Elämä ei odota syrjäytynyttä

Octepillar

Mitkä ovat syrjäytymisen syyt? Syyt voivat olla vaikka mitä, mutta loppujen lopuksi menneisyys ei muutu, vaikka ruikuttaisi koko loppuelämänsä. Siis: jätä menneisyys ja keskity nykyhetkeen sekä tulevaisuuteen. Älä mieti enää vanhoja ongelmiasi tai traumojasi, vaan keskitä energiasi edessäpäin olevaan elämääsi. Sinä et ole uhri. Sinä vastaat elämästäsi. Luovu vihasta, katkeruudesta ja kateudesta. Kun teet sen, niin ne korvautuvat paremmilla tunteilla kuten kiitollisuudella, onnellisuudella ja tyytyväisyydellä. Se on sama kuin että sinuun pumpattaisiin lisää energiaa.

Elämä ei aina ole kultaporrastettua. On pakko olla muuntautumiskykyinen ja sopeutua muuttuviin olosuhteisiin ja asioihin. Elämä on koko ajan liikkeessä oleva hybridi. Elämä ei voi olla pelkkää riemurallia, sinun on otettava vastuu ongelmistasi, itsestäsi ja elämästäsi ja tähdättävä kohti tähtiä. Elämä ei odota; mitä tahansa sinun pitää tehdä tässä elämässä, niin: Tee se! Elämä ei odota sinua, tee mitä haluat tehdä tässä elämässä koska vanhana se on jo liian myöhäistä. Elämä ei ole kultaporrastettua, viivotin suoraa tietä kohti tähtiä, vaan olosuhteet muuttuvat ja voittajan on otettava iskuja vastaan. Älä jää kotiin makaamaan hiessä, syljessä ja itsesäälissä, vaan pelastu tarttumalla elämänmyönteiseen ja onnelliseen elämän asenteeseen.

17

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1-1_36

      Ei asia ole noin yksinkertainen. Jos on vuosia lapsena ja nuorena kokenut väkivaltaa niin se vaikuttaa loppuelämän halusi sitä tai ei.

      Jos alkoholistivanhemmat ovat hakanneet ja haukkuneet niin toisiaan kuin lapsiaan niin traumat ovat yleensä pysyvät.

      Sama pätee koulukiusaamiseen ja muuhun kiusaamiseen.

      Toimintakykyä ja työkykyä on hyvin vaikea palauttaa. On hyvin vaikea palauttaa tervettä itsetuntoa ja antaa omien vahvuuksien tuoda itselle hyvinvointia ja menestystä. On hyvin vaikea torjua kiusaamisen ja syrjäyttämisen jatkumista.

      Tällaisesta väkivallasta jää ihmiseen sellainen leima jota muut yleisesti hyväksikäyttävät. Muut tunnistavat syrjäytetyn jo kaukaa. Osa tunnistajista jää kertakiusaajiksi, mutta osa ottaa tilaisuudesta kaiken ilon ja hyödyn irti vuosien ajan.

      Syrjäytyneet ovat havaintojeni perusteella tavallista vastuullisempia, ajattelevaisempia, kiitollisempia ja vaatimattomampia. He arvostavat elämää tavallista enemmän ja laajemmin. Mutta ei auta olla elämälle myönteinen ja arvostaa kaikkea elämää, kun muut eivät hyväksy syrjäytynyttä ihmistä vaan haluavat kiusata häntä, hyötyä hänestä ja tuhota hänet.

      • Octepillar

        Joo ihan hyviä pointteja toit esiin. Asia on kuten sanoin niin, että jokainen ihminen on vastuussa itsestään ja elämästään. Kiusatuksi joutuminen on oma syy. Jokainen yli puberteetti iän vastaa itse elämästään ja siihen kuuluu toimeen tuleminen muiden ihmisten kanssa. Valitettavasti kun lapsuus on ohi, alkaa elämässä voimaan viidakon lait. Joko tulet syödyksi tai syöt.

        Kiusaajat kärsivät dissositatiivisesta persoonallisuushäiriöstä. Se johtuu jostain lapsuuden traumasta, jonka he tietoisesti kieltävät. He elävät uhriminä päällä ja kohtelevat muita vain hyöty tai haitta esineinä. He ovat henkisesti leikki-ikäisen lapsen tasolla pitkälle aikuisikään saakka elleivät saa hoitoa ja parane normaaleiksi kunnon ihmisiksi. He elävät ikään kuin transsissa, omassa todellisuudessaan. Kiusaamiseen ei voi puuttua, sillä kiusaajat eivät koskaan myönnä itse tekevänsä pahaa( jos ovat persoonallisuushäiriöisiä), vaan syy on aina muiden. Huomio vain ruokkii lisää heidän oikkujaan.

        Siksi ihmisen tulisi olla vahva ja fiksu, eikä antaa enää aikuisena muiden talloa hänen ylitseen. Jokainen vastaa itse itsestään ja elämästään eikä omat asiat ole koskaan kenenkään ulkopuolisen vastuulla. Jotta kiusaaminen saataisiin kitkettyä, tulisi meidän tietää näistä persoonallisuushäiriöisistä ihmisistä enemmän ja aikuisten tulisi jotenkin yhdessä opettajien kanssa hallita näitä ihmisiä.


      • Nunneli

        Oikein hyvin kirjoitit - 1-1_ 36! Juuri noin olen sen omassa elämässäni kokenut. esim. lapset joutuvat ottamaan vastuuta jo nuorina, tietoisena perheen monista ongelmista. Heistä tulee hiljaisia tarkkailijoita, jotka elävät joka hetki tietoisina hengen vaarallisista tilanteista, jotka voidaan laukaista väärällä liikkeellä, ilmeellä, sanalla...Joko vanhempien tai lasten toimista. Aikuistuminen on nopeaa, mutta itsestään tai toisista ei aina kyetä pitämään houlta yhteiskunnan lisääntyvissä vaatimuksissa. Koulunkäyntiin ei kyennyt keskittymään perheriitojen, ruoan puutteen ja kaikenlaisten huolien tähden. Apua ei vanhemmilta voinut läksyihinsä saada, kun he itse sodan jaloissa eivät koulutusta saaneet. Monia katkeroitti sekin.
        Kuitenkin olen kiitollinen vanhemmilleni monesta asiasta ja se, että on saanut elää itsenäisessä maassa on vain eräs niistä kiitollisuuden aiheista. Vanhempieni sukupolvi on käynyt läpi asioita, joihin itse en olisi koskaan kyennyt. Ihailen heitä.


      • Anonyymi

        1-1_36 :

        Kuitenkin on olemassa eräs joka on Kaikkivaltias: Hän voi parantaa suuristakin traumoista. Koska Hän on sielun luonut niin Hän osaa sen myös parantaa.

        Itse olen tästä hyvä esimerkki. Nuorena olin lähes autistinen itseeni sulkeutunut ja arka ja laiha , aliravittu. Koska alkoholisti vanhempani joivat ruokarahat oli jääkaapissa usein vain margariinia ja sen seuraksi vain ranskista. Siinä muodostuu aikamoiset vitamiinipuutokset.

        Nyt aikuisena olen tajunnut etten edes tuntenut luokkatovereita koska minulla ei ollut minkäänlaista kasvomuistia. Se kuulemma ei kehity jos vauva jätetään paljon yksin kun lähdetään kapakkaan juhlimaan.

        Aikuisena jouduin rukoilemaan paljon jotta uskallan mennä kauppaan. Mutta nyt olen jo parantunut niin paljon että uskallan puhua ihmisille kadulla. He puolestaan kokevat sen pelottavaksi että joku puhuu joten olen heistäkin edellä :)

        Jeesus on jokaisen apu ja pelastaa jokaisen joka Häntä avuksi rukoilee!


    • omaa vikaa, "vikaa", sairautta. varmaan sellainen tallominen antaa kipinän elämänsä muutamiseen.

      • ..tutussa ympäristössä sosialisoituminen voi olla vaikeaa.


    • Elämmepaholaisenvallassa

      Meitä on joka lähtöön,erillaisin "eväin". Kurjuuteen syntyneen on kaksinkerroin vaikeampaa nousta kuopastaan kuin varakkaan,jolla
      ei ole huolta elämisen kalleudesta.Onnistumista mitataan rahassa.
      Yhteiskuntamuoto on epäreilu valtaosalle kansaa.Vieläkin kaikuu
      korvissa enemmistön sanat,"ei sitä voi tehdä",eikä se onnistu.
      Positiivisuuteen ei opeteta ketään missään oppilaitoksissa.
      Toisen ihmisen pettämiseen kuluu valtaosa ajasta.Bisneskoulut
      opettavat hyödyn ottamisen jokaisesta tapaamastaan yksilöstä.

      • pena1976

        Vittu tollasta ruikuttamista..... Ei tollasta jaksa kukaan kuunnella
        masennus ei oo oikia sairaus ja syrjäytymine o oma vika
        vitun loiset menkää VITTU TÖIHIN! ei oo vaikia mennä saatana perkele töihin!!1!!11!
        helvetin luuserit ottakaa itteänne niskasta kiinni saatana tollasia elätetä


    • Ukk0mies

      Minä olin koulukiusattu- En murtunut.
      Sairastuin-En murtunut.
      Jouduin rattijuopon aiheuttamaan kuolonkolariin-En murtunut.
      Nyt sairastuin uudestaan-Alan jo olla syrjäytynyt.
      Kuka väittää että syrjäytyminen on aina oma vika, niin liian helpolla on päässyt.

    • tympääntynyt

      elkee elkee. hyvät ihmiset masentuko tai muuten traumatisoituko. paskat. ruvetkaa hulluiksi. kunnon kylähulluja tarvitaan kun normaalit sekoilee. normi työssäkäyvä piruparka tarttee sen nurkissa sekoilevan kylähullun jotta voi todistella itselleen omaa erinomaisuuttaan.

    • Anonyymi

      Jotkut esteet ovat liian vaikeita ylitettäviksi. Vaikka kuinka ajattelisin otan työt liian raskaasti henkilökohtaisella tasolla. En ole vieläkään tottunut tähän hierarkian työpaikoilla ja ihmiset alkaa vituttaa jo kun nähnyt samat pärstät ja samat puujalat. En tajua miten noita samoja parstoja jaksaa ees 5 vuotta katsella. Tuntuu etten ikinä totu työelämää ja paras ehkä vaa vedota henkisee taustaa ja siirtyä levolle.

    • Anonyymi

      Ei kaikkea voi muuttaa, eikä kaikkeen voi vaikuttaa vaikka haluaisi.
      Minun psyykkeni hajotettiin jo lapsuudessa ja vaikka olen tehnyt töitä paranemiseni eteen en koskaan tule täysin kuntoon.
      Kärsin toistuvista lähes päivittäisistä paniikkikohtauksista, disdosiaatohäiriöstä sekä toistuvista masennusjaksoista.

      En voi tehdä asialle yhtään mitään.
      Eikä se ole muutettavissa positiivisella ajattelulla tahi päättäväisyydellä.

      • Anonyymi

        Aloittaja on empatiakyvytön joka koittaa provosoida ja syyllistää.


    • Anonyymi

      "Ei kaikkea voi muuttaa, eikä kaikkeen voi vaikuttaa vaikka haluaisi.
      Minun psyykkeni hajotettiin jo lapsuudessa ja vaikka olen tehnyt töitä paranemiseni eteen en koskaan tule täysin kuntoon.
      Kärsin toistuvista lähes päivittäisistä paniikkikohtauksista, disdosiaatohäiriöstä sekä toistuvista masennusjaksoista.

      En voi tehdä asialle yhtään mitään.
      Eikä se ole muutettavissa positiivisella ajattelulla tahi päättäväisyydellä"

      Kyllä sinä voit tehdä jotain vointisi hyväksi. Todellakin.

      Paniikkikohtaukset ja dissosiaatiohäiriö ovat hoidettavissa pitkäaikaisella psykoterapialla. Mitä sinun pitää tehdä, on sitoutua hoitoosi ja elää terveellisesti. Jätä päihteet, tupakka yms. epäterveellinen pois.

      • Anonyymi

        Minullakin diagnosoitiin yleistynyt ahdistuneisuushäiriö sekä traumaperäinen stressihäiriö dissosiaatioineen.
        Oma lapsuudenkotini oli sairas, ja me kaikki sisarukset traumtisoiduimme vakavasti. Yksi veli joi itsensä kuoliaaksi, yksi eli muuten erittäin itsetuhoisesti ja onnistui kuolemaan nuorena. Yksi sisar sairastui vaikeaan masennukseen vuosiksi ja oli hoidettavana pitemmän aikaa psykiatrisessa sairaalassa. Ja sitten minä omine ahdistuneisuushäiriöineni ja omituisuuksineni sekä dissosiaatioineni.
        Minä ja sisko päätettiin selvitä, kumpikin omalla tahollamme. Voin kertoa vain itsestäni tarkemmin, mutta koska jo pienestä pitäen olen joutunut huolehtimaan itsestäni ja omaksumaan aikuisen roolin eloon jäädäkseni, olen kasvattanut valtavan sisun ja periksiantamattomuuden. Päätin että minua ei nujerreta!
        Olen joutunut taistelemaan katkeran taistelun itseni kanssa. Helppoa ei totisesti ole ollut mutta en voinut vain sallia elämäni valua hukkaan kaiken sen p-skan yakia. Hain apua sinnikkäästi ja tein raivokkaasti töitä itseni kanssa. En ole saanut koskaan tukea enkä apua mistään muualta kuin ammattihenkilöiltä. Itsekin kaksi kuukautta viettänyt psykiatrisella osastolla aikoinani. Nyt alan olla selvillä vesillä masennuslääkkeen avulla joka auttaa myös ahdistuneisuuteeni. Minulla on ammatti ja kokopäivätyö. Tulen hyvin toimeen omillani ja elän yksin kissani kanssa hyvää elämää.
        Paljon traumoja on edelleen mutta en suostu hautomaan niitä! Elämä on nyt, ei siellä menneissä tapahtumissa. Ne vaikuttavat siihen millainen olen, mutta hyväksyn itseni ja olen tyytyväinen omana itsenäni. Tapasin sisareni vajaa kuukausi sitten ja hänen elämänsä on hyvää ja onnellista nyt. Hänellä myös muuta surua ollut, menetti aviomiehensä kolme vuotta sitten vakavaan sairauteen. Molemmat veljet antautuivat ja murtuivat, me siskot taistelimme itsemme elämään. Uskon vakaasti että ihminen selviää uskomattomista asioista kunhan tahtoa riittää eikä suostu luovuttamaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Melko turhat viisivuotta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7917
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1744
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      61
      1015
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      191
      934
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      813
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe