Kuinka kauan eläke hakemuksen käsittely yleensä kestää? Laitoin vanhuuseläkehakemuksen toukokuun alussa, eikä vieläkään ole tullut eläkepäätöstä. Pitäisikö kohta alkaa kyselemään perään.
Eläkehakemuksen käsittelyaika
10
1592
Vastaukset
- odottavamyös
Minä laitoin myös toukokuussa eikä ole mitään kuulunut. Kerran olen kysynyt ja sanovat, että on käsittelyssä.
- KEVA-ei-KIVA
Riippuu eläkelaitoksesta. Jos eläkettä tulee useammalta eläkeyhtiöltä, viimeinen työnantaja hoitaa asiaa.
Kukin eläkekassa antaa päätöksen omalla aikataulullaan.
Mulla vanhuuseläkeasia kesti 11 kuukautta. Eläkelaitoksesta kerrottiin, että vika oli tietokoneohjelmissa. Itse epäilin luonnevikaa, joskin olen pitänyt epäilyni omana tietonani tähän saakka. Kun Eläketurvakeskuksen virkailija lopulta soitti sinne, asia hoitui muutamassa päivässä.
- Joooooooooo
Käsittely kestää keskimäärin 2 kuukautta, mutta täytyy ottaa huomioon esim. se, milloin olet laittanut hakemuksen sisään ja mikä eläkelaji on kyseessä.
Vanhuuseläkkeissä käsittely viivästyy/venyy yleensä sen takia, koska eläkeyhtiö tarvitsee viimeisimmän työnantajan lopulliset ansiot eläkkeen laskemiseksi (jos työ päättyy eläköitymiseen). Tämä koskee käsitykseni mukaan yksityistä sektoria. - tililläsilloin
mä laitoin toukokuussa....viimeinen työttömyysputkipäivä on heinäkuun viimeinen ja elokuun ekana pitäisi olla eläke tilillä....on meinaan vähän tiukkaa tuon laskenta-ajan kanssa....hmmmm.....saas nähä onko.
- hitaitaherrojenkiireet
Ohjeissa kehotetaan hakemaan eläkettä 1-2 kuukautta ennen eläkkeen alkamista. Ei näytä riittävän tuo aika, riittäneekö edes 3 kuukautta, kohta näkee..
- hitaitaherrojenkiireet
Maksavatkohan eläkkeen takautuvasti, vai onko noiden vitkastelu eläkeajasta pois?
- tililläsilloin
kyllä se alkaa siitä päivästä kun kuuluukin...ei ne voi sitä saada heti alkavaksi, kun esim. mulla on se viimeinen työttömyyspäivä heinäkuun viimeine ja eka eläkepäivä 1.8....kyllä siinä laskennassa muutama viikko menee mutta maksetaan siitä kun pitääkin alkaa.
- tililläsilloin
sieltä se tuli että napsahti....ennakko ilmoitus eläkkeestä, tänään.Lopullinen päätös tulee kun saavat kaikki lasketuksi virallisesti....tuskin se siitä mihinkään muuttuu, mutta se on sitten virallinen.
- hitaitaherrojenkiireet
No nyt tuli eläkepäätös minullekin, 1.7 alkavaksi. Rahaa ei tosin vielä ole näkynyt tilillä.
Melko tarkalleen kolme kuukautta sen vatulointi kesti, ja ihan perusjuttu. - hitaitaherrojenkiireet
hitaitaherrojenkiireet kirjoitti:
No nyt tuli eläkepäätös minullekin, 1.7 alkavaksi. Rahaa ei tosin vielä ole näkynyt tilillä.
Melko tarkalleen kolme kuukautta sen vatulointi kesti, ja ihan perusjuttu.Tuli ne rahatkin seuraavana päivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750