Onko Artsi vielä paikalla

Miesssssssss

Muistin joskus lukeneeni että käytit Venlafaxiini lääkettä? Kertoisitko vähän mielipiteitäsi? Auttoiko mihin määrättiin? Kauan söit? Tuliko lopetusoireita? Entä aloitusoireita?

71

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ccxxxx

Minä olen myös syönyt kys. lääkettä. Aloitin 35,7mg ja viikon jälkeen 75mg ja sitten 150mg. Lääkärini myös sanoi että lääkkeen täysi hyöty saavutetaan vasta 225mg, jolloin lääkkeen snri alkaa myös vaikuttaa. Tässä vaiheessa alkaa myös painajaisunet ja sumussa eläminen. Lääke lopetettiinkin mulla juuri noiden painajaisoireiden ja takia. Muuten ei pahaa sanottavaa. Haittavaikutuksia oli hyötyyn nähden järjetön määrä. Ite lopetin seinään tuon lääkkeen ja ei tullu mitää oireita.

• artsi5t

Käytin tosiaan Venlafax 37,5 mg pari viikkoa ja sitten 75 mg 7 kuukautta. Ahdistus/paniikkini tuli kovista työpaineista. Aloitusoireita ei käytännössä lainkaan. Vaikutus alkoi noin viikon käytön jälkeen pikkuhiljaa. Lopetin 2014 kesän aikana, koska ajattelin pärjääväni ilman Venlaa. Lopetusoireet olivat vähäiset - vatsa meni löysemmälle ja tuli hiukan hontelompi olo.

Edut:
      rentoutti/rauhoitti
      tuli itsevarmempi olo
      auttoi ahdistukseen ja pelkotiloihin
      positiiviset/hyvät unet

Haitat:
      väsymys ja lievä saamattomuus
      leikkasi myös hyviä fiiliksiä
      elämästä tuli tasapaksumpaa

Jos ahdistus/paniikki on kova ja jatkuva, suosittelen Venlafaxia tukihoitona. Ahdistuksen syyn korjaaminen on aina ensisijalla. Liikunta, ruokavalio, sos.kanssakäyminen ja muut mukavat harrastukset edesauttavat parantumista. Jos nämä eivät riitä, Venlafaxia ja terapiaa kannattaa kokeilla. Eniten ahdistukseeni kuitenki auttoi ulkoliikunta!

On varmaan totta, että paras hyöty Venlafaxista saavutetaan 225 mg, mutta lääkkeen lopettaminen on aina vaikeampaa mitä suurempi annos on käytössä.

• Aloittajaaa

Kiitoksia kommenteista. Olen käsittänyt et Venla on nimenomaan piristävä lääke eikä aiheuta väsymystä kuten muut ssri-lääkkeet?

• artsi4g

75 mg Venlaa aiheutti mulle jonkun verran väsymystä. Ystävälleni 225 mg Venlaa vaikuttaa myös piristävästi ja hän nukkuu hyvin. Olemme kuitenki yksilöitä - masennuslääkkeet vaikuttavat meihin eri tavalla.

Mä ja ystäväni käytimme aiemmin Citalopramia/SSRI, joka aiheutti väsymystä selvästi enemmän, eikä sopinut mulle millään sivuvaikutusten vuoksi.

Jos tulee vielä kysymyksiä, niin laita tulemaan.

• Aloittajaaaa

Artsi,millä annoksella söit aiemmin citalopramia? Lopetitko Venlan suoraan 75mg vai vähitellen? Onko toi 75mg ns. pienin terapeuttinen annos tietääkö joku? Sori,hirveästi kysymyksiä,oon aikeissa vaihtaa oman Sepramin johonkin toiseen kun ei tää tunu auttavat sosiaaliseen ahdistukseen.
      Muuten syön terveellisesti,harrastan liikuntaa ja käyn terapiassa. Ei valitettavasti riitä vielä noi.

• Artsi2l

Citalopramia söin vain noin 5 mg päivässä 3 kuukautta. Oli kauheet sivuoireet ja lopetin niiden käytön.

Venla-kapselin saa auki, jonka sisällä pieniä pillereitä. Lopetin vähitellen kesän 2014 aikana. Masennuslääke pitää lopettaa vähitellen. Venlan vaikutusalue lienee 75 - 225 mg.

Citalopram/sepram/cipralex taitavat olla muuten samaa lääkettä. Venlassa on myös noradrenaliinia, joka nostaa energiatasoa ja piristää. Se tulee esiin varmaan 150 - 225 mg alueella. Mulla 75 mg aiheutti hiukan väsymystä ja saamattomuutta. Mut niin kun on todettu, ollaan yksilöitä. Paa vaan kysymyksiä, jos tulee mieleen.

• Aloittajaaa

Ite oon syönyt 8 viikkoa Sepram 20 Mg eikä tää ole auttanut mihin määrätty. Töissä välillä tosi hankala olla. Satunnaisesti joutunut Opamoxia ottamaan. Oon tota Venlaa miettinyt jonkun aikaa mutta pelottaa lähinnä ne lopetusoireet.

• Artsi5h

Kaveri vaihto lennosta sepramin venlaan. Ei tullut mitään ongelmia. Jos sepram ei toimi, kokeile venlaa. Venla on varmasti parempi kuin sepram ja hyvin siedetty lääke.

• PieniKorjaaja
        Artsi2l kirjoitti:

Citalopramia söin vain noin 5 mg päivässä 3 kuukautta. Oli kauheet sivuoireet ja lopetin niiden käytön.

Venla-kapselin saa auki, jonka sisällä pieniä pillereitä. Lopetin vähitellen kesän 2014 aikana. Masennuslääke pitää lopettaa vähitellen. Venlan vaikutusalue lienee 75 - 225 mg.

Citalopram/sepram/cipralex taitavat olla muuten samaa lääkettä. Venlassa on myös noradrenaliinia, joka nostaa energiatasoa ja piristää. Se tulee esiin varmaan 150 - 225 mg alueella. Mulla 75 mg aiheutti hiukan väsymystä ja saamattomuutta. Mut niin kun on todettu, ollaan yksilöitä. Paa vaan kysymyksiä, jos tulee mieleen.

Ihan pieni korjaus:

"Venlassa on myös noradrenaliinia, joka nostaa energiatasoa ja piristää."

Venlassa ei ole noadrenaliinia, mutta se tehostaa sen muodostumista isommilla annoksilla 225->. Noadrenaliini on vireyttä lisäävä "mielihyvähormoni" keskushermostossa.

• Aloittajaa
        Artsi5h kirjoitti:

Kaveri vaihto lennosta sepramin venlaan. Ei tullut mitään ongelmia. Jos sepram ei toimi, kokeile venlaa. Venla on varmasti parempi kuin sepram ja hyvin siedetty lääke.

Täytyy ens kerran ottaa asia työterveyslääkärin kanssa puheeksi. Inhottaa tämä vaiva,vaikka olis tuttujen työkavereiden kanssa kahvilla tms niin naama rupeaa punoittamaan ja tulee ahdistunut olo.
        Opamox ja propral on ns täsmälääkkenä mutta oon pyrkinyt niitä ottamaan vaan ehkä kerran kuukaudessa ettei riippuvuutta synny Opamoxiin.

• Artsi7j
        PieniKorjaaja kirjoitti:

Ihan pieni korjaus:

"Venlassa on myös noradrenaliinia, joka nostaa energiatasoa ja piristää."

Venlassa ei ole noadrenaliinia, mutta se tehostaa sen muodostumista isommilla annoksilla 225->. Noadrenaliini on vireyttä lisäävä "mielihyvähormoni" keskushermostossa.

Jos olet lääkäri tai asiantuntija, kerro ihmeessä venlasta lisää.

• Terapististis

Olen kuullut, että käytät liikaa alkoholia ja muuntohuumeitakin. Pitääkö paikkaansa?

• ÄlkääSyököLääkkeitä

Puhukaa avoimesti ongelmistanne ja alkakaa harrastamaan jotain muuta kuin noita lääkekokeiluja.

Jos olette yksin ja koette sen vuoksi alakuloisuutta, lääkkeet eivät poista sitä, mistä alakulonne johtuu, eli yksinäisyyttä.

• lääkärinemäärää1

Ei se yksinäisyys ole se ainoa oire aina. Lääkkeet puolestaan eivät yksistään hoitona riitä, mutta tukevat hoitoa, jos siihen sisältyy terapia tmv. Itse koen hyötyväni lääkkeistä, sekä Helmi Ry:n tukihenkilöstä. Tukena ovat vielä ystäväni, lääkäri ja psykologi. Ehkä näillä eväillä pääsee eteenpäin.

Jos pitää "harrastaa" muuta kuin lääkekokeiluja niin mitä? Lääkkeet määrää lääkäri, joka toivottavasti myös vastaa seurannasta, joten kokeilut eivät ole potilaan omia kokeiluja.

Mitä lääkkeisiin tulee, ovat vaikutukset niin yksilöllisiä, etten niistä lähtisi puhumaan. Osa haittavaikutuksista on yleisempiä kuin toiset toki, mutta nekin ovat yksilöllisiä

• aloittajaaaa

Tänään on lääkäriaika. Katotaan mitä hän sanoo.

• aloittajaaa

Eilen tuli käytyä lääkärissä ja hän oli kahden vaiheilla joko Venla tai aurorix,mutta päätyi Venlaan. 37,5mg 2-4vk ja sitten rauhassa nosto 75mg. Toivottavasti olisi parempi kun sepram tähän minun vaivaani. Hommasin myös edmund bournen vapaaksi ahdistuksesta kirjan jossa on paljon hyviä luonnollisia keinoja käsitellä ahdistusta.

• artsi9i

Pitkä aika tuo 2-4 viikkoa 37,5 mg Venlafaxia. Jos pärjäät sillä annoksella niin hyvä, mut 20 mg Sepramia vastaa 75 - 150 mg Venlafaxia.

• Sepramiaaloitteleva

Artsi kerrotko vielä mitä sivuvaikutuksia sulle tule Sepramista?

• Artsiyh

Kova väsymys, päänsärky, huimausta ja pahoinvointia. En päässyt 5 mg ylöspäin millään 3 kk aikana. Venlafaxista 75 mg ainoastaan lievä päänjomotus ja väsymys.

• Artsity

Masennuslääke on kuin kompressori - leikkaa sekä huonoja että hyviä tunteita. Elämästä tulee tasapaksumpaa ja rauhallisempaa. Jos elimistö käy kovilla kierroksilla, niin kyllä masennuslääke jarruttaa kierroksia.

• aloittajaaaa

Artsi,vaikuttiko sinulla Venlafaxin miten sosiaalisissa tilanteissa?Lähinnä itseluottamukseen tai sanavalmiuteen?

• artsi6f

Venlafax poisti pelkotiloja, joten se helpotti sos.tilanteita ja toi itseluottamusta. Unet olivat makoisia 75 mg. Mut lisäsin Venlan käytön aikana samalla liikuntaa, sos.kanssakäymisiä, ruokavalio oli parempi ja työpaineita pudotettiin.

Olisin ehkä tarvinnut silloin 150 mg Venlaa, mutta tuli kesä 2014 ja olo alkoi kohenemaan. Lopetin kesän aikana käytön pikkuhiljaa. Sen jälkeen en ole tarvinnut mitään lääkettä. Jos tilanne joskus muuttuu, palaan Venlaan.

• aloittajaaaa

Kiitos Artsi taas vastauksesta. Juttelin tänään yhden perhetutun "lääkärin" kanssa yleisesti eri lääkkeistä. Hän oli sitä mieltä että Cipralex olisi paras lääke sosiaaliseen ahdistukseen ja Venla toimisi vasta yli 200mg annnoksella :(

• Artsiol

Mun kommentit perustuu omaan käyttöön, tuttujen ja lääkäreiden käymiin keskusteluihin. Venla toimii parhaiten yli 200 mg, mut kyllä pienemmätkin annokset tehoavat. Kokeilemalla annoksen määrän ja tehon löytää parhaiten.

• sgarh

Olen käyttänyt 75 mg venlan annosta nelisen vuotta , isompi annos vei yöunet. Ihmiset ovat yksilöitä, mulle tuntuu vaikuttavan tarpeeksi pienempikin annos

• artsi7v

Jep yksilöitä ollaan - kaveri nukkuu hyvin Venlalla 225 mg Rauhoittava vaikutus tulee varmaa jo 75 mg, mut piristävä vaikutus ilmeisesti 150 mg ylöspäin. Onko sinulla muuten toiminut Venla 75 mg?

• sthrtwj

on toiminut ja nyt annoksena 37,5 mg kun vaadin sitä psykiariltani.

• Aloittajaaaa

Aloittaja täällä taas,en ole vieläkään saanut aloitetuksi Venlaa kun ollut töissä niin hirveä härdelli. Ilmeisesti oon vähän jännittänyt aloitusoireita niin aloitan kunhan saan pari pekkaspäivää putkeen enne vLoppua. Tästä Sepramista 20mg mikä käytössäni on ärsyttää tällä hetkellä eniten väsyttävyys ja se että se tekee ehkä vähän apaattiseksi ja että ei olis läsnä. Toivottavasti Venla olisi siinäkin suhteessa parempi vaihtoehto.

• artsi6h

Kaveri vaihto Sepram 20 mg lennosta 75 mg Venlaan, jonka jälkeen nosti viikon jälkeen 150 mg. Ei tullut mitään ongelmia. Pitää Venlaa selvästi parempana.

• 2.kertaa.käyttänyt

Minulla venla piristi aluksi ja teki minusta aktiivisemman, mutta loppuaikoina se tuntui jopa väsyttävän. En tiedä tuliko jonkinlaista toleranssia ja olisi täytynyt annosta nostaa piristyäkseen. Yöuniin vaikutti negatiivisesti, varsinkin silloin jos lääkkeet otti hieman myöhemmin aamulla/päivällä.

Lopetin käytön muutama kuukausi sitten. Olin tuntenut oloni paremmaksi jo pidemmän aikaa ja minua alkoi häiritsemään tunteiden latistuminen, vaikutus seksuaalisuuteen ja kaamea hikoileminen.

Muutama viikko lopettamisen jälkeen oli melko kaameaa vieroitusoireiden takia, mutta vähitellen ne hävisivät. Satunnaisia humahduksia päässä tuli vielä yli kuukaudenkin kuluttua, mutta nyt olo on jo tasaantunut. Välillä tulee pientä ahdistusta jos on väsynyt, mutta sitähän tulee ihan masentumattomillekin ihmisille. Koitan sinnitellä ilman lääkkeitä iloineni ja suruineni. Toivottavasti onnistun.

• artsi1n

Mikä sinulla oli Venlan annosmäärä?

• Aloittajaaaaa

Päätin vihdoin aloittaa torstaina Venlafaxinin,koska olen to-pe pekkaspäivillä. Millaisia aloitusoireita on odotettavissa? Kuulin yhdeltä tutultani että Venlasta silmien mustuaiset laajenisivat oudon isoiksi varsinkin käytön alussa? Huomaakohan sen sitten ulkopuolinen.. Häiritsevää.

• artsi7d

Ei laajentuneet Venlasta mustuaiset mulla aikanaan, eikä kaverillakaan.

• 2.kertaa.käyttänyt

Minulla laajeni molemmilla kerroilla. Meni ohi viikossa tai parissa. Kyllä sen joskus muutkin ihmiset huomasivat ja kyselivät että olenko ottanut jotain :(

• Aloittajaaaa

Tänään aloitettu Venla 37,5mg. Katsotaan mitä tuleman pitää. Toivottavasti selviän pienillä aloitusoireilla.

• artsi5j

Ei pitäisi tulla käytännössä aloitusoireita. Asia selviää parissa kolmessa päivässä, sopiiko lääke sulle.

• Aloittajaaa

Tänään on Venla aloitettu. Toivottavasti sopii mulle eikä aiheuta isompia aloitusoireita.

• Aloittajaaa

Oho,aikaisempi viesti lähtikin vaikka ei aluksi näyttänyt lähtevän. :)

• aloittajaaaa

Nyt olisi toinen Venlapäivä aluillaan. Huimaus tai semmonen "hontelo-olo" on ainut haittavaikutus mitä olen huomannut. Alkaa noin kahden tunnin päästä kapselin otosta. Tuskin tätä montaa päivää kestää?

• artsi5b

Mulle eikä kaverille sellaista tullut. Seuraa tilannetta. Viikossa luulisi tasaantuvan. Mulle tuli hiukan hontelo olo kun lopetin Venla 75 mg viime kesän aikana.

• Anonyymi

Olitko kauan käyttänyt

• Vuosi sitten käytin tätä lääkettä.. Annos oli korkeimmillaan 300mg/vrk. Ei tullut itselläni annosta nostettaessa mitään oireita, lopettaessa kyllä tuli kauheet vierotusoireet.

• älkn

Mulla taas pieneni Venlan annos siihen 37,5 mg:aan muutama päivä sitten , ei ole tullut ainakaan viekkareita annosken puolittamisesta aiempaan verrattuna.

• aloittajaaaa

5 päivää Sepramin lopetuksesta ja Venlan aloituksesta. Päänsärkyä,väsymystä,huimausta sekä silmät hieman valonarat. Epäilen että oireet johtuvat Sepramin lopetuksesta. Söin sitä 4kk 20mg/pv.

• artsi6k

20 mg Sepramia ei vastaa 37,5 mg Venlaa. Vastaava määrä on noin 150 mg Venlaa. Tämä tulee ensimmäisenä mieleen.

• Aloittajaaa

Tiedän sen ettei vastaa,mutta lääkäri suositteli aloittamaan pienemmällä annoksella,jotta vältyttäisiin isommilta aloitusoireilta. Tarkoitus oli annos nostaa sovittuun 75mg n. 2:n viikon käytön jälkeen.
      Tarkoitus/yritys olisikin että 75mg:sta ylemmäs ei tarvitsisi mennä. Uskon ja luotan että kyllä tää tästä,aina näissä on ollut aloitus ja lopetusoireita mutta luulisi 1-2 viikossa häviävän.
      Onneksi ei sentään ahdistusoireita ole ollut.

• artsi3e

Kaveri vaihto myös Sepram 20 mg Venlaan. Pari päivää 37,5 mg ja sit 75 mg viikko, jonka jälkeen 150 mg. Ei tullut mitään viekkareita. Mut ihmiset on tosiaan yksilöitä.

• aloittajaaaa

Tänään oli ensimmäinen päivä ilman päänsärkyä ja huimausta! Tosi hieno fiilis,oli töissäkin mukava olla,kun ei mennyt ylimääräisiä voimia oman "olon" kanssa.
      Oon paljon lukenut tästä Venlasta keskusteluja eri keskustelupalstoilta ja moni on maininnut ettei Venla "turruttanut" tunteita niin paljon kun SSRI-lääkkeet kuten Cipralex,Sepram yms.
      Mitä mieltä muut olette tosta? Toivoisin todella niin,koska huomasin aikaisemman lääkkeeni Sepramin turruttavan jonkun verran tunteita.

Kiitos vastauksista!

• artsi1d

Nää on niitä yksilökohtaisia juttuja turruttaako tunteita vai ei. Kohta sä sen tiedät kun käytät jonkin aikaa. Mulla tuli Venla 75 mg hiukan sumuisempi ja saamattomampi olo. Huomasin eron kun lopetin Venlan.

Uskon joka tapauksessa, et Venla on yksi parhaista masennuslääkkeistä.

• fshaet

Venla on SNRI-lääke enkä ole huomannut sen turruttavan muuta kuin seksuaalista halua. Ruokahaluakin se hieman vähentää. Unet taas ovat sen ansiosta hyvin eläviä.
      Kohta viikko mennyt annoksen puolituksesta joka nyt on 37,5 mg. Muutaman päivän oli hieman päänkivistystä ei migreeniä.

• Aloittajaaa

Ootko fshaet käyttänyt Venlaa minkä aikaa? Käytitkö ennen Venlaa mitä lääkettä?

• artsi5f

Aloittaja - onko Venla toiminut ilman sivuvaikutuksia?

• Aloittajaaaa

Moikka! Nyt 2viikkoa syötyä Venlaa 37,5mg ja 4päivää 50mg/pv. Annoksen noston jälkeen oli 2 päivää pientä päänsärkyä sekä huimausta mutta hävisivät. Mielialassa olen huomannut muutoksen noston jälkeen myös; tullut jotenkin semmoinen apaattinen/lievästi masentunut ja alakuloinen olo. Tarkotus olisi perjantaina nostaa annos hoitoannokseen 75mg.

• artsi8ö

Tuo on normaalia alkuvaiheessa. Monet sanovat et Venla toimii parhaiten 150 - 300 mg välillä.

Oma sopiva annosmäärä tarvii löytää, ja lääkärillä tulee olla tietoa Venlan käyttäytymisestä eri annosmäärillä. Ja terveitä elämän tapoja mukaan - esim. liikunta kompensoi lääkkeen haittavaikutuksia ja hyvä ruokavalio.

• Aloittajaa

Huomasitko artsi mitään eroa annoksilla 37,5mg ja 75mg olotilassa? Ite toivoisin et 75 riittäisi mulle ettei tarvitsisi nostaa annosta. Onko sulla tietoa kasvaako tähän lääkkeeseen ns toleranssi et annosta pitää nostaa et auttaa taas.
      Toi 37,5 ei taida ees olla vaikuttava annosmäärä,eikös 75 ole ns pienin terapeuttinen annos?

• artsi7h

Venlan vastealue on noin 75 - 300 mg. 75 mg vaikutti selvästi enemmän kuin 37,5 mg. 75 mg rauhoitti ahdistusta, mut aiheutti jonkun verran väsymystä ja saamattomuutta. Unet olivat mukavia ja positiivisia.

Mulle luultavasti 150 mg olis ollut sopiva, mut olo alko 2014 keväällä koheneen, niin lopetin käytön kokonaan kesän 2014 aikana. Sen jälkeen en ole tarvinnut mitään lääkettä.

Masennuslääkkeistä ei toleranssi pitäisi kasvaa, toisin kuin bentsoissa helposti käy.

• Aloittajaa

Luin jostain jenkkiläiseltä sivulta et 75mg vastaa n. 20mg sepramia mitä ennen käytin. Tosiaan tarkoitus olisi pärjätä mahdollisimman pienellä määrällä,mikä ei aiheuttaisi paljoa sivuvaikutuksia,tekisi sosiaalisista tilanteista helpomman ja ei väsyttäisi eikä tupruttaisi.
      Väsyttikö sepram sua enemmän kun efe?

• artsi3d

Sepram aiheutti mulle järkyttävän väsymyksen, päänsäryn ja ahdistuksen.

Joo Venla/Efe 75 mg on suunnilleen 20 mg Sepram. Venla poisti pelkotiloja ja toi itsevarmuutta jo 75 mg. Väsymys olisi kuulemma lähteny isommilla annoksilla Venlaa - mene ja tiedä.

2-3 kuukauden käytön jälkeen tietää missä mennään masennuslääkkeiden kanssa.

• Aloittajaaaaa

Noniin,nyt on 75mg Venlaa otettu 4 päivänä. Viikonloppuna oli hetkittäin hyviäkin aikoja (mielekästä tekemistä ystävien kanssa) jne mutta tänään taas on ollut vähän nihkeämpää töissä. Ajattelin jos hakisin töiden jälkeen opamoxia apteekista näihin Venlan aloitusahdistuksiin (olen aikasemmin saanut avun 15mg 1/2 tai 1/4) eli aika pieni määrä auttaa.

• Aloittajaaaa

Mulla oli sepramia aikana hampaiden narskutusta öisin sekä vatsa löysällä useampana kertana viikossa. Narskuttelu on nyt Venlan aikana vähentynyt ja vatsa on palannut normaaliksi.

• artsi4ä

Joo Venla palautti mullakin löysän vatsan normaaliksi, tuli rennompi, itsevarmempi olo ja oli hyvät unet. Miinuspuolella oli hiukan väsymystä, saamattomuutta ja seksihäiriöitä. Kolikolla on kaksi puolta.

• Aloittajaaaa

Kerroit Artsi että sinulla oli hiukan väsymystä,oliko se ns. häiritsevää vai kuitenkin ihan siedettävissä rajoissa kun vertaa Sepramin aiheuttamaa väsymystä? Kommentoiko tuttusi mitenkään sussa tapahtunutta "muutosta" kun käytit Venlaa? Tarkotan lähinnä jos vaikutti sosiaalisiin tilanteisin :)

• artsi8n

Väsymys oli pientä verrattuna Sepramiin. Mun olis tosiaan pitänyt ottaa Venlaa 150 mg 75 mg sijaan. Tietääkseni Venlan piristävä vaikutus tulee 150 mg ylöspäin.

Kukaan ei huomannut mussa mitään erikoista Venlan käytön aikaan. Kaveri ottaa 300 mg Venlaa, enkä huomaa hänessä mitään ihmeellistä.

• w4tw4t

venla kyllä lähinnä virkistää , ainakin minua .

• aloittajaaaaa

Syötkö w4tw4t millä annoksella ja mihin tarkoitukseen? :) Tuliko sulle vastaavia oireita mitä minulle aloittaessa? Oon infonnut niistä tässä ketjussa.

• w4tw4t

Vuosia söin annoksella 75 mg , nyt menee 37,5 mg . Toistuva vakava masennus. unet muuttuivat elävämmiksi , ruokahalu ehkä hieman väheni ja migreenikin vieraili useammin kuin nyt.

• Aloittajaaaa

Okei. Kiitos taas vastauksista. Saanko kysyä minkä takia pysyttelit 75mg:ssa 150mg:n sijaan? Lueskeli huvikseen eilisiltana drugs.com sivuilta,siellä luki annostus sosiaaliseen ahdistukseen Venlan annos 75mg ja isoimmilla annoksilla ei olla saatu parempaa vastetta. Tällaisen bongasin sieltä "Social Anxiety Disorder (Social Phobia)

The recommended dose is 75 mg per day, administered in a single dose. There was no evidence that higher doses confer any additional benefit."

• w4tw4t

150 mg virkisti liikaa eikä enää nukuttanut öisin.

• Artsimk

Hyvä tietää. Toisilla venla 75 mg väsyttää, toisilla piristää. Eli sopiva henk.koht.annos on haettava.

• artsi4ä

Tuli kesä 2014, lisäsin liikuntaa, aurinko paistoi ja olo alkoi koheneen. Päätin lopettaa Venla 75 mg, enkä lisännyt annosmäärää.

Tuosta Venlan annosmäärästä on ristiriitaista tietoa, alkaako piristävä vaikutus jo pienellä annoksella, vai tarvitaanko vähintään 150 mg. Mut ei se mitään - joka tapauksessa on löydettävä itselle sopiva annosmäärä.

• Aloittajaaaaa

Tänään olin lääkärin kanssa puhelinyhteydessä. Sanoi että siirretään Venla illaksi ja aloitusahdistukset ja väsymykset ovat kuulemma sivuoireita joiden pitäisi poistua kahdessa viikossa. Jos ei niin uskasi puolittavan mun annoksen :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7463
    2. 83
      5092
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4889
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4288
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3068
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2709
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      43
      2632
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2267
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      11
      2243
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1860
    Aihe