Herpes ja hiivasieni

Selväksituli

Olen täällä pohtinut joskus aiemmin, mikä ihme minulla voi olla, kun kaikki sukupuolitautitestit näyttävät negatiivista ja järjetön hiivasienikierre päällä.

Lyhykäisyydessään tarina on siis se, että minulla alkoi hiivasienikierre 2 vuotta sitten. Hiivasieni puhkesi kerran, joskus kahdesti kuukaudessa. Vajaan vuoden jälkeen tästä minulla todettiin herpes, mutta kuukauden ja kahden kuukauden kuluttua otetut vasta-ainetestit näyttivät negatiivista. Gynekologi oli sitä mieltä, että jos ei ole vasta-aineita, ei ole voinut olla herpestä.

Hiivasienikierre jatkui ja jotain oli oltava pielessä, jos kerran saan herpeksen kaltaisia oireita, mutta se ei kuitenkaan ollut herpes. Ravasin lääkäreillä ja gynekologeilla, jotka lykkäsivät sukupuolitautitutkimuksiin, joista ei löytynyt yhtään mitään. Minut lykättiin verikokeisiin, jotka kaikki näyttivät normaalia. Hiivasieneen sain aina kertalääkityksen ja sanottiin, että tulet sitten taas kun se iskee päälle. Eli käytännössä siis ravasin lääkärillä yhtenään. Stressi oli kammottava. Jokainen herpeksen ensioireet kärsinyt tietää, miten tuskaa se on. Jos se ei ollut herpes, niin mikä se sitten oli?

Lopputulos on se, että minulla on hiivasienikierre ja herpes. Niiden yhteydestä on monia mielipiteitä - hiiva altistaa herpestartunnalle ja herpes aiheuttaa hiivaa. Ilmeisesti minulla oli ensin hiivasienikierre, jonka jälkeen sain päälle vielä mieheni huuliherpeksen. Tämä varmistui, kun herpes uusiutui. Uskomatonta, että sellaisenkin taudin uusiutumisesta voi olla huojentunut, pitkänä jatkunut stressaaminen päättyi siihen paikkaan kun huomasin, että ensinnäkin se oli herpes ja toisekseen toisen sairastamiskerran kivut olivat murto-osa ensimmäisestä.

Nyt mulla on päällä hiivasienilääkitys, ja lääkärin mukaan hyvä yleiskunto on paras tapa ehkäistä herpeksen uusiutumista. Ja kun hiivasienikierre saadaan loppumaan, ovat herpeksen ensimmäiset merkity tunnistettavampia.

Ei mulla muuta. Halusin vain kertoa oman tarinani, koska herpes on kuitenkin niin yleinen. Nyt kun sen kanssa on elänyt jonkin aikaa ja sairastanut sen uusiksi, niin ymmärrän, miksi monet sen kantajat ovat sitä mieltä, että se on kuin flunssaa sairastaisi. Ei se ole kammottava eikä maailma lopu siihen - olemassa on paljon pahempiakin tauteja.

0

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

        Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
        Ikävä
        57
        3789
      2. Mikä sai sut ihastumaan

        Mitä tapahtui?
        Ikävä
        167
        2357
      3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
        Sinkut
        212
        2085
      4. Mitä tehdä asialle?

        Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
        Sinkut
        141
        1989
      5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

        Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
        Maailman menoa
        412
        1401
      6. 79
        1231
      7. Ethän syytä itseäsi

        siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
        Ikävä
        137
        1160
      8. Hyvää heinäkuuta

        Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
        Ikävä
        235
        1135
      9. Olen pahoillani mies

        Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
        Ikävä
        55
        1060
      10. Olet mies varmasti peto

        Makkarin puolella. 🤤
        Ikävä
        74
        1020
      Aihe