Nyt on tapahtunut elämässäni suuri muutos, sillä lakkasin uskomasta. Huomasin. kuinka epäloogisia ja tarkoituksella harhaanjohtavia tarinat olivat. Perustelut mitään sanomatonta skolastista jargonia. Antisemitismin liehittelyä, perinteisen kulttuurin tuhoamista tuontitavaralla. Vainoja, sotia, hävitystä, poliittista terroria, henkistä kiusaamista. Miksi enää tukisin sellaista?
Valheilla vedotaan tietämättömään nuorisoon. Ei sillä sivistyneimpiin voi vedota, mutta parasta ainesta ovatkin ne hieman yksinkertaisimmat, jotka puhkuvat traumojensa synnyttämää vihaa.
Joten minua on turha yrittää käännyttää. Olen nähnyt mitä te olette. En enää luota siihen, mitä te sanotte tai teette. Olette pettäneet luottamukseni rehellisyyteen. Siksi en enää ole teidän puolellanne, vaan teitä vastaan. Sillä se on velvollisuuteni rehellisenä ihmisenä.
Ateistit, lakatkaa uskomasta itsekin valheitanne ja hylätkää petollinen elämäntapanne.
Olen vihdoin lakannut uskomasta
32
<50
Vastaukset
Eipä se sinun kristinuskosi ole muuta kuin kulttuuri-imperialistista tuontitavaraa.
- ateismionnolla
Ei aloittaja ole sanonut sanakaan, että hänestä olisi tullut kristitty. Hän on vain lakannut uskomasta ateismin järjettömyyteen ja valheeseen.
Lukekaa ja ymmärtäkää, miten halutaan sanoa. - suureen-valheeseen
ateismionnolla kirjoitti:
Ei aloittaja ole sanonut sanakaan, että hänestä olisi tullut kristitty. Hän on vain lakannut uskomasta ateismin järjettömyyteen ja valheeseen.
Lukekaa ja ymmärtäkää, miten halutaan sanoa.Ateistis-skeptiseen tieteelliseen maailmankuvaan kuuluu erottamattomana osana kyky tehdä johtopäätöksiä, joita ei voi todistaa.
Niin se on ollut kaikilla ateistien ja skeptikkojen foorumeilla, joka kerta kun heidän kanssaan keskustelee.
Normaalilla ihmisellä tuota kutsuttaisiin paranoiaksi ja puhuttaisiin psyykkisistä ongelmista, ateisteilla ja skeptikoilla se on vain ominaisuus, josta ei voi eikä pidä yritääkään eheyttää. Onneks Kekek ei ole sortunut tuontikamaan :D
https://www.google.fi/#q=impossible evolution- enpästajunnutkaan
Lukekaa ja ymmärtäkää, miten halutaan sanoa.Hänestä siis tuli jonkin toisen uskontokunnan kannattaja?
enpästajunnutkaan kirjoitti:
Hänestä siis tuli jonkin toisen uskontokunnan kannattaja?
Väärin. Hänestä kolmas nainen :D
https://www.youtube.com/watch?v=nIuuIlfzE3o
- näin-sen-näin
>> Nyt on tapahtunut elämässäni suuri muutos <<
Et taida ollakaan mikään aidallakeikkuja, vaan tipahtelet siltä aidalta puolelta toiselle tämän tästä. Ehkäpä jonkinlainen hengellinen suojakypärä olisi sinulle tarpeen?
>> lakkasin uskomasta [tällä kertaa ateimiin]. <<
Pohdi, että voisiko nuo jumaluskoon liittyvät mielenmuutoksesi olla jossakin suhteessa esim kuunkierron vaiheeseen, ilmapaineen nopeisiin vaihteluihin, kuukautiskiertosi ajankohtaan (jos olet nainen), pankkitilisi saldoon tai vuodenaikaan. (tämä oli tekstin huumoriosuus)
>> parasta ainesta [ateisteiksi] ovatkin ne hieman yksinkertaisimmat, jotka puhkuvat traumojensa synnyttämää vihaa. <<
Ei nyt millään pahalla, mutta määrittelit juuri potentiaalisen äärikonservatiivin, joka meinaa räjähtää vihaansa. No, sattuuhan sitä ja joillekin sitä vasta sattuukin.
>> minua on turha yrittää käännyttää <<
Tästä olemme samaa mieltä ja varmistukseksi sanon sinulle, että olen kanssasi 200%:sti samaa mieltä.
>> Olen nähnyt mitä te olette. En enää luota siihen, mitä te sanotte tai teette. Olette pettäneet luottamukseni rehellisyyteen. Siksi en enää ole teidän puolellanne, vaan teitä vastaan. <<
Etköhän sinä (Nedda?) ole aina uskonut Jumalaan, henkimaailmaan, kreationismiin, raamattuu (toki valikoiden) ja kaikkeen mahdolliseen ajatuksenluvusta aina kaukoparantamiseen asti. Vai mitä?
>> Sillä se on velvollisuuteni rehellisenä ihmisenä. <<
Tiijäkkö mitä, tuo lause meni kiville että kolahti eli se oli valhe. Ensinnäkin, tunnut vakavissasi uskovan, että juttusi uskottaisiin, vaikka se on pelkkä evankelioimis-tarkoituksessa tehty fantasiatarina eli vale ja toiseksi, tuollaisen pupun tarjoaminen itseään fiksummille todistaa, ettet ole erityisen fiksu.
>> Ateistit, lakatkaa uskomasta itsekin valheitanne ja hylätkää petollinen elämäntapanne. <<
Eli viestisi pääsanoma on oikeasti; tulkaa uskoon, rakastakaa Jeesusta, opetelkaa puhumaan kielillä, kokekaan Pirkko Jalovaaran parantava kosketus tarjoushintaan 20€, lakatkaa ajattelemasta, antakaa sielunne ja rahanne Jumalalle (tilinumero linkissä) ja liittykään maailmanlopun odottajien siunattuun seuraan.
Shalom Amen ja Kiitos Jeesus!Todella hyvin kiteytetty itselleni ei jäänyt mitään sanottavaa.
Olemme kaikki yhtä oli jumala tai ei se on pääasia. peace- näin-sen-näin
sohfion kirjoitti:
Todella hyvin kiteytetty itselleni ei jäänyt mitään sanottavaa.
Olemme kaikki yhtä oli jumala tai ei se on pääasia. peace>> Olemme kaikki yhtä... se on pääasia. <<
Sulle kelpas mun juttu, mutta minä en pysty allekirjoittamaan sun kumpaakaan lausetta eli aivan kuin toinen meistä olisi erityisen sovintoon ja yhteisymmärrykseen pyrkivä ja toinen välttämättä ei ;-)
Mun juttuhan oli pelkkää palstan täytettä, jotain, mitä lie ja lisäksi oletan, että sullekin jäi sanottavaa. Kun olet kerran nikinkin rekannut.
Toiseksi tuo "olemme yhtä kaikki... se on pääasia".
Ollaan yksi ihmisapinalaji, jonka suurimpiin saavutuksiin saatetaan joskus laskea se, että teimme Telluksesta planeetan kokoisen kaatopaikan.
Uskoakseni asiat vain menee kuten ovat mennäkseen samalla kun mietimme miten niiden pitäisi mennä. Se on se vapaan tahdon illuusio, joka meitä taitaa eniten jekuttaa luulen mä. näin-sen-näin kirjoitti:
>> Olemme kaikki yhtä... se on pääasia. <<
Sulle kelpas mun juttu, mutta minä en pysty allekirjoittamaan sun kumpaakaan lausetta eli aivan kuin toinen meistä olisi erityisen sovintoon ja yhteisymmärrykseen pyrkivä ja toinen välttämättä ei ;-)
Mun juttuhan oli pelkkää palstan täytettä, jotain, mitä lie ja lisäksi oletan, että sullekin jäi sanottavaa. Kun olet kerran nikinkin rekannut.
Toiseksi tuo "olemme yhtä kaikki... se on pääasia".
Ollaan yksi ihmisapinalaji, jonka suurimpiin saavutuksiin saatetaan joskus laskea se, että teimme Telluksesta planeetan kokoisen kaatopaikan.
Uskoakseni asiat vain menee kuten ovat mennäkseen samalla kun mietimme miten niiden pitäisi mennä. Se on se vapaan tahdon illuusio, joka meitä taitaa eniten jekuttaa luulen mä.No ainahan sitä jotain hampaankoloon jää totta.
En oltakkaan sinun allekirjoittavan enkä voi keltään sellaista vaatia jokainen on yksilö ja jokaisella pitääkin olla omat mielipiteensä ja teoriansa.
Vaikka ihmiset maailmasta häviäisivät elämä jatkuu jossain muodossa.- hutkaisu.hoitoon
"Ollaan yksi ihmisapinalaji, jonka suurimpiin saavutuksiin saatetaan joskus laskea se, että teimme Telluksesta planeetan kokoisen kaatopaikan."
Joo mutta pitääkö se välttämättä aloittaa internetistä. Kaikki keksikutsuilla viime viikolla käyneet bloggaajat ja halpoja intialaisia lenkkareita menestyksellisesti 5 minuuttia käyttäneet twiittarit, verkostomarkkinoijat, persujen kapakkapoliittiset agitaattorit, myyvän median toimittajat, ihmisten ammattimaiset kiusaajat, töppäilevien virkamiesten puolustelijat, wt-paska ihmisten haukkumisineen ja sontarasismeineen, sakoista ja veroista ulisevat ylipainoiset ja tyhmät rikkaat... Jos netin ympärille vetäisi piikkilangan, niin sisäpuolelle jäisivät juuri ne, joita kukaan ei kaipaa eikä koskaan tule kaipaamaan. - näin-sen-näin
hutkaisu.hoitoon kirjoitti:
"Ollaan yksi ihmisapinalaji, jonka suurimpiin saavutuksiin saatetaan joskus laskea se, että teimme Telluksesta planeetan kokoisen kaatopaikan."
Joo mutta pitääkö se välttämättä aloittaa internetistä. Kaikki keksikutsuilla viime viikolla käyneet bloggaajat ja halpoja intialaisia lenkkareita menestyksellisesti 5 minuuttia käyttäneet twiittarit, verkostomarkkinoijat, persujen kapakkapoliittiset agitaattorit, myyvän median toimittajat, ihmisten ammattimaiset kiusaajat, töppäilevien virkamiesten puolustelijat, wt-paska ihmisten haukkumisineen ja sontarasismeineen, sakoista ja veroista ulisevat ylipainoiset ja tyhmät rikkaat... Jos netin ympärille vetäisi piikkilangan, niin sisäpuolelle jäisivät juuri ne, joita kukaan ei kaipaa eikä koskaan tule kaipaamaan.>> Jos netin ympärille vetäisi piikkilangan, niin sisäpuolelle jäisivät juuri ne, joita kukaan ei kaipaa eikä koskaan tule kaipaamaan. <<
Muistuttaisin, että olet itse juuri nyt netissä eli lasketko itsesi tuon piikkilangan sisäpuolelle jääviin? Tuskin. Toiseksi, olihan tuo sun määritelmäsi lapsellisen yleistävä vaikka itse siihen uskoisitkin, mutta ainakin katkeruutesi on ylitsevuotavan runsasta.
>> pitääkö se välttämättä aloittaa internetistä. <<
Jos saat hepulin muiden nettikirjoitteluista, niin hyvä ihminen, pysy poissa netistä. - ateismionnolla
"Eli viestisi pääsanoma on oikeasti; tulkaa uskoon, rakastakaa Jeesusta, opetelkaa puhumaan kielillä, kokekaan Pirkko Jalovaaran parantava kosketus tarjoushintaan 20€, lakatkaa ajattelemasta, antakaa sielunne ja rahanne Jumalalle (tilinumero linkissä) ja liittykään maailmanlopun odottajien siunattuun seuraan. "
Shalom Amen ja Kiitos Jeesus!
Ei aloittaja ole viitannut yhtään mitään, että hän olisi kääntynyt kristityksi. Sitäkö te eniten pelkäätte? - hutkaisu.hoitoon
näin-sen-näin kirjoitti:
>> Jos netin ympärille vetäisi piikkilangan, niin sisäpuolelle jäisivät juuri ne, joita kukaan ei kaipaa eikä koskaan tule kaipaamaan. <<
Muistuttaisin, että olet itse juuri nyt netissä eli lasketko itsesi tuon piikkilangan sisäpuolelle jääviin? Tuskin. Toiseksi, olihan tuo sun määritelmäsi lapsellisen yleistävä vaikka itse siihen uskoisitkin, mutta ainakin katkeruutesi on ylitsevuotavan runsasta.
>> pitääkö se välttämättä aloittaa internetistä. <<
Jos saat hepulin muiden nettikirjoitteluista, niin hyvä ihminen, pysy poissa netistä."Toiseksi, olihan tuo sun määritelmäsi lapsellisen yleistävä vaikka itse siihen uskoisitkin, mutta ainakin katkeruutesi on ylitsevuotavan runsasta."
Katkeruus? Vihaan idiootteja ja typeryksiä, joiden elämäntehtävänä on seurata idiootteja taapertamalla heidän perässään. Minulla on siihen täysi sananvapauden antama oikeus.
"Jos saat hepulin muiden nettikirjoitteluista, niin hyvä ihminen, pysy poissa netistä."
Enkä pysy. Idiootit voivat itse häipyä netistä latistamasta sitä älyllisten zombien keräilyhautausmaaksi. - näin-sen-näin
"Eli viestisi pääsanoma on oikeasti; tulkaa uskoon, rakastakaa Jeesusta, opetelkaa puhumaan kielillä, kokekaan Pirkko Jalovaaran parantava kosketus tarjoushintaan 20€, lakatkaa ajattelemasta, antakaa sielunne ja rahanne Jumalalle (tilinumero linkissä) ja liittykään maailmanlopun odottajien siunattuun seuraan. "
Shalom Amen ja Kiitos Jeesus!
Ei aloittaja ole viitannut yhtään mitään, että hän olisi kääntynyt kristityksi. Sitäkö te eniten pelkäätte?>> Ei aloittaja ole viitannut yhtään mitään, että hän olisi kääntynyt kristityksi. <<
Totta puhut eli saatoihan kyseessä olla myös vaikkapa jehovantodistaja. Mutta aloituksessa mainittu "antisemitistinen liehittely" vihjaisi mielestäni siihen, että aloittaja pitää israelilaisia Jumalan valittuna kansana.
>> Sitäkö te eniten pelkäätte? <<
Minusta tämä on mielumminkin pikku iloittelua muutaman höperön kustannuksella. 1800 luvulla toimintavaihtelu olisi saattanut pitää hengissä, kun olisi uskonut sopivasti lähinnä olevan kysyjän tavoin. Olisi pää pysynyt kohdallaan. Muuten olisi miekka huitaissut pään irti.
Näin-sen-näin: "Ollaan yksi ihmisapinalaji, jonka suurimpiin saavutuksiin saatetaan joskus laskea se, että teimme Telluksesta planeetan kokoisen kaatopaikan."
Voisitko ystävällisesti kertoa miten olet päätynyt uskomaan, että ihminen on apina? Sitä miettiessäsi voisit perehtyä juuriisi. Trey Smith urakoi, jotta sinä voisit nojata taakse ja nauttia hänen työnsä tuloksista:)
https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY
Raamattu tuntee ihmisen historian.
1.Mooseksen kirja:
6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.
4.Mooseksen kirja:
13:34 Näimmepä siellä jättiläisiäkin, Anakin jättiläisheimon jälkeläisiä, ja me olimme mielestämme kuin heinäsirkkoja; sellaisia me heistäkin olimme."
> ”Ja heidän tuomarinsa ja hallitsijansa menivät ihmisten tyttärien tykö ja ottivat heidän vaimonsa voimalla miehiltään valintansa mukaan, ja ihmisten pojat niinä päivinä otti maan karjasta, peltojen pedoista ja ilmojen siipikarjasta, ja opetti yhden lajin eläinten toisen kanssa sekoitusta, ärsyttääkseen siten Herraa; ja Jumala näki koko maan, ja se oli turmeltunut, sillä kaikki liha oli turmellut tiensä maan päällä, kaikki ihmiset ja kaikki eläimet.” – Oikeamielisen kirja 4:17
”Ja laittomuus lisääntyi maan päällä ja kaikki liha turmeli tiensä, ihmiset ja karja ja pedot ja linnut ja kaikki, mikä kävelee maan päällä – kaikki niistä turmeli tiensä ja määräyksensä,” – Riemuvuosien kirja 5:2
”Ja he alkoivat tehdä syntiä lintuja, petoja, matelijoita ja kaloja vastaan, ja alkoivat tuhoamaan toistensa lihaa ja juomaan verta.” – Eenokin kirja 7:5 <
http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/
Raamattu: "Ei mitään uutta auringon alla."
https://www.google.fi/#q=animal human hybrids&tbm=vid
> 150 human animal hybrids grown in UK labs: Embryos have been produced secretively for the past three years <
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2017818/Embryos-involving-genes-animals-mixed-humans-produced-secretively-past-years.html
Toivottavasti kiinnostuit sukututkimuksesta. Ellei tiedä mistä tulee, ei voi tietää minne menee.
https://www.youtube.com/watch?v=u71CzIac3uAArvo: "1800 luvulla toimintavaihtelu olisi saattanut pitää hengissä, kun olisi uskonut sopivasti lähinnä olevan kysyjän tavoin. Olisi pää pysynyt kohdallaan. Muuten olisi miekka huitaissut pään irti."
Raamattu: "Mitä oli ennen, sitä on vastakin." Giljotiini tulee kokemaan renessanssin. Pian alkaa Raamatun povaama 7-vuotinen vaivanaika. Silloin edes länsimaiden kristityt eivät ole turvassa.
https://www.google.fi/#q=fema guillotines
Sitten Luoja tulee ennallistamaan luomakuntansa 1000 vuodeksi. Silloin Jeesus palaa ja perustaa maailmanrauhan. Tämä on Hyvä Sanoma. Ei kai kukaan tosissaan uskonutkaan, että ihmiset saisivat aikaan maailmanrauhan?
Biblia (1776) Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.Jyrki, sinä olet iso apina, jonka "loivat" toiset isot apinat eli vanhempasi.
Evoluutio on hyvin dokumentoitu ja todennettu fakta riippumatta siitä mitä sinä ja todentamaton jumalasi valehtelevat.
Raamattukin on osoitettu eksegetiikan metodein pelkäksi ihmisten kirjoittamaksi mytologiaksi.
Osoita minulle, että et valehtele, ja että jumalasi ei ole valehdellut sinulle. Muussa tapauksessa sinun on paras luopua uskostasi heti!
Sohfion: "Vaikka ihmiset maailmasta häviäisivät elämä jatkuu jossain muodossa."
Mihin uskosi perustuu? Vain Luoja voi hallita elämää ja tulevaisuutta. Hän omistaa koko höskän ja vastaa höskästään. Simbeliä:)
Matt:
25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Ps. Logossasi on avaruuskuva. Joko tiijät nää videot?
https://www.youtube.com/user/ThunderboltsProjectJyrki, miten vakuutat minut siitä, että sinä et taas valehtele, ja että jumalasi ei ole valehdellut sinulle?
- pelkkää.asiaa
netpunk kirjoitti:
Jyrki, miten vakuutat minut siitä, että sinä et taas valehtele, ja että jumalasi ei ole valehdellut sinulle?
Etkö lukenut tuota lainausta? Siinähän se oli.
Tuo ei todentanut Jyrkin argumenttia. Koska luojasta ei ole ensimmäistäkään viitettä, niin on todennäköistä, että Jyrki valehtelee. Lisäksi jos tuo luoja on kaikkivoipa, niin kaikkivoipalla oliolla tulee olla kyky ja halu valehdella. Tämä sillä oletuksella, että ko. olio olisi olemassa.
Neuvoni evoluutioon luottaville ateisteille. Ellette ole tyytyväiset kaikkiin evoluution tuottamiin asioihin, valittakaa suoraan evoluutiolle. Se kyllä kuulee ja ymmärtää teitä. Onpa sillä kyky auttaa fisuakin etenemään urallaan :D
https://www.youtube.com/watch?v=i6efxaviopI
Mutta. Älkäätte sortuko Baalin palvontaan (hjuumorillakin on lähteensä).
1Kun:
18:21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.
18:22 Niin Elia sanoi kansalle: "Minä olen ainoa jäljelle jäänyt Herran profeetta, mutta Baalin profeettoja on neljäsataa viisikymmentä.
18:23 Antakaa meille kaksi mullikkaa, ja valitkoot he itselleen toisen mullikan, paloitelkoot sen ja pankoot kappaleet puiden päälle, mutta älkööt panko tulta; ja minä valmistan toisen mullikan ja asetan sen puiden päälle, mutta en pane tulta.
18:24 Sitten huutakaa te jumalanne nimeä, ja minä huudan Herran nimeä. Se jumala, joka vastaa tulella, on Jumala." Kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Niin on hyvä."
18:25 Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta."
18:26 Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.
18:27 Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää."
18:28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.
18:29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
18:30 Niin Elia sanoi kaikelle kansalle: "Astukaa minun luokseni." Ja kaikki kansa astui hänen luoksensa. Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu.
18:31 Ja Elia otti kaksitoista kiveä, yhtä monta kuin oli Jaakobin poikien sukukuntia, hänen, jolle oli tullut tämä Herran sana: "Israel on oleva sinun nimesi."
18:32 Ja hän rakensi kivistä alttarin Herran nimeen ja teki alttarin ympärille ojan, johon olisi mahtunut kaksi sea-mittaa jyviä.
18:33 Sitten hän latoi puut, paloitteli mullikan ja pani kappaleet puiden päälle.
18:34 Ja hän sanoi: "Täyttäkää neljä ruukkua vedellä ja vuodattakaa se polttouhrin ja puiden päälle." Ja hän sanoi: "Tehkää se toinen kerta." Ja he tekivät niin toisen kerran. Vielä hän sanoi: "Tehkää se kolmas kerta." Ja he tekivät niin kolmannen kerran.
18:35 Niin vesi juoksi ympäri alttarin; ojankin hän täytti vedellä.
18:36 Ja kun oli tullut hetki, jolloin ruokauhri uhrataan, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.
18:37 Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
18:38 Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
18:39 Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"yurki1000js kirjoitti:
Neuvoni evoluutioon luottaville ateisteille. Ellette ole tyytyväiset kaikkiin evoluution tuottamiin asioihin, valittakaa suoraan evoluutiolle. Se kyllä kuulee ja ymmärtää teitä. Onpa sillä kyky auttaa fisuakin etenemään urallaan :D
https://www.youtube.com/watch?v=i6efxaviopI
Mutta. Älkäätte sortuko Baalin palvontaan (hjuumorillakin on lähteensä).
1Kun:
18:21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.
18:22 Niin Elia sanoi kansalle: "Minä olen ainoa jäljelle jäänyt Herran profeetta, mutta Baalin profeettoja on neljäsataa viisikymmentä.
18:23 Antakaa meille kaksi mullikkaa, ja valitkoot he itselleen toisen mullikan, paloitelkoot sen ja pankoot kappaleet puiden päälle, mutta älkööt panko tulta; ja minä valmistan toisen mullikan ja asetan sen puiden päälle, mutta en pane tulta.
18:24 Sitten huutakaa te jumalanne nimeä, ja minä huudan Herran nimeä. Se jumala, joka vastaa tulella, on Jumala." Kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Niin on hyvä."
18:25 Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta."
18:26 Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.
18:27 Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää."
18:28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.
18:29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
18:30 Niin Elia sanoi kaikelle kansalle: "Astukaa minun luokseni." Ja kaikki kansa astui hänen luoksensa. Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu.
18:31 Ja Elia otti kaksitoista kiveä, yhtä monta kuin oli Jaakobin poikien sukukuntia, hänen, jolle oli tullut tämä Herran sana: "Israel on oleva sinun nimesi."
18:32 Ja hän rakensi kivistä alttarin Herran nimeen ja teki alttarin ympärille ojan, johon olisi mahtunut kaksi sea-mittaa jyviä.
18:33 Sitten hän latoi puut, paloitteli mullikan ja pani kappaleet puiden päälle.
18:34 Ja hän sanoi: "Täyttäkää neljä ruukkua vedellä ja vuodattakaa se polttouhrin ja puiden päälle." Ja hän sanoi: "Tehkää se toinen kerta." Ja he tekivät niin toisen kerran. Vielä hän sanoi: "Tehkää se kolmas kerta." Ja he tekivät niin kolmannen kerran.
18:35 Niin vesi juoksi ympäri alttarin; ojankin hän täytti vedellä.
18:36 Ja kun oli tullut hetki, jolloin ruokauhri uhrataan, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.
18:37 Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
18:38 Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
18:39 Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"Jyrki, olet aika ketku: kun sinulle esitetään relevantti kysymys, ryhdyt siirtelemään maalitolppia. Olet erittäin epärehellinen uskova; niinhän te olette kaikki epärehellisiä.
Evoluutiossa ei ole mitään valitettavaa.- pelkkää.asiaa
pelkkää.asiaa kirjoitti:
Etkö lukenut tuota lainausta? Siinähän se oli.
se, kaksinumeroinen sana siispelkkää.asiaa
netpunk kirjoitti:
Jyrki, olet aika ketku: kun sinulle esitetään relevantti kysymys, ryhdyt siirtelemään maalitolppia. Olet erittäin epärehellinen uskova; niinhän te olette kaikki epärehellisiä.
Evoluutiossa ei ole mitään valitettavaa."Ei ole valitettavaa."
Then. Adios!
https://www.youtube.com/watch?v=ucvcoWMFmW8- näin-sen-näin
yurki1000js kirjoitti:
"Ei ole valitettavaa."
Then. Adios!
https://www.youtube.com/watch?v=ucvcoWMFmW8Pidäkin lupauksesi, edes tämän kerran.
- sen-näin-sen
Nettimies on kunnostautunut valittajana. Nyt hän myönsi, ettei valitettavaa ole. Hän saa siis lähteä.
sen-näin-sen kirjoitti:
Nettimies on kunnostautunut valittajana. Nyt hän myönsi, ettei valitettavaa ole. Hän saa siis lähteä.
Sekös teitä uskovia harmittaa, että evoluutiossa ei ole mitään valitettavaa. Jumalanne sen sijaan on täysi tunari.
- mielenvankilakahlitsee
Uskonnot ovat sääntöjen ja kovien sääntöjen vankila!!!
- ihan-ihmeissään
Miksi uskovaiset ovat niin kauheita valehtelemaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj262545- 1421905
- 661817
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m351453KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.561386Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771249- 1171184
Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet581177Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(591122Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571117