https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1338
Aloitteen sisältö
Me allekirjoittaneet vaadimme kansanäänestyksen järjestämistä Suomen eroamiseksi Euroopan Unionista.
Kansanäänestys tulee järjestää niin, että jokainen äänioikeutettu suomalainen velvoitetaan kertomaan kantansa eroasiaan, puolesta "KYLLÄ" ja vastaan "EI", jotta saadaan oikeellinen tulos.
Äänestysliput tulee numeroida siten, että äänestäjälle jää tarkistuslipuke. Lipussa itsessään tulee olla valmiina vastausvaihtoehdot, joista äänestäjä rastittaa haluamansa.
Selkeyden vuoksi jokaisessa lipussa tulee myös lukea esim. "Erotaan EU:sta". Tulos olisi virheellinen, jos osa äänestäjistä äänestäisi epähuomiossa EU-jäsenyydestä. Merkitys olisi vastakkainen.
Äänestystulosten on oltava julkista tietoa siten, että jokainen voi tarkistaa äänensä rekisteröityneen oikein, ja jokainen voi halutessaan laskea lopputuloksen.
Irti EU,sta.
3
61
Vastaukset
- YksiKaksiKolme
Muutos-puolue, tehkää toinen aloite rinnalle, ettei Väyrynen petä meitä lopussa.
http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2015/07/17/yli-10-000-kannattaa-vayrysen-aloitetta-kansanaanestyksesta/20159086/12?&n=5#commentsHere - Väyryneeen
Pistin molempiin nimen. Väyrysen alote saanu kohta 14 tuhatta nimeä 24 tunnissa.
- maksakoonite
Monet luulee että Väyry haluaa eroon EUsta ja toiset että aloitus koskee eroa eurosta, se on ihan eri asia kuin ero euromaista,
minä en ainakaan halua jäädä tuohon pohjoismaiden liittoon,
johon brititkin kuuluisi, siellähän taas oltaisiin toisten vallan alla.
Me maksamme nytkin Brittien, Ruotsalaisten, ja Tanskan osuuksia jsm, satojamiljoonia vuodessa,
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984