koska autot ovat tuontitavaraa.
Romutuspalkkio heikentää Suomen kauppatasetta,
22
58
Vastaukset
- Kestää_kestää
Tollokin tuon tajuaa!
Suomessa autojen keski-ikä ja romutusikä ovat kadehdittavan korkeita.
Muun maailman tulisi seurata kehitystä.
Se on paras keino huolehtia kestävästä kehityksestä, työllisyydestä ja raaka-ainevarojen riittävyydestä.
Mutta ei suunniteltu vanheneminen ja kertakäyttökulttuuri ajavat kaikkien hyvien aikeiden yli.
Autossa tulisi olla helposti päivitettävät komponentit ja kestävän kehityksen mukainen suunnittelu. Varaosa takuun ja saatavuuden tulisi olla 40 vuotta."Varaosa takuun ja saatavuuden tulisi olla 40 vuotta."
Nimenomaan. Vanhan auton joutuu jättämään pois normaalista päivittäiskäytöstä lähinnä varaosien puutteessa, eikä niinkään siksi että esim. sen kori olisi liian huonossa kunnossa.
- autoilija11
Autojen pitkään käyttöikään tulee pyrkiä. Yhteiskunta voisi auttaa tätä pyrkimystä tarjoamalla edullisia autonkorjaustiloja nosturilla varustettuna itse autoaan huoltaville. Samalla syntyy työttömille työpaikkoja näiden tilojen valvojina.
- Hhguub
Jos tilalle tulee sähköauto, niin vaihtotaseen kumuloituvan negatiivisuuden kulmakerroin pienenee nopeasti ja syrjäyttää vanhalla autolla ajamisen muutamassa vuodessa. Takkiin tulee siis joka tapauksessa, mutta sähköä saa venäjältä halvemmalla kuin öljyä.
- Saunatne
Paljonko maksaa sähköverkkojen uusinta latauspisteille. Nyt ei kestä edes joulusaunoja..
- autoilija13
älkää romuttako hyviä autoja ennen aikojaan.
- A-Autoilijaaaa
>>Autojen pitkään käyttöikään tulee pyrkiä. Yhteiskunta voisi auttaa tätä pyrkimystä tarjoamalla edullisia autonkorjaustiloja nosturilla varustettuna itse autoaan huoltaville. Samalla syntyy työttömille työpaikkoja näiden tilojen valvojina.>>
Vanhoja autoja ei tulisi ensisijaisesti romuttaa vaan valtion ja kuntien tukema organisaatio kunnostaisi näistä autoista käyttökelpoisia kulkineita vähävaraisille ja miksei valtion ja kuntien tarpeisiin, mm. virkamiesten käyttöön. Tietysti työntekijät olisi pitkäaikaistyöttömiä ja muita vaikeasti työllistettäviä. Minkävuoksi kukaan yksityionen sitten ostaisi moisen menopelin ja maksaisi siitä suhteessa vähän enemmän. Siksi, että autot laitettaisiin asialliseen kuntoon ja niille myönnettäisiin jonkinlainen takuu.- Vainvähänrahaa
"Vanhoja autoja ei tulisi ensisijaisesti romuttaa vaan valtion ja kuntien tukema organisaatio kunnostaisi näistä autoista käyttökelpoisia kulkineita vähävaraisille"
Eikö tämä politiikka ole juuri päinvastaista kuin mihin valtiovalta tähtää eli autokannan nuorentamiseen?
Vähävaraiset ovat pääsääntöisesti työttömiä ja eläkeläisiä ja kyllä autojen käyttökustannukset autoveroineen, polttoaineen hintoineen, vakuutuksineen ja huoltokustannuksineen ovat Suomessa sitä luokkaa, että vaikka itse auton saisi ilmaiseksi, niin sitä ei vähävaraisella olisi varaa pitää.
Te kirjoittajat olette ilmeisesti työllisiä, normaalisti toimeentulevia ihmisiä. Te ette tajua, miten pienillä rahoilla vähävaraiset ihmiset (kantasuomalaiset) Suomessa elävät ja joutuvat tulemaan toimeen. - Vainvähänrahaa
Vainvähänrahaa kirjoitti:
"Vanhoja autoja ei tulisi ensisijaisesti romuttaa vaan valtion ja kuntien tukema organisaatio kunnostaisi näistä autoista käyttökelpoisia kulkineita vähävaraisille"
Eikö tämä politiikka ole juuri päinvastaista kuin mihin valtiovalta tähtää eli autokannan nuorentamiseen?
Vähävaraiset ovat pääsääntöisesti työttömiä ja eläkeläisiä ja kyllä autojen käyttökustannukset autoveroineen, polttoaineen hintoineen, vakuutuksineen ja huoltokustannuksineen ovat Suomessa sitä luokkaa, että vaikka itse auton saisi ilmaiseksi, niin sitä ei vähävaraisella olisi varaa pitää.
Te kirjoittajat olette ilmeisesti työllisiä, normaalisti toimeentulevia ihmisiä. Te ette tajua, miten pienillä rahoilla vähävaraiset ihmiset (kantasuomalaiset) Suomessa elävät ja joutuvat tulemaan toimeen."Te ette tajua, miten pienillä rahoilla vähävaraiset ihmiset Suomessa elävät ja joutuvat tulemaan toimeen."
Ja vielä pienemmällä joutuvat jatkossa tulemaan toimeen, kun kunnioitettava hallituksemme leikkaa köyhien eduista. Vainvähänrahaa kirjoitti:
"Vanhoja autoja ei tulisi ensisijaisesti romuttaa vaan valtion ja kuntien tukema organisaatio kunnostaisi näistä autoista käyttökelpoisia kulkineita vähävaraisille"
Eikö tämä politiikka ole juuri päinvastaista kuin mihin valtiovalta tähtää eli autokannan nuorentamiseen?
Vähävaraiset ovat pääsääntöisesti työttömiä ja eläkeläisiä ja kyllä autojen käyttökustannukset autoveroineen, polttoaineen hintoineen, vakuutuksineen ja huoltokustannuksineen ovat Suomessa sitä luokkaa, että vaikka itse auton saisi ilmaiseksi, niin sitä ei vähävaraisella olisi varaa pitää.
Te kirjoittajat olette ilmeisesti työllisiä, normaalisti toimeentulevia ihmisiä. Te ette tajua, miten pienillä rahoilla vähävaraiset ihmiset (kantasuomalaiset) Suomessa elävät ja joutuvat tulemaan toimeen.Minä olen vähävarainen, mutta kyllä auto on. Montakin.
- kortistoon
Persut haluaa tappaa pienkorjaamot, jossa vanhempia autoja korjattu. Ukkelit kortistoon. Näitä uusia leluturboja ei korjaa, kuin merkkipajat!
- Kankikaikkoinen
Ei uusia leluturboja korjaa edes merkkipajat. Pajat vaihelee uusia moottoreita ja vaihteistoja asiakkaan lompakon tyhjäämiseksi.
- persutollot
Tällä vain kauppatasevajuutta ja työttömyyttä lisää!
- autoilija18
Ennenaikaisesta,( alle 15 vuoden käyttöikä / alle 250000 km), romuttamisesta tulisi sakottaa kaikkia auton aikaisemmin omistaneita ja eniten auton uutena ostanutta tahoa, niin saadaan autojen ostoon ja käyttöön tarkkuutta.
- iskumunille
Autokanta vain huononee. Näissä leluturboissa iso remppa jo ennen 60thkm!
- autoilija18
On vaikea hyväksyä autojen romuttamista, mutta osaa automalleista ei tietenkään olisi pitänyt tehdä eikä myydä lainkaan.
- rokottaa
Persut halusi iskeä ,köyhän suonta autoilussakin. Nosta käyttömaksu ja benssanhinta!
- autoilija18
Pitikö romutuskampanjalle nyt vielä lisärahaa myöntää, ei ole järkevää.
- Hölmöilyä
Persuilta rahaa haaskiin!
- verotus_on_inflaatiota
Romutuskampanjassa oli rakenteellinen virhe. 10 vuoden ikäinen auto on kiva pyöreä tasaluku, mutta ikänsä ja ominaisuuksiensa puolesta sellaista ei ole syytä romuttaa ellei autossa ole esim. moottorivika tai sitä ole kolaroitu ilman kaskovakuutusta.
Vaihtotase on monimutkainen juttu. Kalliiksi verotetut, jopa ihan tavalliset perusautot on haittaverotettu, ja se vie omalta osaltaan ostovoimaa tavallisilta ihmisiltä. - autoilija18
Suomella ei ole varaa romutuspalkkioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519