Kysynpä täältäkin...

876870

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolkytkuus

Kaikki ovat kutsuttuja katoliseen kirkkoon ja katolilaisilla on velvollisuus osallistua ehtoolliselle edes joskus. Kannattaisi osalistua päivittäin.

Ehtoollisessa todella syödään Kristuksen ruumis ja veri. Se on hurja juttu kieltämättä.

Ehtoollisen nauttiminen ei kuitenkaan ole lihan syömistä samassa merkityksessä, kuin vaikka jauhelihapihvien . Kristuksen ruumis on elävä, eikä ehtoollinen sitä kuluta eikä halvenna.

Jeesuksen ruumis muuttui yliluonnolliseksi kirkastusruumiiksi ylösnousemuksen hetkellä. Sen jälkeen se nousi täysin fysiikan lakien yläpuolelle. Ehtoollisen vastaanottaminen siis ei ole kannibalismia eikä edes lihansyöntiä sellaisena kuin lihansyönti muissa yhteyksissä on. Ehtoollisessa muistetaan Jeesuksen uhrautuminen meidän hyväksi, ja vastaanotetaan "palanen" taivasta.

• kerettiläinen--

Katolinen kirkko on täynnä pelkkiä muotomenoja ja rituaaleja, joilla se on korvannut Hengen työn kirkossaan, jota se väärin kutsuu seurakunnaksi. Jeesuksen opetuslapset todellakin ATERIOIVAT keskenään, eivät he suorittaneet jotakin "ehtoollisrituaalia pikkuleipineen ja snapsilaseineen". Sen lisäksi kaikki opetuslapset ottivat osaa ehtoollismaljaan, kun taas käsittääkseni katolisessa kirkossa ainoastaan pappi juo sen...aika irvokasta...samoin kuin Jehovan todistajien ehtoollisrituaalissa ehtoollisleipää ja -maljaa kuljetetaan vain nenän edestä, mutta lähes kukaan ei nauti niitä, koska suurin osa kuuluu "maan päälle jäävään orjaluokkaan" ja ainoastaan "taivaaseen menevä 144000 eliittijoukko" nauttii sen... siis katolisuudesta peritty rituaali heilläkin...

Luku.22
        14 Ja kun hetki tuli, asettui hän ATERIALLE ja apostolit hänen kanssansa.
        15 Ja hän sanoi heille: "Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin;
        16 sillä minä sanon teille, etten minä sitä enää syö, ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa".
        17 Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja JAKAKAA KESKENÄNNE.
        18 Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
        19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        20 Samoin myös maljan, ATERIAN jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

• MessuUhri
    • ghvcfggg

Protestanttisuus on lähtöisin Katolilaisuudesta.
      Jos Katolinen Kirkko ei olisi Jumalan Kirkko, niin silloin on mahdotonta, että siitä kehittynyt protestanttisuus olisi sitä.
      Huonosta puusta ei voi lähteä hyvää oksaa.

• KirkkoPelastaa

>>Jos Katolinen Kirkko ei olisi Jumalan Kirkko, niin silloin on mahdotonta, että siitä kehittynyt protestanttisuus olisi sitä.<<

Ei se olekaan. Mitä "ainoa oikeaoppinen" Äitikirkko edellä, sitä "ainoa oikeaoppinen" luterilainen "tytärkirkko" perässä eli >>"kirkko pelastaa, eikä kirkon ulkopuolella ole pelastusta"... Ja maallisesti ajatellen se oli varmastikin "totta", sillä henki lähti, ellet "uskonut"...tällä periaatteellahan toimii myös mafiankin "suojelu"...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      170
      12945
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4810
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2798
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      121
      1969
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      112
      1715
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1481
    Aihe