Kaikkeen muuhun voi tampereella vaikuttaa, paitsi ei lappuliisojen toimintaan. Heidän ammattikuntansa toiminta on ollut aina lain, oikeuden ja terveen järjen ylä- ja ulkopuolella, kun autoilijoista on kyse. Mutta ihme on tapahtunut. Pyynikin munkkikahvilan entiset sakkolappujaan kironneet autoilevat asiakkaat on jätetty viimeinkin rauhaan.
Lappuliisat jättivät munkkikahvilan rauhaan
12
1332
Vastaukset
- selitäs_vähän
miksi väärin pysäköimiseen ei saisi puuttua? miksi autot pitäisi saada pysäköidä laittomasti?
- kivaonmukavaa
Noo ihan siksi kun se on kivaa.
- laillisesti
Pyynikin näkötornin pysäköinti pitäisi sallia liikennemerkillä, jotta ajoradan hiekka osuudelle saisi pysäköidä auton osittain.Autoilijat on kyllä pysäköineet autonsa osittain hiekka osuudellekkin vaikka se ei ole sallittua?
- keskustalainen
Metsään pysäköinti ei ole asiallista. Eihän puistojen nurmikoillekaan pysäköidä.
- saivarteluako
keskustalainen kirjoitti:
Metsään pysäköinti ei ole asiallista. Eihän puistojen nurmikoillekaan pysäköidä.
Ei ole metsään tarkoituskaan vaan hiekkaosuudelle,noin 0.7 m asfaltinreunasta.
- res.kulj.au
keskustalainen kirjoitti:
Onpas typerä vertaus. Sinun varmaan pitäisi lukea laista, mitä kaikkea tiealue tarkoittaa ja mistä alkaa mainitsemasi metsä.
Tuosta apua avuttomalle:
Laki
yleisistä teistä
Eduskunnan päätöksen mukaisesti säädetään:
1 luku
Yleisiä säännöksiä.
1§
Tämä laki koskee sellaisia teitä, jotka on luovutettu yleiseen liikenteeseen ja joiden pitämisestä huolehditaan julkisena tehtävänä sillä tavoin, kuin jäljempänä säädetään. Nämä tiet ovat yleisiä teitä.
Yleinen tie voi olla myös vain tietynlaista liikennettä varten tarkoitettu ajotie tai polku taikka tie, jota käytetään ainoastaan talven aikana (erityinen talvitie). Näistä ovat soveltuvin osin voimassa tämän lain säännökset.
Kadun pitämisestä on voimassa, mitä siitä erikseen on säädetty.
2§
Yleiset tiet ovat maanteitä tai paikallisteitä.
3§
Tiehen kuuluvat ajorata ja muut liikenneradat, niinkuin jalkakäytävä ja polkupyörä tie, sekä niiden säilymistä ja käyttämistä varten pysyvästi tarvittavat alueet, rakenteet ja laitteet, kuten piennar, luiska, pengermä, oja, keski-, väli- ja rajakaista, sivuuttamis-, kääntymis- tai pysähdyspaikka, tiehen välittömästi liittyvä vähäinen varasto- tai pysäköimisalue sekä kaide, rumpu, silta, lautta laitureineen ja väylineen, laivalaituri, joka on määrätty tiehen liitettäväksi, ja tiemerkki.
Teihin kuuluviksi luetaan niiden liitännäisalueina pysyvästi tarvittavat tienpitoaineen ottamispaikat ja tienpitoa varten tarpeelliset erityiset rakennus- tai varastoalueet sekä tien käyttäjien tarpeeseen varatut yleiset pysäköimis- ja kuormausalueet.
Alue, jota tarkoitetaan 1 momentissa, muodostaa tiealueen. Tiealue, jonka rajoja ei ole maanmittaustoimituksessa määrätty, ulottuu metrin etäisyydelle ojan tahi, missä ojaa ei ole, tieluiskan tai -leikkauksen ulkosyrjästä. - VÄÄRINPY
Mikä on väärinpysäköinti pyynikillä.??Kun tilaa on ja muut pääsevät kulkemaan.??
- Äitinhelmassa
VÄÄRINPY kirjoitti:
Mikä on väärinpysäköinti pyynikillä.??Kun tilaa on ja muut pääsevät kulkemaan.??
Ota selvää kysele sitten tyhmiä lisää kolho.
- kaupungin_katu
Ei munkkikahvilan tie mikään valtion tie ole. Ei siellä tiealuetta ole, siellä on katualue.
- urv.ot
Täällä taas ruudinkeksijät kommentoimassa. Meinaat että tieliikennelakia ei sovelleta kaduilla, vitun uuno?
Jos auto on metsän puolella, sovelletaan maastoliikennelakia. - Maastopyörälläkö
Sinä se vasta jeppe olet,vedä parit pössyt ja kasva aikuseksi.
- Anonyymi
Maastopyörälläkö kirjoitti:
Sinä se vasta jeppe olet,vedä parit pössyt ja kasva aikuseksi.
Millaista on aikuseksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388