöjen ja poikien liikuntatunnit. Pitäisi olla yhteiset ja sitten tarpeeksi isona saisi valita identiteetin ja sen mukaisen liikuntatunnin.

        Tuli muuten mieleen, että miksi vaparit ei aja kouluihin yhteisiä liikuntatunteja ja sitten yhteissuihkua päälle. Vähän niin kuin protuleireillä. ja miksei ole yhteisvessoja tytöille ja pojille vaan segementoidaan sukupuolen perusteella. Koulun ongelma on myös ikäsyrjintä: ei ole samoja tunteja kaikille koululaisille vaan erotetaan luonnottomasti ihmiset iän perusteella. Vaparit ovat kaikesta tästä olleet täysin hiljaa, vaikka muka ajavat tasa-arvoa. Onko vaparien puheet oikeastaan aivan tyhjää täynnä?


      • Tökeröäpökeröä
        tyhjääpuhettako kirjoitti:

        Tuli muuten mieleen, että miksi vaparit ei aja kouluihin yhteisiä liikuntatunteja ja sitten yhteissuihkua päälle. Vähän niin kuin protuleireillä. ja miksei ole yhteisvessoja tytöille ja pojille vaan segementoidaan sukupuolen perusteella. Koulun ongelma on myös ikäsyrjintä: ei ole samoja tunteja kaikille koululaisille vaan erotetaan luonnottomasti ihmiset iän perusteella. Vaparit ovat kaikesta tästä olleet täysin hiljaa, vaikka muka ajavat tasa-arvoa. Onko vaparien puheet oikeastaan aivan tyhjää täynnä?

        Vaparien johdonmukaisuus ei vaadi tämmöistä. Oikeasti tavoitteena on vain uskonnon marginalisointi. Tämän tavoitteen valossa tasa-arvoargumentit ovat vain välineellisiä, mikä paljastuu siitä, miten valikoivasti niitä sovelletaan. Valikoivuus on vaparien tavoitteen kannalta täysin johdonmukaista ja mielekästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe