14-vuotias pikkusiskoni lähtee Helsinkiin lintsille päiväksi. Kuinka turvallinen paikka rautatieasema on aamuisin? Ymmärrän kyllä että eriasia on illalla. Silti, te kokeneemmat, onko täysin vastuutonta lähettää pikkukaupungin nuori yksin sinne?
Helsingin rautatieaseman turvallisuus
20
3138
Vastaukset
- juuupajuu
Eiköhän päiväaikaan ihan ok, kun väittelee kontakteja...
- lintsikiva
Illalla Kaisaniemen puisto on
sellainen ettei sen halki kannata mennä kävelemällä
eikä Karhupuistonkaan halki.
Eikä Brahen kentän liepeillä
Helsinginkadullakaan ole hyvä liikkua yksin. Itse Helsingin latujaan Kalliossa ei ole mikään. Turvallinen eikä Aleksiskivenkatu eikä Vaasankatu . Jos asemalta lähtee ratikalla. , niin 3 T menee ihan siihen Heösingin kadun Urheilutalon viereen ja kuskilta voi kysyä missä jää pois. Kannattas ostaa asemalta sellainen kortti
millä voi maksaa ratikan. , mitta kyllä se rahakin käy . Se on noin 3 euroa , meni minne vaan. Kun Lintsiltä tulee takaisin niin siinä on ratikka
pysäkki heti Urheilutalon kohdalla ja sillä pääsee assalle, kun jää pois siinä
Rautatieaseman kohdalla.
On siellä asemalla aina illallakin liikkeet auki ja ihmisiä / kyllä mun mielestä
on ihan turvallista. Kannattaa
lähteä kotiin jo siinä klo 18.00 junalla tai aikaisemmin.
Nut pitää ostaa paikkalippu
aina. Mutta junassakin voi
ostaa lipun . Parempi olisi
jos olisi kaveri mukana.
Onhan se Lintsi ihan mukava! - hyväämatkaa
lintsikiva kirjoitti:
Illalla Kaisaniemen puisto on
sellainen ettei sen halki kannata mennä kävelemällä
eikä Karhupuistonkaan halki.
Eikä Brahen kentän liepeillä
Helsinginkadullakaan ole hyvä liikkua yksin. Itse Helsingin latujaan Kalliossa ei ole mikään. Turvallinen eikä Aleksiskivenkatu eikä Vaasankatu . Jos asemalta lähtee ratikalla. , niin 3 T menee ihan siihen Heösingin kadun Urheilutalon viereen ja kuskilta voi kysyä missä jää pois. Kannattas ostaa asemalta sellainen kortti
millä voi maksaa ratikan. , mitta kyllä se rahakin käy . Se on noin 3 euroa , meni minne vaan. Kun Lintsiltä tulee takaisin niin siinä on ratikka
pysäkki heti Urheilutalon kohdalla ja sillä pääsee assalle, kun jää pois siinä
Rautatieaseman kohdalla.
On siellä asemalla aina illallakin liikkeet auki ja ihmisiä / kyllä mun mielestä
on ihan turvallista. Kannattaa
lähteä kotiin jo siinä klo 18.00 junalla tai aikaisemmin.
Nut pitää ostaa paikkalippu
aina. Mutta junassakin voi
ostaa lipun . Parempi olisi
jos olisi kaveri mukana.
Onhan se Lintsi ihan mukava!Anteeksi kaikki kirjoitusvirheet! Siinä se Helsingin katu illalla ei ole
ainakaan myöhään turvallinen
varsinkaan kun menee sinne
Kallioon päin. Rahat kannattaa pitää piilossa / ei kaikkea olkalaukussa ja kun puhuu puhelimeen niin sekin
jossain sellaisessa paikassa
ettei kukaan pääse nappaamaan kädestä !
Sitäkin on tapahtunut viime aikoina ! Ja jos joku kysyy kadulla jotain vaikka kelloa niin ei pidä jäädä juttusille
YHTÄÄN . Jos kellä ei ole itselä kelloa , niin oma moka!
Kun juo limsaa kahvilassa niin
lasia ei pidä jättää siihen siksi aikaa kun käy esim . VC : Ssä
siihen saattaa joku laittaa jotain sillä aikaa. Stockmann
on turvallinen paikka ja vaikka
Vanhan kellarin yläkerrassa
saa edullisen keittolounaan
mutta assalla on kuitenkin
Hese mistä voi ostaa matkaevästä. 2,-€ talon
hampurilainen.
Ei muuta kuin hyvää matkaa
ja nspakasti kotiin vähän aikaisemmalla junalla!
- IhanHyväPaikkaOn
On turvallinen, rahat vain hyvään piiloon, taskuvarkaita on välillä ollut liikkeellä.
- somalitpusikossa
Menikö yö unet? Et laittanu fotoo mukaan? Onko yksin orpona suures kaupungis?
- Waynes
Ei huolta. Kahvilat aukeavat jo aamusta, ja pääasiassa kiireisiä työhönmenijöitä, mutta taskuvarkaitä pitää varoa.
- Allahu_Akbar1
Sano että ottaa rohkeasti kontaktia mamumiehiin jotka päivystävät siellä, näin turhat ennakkoluulot hälvenevät.
- Felixarabia
Epämääräisiä rikastuttajia kannattaa varoa siellä..
- POLIISITnäktviin
Lisää järjestyspoliiseja----MYÖS YÖLLÄ citiin.
Kansliapoliisit katukuvaan.- olinkiitollinen
Minulta kerran meinasi ratikassa hävitä kahden kuukauden palkka, kun putosi
rahapussi ratikkaan, mutta ystävällinen mieshenkilö
huomasi sen ja kysyi onko se minun. Ja kesälomatienistit
säästyi opiskelua varten. - otsoikeataksi
Takseja kannattaa katsoa että ne on oikeita takseja!
- Jokupelle
Raiskasn sen siskos ;)
- esiteininÄiti
Riippuu tietysti pikkusiskostasi millainen hän on. Jos hän on järkevä ja häneen voi luottaa, ettei itse aiheuta vaaratilanteita (huumeet, alkoholi) niin kyllä hän minun mielestäni voi käydä päiväsaikaan Helsingissä yksin. Ei kannata jäädä lorvailemaan pitkäksi aikaa mihinkään tiettyyn paikkaan, ja kantsii välttää katsekontaktia ihmisiin. Jos jotain ongelmaa, esim. eksyy kaupungilla tai ei löydä jotakin paikkaa niin kannattaa mennä johonkin kauppaan ja kysyä myyjiltä sen sijaan, että pysäyttäisi kaupungilla jonkun. Kartta kourassa ei kannata kulkea. Ja onhan sisarellasi kännykkä mukana? Asun itse maalla ja täällä pitää noudattaa jotakuinkin samanlaisia turvallisuustoimenpiteitä kuin stadissakin. Varovaisuus ennen kaikkea. Eiköhän hän pärjää.
- turvallistalintsireissua
Kannatta varoa niitä turisteja jotka kulkee kartan kanssa ja kyselee apua,samoin kaikkija halailijoita,ei kannata jäädä juttelemaan tuntemattomien kanssa.
- Turhaahuoltako
Anoppi haluaisi viedä vaimon siskon kanssa kahdestaan meidän pojat 5 ja 6 vuotiaat helsinkiin junalla korkeasaareen sekä kauppatorille.
En nyt usko että siellä mitään ikävää voisi tapahtua mutta silti pieni huoli heräsi että mitenkä jos esim. joku tulee pummaamaan tupakkia vanhalta anopilta ja hän tuskin antaisi tms. onko jotain mistä mun kannattaisi varoittaa heitä että mitä ei kannata tehdä tai mennä?
Sitäkin mietin että onko pienillä lapsilla ikävyyksiä ehkäisevä vaikutus tarkoitan että jos yksin menet niin voi tulla ikävyyksiä mutta jos pieniä lapsia niin tuskin tulee?
Jos suomessa olisi lapsikaappaukset yleisiä että joku tuntematon voi vaan napata niin sit en edes päästäisi tai sitten menisin väkisin itse mukaan helsinkiin.
Aamulla lähtisivät ja illalla pois.
Että onko huoleni täysin turha vai ei? - Turhaahuoltako
Anoppi haluaisi viedä vaimon siskon kanssa kahdestaan meidän pojat 5 ja 6 vuotiaat helsinkiin junalla korkeasaareen sekä kauppatorille.
En nyt usko että siellä mitään ikävää voisi tapahtua mutta silti pieni huoli heräsi että mitenkä jos esim. joku tulee pummaamaan tupakkia vanhalta anopilta ja hän tuskin antaisi tms. onko jotain mistä mun kannattaisi varoittaa heitä että mitä ei kannata tehdä tai mennä?
Sitäkin mietin että onko pienillä lapsilla ikävyyksiä ehkäisevä vaikutus tarkoitan että jos yksin menet niin voi tulla ikävyyksiä mutta jos pieniä lapsia niin tuskin tulee?
Jos suomessa olisi lapsikaappaukset yleisiä että joku tuntematon voi vaan napata niin sit en edes päästäisi tai sitten menisin väkisin itse mukaan helsinkiin.
Että onko huoleni täysin turha vai ei? - turhahuoliko
Että onko huoleni täysin turha vai ei? - turhahuoliko
Että onko huoleni täysin turha vai ei? - Anonyymi
hirveä kamala. onnea minä ei ole asua Helsinkissa
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172373
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135838- 45831
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130684